ترفند, ترفند گوشی

مضرات کار کردن با گوشی در حال شارژ

کار با گوشی در حال شارژ

این روزها افراد بخش قابل توجهی از زمان خود را با تلفن های همراه خود می گذرانند و در واقع تلفن همراه به عنوان کالایی برای گذراندن وقت افراد شناخته شده است. با وجود این وابستگی عمیق کاربران لحظه ای را بدون تلفن همراه خود نمی توانند سپری کنند حتی زمانی که تلفن همراه شان در حال شارژ است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد مضرات کار با گوشی در حال شارژ با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

امروزه اکثر افراد بر این باورند که کار با گوشی در حال شارژ می تواند خطراتی را برای کاربر داشته باشد اما اینکه تا چه اندازه می تواند مضر باشد را نمی دانند. ما در این مطلب به بررسی مشکلاتی که ممکن است در حین کار کردن با گوشی در حال شارژ برای شما پیش بیاید می پردازیم.

انفجار گوشی در حال شارژ

آیا ممکن است حین کار با گوشی در حال شارژ انفجار رخ بدهد؟

این سوال حتی برای یک بار در ذهن تمامی کاربران به وجود آمده است؛ اگر بخواهیم به این سوال صادقانه پاسخ دهیم، باید بگوییم که خیر!

با توجه به پیشرفتی که در حوزه طراحی و تولید تلفن های همراه داشته ایم باید بگوییم که خیر. این روزها تلفن های همراه به گونه ای ساخته شده اند که هیچ مشکلی با کار کردن در حین شارژ برای تلفن همراه شما پیش نمی آید. طراحان تلفن های هوشمند با اضافه کردن قابلیت های بسیاری به تلفن های هوشمند این امکان را فراهم آورده اند تا با کار کردن کاربر در حین شارژ مشکلی برای تلفن همراه به وجود نیاید.

کار با گوشی در حال شارژ

اگر در حین استفاده از گوشی در حال شارژ دمای تلفن همراه شما بین 0 تا 45 درجه سانتی گراد باشد، مشکلی برای تلفن همراه تان به وجود نمی آید؛ زیرا این درجه حرارت برای باتری های لیتیوم یون تلفن همراه شما در نظر گرفته شده است. اما اگر این دما بیش از این حد بود بهتر است تا پایان عملیات شارژ با تلفن همراه خود کار نکنید، زیرا کار کردن با گوشی مساوی است با آسیب دیدن بورد تلفن همراه.

نکته حائز اهمیت در باب این موضوع این است که شما حتما باید از شارژر اصلی تلفن همراه تان برای شارژ کردن استفاده کنید؛ در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای تلفن هوشمند شما یا شخص دارنده آن به وجود بیاید.

مکالمه با گوشی در حال شارژ

سوال دیگری که ممکن است در ذهن کاربران به وجود بیاید این است که:

مکالمه با گوشی در حال شارژ چه مضراتی را به همراه دارد؟

فرض کنید که شما قصد برقراری تماس با تلفن همراه خود را دارید و در عین حال تلفن همراه شما تنها یک درصد شارژ دارد، به منظور اینکه تلفن همراه شما حین مکالمه خاموش نشود آن را به شارژر متصل می کنید و شروع به صحبت کردن می کنید، ممکن است مکالمه شما اندکی طولانی تر شود و در این بین احساس کنید که تلفن همراه شما داغ شده است، به نظر شما علت این گرما چیست؟

در پاسخ باید گفت علت گرما به دلیل فشار پردازشی است که در حین مکالمه به تلفن همراه شما وارد می شود. این فشار پردازشی باعث می شود تا دمای تلفن همراه شما افزایش یابد و با طولانی شدن مکالمه شما گرما بیشتر و بیشتر شود. بهتر است در چنین شرایطی تلفن همراه تان را از شارژ بکشید، تا دمای تلفن همراه شما افزایش نیابد.

تاثیر شارژ گوشی در طول شب و کاهش عمر باتری

سوال دیگر که ممکن است در این زمینه برای کاربران به وجود بیاید این است که آیا شارژ گوشی در طول شب، ممکن است عمر باتری را کاهش دهد؟

در پاسخ به این سوال نیز باید بگوییم که خیر. همانطور که در مباحث بالا گفتیم تکنولوژی های به کار رفته در حوزه تولید تلفن های هوشمند به گونه ای پیشرفت کرده است که با اضافه شدن قابلیت ها و امکانات جدید با شارژ گوشی در طول شب هیچ مشکلی برای باتری به وجود نمی آید و یا اینکه عمر باتری تلفن همراه شما کم نمی شود؛ زیرا تلفن های همراه جدید مجهز به فناوری شده اند که به محض شارژ شدن به طور خودکار جریان قطع می شود و از مدارات خارج می شود. به این ترتیب با در حال شارژ بودن طی شب هیچ مشکلی برای تلفن همراه شما به وجود نمی آید.

تاثیر کار کردن با گوشی در حال شارژ در کاهش عمر باتری

سوال بعدی که ممکن است در این زمینه برای کاربران به وجود بیاید این است که:

آیا کار کردن با گوشی در حال شارژ باعث کاهش عمر باتری تلفن همراه شما می شود؟

در پاسخ به این سوال نیز باید بگوییم که خیر! فقط لازم است که چندین نکته را در این زمینه به شما یادآور شویم.

همانطور که در بخش قبل گفتیم باتری های بکار رفته در تلفن همراه از نوع لیتیوم یون هستند. این باتری ها دارای طول عمر مشخص هستند و به طور معمول 1000 بار عمر مفید برای شارژ و دشارژ را دارند.

کار با گوشی در حال شارژ

هر بار که شما عملیات شارژ شدن تلفن همراه تان را انجام می دهید یک بار شارژ و دشارژ را انجام داده اید و با این کار یک مرتبه طول عمر باتری کاهش یافته است. به مراتب با انجام این کار از طول عمر باتری تلفن همراه تان کاسته می شود بنابراین بهتر است عملیات شارژ تلفن همراه تان را به درستی انجام دهید.

ضمنا باتری های لیتیوم یونی به گونه ای هستند که با هر بار تخلیه کامل شارژ باتری، الکترون ها دیگر توانایی انتقال را نخواهند داشت و با شارژ کردن مجدد به چرخه الکترون ها باز نمی گردند. به همین منظور بهتر است قبل از تخلیه کامل شارژ، تلفن همراه تان را به شارژر متصل کنید و اجازه ندهید تلفن همراه شما به طور کامل خاموش شود. بهتر است زمانی که تلفن همراه تان به مقدار 15 الی 20 درصد رسید آن را به شارژ متصل کنید. زمان جدا سازی از شارژ نیز به این صورت بین 80 الی 100 درصد تلفن همراه تان را از شارژ بکشید.

نتیجه گیری نهایی

با توجه به سوالات و مطالبی که داشتیم تا به اینجا باید متوجه این موضوع شده باشید که کار با گوشی در حال شارژ در درجه اول خطری برای دارنده آن ندارد و در درجه دوم به سلامت تلفن همراه تان آسیبی وارد نمی کند. از جمله مسائلی که ممکن است در حین کار کردن با گوشی برای تلفن همراه تان به وجود بیاید مسائل مربوط به داغ شدن تلفن همراه و افزایش دمای آن است.

طبق آنچه که در این مقاله به شما گفتیم گرما در تلفن همراه اگر از حد خود بیشتر شود سبب آسیب دیدن برد اصلی تلفن همراه تان می شود. اگر شما از شارژر تلفن همراه تان استفاده کنید و نکاتی که به شما گفتیم را رعایت کنید مطمئن باشید که هیچ مشکلی برای تلفن همراه تان به وجود نمی آید.

ضمنا توصیه می کنم از برنامه ها و امکاناتی که باعث می شود تلفن همراه شما داغ شود بهتر است در حین شارژ استفاده نکنید. همان طور که گفتیم استفاده از شارژ اصلی تلفن همراه شما نقش مهمی در بهبود عملیات شارژ دارد.

استفاده از گوشی در حال شارژ تنها فقط باعث کاهش سرعت شارژ می شود؛ زیرا بیشتر توان شارژ صرف نور صفحه نمایش و پردازش های تلفن همراه می شود.

لینک مرتبط : علت شارژ نشدن تلفن همراه چیست؟

و در پایان امیدوارم این مقاله نیز همانند سایر مقالات تک یک برای شما مفید بوده باشد و به اندازه کافی از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *