ترفند, ترفند گوشی

علت شارژ نشدن گوشی چیست؟ و چگونه می توان آن را حل کرد؟

شارژ نشدن گوشی

گاهی اوقات ممکن است شما نیز با مشکل شارژ نشدن گوشی روبه رو شوید، شارژ نشدن تلفن همراه لزوما به این معنی نیست که باطری شما یا شارژرتان خراب است. در اکثر مواقع برای رفع این مشکل راه حل ساده تری نیز وجود دارد که می تواند علت اصلی شارژ نشدن تلفن همراه شما را حل کند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد علت شارژ نشدن گوشی با شما صحبت کنیم و راهکار هایی را به شما ارائه دهیم تا مشکل شارژ نشدن تلفن همراه شما به راحتی حل کند.

دلیل اصلی شارژ نشدن گوشی

خرابی بخش سخت افزاری تلفن همراه می تواند از شایع ترین عوامل شارژ نشدن گوشی می باشد. به عنوان مثال یکی از دلایل اصلی شارژ نشدن گوشی می توانند خرابی سوکت شارژ و کابل شارژ می باشد. این مشکلات در سطوح متفاوت می تواند برای هر کاربری به وجود بیاید.

راهکارهای حل این مشکل

اگر تلفن همراه شما نیز به هر دلیلی شارژ نشد بهتر است قبل از خرید شارژر جدید و تعویض باتری، راه حل های پیشنهادی ما را امتحان کنید شاید مشکل شما این گونه بر طرف شد.

چک کردن کابل شارژ و شارژر

اگر تا به امروز تلفن همراه شما به درستی و به طور طبیعی شارژ می شد و به یک باره با مشکل عدم شارژ شدن رو به رو شدید، اولین راهکار این است که کابل شارژ و شارژرتان را چک کنید. به این منظور شما تلفن همراه دیگری را بردارید و با استفاده از شارژر خودتان آن را امتحان کنید ببینید آیا شارژر شما تلفن همراه دیگری را شارژ می کند یا خیر؟ اگر تلفن همراه دیگری نیز شارژ نشد به این معنی است که شارژر شما به مشکل خورده است. برای تست کابل شارژ نیز به همین صورت عمل کنید.

شارژ نشدن گوشی

بررسی سوکت شارژ

بعد از اینکه شارژر را به تلفن همراه متصل کردید کمی آن را به طرفین تکان دهید و تست کنید که با تکان دادن شارژر، تلفن همراه شما شارژ می شود یا خیر؟ در صورتی که با قطع و وصلی روبه رو شدید، مشکل از سوکت شارژ شما است و باید آن را تعویض کنید. علت اصلی خرابی سوکت به دلیل کشیده شدن ناگهانی شارژر، با ضربه وارد شدن کابل در گوشی و عدم استفاده از شارژرهای استاندارد است. هزینه تعمیر سوکت چندان زیاد نیست و شما می توانید با مراجعه به تعمیرکاران موبایل این مشکل را حل کنید.

تمیز کرد پورت شارژ در گوشی

گاهی اوقات ممکن است گرد و خاک اطراف سوکت شارژر را پوشانده باشد و کثیف شدن این نقطعه باعث عدم شارژ در تلفن همراه شما شود. برای رفع این مشکل بهتر است از تمیز کننده های مخصوص مدارات الکترونیکی استفاده کنید تا از این طریق کثیفی ها و نیز زنگ زدگی ها از بین برود.

شارژ نشدن گوشی

گوشی خود را در حالت خاموش شارژ کنید

در بعضی از مواقع ممکن است تلفن همراه شما با مشکلات نرم افزاری روبه رو شود. مشکلات نرم افزاری ممکن است باعث شوند تا تلفن همراه ما شارژ نشوند. برای رفع این موضوع بهتر است تلفن همراه خود را خاموش کرده و سپس به شارژر آن را متصل کنید. اگر مشکل شارژ حل شد و سرعت شارژ شدن گوشی طبیعی نبود می توان به این نتیجه برسیم که سیستم عامل گوشی با یک نرم افزار به خوبی کار نمی کند و از حداکثر توان گوشی استفاده می کند تا سرعت شارژ پایین بیاید.

باتری گوشی را کالیبره کنید

یکی از دلایلی که باعث شارژ نشدن تلفن همراه شما می شود، مشکل باتری می باشد. در صورتی که قصد داریم این مشکل را رفع کنید آخرین راه حل تعویض باتری است. اما گاهی اوقات کالیبراسیون می تواند مشکل ما را حل کند. شما می توانید باتری تلفن همراتان را کالیبره کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه شما می توانید به مقاله دیگر ما با عنوان “نحوه کالیبره کردن باتری گوشی” مراجعه کنید.

ریست کردن تلفن همراه

گاهی اوقات تلفن همراه بنا به دلایلی فریز می شود و امکان شارژ شدن تلفن همراه فراهم نمی شود. شما با ریست کردن تلفن همراه می توانید این مشکل را بر طرف کنید. زمانی که تلفن همراه تان را ریست کردید آن را مجددا به شارژر متصل کنید، به احتمال 90% بعد از ریست کردن تلفن همراه مشکل شما حل می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید :

از یک پریز برق دیگر استفاده کنید

گاهی اوقات ممکن است مشکل از منبع برقی است که شما از آن استفاده می کنید. در نتیجه بهتر است که منبع برق را عوض کنید. البته اکثر کاربران از سه راهی های برق یا پریز های محافظ استفاده می کنند که بهتر است در این صورت نیز منبع تان را عوض کنید. بهتر است برای پی بردن به این مشکل یک بار شارژر را پریز دیگری متصل کنید تا از سالم بودن آن مطمعن شوید.

از نکات حائز اهمیت در این بخش می توان به این موضوع اشاره کرد که شارژ کردن از طریق شارژر بسیار سریعتر از شارژ کردن تلفن از طریق لپ تاپ و کامپیوتر است؛ زیرا شارژرها چند برابر قدرتمند تر از لپ تاپ و کامپیوتر، عملیات شارژ را انجام می دهند. جدا از همه این موارد بهتر است برای شارژ تلفن همراه تان از جریان برق مستقیم استفاده کنید.

آسیب دیدگی تلفن همراه با افتادن در آب

گاهی اوقات ممکن است تلفن همراه شما در آب بیافتد و بعد از آن دیگر عملیات شارژ انجام نشود. همان طور که می دانید تلفن های همراه بعد از افتادن در آب باعث آسیب دیدگی می شوند. بیشتر این آسیب به باتری و پورت شارژ وارد می شود. البته بعضی از دستگاه ها ضد آب هستند و با افتادن درون آب مشکلی آن را تهدید نمی کند. در صورتی که تلفن همراه شما با آب ارتباط برقرار کرده است و مشکلی در عملیات شارژ آن به وجود آمده است بهتر است هرچه زودتر آن را نزد یک تعمیرکار ببرید.

شارژ نشدن گوشی

خاموش کردن ارتباطات اضافی

در اکثر مواقع با روشن بودن ارتباطات اضافی نظیر wifi، بلوتوث، اینترنت و … مدت زمان شارژ شدن تلفن همراه طول می کشد. اگر مدت زمان شارژ شدن دستگاه شما طولانی می شود بهتر است ارتباطات اضافی دستگاه را خاموش کنید. در صورت کارساز نبودن این موضوع بهتر است تلفن همراه تان به هنگام شارژ خاموش کنید تا مدت زمان شارژ کاهش پیدا کند.

بررسی آداپتور شارژر

یکی از مشکلات شارژ نشدن گوشی می تواند به آداپتور شارژر برگردد. بررسی آداپتور شارژر تنها چند دقیقه زمان می برد. برای مشخص شدن سلامت یا عدم سلامت آداپتور شارژر شما می توانید آن را به دستگاه دیگری متصل کنید تا متوجه شوید آیا آداپتور شارژر شما سالم است یا خیر؟ اما در صورتی که مشکل داشت و یا خراب بود بهتر است یک شارژر با کیفیت خریداری کنید.

آپدیت یا دانگرید سیستم عامل

با آپدیت جدید در هر سیستم عامل معمولا تغییراتی در مصرف شارژ به وجود می آید، که البته گاهی اوقات ممکن است تغیرات نتایج مثبتی را داشته باشند. نتایج مثبت شامل استفاده کم از باطری و عملکرد بالا است. اما بنا به دلایلی ممکن نتایج منفی باشند و مصرف باتری بیشتر باشد و بازدهی آن کاهش یابد.

اگر مدت زمان طولانی است که تلفن همراه تان را بروزرسانی نکرده اید آن را آپدیت کنید و مصرف باتری تان را بررسی کنید. در صورتی که بعد از آپدیت کردن با مشکل افت بازدهی باتری روبه رو شدید می توانید منتظر نسخه جدید آپدیت باشید و یا آن را به حالت اولیه برگردانید یا دانگرید کنید.

بررسی مشخصات و عملکرد باتری دستگاه

به منظور بررسی مشخصات و عملکرد باتری دستگاه می توانید از یکی از اپلیکیشن های کاربردی در این زمینه استفاده کنید. به عنوان مثال برنامه Ampere یکی از اپلیکیشن های کاربردی در این حوزه است که با نصب آن بر روی دستگاه می توانید مشخصات باتری را شناسایی کنید. علاوه بر این شما می توانید به اطلاعاتی مانند دمای باتری، ولتاژ، حداکثر ظرفیت و مواردی از این قبیل دست بیابید. شما می توانید با استفاده از این اپلیکیشن میزان توان خروجی باتری را بررسی کنید و در صورت عدم تطابق با شارژر، آن را تعویض کنید.

شارژ نشدن گوشی

تعویض باتری تلفن همراه

اگر تمامی روش هایی که در قسمت بالا گفتیم برای شما کارساز نبود، آخرین راه حل تعویض باتری تلفن همراه تان است، بهتر است در چنین شرایطی با مراجعه به مراکز تعمیر تلفن همراه نسبت به تعویض باتری تلفن همراه تان اقدام کنید. ضمنا از باطری های نو و با کیفیت استفاده کنید که دیگر با چنین مشکلی روبه رو نشوید. به احتمال زیاد با تعویض باتری، مشکل شارژ نشدن گوشی نیز برطرف می‌ شود.

جمع‌بندی

ما دراین مقاله تمامی راهکار های ممکن برای رفع مشکل شارژ نشدن تلفن همراه را به شما آموزش داده ایم. امیدوارم که این روش ها برای شما موثر واقع شوند و به اندازه کافی از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *