معرفی محصول

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی باید یک دستگاه کاملاً قابل حمل باشد. همچنین این لپ تاپ نیاز به ارائه صفحه کلید راحت، عملکرد سریع و فضای ذخیره سازی فراوان دارد. اگر چه هسته ها، رشته ها و سرعت ساعت آن هم مهم هستند، اما اولویت های اولیه نیستند.

داشتن یک پردازنده‌ قوی و سریع برای برنامه نویسی و کدنویسی مهم است، اما در کنار آن یک ماشین سریع نیازمند داشتن حافظه سریع و ذخیره سازی سریع و با کیفیت مانند SSD است. پس اگر شما نمی خواهید ضعف یکی از این ها در هنگام کار برای شما تنگنا ایجاد کند. یک لپ‌تاپ سریع را انتخاب کنید، که گردش کار ساده‌ای را ارائه می کند و در زمان بارگیری یا اجرای پروژه ها صرفه جویی می کند.

ممکن است کمی غیر منطقی به نظر برسد، اما شما برای برنامه نویسی به بهترین صفحه کلید و صفحه نمایش نیاز دارید. یک صفحه کلید ناخوشایند نوشتن برنامه کارتان را سخت تر می کند، همچنین صفحه ای که چشمانتان را خسته می کند باعث می شود روزتان را با سردرد به پایان برسانید. مگر اینکه بخواهید دستگاهی آزار دهنده را تحمل کنید یا بعداً برای تجهیزات جانبی بهتر هزینه کنید.

ممکن است در هنگام خرید لپ تاپ این موارد بسیار گیج کننده به نظر برسد، اما ما این کار را برای شما آسان می کنیم. ما انتخاب های برتر خود برای بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی و کدنویسی را جمع آوری کرده ایم تا شما بتوانید بدون دردسر زیاد بهترین لپ تاپ را برای خود پیدا کنید. حتی برخی از آن ها قیمت بسیار مناسبی دارند و فقط کمی بیشتر از بهترین لپ تاپ های تا 10 میلیون تومان قیمت دارند. در ادامه شما را بیشتر با این لپ تاپ ها آشنا خواهیم کرد.

1. MacBook Pro 14-inch (2021)

مک بوک پرو برنامه نویسی

چشمگیر ترین لپ تاپ برنامه نویسی

مشخصات فنیپردازنده: Apple M1 Pro 8-core – M1 Max 10-core
گرافیک: Integrated 14-core – 32-core GPU
رم: 64GB به بالا
صفحه نمایش: 14inch Liquid Retina XDR display
فضای ذخیره سازی: 8TB به بالا
مزایا +عملکرد درخشان
+بهترین صفحه نمایش در لپ تاپ ها
معایب-صفحه نمایش ممکن است برای برخی کمی کوچک باشد

همانطور که قبلاً گفتیم مک بوک پرو 14 اینچی (2021) یک لپ تاپ عالی برای طراحی گرافیکی است، اما برای برنامه نویسی نیز فوق العاده عمل می کند.

MacBook Pro به تازگی مجهز به تراشه های M1 Pro یا M1 Max شده و بقیه اجزای آن نیز را قدرتی خیره کننده، عمر باتری نفس گیر و صفحه نمایش XDR با حداکثر روشنایی 1600 nits ما را مبهوت می کنند. همچنین این لپ تا با یک اسلات کارت SD، یک درگاه HDMI و سه درگاه Thunderbolt 4 به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام لوازم جانبی مورد نیاز خود را در کنار آن دارید.

2. Google Pixel book Go

لپ تاپ برنامه نویسی گوگل

بهترین کروم بوک برنامه نویسی

مشخصات فنیپردازنده: Intel Core m3 – Intel Core i7
گرافیک: Intel UHD Graphics 615
رم: 8GB – 16GB
صفحه نمایش: 13.3inch Full HD (1,920 x 1,080) or 4K LCD touchscreen
فضای ذخیره سازی: 128GB – 256GB eMMC
مزایا +عمر باتری 11 ساعت
+صفحه کلید شگفت انگیز “Hush”.
+بهترین کروم بوک
معایب-بدون ورود بیومتریک
-سیستم عامل فقط کروم

Pixelbook Go گوگل بهترین کروم بوکی است که در حال حاضر می توان با پول خرید کرد و یک لپ تاپ فوق العاده برای برنامه نویسی است. همچنین این لپ تاپ جدید ترین کروم بوک گوگل است، که با قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به مدل قبلی خود یعنی Pixelbook عرضه شده است. این لپ تاپ بسیاری از ویژگی های ممتاز اصلی را دارد، از جمله عمر باتری شگفت انگیز و یکی از بهترین صفحه کلید هایی که ما در لپ تاپ دیده ایم. داشتن صفحه کاید خوب یک نکته مهم هنگام جستجوی لپ تاپ برای برنامه نویسی است.

مطمئناً این لپ تاپ از ویندوز 10 استفاده نمی کند، در عوض سیستم عامل کروم را اجرا می کند. البته برای اکثر برنامه نویسان، به ویژه توسعه دهندگان وب، این قضیه مشکلی ایجاد نخواهد کرد. ب علاوه شما می توانید لینوکس را نیز روی این لپ تاپ نصب کنید، تا آن را تبدیل به یک لپ تاپ همه کاره برای برنامه نویسی کنید. اگر آشنایی کافی با لپ تاپ های کروم بوک نداریم ما قبلاً در یک پست جداگانه در مورد آن ها مفصلاً صحبت کرده ایم، بهتر است به آن مراجعه کنید.

3. HP Spectre x360 (2021)

لپ تاپ 360 درجه اچ پی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

مشخصات فنیپردازنده: 11th-generation Intel Core i5 – i7
گرافیک: Intel Iris Xe Graphics
رم: 8GB – 16GB
صفحه نمایش: 13.3FHD (1920 x 1080) IPS BrightView micro-edge WLED-backlit multitouch
یا 13.3diagonal 4K (3840 x 2160) UWVA BrightView micro-edge AMOLED multitouch
فضای ذخیره سازی: 256GB – 2TB SSD
مزایا +پردازنده های قدرتمند اینتل Whisky Lake
+عمر باتری 12 ساعت
+نازک، سبک و قابل حمل
معایب-قدرتمند تر از انتظار برخی از کاربران

لپ تاپ 2 در 1 HP Spectre x360 (2021) در سال 2021 بروز رسانی بزرگی داشت. مشخصات جدید آن با پردازنده های نسل یازدهم اینتل Core و گرافیک Intel Iris Xe به همراه طراحی بی عیب و نقص 2 در 1 و بهبود مشخصات شاسی، به این معنی است که این نسخه در بالای لیست بهترین لپ تاپ های ما برای برنامه نویسان قرار دارد.

سری HP Spectre همیشه از دستگاه های خیره کننده تشکیل شده است، بنابراین، وقتی می‌گوییم Spectre x360 همه چیز را به سطح دیگری می برد، یعنی این لپ تاپ نه تنها یکی از زیبا ترین لپ تاپ های موجود در بازار کنونی با طراحی قیمتی و نمایی براق است، بلکه اجزای قوی آن از بهترین های هم رده خود است.

اچ پی این لپ تاپ را با عمر باتری فوق العاده طولانی تجهیز کرده است و این به این معنی است که شما یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را در اختیار دارید. به این ترتیب، در حال حاضر HP Spectre x360 (2021) بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی نیز هست.

4. Apple MacBook Air (M1، 2020)

مک بوک ایر با تراشه M1

یک لپ تاپ خیره کننده برای برنامه نویسی

مشخصات فنیپردازنده: Apple M1
گرافیک: Integrated 14-core – 32-core GPU
رم: 8GB – 16GB
صفحه نمایش: 13.3inch (diagonal) 2,560 x 1,600 LED-backlit display with IPS technology
فضای ذخیره سازی: 256GB – 2TB SSD
مزایا +عمر باتری 11 ساعت
+سبک برای حمل
+بی صدا برای استفاده
معایب-بروز رسانی سخت افزاری به جای طراحی جدید

مک بوک ایر جدید اپل (M1، 2020) نه تنها بهترین لپ تاپ ساخته شده توسط اپل است، بلکه یکی از بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسان است.

به لطف تراشه انقلابی M1 مبتنی بر ARM که قدرت مک بوک ایر جدید را تامین می کند (اپل اینتل را برای این لپ تاپ های جدید کنار گذاشته است) این لپ تاپ یک دستاورد خیره کننده است. مک بوک ایر جدید یک لپ تاپ نازک و سبک است که عملکرد عالی را ارائه می کند و در عین حال عمر باتری باورنکردنی را نیز ارائه می دهد.

این لپ تاپ با یک بار شارژ به راحتی بیش از 11 ساعت کار بی وقفه را مدیریت می کند. این لپ تاپی است که می توانید آن را به راحتی در محل کار یا مدرسه با خود حمل کنید. صفحه نمایش آن فوق العاده بوده و صفحه کلید جدید و بهبود یافته آن به این معنی است که می توانید با خوشحالی ساعت ها در این لپ تاپ کدنویسی کنید.

5. Microsoft Surface Book 2 (13.5 اینچی)

سوفیس بوک 13  اینچی

یک لپ تاپ خیره کننده برای برنامه نویسی

مشخصات فنیپردازنده: Intel Core i5 – i7
گرافیک: Intel HD Graphics 620 – Nvidia GeForce GTX 1050
رم: 8GB – 16GB
صفحه نمایش: 13.5inch 3,000 x 2,000 PixelSense Display with touchscreen
فضای ذخیره سازی: 256GB و 512GB یا 1TB PCIe SSD
مزایا +یکی از قدرتمند ترین لپ تاپ های 2 در 1
+طراحی بی صدا و بدون فن
معایب-بدون سرفیس قلم

Surface Book 2 مایکروسافت یک انتخاب عالی برای هر برنامه نویسی است، زیرا مایکروسافت یکی از قدرتمند ترین لپ تاپ های 2 در 1 روی کره زمین را ساخته است.

از این گذشته، این دستگاه آنقدر دارای اجزای قدرتمند است که تقریباً هر کاری را که می توانید با آن انجام دهید. حتی این لپ تاپ می تواند یک لپ تاپ گیمینگ سبک برای زمان استراحت شما باشد.

البته اگر به دنبال نمایشگر بزرگ تر هستید، این لپ تاپی است که یک مدل 15 اینچی از آن وجود دارد و دارای اجزای قوی تر البته با قیمت بالا تر است.

6. MacBook Pro 13-inch (M1, 2020)

مک بوک پرو 13 اینچی 2020

مک بوک پرو کوچک اپل به روز شده است

مشخصات فنیپردازنده: Apple M1 chip with 8‑core CPU
گرافیک: Integrated 8-core GPU
رم: 8GB – 16GB unified memory
صفحه نمایش: 13.3inch 2560 x 1600 LED-backlit Retina display
فضای ذخیره سازی: 256GB – 2TB SSD
مزایا +عمر باتری 13 ساعت
+تراشه قدرتمند M1
+می تواند برنامه های iOS را اجرا کند
معایب-گران تر از سایر مک بوک های برجسته

مک بوک پرو 13 اینچی (M1، 2020) ممکن است تغییرات اساسی در طراحی نداشته باشد، اما به لطف تراشه M1 اپل، زمان زیادی را در عملکرد و عمر باتری جبران می کند.

این مک بوک پرو دارای طولانی ترین عمر باتری در بین مک بوک ها است، در واقع مک بوک پرو 13 اینچی به شما این امکان را می دهد تا ساعت ها بدون نگرانی در مورد اتمام شارژ، از آن برای برنامه نویسی استفاده کنید.

تراشه M1 در عملکرد هم فوق العاده است، و کامپایل و تست کد آن نیز بسیار سریع است. اگر بودجه کافی برای خرید آن دارید، این یک لپ تاپ برنامه نویسی بوده که سال ها برای شما کار خواهد کرد.

7. LG Gram 17

لپ تاپ برنامه نویسی ال جی

یک لپ تاپ 17 اینچی فوق سبک برای برنامه نویسی

مشخصات فنیپردازنده:Intel Core i7-1065G7
گرافیک: Intel Iris Plus
رم: 16GB
صفحه نمایش: 17-inch 1600p (2,560 x 1,600)
فضای ذخیره سازی: 2 عدد 512GB SSD
مزایا +طراحی بسیار سبک
+عمر باتری 14 ساعته
+صفحه نمایش زیبا 17 اینچی
معایب-سریع ترین پردازنده را ندارد.

ال‌جی، پردازنده سری H را برای چیپ های کلاس اولترا بوک Ice Lake اینتل را از Gram 17 کنار گذاشته و آن را با وجود 17 اینچی بودن به سبک یک لپ تاپ 13 اینچی طراحی کرده است.

همه این ها به این معنی است که می توانید یک صفحه نمایش 17 اینچی با کیفیت 1600p در لپ تاپی با وزن تنها 2.98 پوند (1.35 کیلوگرم) داشته باشید. بنابراین، برای برنامه نویسانی که به صفحه نمایش های زیبا و بزرگ برای کار کردن نیاز دارند، این یک انتخاب فوق العاده است و شما می توانید به راحتی آن را هر کجا که می روید با خود حمل کنید.

وقتی طراحی سبک وزن را با این واقعیت که باتری آن بیش از 14 ساعت دوام می آورد، ترکیب می کنید، شما در حقیقت لپ تاپ عالی برای برنامه نویسی را دارید.

8. Lenovo ThinkPad X1 Extreme laptop

لنوو ThinkPad X1

قدرت عالی، اما قیمت گران

مشخصات فنیپردازنده: 8th-generation Intel Core i7 و بالا تر
گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1050Ti with Max-Q design
رم: 16GB
صفحه نمایش: 15.6inch FHD (1920 x 1080)
یا 15.6inch 4K UHD HDR (3840 x 2160) multi-touch
فضای ذخیره سازی: 1TB SSD و بالا تر
مزایا + یک workstation سیار فوق العاده
+ دارای گزینه های پیکربندی چندگانه
+پکیج مقاوم از فیبر کربن و آلومینیوم
معایب-قدرت بیش از حد نیاز برخی کاربران

اگر بودجه کافی برای یک workstation غیر قابل توقف دارید،لپ تاپ workstation سیار ThinkPad X1 Extreme Lenovo بهترین لپ تاپ برای اهداف برنامه نویسی شماست.

این لپ تاپ به دلایل زیادی دل ما را به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو به دست آورده است. بسته به نیاز و بودجه شما، چندین پیکربندی از این لپ تاپ در دسترس دارد، اما در حالت پیش فرض هم، در حال حاضر بسیار قدرتمند است. این لپ تاپ با یک کارت گرافیک جامد در یک بسته فیبر کربنی و آلومینیومی قوی که در هر اداره یا زمینه ای دوام می آورد، به خوبی کار می کند.

تنها بعد منفیآن این است که، شما آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید. یعنی Lenovo ThinkPad X1 Extreme با قیمتی بالا مطابق با قدرت خود ارائه می شود.

9. Asus Chromebook Flip C436F/C436FA

لپ تاپ ایسوس 360 درجه

یک لپ تاپ 2 در 1 قدرتمند دیگر

مشخصات فنیپردازنده: 10th-generation Intel Core i3 – i5
گرافیک: Intel UHD Graphics
رم: 8GB – 16GB 2133MHz LPDDR3
صفحه نمایش: 14inch LED-backlit Full HD (1920 x 1080) 16:9 display
فضای ذخیره سازی: 512GB / 256GB / 128GB PCIe® NVMe 3.0x 2 M.2 SSD
مزایا +عملکرد فوق العاده
+ساخت دقیق و ویژگی های برتر
+ارزان تر از گوگل پیکسل بوک
+نازک و سبک
معایب-تاچ پد و صفحه نمایش لمسی به اندازه رقبا دقیق نیست

کروم بوک های ممتاز فضای خاص خود را در بازار لپ تاپ ها اشغال می کنند و این لپ تاپ می تواند شکاف بین لپ تاپ های سنتی قدرتمند و کروم بوک های فوق سبک وزن را پر کند.

Asus Chromebook Flip C436F/C436FA با ترکیبی از قدرت فوق العاده، مجموعه ویژگی های فوق العاده، ساخت ممتاز و قیمتی ارزان تر از رقبای خود شاید یکی از معدود نمونه های عالی موجود در بازار باشد.

این خصوصیات باعث می‌شود Asus Chromebook Flip C436F/C436FA برای توسعه دهندگان وب که به یک دستگاه قدرتمند نیاز دارند عالی باشد.

10. Microsoft Surface Pro 8

سورفیس 8 مناسب برنامه نویسی

تولدی دوباره برای سورفیس ها

مشخصات فنیپردازنده: 11th-gen Intel Core i7 به بالا
گرافیک: Intel Iris Xe Graphics
رم: 32GB LPDDR4x به بالا
صفحه نمایش: 13-inch PixelSense Flow display
فضای ذخیره سازی: 1TB به بالا
مزایا +پردازنده های سریع تر
+طراحی جدید و زیبا
معایب-گران تر

سرفیس پرو 8 با طراحی کاملاً جدید عرضه می‌شود، اما دارای قطعات داخلی ای است که سریع تر از همیشه هستند. این لپ تاپ فقط بلیتی برای همه نیاز های کدنویسی مورد نیاز شما است. بنابراین، می توان گفت، این فقط لپ تاپ برای تصویر گران، گرافیست ها و دیگر طراحان گرافیک ایده آل نیست، بلکه برای برنامه نویسان هم عالی است.

چیزهای دیگری نیز در این لپ تاپ وجود دارد که دوست خواهید داشت، مانند دو پورت Thunderbolt 4، طراحی 2 در 1، صفحه نمایش بزرگ تر با نرخ تازه سازی 120 هرتز و فضای بیشتری را برای گردش کار بدون درز که عالی به نظر می رسد. البته قیمت بالا تر آن ممکن است، برای بعضی ها مانع خرید باشد، اما احتمالاً برای حرفه ای ها ارزشش را دارد.

منبع:

techradar.com

Gerelateerde berichten