ترفند, ترفند گوشی, مجله تکنولوژی

نحوه صحیح شارژ گوشی برای افزایش عمر باتری آن

شارژ گوشی

کاربران تلفن های هوشمند همیشه به دنبال عمر بیشتر باتری هستند. عدم وجود باتری های قابل تعویض به این معنی است که سرانجام سلول های یونی لیتیومی که در تلفن های ما وجود دارند فرسوده می شوند و رو به زوال می روند. اگر شارژ گوشی به روش صحیح انجام شود، شما می تواید برای مدت های طولانی تری از آن باتری استفاده کنید.

اگر یک سال یا بیشتر گوشی خود را داشته باشید، احتمالاً متوجه شده اید که باتری همانند روزهای اول خود نیست.

متأسفانه، ظرفیت باتری به ناچار با افزایش طول عمر گوشی کاهش می یابد. با این وجود، کارهایی وجود دارد که می توانید عمر باتری و گوشی خود را طولانی کنید. اگر تا به حال فکر کرده اید که بهترین راه برای شارژ باتری شما چیست، در اینجا چند نکته علمی اثبات شده برای به حداکثر رساندن عمر باتری وجود دارد.

روش های صحیح شارژ پاوربانک

شما می توانید برای مشاهده روش های صحیح شارژ پاوربانک ر روی دکمه زیر کلیک کنید.

راه های صحیح برای شارژ گوشی

شارژ جزئی بهتر است یا شارژ 100 درصد؟

شارژ جزئی برای باتری های لیتیوم یونی بسیار مناسب است و در واقع می تواند مزایای مثبتی برای طول عمر سلول داشته باشد. برای درک اینکه چرا مهم است، باید بدانید که چگونه باتری شارژ می شود.

وقتی باتری رو به خالی شدن می رود، باتری های لیتیوم جریان ثابت را ترسیم می کنند و با ولتاژ کمتری کار می کنند. شارژ شدن جزئی فقط برای باتری های لیتیوم یونی بسیار مناسب است و حتی فواید مثبتی نیز دارد.

نکته مهم این که، کار با ولتاژ پایین برای ماندگاری باتری مناسب تر است و قبل از شروع کاهش، تعداد چرخه های شارژ در دسترس، افزایش می یابد. هر کاهش 0.1 ولتی در ولتاژ سلولی، عمر چرخه را دو برابر می کند. بنابراین شارژ تلفن شما در آن محدوده 30 تا 80 درصد ولتاژ را پایین نگه می دارد و باعث طولانی تر شدن آن می شود.

شارژ جزئی بهتر است یا شارژ 100 درصد؟

از این گذشته، “عمق تخلیه” تأثیر مشابهی در کل چرخه های تخلیه قبل از خالی شدن ظرفیت باتری دارد. این به مقدار باتری مورد استفاده در بین شارژها مربوط می شود.

شارژ های کوتاه مدت برای باتری های لیتیوم یون نسبت به چرخه های شارژ کامل طولانی بسیار بهتر است.

استفاده فقط از 20 درصد از باتری بین سیکل های شارژ برای اکثر افراد عملی نخواهد بود. اما در صورتی که بتوانید در حدود 50درصد نیز این کار را انجام دهید، پیشرفت قابل توجهی در طول عمر باتری شما ایجاد می شود.

شارژ گوشی

گوشی خود را با شارژ کامل در شارژر نگه ندارید!!

شارژ یک شبه یک عادت بسیار معمول است، اما به دلایل مختلف توصیه نمی شود.

  • مورد اول: اینکه شارژ مداوم باتری کامل می تواند باعث آب شدن لیتیوم فلزی شود، که در طولانی مدت باعث کاهش پایداری می شود و می تواند منجر به نقص و راه اندازی مجدد سیستم شود.
  • مورد دوم: وقتی که مقدار شارژ به 100 درصد برسد، شارژر باتری را رها می کند و عملا هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد شد.
  • مورد سوم: ایجاد گرمای اضافی ناشی از اتلاف انرژی سبب کاهش عمر باتری در طولانی مدت می شود.

در حالت ایده آل، یک دستگاه باید هنگامی که به 100 درصد ظرفیت باتری می رسد، شارژ را متوقف کند و فقط مدار شارژ را فعال نگاه دارد تا باتری را بارها و بارها دوباره به سمت خود نکشد یا حداقل جریان شارژ را به مقدار بسیار کمی کاهش می دهد.

نکته آخر که ارزش ذکر آن را دارد بار پارازیت است. این اتفاق وقتی می افتد که باتری همزمان با شارژ شدن، استفاده شود. به عنوان مثال: هنگامی که گوشی به شارژ است با آن بازی کرده یا فیلم تماشا کنیم.

کارهایی که با گوشی در حال شارژ انجام می دهیم، سبب ایجاد پارازیت هنگام شارژ می شود و برای باتری بد است زیرا چرخه شارژ را تحریف می کند و می تواند چرخه های کوچک را القا کند و بخشی از باتری به طور مداوم در چرخه شارژ و استفاده قرار بگیرد. از این بدتر، پارازیت ها باعث ایجاد فشار و حرارت بیشتر در باتری می شوند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام شارژ گوشی رعایت کنید این است که هنگام وصل بودن هندزفری گوشی را به شارژر متصل نکنید. اگر مجبور به استفاده از شارژر هستید پس، هندزفری را از گوشی جدا نمایید. این مسئله به طولانی شدن عمر باتری گوشی شما بسیار کمک می کند. به یاد داشته باشید که یک بار باتری را به اندازه کافی پر کنید.

گوشی خود را با شارژ کامل در شارژر نگه ندارید!!

گرما دشمن باتری شماست

در کنار تمام موارد فوق، درجه حرارت به همان اندازه نقش مهمی در طول عمر باتری دارد. درست مانند ولتاژهای بالا، درجه حرارت بالا نیز باتری را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود خیلی سریعتر از زمانی که در دمای پایین نگه داشته می شود، ظرفیت خود را از دست بدهد.

سلولی که در دمای بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد (77 – 86 درجه فارنهایت) نگهداری شود باید پس از پر و خالی شدن مداوم، حدود 80 درصد از ظرفیت خود را بعد از سال اول حفظ کند. در صورت استفاده از چرخه های شارژ کوتاهتر، ظرفیت باتری بعد از یک سال بالاتر خواهد بود. با بالا رفتن درجه حرارت به 40 درجه سانتیگراد (104F)، میزان ظرفیت بعد از سال اول فقط 65 درصد ظرفیت خواهد بود.

گرما قاتل باتری شماست

باتری که در حالت شارژ کامل قرار دارد و در معرض دمای بالاست، بدترین حالت در جهان است. بنابراین هیچ وقت تلفن خود را زیر بالش خود و یا در داشبورد ماشینتان در یک روز گرم شارژ نکنید.

فناوری های شارژ سریع در اینجا مسئله ای جنجالی است، زیرا جریان و ولتاژ های بالاتر قطعاً می توانند هنگام شارژ کردن، گوشی شما را داغ تر کنند. شارژ سریع هرگز برای شارژ کامل پیش بینی نشده بود، در عوض، این یک راه سریع برای بالا بردن سرعت شارژ گوشی شماست که کمک می کند زود تر از آن استفاده کنید. استفاده از شارژ سریع به مدت 15 تا 20 دقیقه منجر به مشکلات عمده گرمای بیش از حد نمی شود، اما ما استفاده از آنها را برای شارژ یک شبه توصیه نمی کنیم.

این روزها فناوری باتری یون لیتیوم به خوبی درک می شود، اما عادات و اسطوره های بد هنوز افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند. در حالی که اکثر این عادت ها تأثیر منفی بر روی باتری گوشی شما در میان مدت می گذارد، کاهش باتری های قابل جابجایی گوشی به این معنی است که ما باید حداکثر احتیاط را برای بالابردن بردن عمر باتری گوشی و طول عمر سلول خود انجام دهیم.

به طور کلی، چرخه های شارژ منظم کوچکتر و خنک نگه داشتن تلفن شما از موارد اساسی برای شارژ گوشی و درست نگه داشتن باتری است. اگرچه باید خاطر نشان كنم كه نحوه برخورد با باتری گوشی های مختلف همیشه متفاوت خواهد بود.

بهترین روش برای شارژ تلفن هوشمند شما چیست؟

  • از چرخه کامل (صفر-صد درصد) و شارژ یک شبه خودداری کنید. در عوض، تلفن خود را مرتباً شارژ جزئی کنید.
  • اتمام شارژ 80 درصدی برای باتری بهتر از این است که تا 100 درصد شارژ شود.
  • از فن آوری های شارژ سریع به صورت کم و بیش از یک شب استفاده نکنید.
  • گرما قاتل باتری است. هنگام شارژ کردن تلفن خود را نپوشانید و آن را از مکان های گرم دور نگه دارید.
  • تلفن خود را هنگام شارژ خاموش کنید، یا حداقل برای موارد خاص از آن استفاه کنید و با آن بازی یا فیلم تماشا نکنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *