سخت افزار, معرفی محصول

معرفی 8 مورد از بهترین مانیتور های لمسی

بهترین مانیتور لمسی

در حال حاضر با وجود پیشرفت تکنولوژی، تعداد زیادی لپ تاپ دارای صفحه لمسی و تقریباً تمام مدل های گوشی و تبلت که مانیتور لمسی دارند، یک مانیتور رومیزی غیر لمسی، احتمالا کمی قدیمی به نظر می رسد. خوشبختانه، در حال حاضر تعداد زیادی مانیتور رومیزی لمسی وجود دارد که به شما امکان می دهد درست مانند یک تبلت یا لپ تاپ با صفحه لمسی با آن ها کار کنید. ما در این مقاله به معرفی 8 مورد از بهترین مانیتور های لمسی و ویژگی های آن ها می پردازیم.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی نسل آینده مانیتور ها می توانید به مقاله دیگر ما رجوع کنید.

همه مانیتور های لمسی موجود در این لیست حداقل 21 اینچ اندازه دارند و اندازه 23 تا 24 اینچ حد استاندارد است. چند گزینه 27 اینچی نیز وجود دارد. نکته دیگر اینکه خوشبختانه بسیاری از مانیتور های لمسی بر روی پایه های مخصوصی نصب شده اند که به مانیتور اجازه می دهد از حالت عمودی معمولی به حالت یک صفحه تخت کج شده و لمس را راحت تر کند.

فاکتور های انتخاب بهترین مانیتور لمسی

اگر قبلاً در مورد بهترین مانیتور های ویرایش عکس یا بهترین مانیتورهای ویرایش ویدیو تحقیق کرده اید، ممکن است متوجه شده باشید که هیچ یک از آن ها مانیتورهای لمسی نیستند. چرا هنگام انتخاب یک مانیتور جدید می خواهید که حساسیت لمسی نداشته باشد؟ یک صفحه نمایش لمسی یک فرم ارگونومیک و اضافی از ورودی کاربر را اضافه می کند، بنابراین باید بهتر باشد، درست است؟ اما گاهی اوقات به دلایل زیر بهتر نیست.

اندازه و رزولوشن صفحه نمایش

اشکال آشکار مانیتور لمسی محدودیت های اندازه است، زیرا اگر می خواهید صفحه لمسی بزرگتر از 27 اینچ داشته باشید، تقریباً نمی توانید. اکثر مانیتور های لمسی 27 اینچی دارای رزولوشن Full HD و 1920در 1020 با رزولوشن کمتر، مانیتور کوچک و به اندازه 21-24 اینچی در می آید. بنابراین در واقع پیکسل های بیشتری دریافت نمی کنید، فقط پیکسل ها بزرگ تر می شوند.

دقت رنگ

فقط وضوح کامل صفحه نمایش نیست که در آن مانیتور های لمسی از گزینه های غیر لمسی کم کیفیت تر هستند. مانیتور های درجه یک که برای ویرایش تصویر و ویدئو طراحی شده اند اغلب از رنگ کارخانه ای برخوردار هستند. از نمایشگر های LCD استفاده می کنند و می توانند طیف وسیعی از رنگ ها را نمایش دهند. دارای نرخ تازه سازی سریع برای پخش ویدئو و بازی هستند. با این حال، مانیتور های لمسی برای تصاویر یا کار های ویدئویی بسیار مهم (از نظر دقت رنگ) در نظر گرفته نشده اند. آن ها معمولاً نمایشگر های چند منظوره ای هستند که برای برنامه های عمومی تری مانند مرور وب و مشاهده تصاویر طراحی شده اند.

قابلیت اتصال

در مانیتور های لمسی قابلیت اتصال نیز کاهش پیدا می کند. – با استفاده از Power Delivery هاب های USB -C را فراموش کنید حتی اتصالات DisplayPort در مانیتور های لمسی نادر هستند.

لمس خازنی در برابر مقاومتی (مکانیکی)

این ها دو مدل اصلی ورودی لمسی هستند. لمس مقاومتی(مکانیکی) شما را ملزم می کند تا صفحه را (که خود کمی اسفنجی است) به صورت فیزیکی فشار دهید تا ورودی ثبت شود. ورودی لمسی مکانیکی ارزان تر است و یک صفحه لمسی مقاومتی نیز محکم تر از یک مانیتور با لمس خازنی است. بنابراین برای استفاده در دستگاه های خودپرداز و پرداخت های خرده فروشی مناسب هستند، اما فناوری لمس مقاومتی از چند حالت لمس پشتیبانی نمی کند. در نتیجه، اکثر مانیتور های لمسی مدرن از صفحه نمایش لمسی خازنی استفاده می کنند که از 10 نقطه چند لمسی پشتیبانی می کند. این ها دقیقاً مانند صفحه لمسی تلفن یا تبلت عمل می کنند و برای ثبت ورودی ها فقط به یک ضربه کوچک نیاز است. همه مانیتور های این لیست از صفحه نمایش لمسی خازنی 10 نقطه ای استفاده می کنند.

سازگاری با کامپیوتر

به بیان ساده تر، حتی بهترین iMac ها و مک بوک ها از مانیتور های لمسی پشتیبانی نمی کنند. در نتیجه، همه مانیتور های لمسی موجود در این لیست فقط با ویندوز 8.1، ویندوز 10، برخی از سیستم عامل های لینوکس و اندروید کار خواهند کرد.

کیفیت تصویر

همه مانیتورهای LCD برابر نیستند. نمایشگرهای LCD از سه نوع ساخت استفاده می کنند؛ IPS (سوئیچینگ درون هواپیما)، VA (تراز عمودی) و TN (پیچ خورده نماتیک). هر یک از این سه نوع LCD ویژگی های کیفیت تصویر قابل ملاحظه ای را نشان می دهند، که به وضوح برای کاربران عادی قابل مشاهده است. برای ویرایش تصویر و ویدئو، باید از مانیتورهای مبتنی بر TN اجتناب شود. مانیتورهای مبتنی بر TN ارزان ترین نوع هستند و به دلیل زاویه دید محدود، کیفیت تصویر را به خطر می اندازند که منجر به رنگ و کنتراست بسیار ناهموار در سراسر صفحه می شود و به طور موثر جزئیات سایه و برجستگی را در تصاویر شما پنهان می کند. مانیتور های مبتنی بر IPS استاندارد طلایی برای کیفیت تصویر هستند. IPS ها رنگ و کنتراست ایجاد می کنند و بسته به قسمت صفحه ای که نگاه می کنید، تغییر نمی کند. این ویژگی ویرایش تصویر را بسیار دقیق تر می کند. اکثر مانیتور های لمسی این لیست مبتنی بر IPS هستند و برخی مانیتور ها، مبتنی بر VA هستند. VA ها نمی توانند با کیفیت تصویر یک مانیتور IPS مطابقت داشته باشند، اما از نظر رنگ بسیار دقیق تر از یک صفحه با پنل TN هستند.

لیست بهترین مانیتور های لمسی 2021

بنابراین با در نظر گرفتن همه این ها، اگر می بینید که مانیتور رومیزی خود را فشار می دهید، و از اینکه مانند صفحه نمایش لپ تاپ یا تبلت شما پاسخ نمی دهد، ناامید شده اید، یک مانیتور لمسی می تواند برای شما مناسب باشد. چه بهتر که بهترین آن را بخرید.

Dell P2418HT

بهترین مانیتور های لمسی -  Dell P2418HT
Dell P2418HT

Dell P2418HT دارای صفحه نمایش لمسی نسبتاً معمولی است. اندازه صفحه نمایش 23.8 اینچ و رزولوشن Full HD (1920 در 1080) است. اما در سایر ویژگی ها برجسته است. پایه مخصوص و قابل تنظیم آن، صفحه نمایش را از یک مانیتور رومیزی استاندارد به جهت لمسی 60 درجه به سمت پایین منتقل می کند. همچنین از قابلیت های گسترده شیب و چرخش برخوردار است، بنابراین می توانید صفحه را با موقعیت خود تنظیم کنید.

به علاوه، یک بالشتک محافظ در پایه صفحه نمایش وجود دارد برای هنگامی که پایه کاملاً فشرده می شود، محافظی در برابر ضربه ها ایجاد می کند. صفحه نمایش IPS LCD رنگ و کنتراست بهتری نسبت به مانیتور های لمسی ارزان تر VA یا TN LCD می دهد و حتی قابلیت اتصال به DisplayPort را نیز دارد که به طور معمول در مانیتور های لمسی وجود ندارد.

اندازه صفحه نمایش23.8 inch
وضوح1920 * 1080
نوع پنلIPS
روشنایی300 cd/m2
قابلیت اتصالVGA, HDMI, DisplayPort
ویژگی های برترپایه قابل تنظیم/ لمس خازنی 10 نقطه ای/ کیفیت تصویر IPS

ViewSonic TD2455

بهترین مانیتور های لمسی - ViewSonic TD2455
ViewSonic TD2455

پایه ای که اکثر مانیتور ها دارند، ViewSonic TD2455 کمی بهتر و پیشرفته ترش را دارد. لولا دوگانه پیشرفته ارگونومیک آن 5 تا 60 درجه شیب را امکان پذیر می کند. بنابراین می توانید راحت ترین حالت کار خود را پیدا کنید. Viewsonic شامل یک قلم است اگر بخواهید می توانید به جای انگشت با استفاده از قلم روی صفحه بنویسید یا بکشید. به لطف IPS LCD کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد که بدون توجه به موقعیت مشاهده، رنگ و کنتراست عالی را ارائه می دهد. این مانیتور به دلایل ذکر شده یکی از بهترین مانیتور های لمسی 2021 است.

اندازه صفحه نمایش23.8-inch
وضوح1920 * 1080
نوع پنلIPS
روشنایی250 cd/m2
قابلیت اتصالHDMI, DisplayPort
ویژگی های برترکیفیت صفحه نمایش IPS LCD/ پایه ارگونومیک هوشمند/ قابلیت اتصال به DisplayPort

HP EliteDisplay E230t

بهترین مانیتور های لمسی -  HP EliteDisplay E230t
HP EliteDisplay E230t

EliteDisplay E230t دارای طراحی مدرن و براق، حاشیه های فوق العاده باریک و پایه ای شیک و براق است. این نوع پایه، انعطاف مانیتور را غیر فعال می کند. بنابراین نمی توانید صفحه را کج کنید، اما محدوده ای از قابلیت تنظیم شیب و چرخش وجود دارد. مشخصات کیفیت تصویر نسبت به هزینه مناسب است. زیرا شما رزولوشن Full HD 1920 x 1080، نسبت کنتراست 1000: 1، درجه روشنایی 250 cd/m² و زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه را دریافت می کنید که همه آن ها با فناوری IPS LCD پشتیبانی می شوند.

اندازه صفحه نمایش23-inch
وضوح1920 * 1080
نوع پنلIPS
روشنایی250 cd/m2
قابلیت اتصالVGA, HDMI 1.4, DisplayPort 1.2
ویژگی های برترIPS، صفحه نمایش Full HD/ طراحی زیبا/ قابلیت اتصال به DisplayPort

Planar Helium PCT2785

بهترین مانیتور های لمسی - Planar Helium PCT2785
Planar Helium PCT2785

آیا می خواهید یک صفحه نمایش لمسی نسبتا بزرگ داشته باشید؟ Planar Helium PCT2785 پیشنهاد 27 اینچی ما است، زیرا بر اساس یک صفحه نمایش IPS LED-backlit طراحی شده است. دقت و کنتراست رنگی قابل اطمینانی دارد و بسته به اینکه مرکز صفحه یا گوشه ها را مشاهده می کنید، تغییر نمی کند. PCT2785 از نظر تطبیق پذیری نمره خوبی دارد، اما با داشتن یک وب کم و میکروفون HD داخلی، آن را برای مشاغل خانگی و ویدئو کنفرانس عالی می کند. همچنین چند لمسی خازنی 10 نقطه ای و یک پایه ارگونومیک پیشرفته دارد که می تواند صفحه نمایش را از حالت کاملا مسطح به شیب تا 70 درجه تبدیل کند.

اندازه صفحه نمایش27-inch
وضوح1920 * 1080
نوع پنلIPS
روشنایی250 cd/m2
قابلیت اتصالVGA, HDMI, DisplayPort
ویژگی های برتروب کم و میکروفون داخلی/ پایه همه کاره و قابل تنظیم/ اندازه صفحه نمایش نسبتاً بزرگ 27 اینچ

Acer T232HL

بهترین مانیتور های لمسی - Acer T232HL
Acer T232HL

این مانیتور لمسی در سال 2014 معرفی شد، و مدت ها پیش در دنیای مانیتور ها بود. با این حال، با کیفیت صفحه نمایش IPS و رزولوشن نسبتاً بالا 1920 در 1080و Full HD، هنوز هم می تواند در کیفیت تصویر با مانیتور های لمسی جدید تر رقابت کند و در لیست بهترین مانیتور های لمسی قرار گیرد. علاوه بر این، پایه ساده و زیبا امکان ایجاد شیب 8 تا 60 درجه را فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد تا در زوایای مختلف، با صفحه نمایش کار کنید. همچنین حساسیت لمسی خازنی 10 نقطه ای وجود دارد، بنابراین می توانید از طیف وسیعی از حرکات لمسی استفاده کنید. با این حال، T232HL سن خود را با حاشیه های ضخیم صفحه سیاه خود نشان می دهد.

اندازه صفحه نمایش 23-inch
وضوح1920 * 1080
نوع پنلIPS
روشنایی300 cd/m2
قابلیت اتصالVGA, HDMI x2
ویژگی های برترصفحه نمایش IPS LED-backlit/ حداکثر روشنایی مناسب 300cd/m2/ پایه قابل تنظیم

Acer T272HL

بهترین مانیتور های لمسی - Acer T272HL
Acer T272HL

T272HL برادر بزرگتر 27 اینچی Acer T232HL است. مانند T232HL، دارای روشنایی کمی بالاتر از متوسط، 300cd/m2، همراه با 10 نقطه خازنی چند لمسی است. همچنین یک جفت اسپیکر داخلی 2 واتی دارد. پایه آن اجازه می دهد از 10 تا 60 درجه شیب برای افزایش ارگونومی لمس استفاده شود. اگر دنبال یک مانیتور لمسی بزرگتر از حد متوسط هستید، T272HL بهترین انتخاب است.

اندازه صفحه نمایش27-inch
وضوح1920 * 1080
نوع پنل VA
روشنایی300 cd/m2
قابلیت اتصالVGA, HDMI x2
ویژگی های برتربزرگتر از اکثر مانیتورهای لمسی/ پایه همه کاره/ بلندگوهای داخلی

Philips 242B9T

بهترین مانیتور های لمسی - Philips 242B9T
Philips 242B9T

اگر می توانید از طراحی پلاستیکی مشکی و بی رنگ Philips 242B9T بگذرید، این مانیتور لمسی ویژگی های مثبت زیادی برای ارائه دارد. به لطف مجموعه ای از اتصالات HDMI ،DVI ،VGA و DisplayPort و کابل های موجود برای همه به جز DVI، اتصال به تقریباً هر کامپیوتری آسان است. این دستگاه دارای بلندگو های استریو داخلی 2 وات است. پایه هوشمند Z-hinge اجازه می دهد از 5 تا 90 درجه تنظیم شیب داشته باشید.

هنگام استفاده از مانیتور خازنی 10 نقطه ای، بسیار ارگونومیک است. مانند بسیاری از مانیتور های لمسی موجود در این لیست، 242B9T مجهز به یک صفحه نمایش LCD IPS 1920 x 1080 با وضوح کامل HD است و زاویه دید عالی 178 در 178 درجه را ارائه می دهد.

اندازه صفحه نمایش23.8-inch
وضوح1920 * 1080
نوع پنل IPS
روشنایی250 cd/m2
قابلیت اتصالVGA, DVI-D, DisplayPort 1.2, HDMI 1.4
ویژگی های برترکیفیت تصویر IPS/ پایه مفصل دار Z-hinge/ قابلیت اتصال عالی

Asus VT229H

بهترین مانیتور های لمسی - Asus VT229H
Asus VT229H

Asus VT229H با اندازه 21.5 اینچ، یکی از بهترین مانیتور های لمسی کوچک در این لیست است. اما همچنان از همان وضوح Full HD (1920 در 1080) با نمایشگر های لمسی بزرگتر 24 و حتی 27 اینچی برخوردار است، به عبارت دیگر پیکسل های بیشتری به دست می آورید. حاشیه های باریک ظاهری مدرن به آن بخشیده است، اما پایه اصلی اجازه نمی دهد این مانیتور به اندازه مانیتور های رقیب کج شود. اگر ترجیح می دهید یک بازوی مانیتور ارگونومیک تر وصل کنید، گزینه نصب VESA وجود دارد.

اندازه صفحه نمایش21.5-inch
وضوح1920 * 1080
نوع پنل IPS
روشنایی250 cd/m2
قابلیت اتصالVGA, HDMI
ویژگی های برترقیمتپایین/ Full HD با وضوح بیش از 21.5 اینچ/ IPS

منبع: digitalcameraworld.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *