آموزش, سخت افزار

چگونه می توان صفحه شکسته گوشی را تعمیر کرد؟

تعمیر صفحه شکسته گوشی

تعمیر صفحه نمایش شکسته گوشی، می تواند هزینه بر باشد، اما چند استراتژی ارزان قیمت که می توانید خودتان انجام دهید می تواند شما را از رفتن به تعمیرگاه، بی نیاز کند و تبلت یا تلفن شما را نجات دهد.

اگر میز کار مناسب ندارید، ممکن است به ابزار اضافی نیاز داشته باشید. با توجه به دستگاهی که می خواهید تعمیر کنید، به یک ابزار بازکن تلفن، موچین کوچک برای کار با کابل های کوچک داخل، پیچ گوشتی Torx، پیچ گوشتی سر تخت و یک کیت پیچ گوشتی دقیق، نیاز دارید.

مطالعه کنید: آموزش تعمیر گوشی آب خورده در چند مرحله

یک سشوار متغیر یا یک تفنگ حرارتی را برای نرم کردن قطعات چسبیده تلفن، به این لیست اضافه کنید. همچنین قیچی، نوار چسب دو طرفه، اسپری گردگیر و دستکش کار را اضافه کنید.

نیاز های تعمیر خود را ارزیابی کنید

این اولین چیزی است که در مورد تعمیر ترک های صفحه نمایش گوشی های هوشمند، مطرح می شود. اغلب، صفحه اصلی به هیچ عنوان ترک نمی خورد. ممکن است هنگام خرید گوشی، محافظ صفحه شیشه ای نصب کرده باشید.
قاب پلاستیکی را که جلوی دستگاه را می پوشاند با دقت جدا کنید. به احتمال زیاد صفحه زیر آن کاملاً سالم است.

تعمیر یا جایگزینی

وقتی مقصر واقعاً یک صفحه آسیب دیده است، انتخاب یکی از سه روش بعدی می تواند به شما در حل مشکل کمک کند. ممکن است بتوانید به جای جایگزینی صفحه، آن را ترمیم کنید.

به عنوان مثال، آیا صفحه نمایش به دلیل استفاده اشتباه از مایعات تمیز کننده یا حوله های کاغذی ضخیم برای تمیز کردن صفحه، کدر شده یا آسیب دیده است؟ اگر چنین است، راه حلی برای آن وجود دارد.

آیا صفحه نمایش فقط ترک خورده یا کاملاً شکسته است؟ مانند شکاف های عنکبوتی عظیم در اثر شکستن؟ با استفاده از Sugru، یک محصول تجاری، می توانید صفحه ترک خورده یا شکسته گوشی را به راحتی تعمیر کنید.

همچنین بخوانید: بهترین برنامه های پاکسازی گوشی اندروید که باید بشناسید!

پاک کردن لکه ها

اگر صفحه گوشی شما علائم سوء استفاده یا فرسودگی ناشی از جابجایی سنگین را نشان می دهد، با یک کیت coating اولئوفوبیک، وضعیت آن را به حالت تقریباً سالم، بازگردانید. این یک روکش دافع روغن است که از صفحه نمایش محافظت می کند.

coating، یک لایه نازک از مواد جامد بر پایه فلوروپلیمر، شبیه تفلون است و به شیشه متصل می شود. می توانید کیت coating را از انواع فروشگاه های لوازم الکترونیکی و فروشگاه های آنلاین خریداری کنید.

برای اعمال coating اولئوفوبیک، به این ابزار ها نیاز دارید: پارچه های تمیز کننده میکروفیبر، کیسه های پلاستیکی زیپ دار، 70 درصد ایزوپروپیل الکل.

این مراحل را دنبال کنید:

  1. سطح را با الکل ایزوپروپیل کاملاً تمیز کنید. سپس صفحه را با یک پارچه تمیز میکروفیبر، خشک کنید.
  2. یک انگشت خود را با پلاستیک، بپیچید. با استفاده از انگشت خود مایع روکش را روی صفحه بمالید.( حلال مایع coating اولئوفوبیک هنگام استفاده بسیار سریع تبخیر می شود، بنابراین پس از شروع، سریع کار کنید.)
  3. 10-15 قطره از coating را روی سطح صفحه قرار دهید. اگر صفحه گوشی سطح وسیعی دارد، 10 قطره روی قسمتی از صفحه بمالید، هر بار روی یک قسمت کار کنید.
  4. صفحه را با یک پارچه میکروفیبر تمیز خشک کنید. سپس زمان دهید تا coating، خشک شود. به مدت 8 تا 12 ساعت صفحه را لمس نکنید تا coating به سطح متصل شود.
  5. پس از اتمام زمان اتصال، باقی مانده روی صفحه لمسی را با یک پارچه تمیز میکروفیبر، پاک کنید.
  6. این روش را 2-3 بار تکرار کنید تا عملکرد پوشش اولئوفوبیک و دوام غشا، به حداکثر برسد.

استفاده از خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان برای برطرف کردن ترک های صفحه نمایش گوشی.

آیا استفاده از خمیردندان برای پر کردن ترک ها واقعاً مؤثر است؟ شاید غیر قابل باور، به نظر برسد، اما افرادی هستند که تایید کرده اند، این روش یک راه حل ارزان قیمت و واقعا مؤثر است.

خمیر دندان می تواند خش های ظریف روی صفحه را بطور موقت پاک کند. بنابراین، این یک راه حل دائمی برای تعمیر صفحه شکسته گوشی، نیست. در بهترین حالت، فرآیند چسباندن باعث می شود ترک ها کمتر آشکار شوند.

چسب Sugru

Sugru یک کیت چسب قالب پذیر، برای تعمیر صفحه های شکسته و ترک خورده گوشی، است. در واقع، این محصول با در نظر گرفتن تعمیرات گوشی، ایجاد نشده است. هدف مورد نظر آن بیشتر در خط تعمیرات عمومی است که در آن سطوح به هم چسبیده و سطوح پر کننده، مورد نیاز است.

بسته به میزان آسیب دیدن صفحه، می تواند راه حلی مناسب برای ترک هایی باشد که از لبه های صفحه گوشی، پخش می شود.

این مراحل را دنبال کنید:

  1. صفحه نمایش خود را با یک حوله نرم تمیز کنید کنید. مراقب باشید که هیچ قسمتی از شیشه صفحه، در حین کار برداشته نشود.
  2. از نوار چسب شفاف در اطراف ناحیه مورد نظر برای متصل شدن، استفاده کنید. هنگامی که تلفن روشن است، این روش بهتر کار می کند.
  3. روی نوار علامت بزنید تا حاشیه اطراف ناحیه که می خواهید با Sugru متصل شود، نشان داده شود.
  4. مقادیر کمی از وصله را روی ناحیه ترک خورده صفحه بمالید. حتما وصله را به صورت نازک بمالید. به تدریج در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید.

جدا کنید و جایگزین کنید

اگر میزان شکستگی صفحه گوشی شما آسیب جدی تری دیده است نیاز به اقدامات سخت تری دارید. فرآیند تعمیر شامل برچیدن کامل بدنه خارجی گوشی، است. اگر صفحه نمایش جایگزین دارای top frame باشد، بسیار آسان است.

در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید لایه ها را آب بندی کنید تا از دست دادن مقاومت سازه ای و محافظت در برابر رطوبت، گرد و غبار جلوگیری شود. می توانید از پد های آب بندی یا نوار چسب دو طرفه استفاده کنید. راه حل ساده تر برای تعویض صفحه گوشی استفاده از چسب B-7000/T-7000 است.

قبل از اینکه شروع کنید، یک گام ایمنی بزرگ بردارید. خرید و استفاده از مچ بند استاتیک و تشک محافظ استاتیک. با این کار در حین جداسازی و مونتاژ مجدد دستگاه ها، از سرخ شدن تصادفی هرگونه قطعات الکترونیکی جلوگیری می شود. قطع کردن باتری، همیشه تضمین کننده عدم تخلیه استاتیک نیست.

اولین قدم این است که قطعات دستگاه را از هم باز کنید تا بتوانید میزان آسیب را ارزیابی کرده و بدانید کدام قطعات صفحه را سفارش دهید. شماره مدل صفحه LCD را پیدا کنید. از این شماره در جستجوی اینترنتی برای یافتن صفحه جایگزین استفاده کنید.

شماره قطعه یا مدل، معمولاً روی برچسب چسبیده به کابل سنسور و به صفحه چاپ متصل می شود. برای تعمیر صفحه شکسته گوشی، بعد از جدا کردن صفحه نمایش از بقیه دستگاه، می توانید به این کابل دسترسی پیدا کنید. اتصال کابل را با دقت از پشت صفحه در امتداد لبه جدا کنید.

از هم باز کردن قطعات

  1. قاب پشتی دستگاه را برداشته و باتری اصلی را بردارید.
  2. هرگونه کابل کشی چسبیده ای را که اکنون در معرض دید است مانند کابل دوربین شل کنید. سپس در صورت باز شدن بست ها، کابل ها را بردارید. این کابل ها به سادگی پس از آزاد شدن بست ها از هر سوکت، بیرون می روند. کابل های نواری اغلب بر روی قاب و قطعات توسط چسب نگه داشته می شوند، بنابراین آن ها را به آرامی بکشید تا آزاد شوند.
  3. پیچ های Phillips یا Torx را که قاب پشتی مادربورد را نگه داشته اند، روی شاسی دارای LCD باز کنید و پیچ ها را در یک کاسه قرار دهید تا ایمن نگه داشته شوند. سپس قاب پشتی را از روی شاسی جدا کرده و آن را به آرامی و با دقت از هم جدا کنید.
  4. هرگونه مجموعه کابل دیگری را که در اثر جداسازی قطعات در معرض دید قرار گرفته اند، بردارید. نشانه های بصری را در مورد اینکه کدام کابل را در کجا دوباره وصل کنید حفظ کنید. به عنوان مثال، آن ها را به ترتیب حذف رو به بالا روی سطح کار قرار دهید. یا با دوربین دیجیتال یا گوشی هوشمند عکس بگیرید.
  5. با شل کردن دسته دوم پیچ، شاسی حاوی LCD را از قاب جلو یا قاب و شیشه جدا کنید. مجموعه دوم پیچ ها را در کاسه دوم ذخیره کنید. هر قسمت دیگری، مانند دوربین را بردارید.
  6. به صفحه LCD دست نزنید، با تکان دادن تفنگ حرارتی روی اتصال چسب و جدا شدن آن، شیشه آسیب دیده موجود را از قاب جلو، جدا کنید. در اینجا دستکش بپوشید زیرا این فرآیند شامل شکستن بیشتر شیشه می شود.
  7. در حالی که تفنگ حرارتی، چسب را شل می کند، صبور باشید و مراقب باشید که هنگام برداشتن شیشه، قاب یا قاب جلو شکسته نشود. شما به قاب سالم نیاز دارید.

تعویض صفحه نمایش

  1. نوار دو طرفه تازه را به نواحی حاشیه صفحه شکسته گوشی، که چسبندگی خود را از دست داده اند وصل کنید. در صورت امکان از چسب موجود استفاده کنید. اجازه ندهید نوار با قسمت بصری شیشه، همپوشانی داشته باشد.
  2. به دنبال هرگونه روکش فوم یا مهر و موم باشید و دوباره وصل کنید. به داخل شیشه دست نزنید. بعد از مونتاژ نمی توانید از اثر انگشتان خلاص شوید.
  3. کابل دیجیتایزر را بچسبانید و شیشه دیجیتایزر جدید را با فشار دادن محکم در جای خود به قاب بچسبانید. سپس گرد و غبار LCD و شیشه را با canned air بردارید.
  4. هر قسمتی مانند دوربین را دوباره وصل کنید. سپس شاسی، قاب و… را به ترتیب مونتاژ کنید.

سخن پایانی

برای تعمیر کامل صفحه شکسته گوشی، ممکن است مجبور شوید چند بار مونتاژ و جداسازی کنید. دو مجموعه پیچ از سوراخ های مشابه استفاده می کنند. به راحتی می توان مجموعه اولیه پیچ ها را در سوراخ های اشتباه وارد کرد. فقط زمانی متوجه خواهید شد که مجموعه دوم متناسب نیست زیرا قبلاً از سوراخ استفاده کرده اید. هنگام اتصال کابل ها، به دنبال اتصالات محکم باشید. ابتدا مطمئن شوید که بست ها باز هستند.

به طور کلی، محکم شدن، نشان دهنده مونتاژ خوب است. همیشه نوار فلزی موجود را مجدداً بچسبانید. پیچ ها را بشمارید. در صورت باقی ماندن، به عقب برگردید و دوباره چک کنید.

تعویض صفحه های لمسی آسیب دیده و پنل های دیجیتایزر علم موشک نیست، اما این فرآیند مستلزم توجه دقیق به جزئیات است.

منبع: technewsworld

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *