معرفی محصول

کارت صدا حرفه ای کریتیو مدل Sound Blaster AE-9

کارت صدا کریتیو AE-9

کارت صدای جدید کریتیو به نام Sound Blaster AE-9 با عملکرد فوق العاده روانه بازار شده است. ممکن است هنگام خرید قیمت بالای آن کمی شما را دچار تردید کند، به همین منظور ما قرار است تمام ویژگی های این محصول را مورد بررسی قرار دهیم تا به شما کمک کنیم. اگر شما یک جفت هدفون گران قیمت خریده اید، اما همچنان صدای مورد انتظارتان از آن پخش نمی شود، کارت صدا کریتیو AE-9 می تواند، انتظار شما را بر آورده کند.

همچنین اگر یک جفت هدفون “گیمینگ” دارید و می خواهید در کنار آن کارت صدایی با ورودی میکروفون XLR و مناسب بازی داشته باشید، Sound Blaster AE-9 توصیه خوبی برای شما خواهد بود. البته تصمیم گیری برای خرید Sound Blaster AE-9 بستگی به ترجیحات شما دارد، اما این واضح است که کارت صدا های حرفه ای Creative سخت افزار های فوق العاده ای اند، که صدا های باورنکردنی ای را ارائه می دهند.

طراحی، مشخصات و ویژگی ها کریتیو AE-9

در کنار این موارد Sound Blaster AE-9 یک کارت صدا PCI-e است، این بدان معناست که شما نه تنها باید فضای کافی برای نصب آن بر روی مادربرد کامپیوتر خود داشته باشید، بلکه باید مطمئن شوید که منبع تغذیه شما قدرت کافی و تجهیزات لازم برای پشتیبانی از آن را دارد. در مقابل GPU ها نیز این این روز ها بزرگ و قدرتمند هستند و نیاز به منع تغذیه و فضای بیشتری دارند. نصب صحیح AE-9 با وجود مشکلات گفته شده و با وجود کابل 6 پین آن ممکن است بیش از حد چالش برانگیز کند.

کارت صدا کریتیو

این کارت صدا داخلی است و این به این معنا است که قابل حمل نبوده و چند پلتفرمه نیز نیست. بنابراین می توان گفت این کارت گرافیک با قیمت 350 دلار بر روی قطعات سخت افزاری دیگر که با تلویزیون، دستگاه های تلفن همراه یا کنسول های بازی سر و کار دارند کار نمی کند. ما در ادامه فهرستی از ویژگی های خوب کارت صدا کریتیو AE-9 را برای شما شرح می دهیم تا متوجه شوید، چرا خرید آن کاملاً ارزشمند است و چه ویژگی های خاصی را به شما ارائه می دهد.

با کنار هم گذاشتن این موارد، Creative هیچ کمبودی چه در ویژگی ها و چه در سخت افزار های درجه یک در AE-9 باقی نگذاشته، که این امر تقریباً هزینه بالای آن را توجیه می کند.

مشخصات Creative AE-9

بیایید فهرست جامع مشخصات آن را مرور کنیم:

  • کیفیت شنوایی، ESS Saber 9038 DAC
  • DNR 129 dB, با قدرت پخش 32-bit و 384 kHz (با استفاده از حالت مستقیم)
  • فناوری CleanLine برای ارائه ارتباطات بدون تداخل برای ورودی میکروفون
  • تقویت کننده هدفون Xamp که تقویت صدا را در کانال های چپ و راست به طور جداگانه فراهم می کند.
  • پشتیبانی از هدفون با قدرت بالای تا 600 اُهم
  • اگر می خواهید به سفارشی سازی صدای خود بپردازید، قابلیت تقویت آمپر نیز دارید.
  • دارای خازن های Nichicon Fine Gold
  • پشتیبانی از صدای فراگیر 5.1 از طریق DTS و Dolby و همچنین سوراند مجازی 7.1.
  • Sound Blaster Engine برای پردازش صدا
  • Scout Mode برای تقویت صدا های درون بازی. مانند: صدای قدم زدن

به طور خلاصه، کارت صدای کریتیو AE-9 قادر است هدفون های کیفیت بالا و سینمای خانگی را نیز پشتیبانی کند. همچنین می تواند پردازش صوتی تمیز، سریع و کارآمدی را بدون هیچ گونه دخالت از سوی مادربرد یا پردازنده گرافیکی ارائه دهد.

طراحی کارت صدا کریتیو AE-9

این کارت صدا با روکش نقره ای پوشانده شده و براق است، بنابراین اگر رایانه شما با نورپردازی های RGB تزیین شده باشد این قطعه ناهماهنگی ایجاد نخواهد کرد. Creative AE-9 پورت هایی را نیز زیر خود جای داده است، شامل: ورودی چپ، ورودی راست، ورودی عقب، مرکز/ساب ووفر، خروجی نوری، ورودی نوری، جفت Op-amp 1 (تک DIP)، جفت Op-amp 2 (DIP دوگانه).

کارت صدا AE 9

همچنین دارای یک پورت کوچک HDMI است که به ماژول کنترل صدا (ACM) متصل می شود، این جعبه مجموعه ای اضافی از ویژگی ها و پورت ها را ارائه می دهد. این جعبه کوچک دارای پورت های زیر است:

  • ورودی میکروفن XLR با سوئیچ قدرت +48 ولت
  • ورودی میکروفون 3.5 میلی متری و جک هدفون
  • جک هدفون 6.3 میلی متری
  • AUX-in سمت چپ/راست (در عقب)
  • کلید انتخاب امپدانس هدفون
  • میزان صدا/ دکمه بی صدا که به عنوان انتخاب کننده ورودی بین هدفون و بلندگو
  • صفحه LED
  • دکمه SBX که ویژگی های نرم افزاری Creative را روشن می کند.

این دستگاه ظاهری زیبا دارد و باید بدون هیچگونه قاعده و قانونی، به خوبی با هر نوع تنظیماتی ترکیب شود.

تنها مشکلی که وجود دارد دکمه SBX است که در ابتدا به سادگی نمایه ای را که در برنامه Sound Blaster Command انتخاب کرده اید روشن می کند، اما اگر بخواهید نمایه یا تنظیمات صدا را تغییر دهید، باید برنامه را مجدداً راه اندازی کنید. همچنین اگر بخواهید پروفایل ها را متناسب با نیاز های خود تغییر دهید، این دکمه کاملاً بی فایده می شود. ما امیدواریم که Creative یک دکمه برای جابجایی آسان بین ورودی ها طراحی کند یا اجازه دهد تا تنظیمات EQ مختلف را دور بزنیم تا حداقل برای ما مفید تر شود.

نرم افزار Creative Sound Blaster Command

اگر می خواهید از کارت صدای AE-9 بهترین استفاده را ببرید، نصب برنامه Sound Blaster Command خود کریتیو برای شما ضروری است. این برنامه بیشتر ویژگی های بازی و سایر تنظیمات صوتی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد، که آن را به سلیقه خود سفارشی کنید.

این برنامه، مجموعه کامل SBX است که دارای چندین پروفایل مانند بازی، سینما، کنسرت، شب، ماجراجویی و اکشن، RPG ،RTS و غیره است. همچنین بازی های خاص مانند Apex Legends ،DOTA 2 ،CSGO ،Arena of Valor ،Battlefield 1 ،COD: Infinite Warfar Fortnite ،League of Legends ،Overwatch ،PUBG ،Rocket League و حتی MGS 5 ،Project Cars و The Witcher 3 را پشتیبانی می کند.

نرم افزار صدای کریتیو

هر یک از این پروفایل ها مقادیر متفاوتی (از 0 تا 100) را به موتور صوتی SBX مرتبط می کنند که به 5 نوع تنظیمات مختلف صوتی تقسیم می شوند:

  • Surround، صدای فراگیر مجازی.
  • Crystalizer، که فرکانس های خاصی را برای وضوح افزایش می دهد.
  • Bass، که فرکانس های سطح پایین را گسترش می دهد.
  • Smart Volume، که حجم کلی را عادی می کند.
  • Dialog+، که صدا را برای فایل های صوتی با درجه پایین افزایش می دهد.

اگر قبلا از کارت صدا Creative استفاده کرده اید، قطعاً با نحوه عملکرد موتور صوتی آن ها آشنا هستید. ما هرگز طرفدار آن ها نبوده ایم زیرا آن ها صدا را به طرق عجیب و غریبی که هرگز طبیعی و دلپذیر به نظر نمی رسند، تحریف می کنند و این امر در اینجا نیز صادق است. احتمالاً فقط ویژگی Surround که کمی صدا را بدون کاهش صدا گسترش می دهد، کار آمد است و معمولاً ما بقیه ویژگی ها را غیر فعال می کنیم. این ویژگی ها برای گوش دادن صدا به شکل روزمره چندان هم مفید نیستند.

ویژگی های صدای کریتیو

تست کارایی Creative AE-9

ما AE-9 را روی چهار هدست مختلف آزمایش کردیم:

  • Sennheiser HD598
  • Razer Barracuda X
  • Steelseries Arctis Prime
  • HyperX Orbit S (که دقیقاً شبیه Audeze Mobius است).

Sennheiser HD598

این مدل یک هدفون صوتی متوسط است که تقریباً نیم دهه است که از آن استفاده می شود، بنابراین دقیقاً می دانیم که چگونه با منابع صوتی مختلف (مانند: کارت های صدا، DAC، جک هدفون تلویزیون، کنترل کننده های کنسول و غیره) کار می کند. طبق آزمایشات ما با اطمینان می توان گفت که Sennheiser HD598 در کنار کارت صدای Creative AE-9 فوق العاده عمل می کند و از این بهتر نخواهد شد. این کارت صدا از همه نظر صدای هدفون را بهبود می بخشد و دامنه و عمق صدا را که مملو از جزئیات و وضوح است افزایش می دهد. صادقانه بگوییم انتظار نداشتیم که صدای آن اینقدر خوب باشد، به ویژه با توجه به اینکه قدرت آن فقط 32 اهم است، اما این جفت شدن به ما کمک کرد تا قابلیت های باورنکردنی ای از هدفون HD598 ببینیم.

در حقیقت AE-9 صدای این هدفون را تغییر داد، هدفون Sennheiser HD598 به صدایی گرم معروف است، اما با اتصال به AE-9 این صدا بسیار شدید تر، میانی و سه برابر سنگین تر از قبل بود. صدای این هدفون در گشته هم خوب بود اما با اتصال به کارت صدا کریتیو AE-9 خیلی بهتر شده و بیس بیشتری به صدای آن اضافه شد.

Razer Barracuda X و Steelseries Arctis Prime

هنگامی که AE-9 را با هدست های گیمینگ Razer Barracuda X و Steelseries Arctis Prime همراه می کنیم، بهبود کمتری در صدا احساس می کنیم. با انجام چندین آزمایش بین کارت صدا AE-9 کریتیو و کارت صدا Realtek، متوجه تفاوت های بسیار جزئی شدیم، که در آن AE-9 کمی بهتر بود. ما همچنین تست هایی را بین کارت صدا USB بی سیم Barracuda X و Sound Blaster انجام دادیم و تنها چند تفاوت جزئی پیدا کردیم. به نظر نمی رسد که این هدست ها از سخت افزار AE-9 سود چندانی ببرند، بنابراین تنها مزیت واقعی این کارت صدا ویژگی های نرم افزاری آن است.

این روزها اکثر کارت های صدا برنامه همراه خود را دارند (مانند Nahimic) که ویژگی های تنظیمی مشابه مانند Sound Blaster را ارائه می دهند. در انتها می توان گفت اگر شما از هدفون های گیمینگ استفاده می کنید با این تفاوت بسیار کم در صدا، AE-9 سرمایه گذاری عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

HyperX Orbit S

HyperX Orbit S محبوبیت خاصی در سرتاسر جهان ندارد و تا حدودی قابل پیش بینی بود. این هدست دارای DSP داخلی است، بنابراین اتصال آن شبیه به اتصال به DAC است و انتظار می رود که صدای آن کمی متفاوت باشد.

به طور کلی، AE-9 قابلیت های صوتی فوق العاده ای دارد، اما تنها زمانی خوب می درخشد که بتوانید آن را با هدفونی جفت کنید که از تمام توان خود استفاده می کند. حتی در آن زمان هم، قیمت 350 دلار توجیه ندارد، به خصوص که می توانید کیفیت خوبی را از DAC + Amp ها با قیمت بسیار کمتری دریافت کنید.

تست Creative AE-9 با میکروفون XLR

AE-9 دارای جک ترکیبی XLR/Tip-Ring Sleeve (TRS) و قدرت فانتوم +48 ولت است که نه تنها ضبط یا پخش آنلاین پادکست با کیفیت بالا تر را فراهم می کند، بلکه قابلیت های مختلف تولید استودیو را نیز باز می کند.

تصور عمومی این است که Creative AE-9 برای استفاده در محیط استودیو طراحی نشده است و قابلیت های تقویت کننده آن با میکروفون برای این کار مناسب نیست. کسانی که مجموعه های صوتی برتری تولید می کنند، ممکن است این سیستم برای آن ها کمی تأخیر داشته باشند زیرا صدا در رایانه پردازش می شود و در خود جعبه ACM نظارت نمی شود.

با این اوصاف ورودی XLR در کارت صدا کریتیو AE-9 هنگام ضبط صدا با میکروفن بسیار خوب عمل می کند. اگر می خواهید کیفیت پادکست های خود را بالا ببرید یا صدای خود را هنگام پخش آنلاین یک درجه ارتقا دهید، این کارت صدا راه حل مناسبی برای شما است. البته ما متوجه برخی نویز ها در کف صدا شدیم اما این امر با استفاده از فیلتر کاهش نویز به راحتی قابل رفع است.

آیا خرید Creative Sound Blaster AE-9 به صرفه است؟

خرید بهترین کارت صدا

تا کنون ما تمام مزایا و معایب کارت صدا کریتیو AE-9 را برای شما عنوان کرده ایم، اما ممکن است هنوز هم ندانید که آیا می خواهید این قطعه سخت افزاری را بخرید یا خیر؟ در ادامه به طور جزئی تر در مورد این مسئله صحبت خواهیم کرد.

دلایلی برای خرید Creative AE-9

اگر شما یک کارت صدا کامل می خواهید:

AE-9 دارای اجزای با کیفیت بالا است که برای ارائه صدای تمیز و با کیفیت بالا طراحی شده است و نیاز به هیچ هزینه اضافی در کنار آن نخواهید داشت.

شما تجهیزات صوتی درجه یک دارید:

با وجود راه حل هایی مانند DAC و amp solution ها، AE-9 برای هدست های گیمینگ معمولی مفید نیست. با این حال، اگر هدست های صوتی خوبی دارید و می توانید آن ها را با تجهیزات کیفیت بالا مقایسه کنید و اگر در کنار آن ها به قدرت بیشتری احتیاج دارید، AE-9 می تواند قدرت آن ها را بیشتر کند.

شما یک سیستم همه کاره برای بازی و پخش می خواهید:

AE-9 با ورودی نسبتاً مناسب میکروفون XLR، دستگاهی مناسب برای کسانی است که به دنبال تجربه صوتی خوب در بازی ها، فیلم ها و بهبود کیفیت صدای پادکست یا پخش آنلاین صدای خود هستند.

دلایلی برای نخریدن Creative AE-9

اگر شما به دنبال چیز مقرون به صرفه ای هستید:

AE-9 با قیمت 350 دلار کمی گران است، آن هم وقتی در بازار راه حل های قدرتمندی مانند DAC + Amp وجود دارد، که هزینه بسیار کمتری دارند. همچنین stack های Schitt Magni/Modi نمونه های دارای DAC دیگری اند که هزینه کمتری نسبت به Creative ها دارند.

شما چیزی قابل حمل و یا مناسب کنسول های بازی می خواهید:

AE-9 یک کارت صدا PCI-e است که به 6 پین قدرت نیاز دارد و دارای یک ماژول کنترل صدا خارجی است. بنابراین، زیاد هم قابل حمل و چند منظوره نبوده و از این نظر گزینه های زیادی در بازار وجود دارد.

منبع:

techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *