ترفند, ترفند گوشی

آموزش تعمیر گوشی آب خورده در چند مرحله

گوشی آب خورده

یکی از اتفاقاتی که تقریبا بیشتر کاربران با آن مواجه شده اند خیس شدن لوازم الکترونیکی می باشد که در اکثر مواقع موجب ایجاد خسارت هایی می شود. خیس شدن لپ تاپ، کامپیوتر، ساعت هوشمند و یا خیس شدن تلفن همراه از جمله اتفاقاتی است که باعث مرگ تلفن هوشمند شما می شود. ما در این جا قصد داریم چندین راهکار مهم برای تعمیر گوشی آب خورده را به شما معرفی کنیم.

امروزه با پیشرفتی که در صنعت تولید تلفن های هوشمند داشته ایم هر ساله شاهد تولید گوشی های هوشمند باکیفیت تری هستیم که قابلیت ها و امکانات بیشتری به آن اضافه شده است. از جمله امکاناتی که این روزها به طور چشم گیر شاهد آن هستیم اضافه شدن استاندارد های محافظت در برابر آب است. تقریبا بیشتر تلفن های همراه در حال تولید و جدید این استاندارد را رعایت می کنند.

بعد از افتادن تلفن همراه درون آب چه باید کرد؟

اولین کاری که بعد از افتادن تلفن همراه درون آب باید انجام دهیم این است که : به سرعت باید آن را از آب خارج کنیم؛ زیرا هرچه مدت زمان بیشتری گوشی درون آب باشد، آب از طریق منافذ به داخل تلفن همراه نفوذ می کند.

به نظر شما بعد از خارج کردن تلفن همراه از آب چه کار هایی را نباید انجام داد؟؟

  1. تحت هیچ شرایطی تلفن همراه تان را روشن نکنید.
  2. تلفن همراه را به شارژ نزنید.
  3. از لمس و فشار دادن دکمه ها خودداری کنید. این کار باعث می شود از طریق درزها آب به تلفن همراه شما وارد شود.
  4. از سایر وسایل خشک کننده مانند سشوار جدا خودداری نمایید.
  5. از تکان دادن و یا ضربه زدن به گوشی خودداری کنید.
  6. از فوت کردن قسمت های خیس شده خودداری کنید، زیرا این کار باعث می شود تا آب وارد قسمت هایی که نشده است بشود.

چگونه گوشی آب خورده را نجات دهیم ؟

بعد از خارج کردن گوشی از آب شما باید کار های زیر را انجام دهید:

1.خاموش کردن تلفن همراه

گوشی آب خورده

اولین اقدام بعد از خارج کردن تلفن همراه از آب این است که تلفن همراه را خاموش کنید؛ زیرا با این کار جریان الکتریسیته آن را قطع می کنید و مانع از سوختن تلفن همراه تان می شوید. از نکاتی که همواره باید دراین قسمت به آن دقت داشته باشید این است که ممکن است که تلفن همراه شما خاموش نشود، در این صورت باید این کار را چندین بار انجام دهید تا تلفن همراه تان خاموش شود.

2. جدا کردن باتری، سیم کارت و کارت SD

در این بخش باید شما بخش های حیاتی تلفن همراه تان را جدا کنید. به عنوان مثال اگر تلفن همراه شما از نوع قدیمی است و باتری قابل جدا شدن است، باتری آن را از محل قرار گیری اش خارج کنید. البته امروزه اکثر تلفن های همراه باتری هایشان جدانشدنی اند. بعد از خارج کردن باتری باید کارت SD و سیم کارت خودتان را خارج کنید. حتی اگر گوشی موبایل کاملا خراب شده باشد، با چنین کاری شاید بتوانید اطلاعات ذخیره‌ شده در سیم‌ کارت و کارت حافظه تان را نجات دهید.

گوشی آب خورده

3. خشک کردن رطوبت تلفن همراه

در این مرحله شما باید به وسیله یک پارچه نرم رطوبت تلفن همراه تان را بگیرید. در این بخش تمام سعی تان را بکنید که تلفن همراه شما خشک شود. بهتر است این کار را با ملایمت هرچه بیشتری انجام دهید. ضمن اینکه از وسایلی که باعث گرم شدن تلفن همراه تان می شود (به عنوان مثال سشوار) به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ زیرا با این کار بیشتر به مدارهای الکترونیکی تلفن همراه تان آسیب وارد می کنید.

4. استفاده از لوازم مکنده برای جذب مایعات

شما در این بخش می توانید به کمک یک جاروبرقی مایعات اضافی را به خارج از گوشی هدایت کنید. از طریق جاروبرقی نواحی مانند سوکت شارژر، سیم‌ کارت، کارت حافظه و یا باتری که نواحی مناسب برای انجام این کار هستند را از مایعات خارج کنید.

5. قرار دادن گوشی آب خورده در برنج و سیلیکا

گوشی آب خورده

برنج و سیلیکا جزو بهترین مواد جاذب مایعات هستند که به طور شگفت انگیزی با قرار دادن تلفن همراه درون این دو مواد شما می توانید رطوبت تلفن همراه تان را به طور کامل از بین ببرید. شما می توانید با استفاده از سیلیکا یا برنج رطوبت تلفن همراه را کاهش دهید. سیلیکا به نسبت برنج قیمت بالاتری دارد اما بهره وری آن نیز بیشتر از برنج است. شما می توانید علاوه بر تلفن همراه باطری و سیم کارت و سایر اجزا را درون این مواد قرار دهید تا رطوبت سایر قطعات نیز گرفته شود. بهتر است چند روزی از تلفن همراه تان استفاده نکنید و بگذارید چند روز درون این مواد باقی بماند.

6. گوشی تلفن همراه تان را تست کنید

بعد از گذشت دو الی سه روز دیگر زمان آن رسیده است که تلفن همراه تان را تست کنید. ابتدا قطعات داخلی تلفن همراه تان را در سر جایشان قرار دهید و سپس دکمه پاور آن را فشار دهید. اگر تلفن همراه تان روشن نشد آن را به شارژر متصل کنید، زیرا ممکن است که به باتری شما آسیب وارد شده باشد. اما اگر تلفن همراه تان روشن شد بهتر است سایر قسمت ها را از جمله : وضعیت صفحه‌ نمایش گوشی، اسپیکر، بلندگوها و یا صفحه لمسی آن را آزمایش کنید.

هزینه تعمیر گوشی آب خورده

همانطور که مشاهده کردید ما در این مقاله به آموزش تعمیر گوشی آب خورده پرداختیم. توصیه می‌ کنم اگر تلفن همراه شما با آب تماس برقرار کرد و بعد از انجام مراحل بالا به نتیجه مثبتی نرسیدید بهتر است که به مراکز و نمایندگی های تعمیر موبایل مراجعه کنید و تلفن همرا تان را به کارشناسان و متخصصان تلفن همراه واگذار کنید. واحد تعمیر موبایل با استفاده از ابزار ها و تکنیک های خاص خودشان می توانند به شما عزیزان کمک بیشتری کنند. تیم تعمیر موبایل با در اختیار داشتن امکانات ویژه می توانند شانس تعمیر گوشی آب خورده شما را افزایش دهند.

ضمنا هزینه تعمیر گوشی آب خورده بسیار ارزان تر از خرید یک گوشی جدید است بهتر است شانس خود را در این زمینه امتحان کنید.

گوشی آب خورده
آیا گوشی آب خورده درست می شود؟؟

برای پاسخ به این سوال نمی توانیم به طور قطعی پاسخگو شما عزیزان باشیم، زیرا درست شدن گوشی آب خورده به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از مدت زمانی که تلفن همراه شما در آب بوده است، کیفیت ساخت تلفن همراه، حجم آب و بهره مندی از استاندارد های ضد آب و… .

چرا بعضی از تلفن های همراه با وجود این که ضد آب نیستند، بعد از خیس شدن سالم می مانند؟

بعضی از تلفن های همراه به گونه ای طراحی شده اند که به محض تماس با آب به طور اتوماتیک خاموش می شوند و همین خاموش شدن است که باعث می شود تا از خطر در امان بمانند و جان سالم ببرند.

چرا نباید گوشی آب خورده را بلافاصله بعد از تماس با آب روشن نکرد؟

گوشی آب خورده را به هیچ عنوان نباید بعد از تماس با آب روشن کرد و یا به شارژر متصل نمود؛ زیرا این کار باعث می شود تا درصد صدمات وارده به تلفن همراه تان چند برابر شود. با خاموش کردن تلفن همراه جریان الکتریسیته آن را قطع می کنید و مانع از سوختن تلفن همراه و نیز آسیب دیدن مدارات داخلی آن می شوید.

جمع بندی نهایی

ما در این مقاله با استفاده از 6 مرحله به طور کامل پروسه رفع مشکل گوشی آب خورده را به شما آموزش داده ایم. امیدواریم که با این راهکار ها شما نیز توانسته باشید تلفن همراه خود را به حالت اولیه برگردانید. البته اگر بعد از انجام این مراحل و واگذاری تلفن همراه به مراکز تعمیر به نتیجه مثبتی نرسیدید بهتر است به فکر خرید یک تلفن همراه جدید باشید. امیدورایم که از این مقاله نیز همانند سایر مقالات تک یک به اندازه کافی لذت برده باشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *