سخت افزار, معرفی محصول

بررسی هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD710 پرو

ای دیتا 710 پرو

درایو های اکسترنال یکی از معدود گزینه های ذخیره سازی اند که هنوز در حال رقابت با حافظه های SSD هستند. اکثر کاربران سنتی به جای افزایش ظرفیت ذخیره سازی داخلی خود به فضای ذخیره سازی ابری یا هارد های اکسترنال متکی می شوند(به عنوان مثال، از SSD هایی با ظرفیت کمتر استفاده می کنند و از فضای این حافظه ها استفاده می کنند). این افراد معمولاً مخاطبان خوبی برای انواع هارد های اکسترنال هستند، زیرا این افراد ظرفیت بالا، با هزینه کم می خواهند. هارد اکسترنال ای دیتا HD710 پرو می تواند یکی از انتخاب های خوب و مناسب برای این افراد باشد.

ای دیتا در مورد HD710 پرو ادعا می کند، که این هارد یک هارد اکسترنال ضد گرد و غبار بوده و ضد آب و ضد ضربه نیز هست. ای دیتا این هارد را در پنج مدل طرح ظاهری شامل قسمت های سیلیکونی ارائه کرده است. همچنین این هارد در ظرفیت های یک تا چهار ترابایت در بازار عرضه می شود، که می تواند نیاز افراد زیادی را بر طرف کند.

طراحی ای دیتا HD710 پرو

طراحی HD710 PRO

آی دیتا برای این هارد اکسترنال علاوه بر چند رنگ ساده، یک طرح نظامی نیز طراحی کرده است، تا نشان دهد که HD 710 پرو یک دستگاه به شدت سخت و محکم است. با نگاهی دقیق تر، متوجه می شوید که حجم زیادی از لاستیک های سیلیکونی در اطراف هارد برای جذب ضربات شدید وجود دارد. این قسمت های سیلیکونی با برش های خاص ظاهری سخت و خشن به هارد می دهند. البته یک قسمت شفاف تر هم وسط هارد وجود دارد که از قسمت زیرین آن می توانید چراغ وضعیت دستگاه را مشاهده کنید.

سازنده این هارد ادعا می کند که در ساخت این حافظه از استاندارد های IP68 نیز فراتر رفته است. البته در مورد انجام آزمایش IP68، نیز بر روی دستگاه چیز دقیقی نمی گوید. این درایو به لطف ساختاری “سه لایه” 60 دقیقه غوطه وری در آب و سقوط از ارتفاع 1.5 متری را به راحتی دوام می آورد.

یک کابل USB کوتاه نیز همراه هارد ارائه شده است، که دور قسمت بالایی قاب سیلیکونی HD710 PRO پیچیده می شود. یک طرف این کابل یک کانکتور Type-A USB 3.0 و در طرف دیگر یک کانکتور USB مسطح قدیمی قرار دارد. البته که یک کابل طولانی تر و انعطاف پذیر تر، برای ما انتخاب جذاب تری بود. یک درپوش سیلیکونی ورودی USB مسطح HD 710 پرو را می پوشاند، که ممکن است در هنگام سقوط جدا شده و باعث نشت مایعات به داخل هارد شود.

بررسی نحوه استفاده و عملکرد HD710 PRO

Adata HD710

HD710 Pro دارای هارد دیسک وسترن دیجیتال بلو 1 ترابایتی با ارتفاع 7 میلی متر (WD10SPCX) است، که پنج سال پیش منتشر شد و احتمالاً در آخرین دستگاه ذخیره سازی ای دیتا، HD 710 پرو به نمایش در می آید. این هارد حافظه کش 16 مگابایتی و سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه با دو صفحه دارد.

این درایو در تست های خواندن و نوشتن “CrystalDiskMark” به 123.8 و 119.5 مگابیت بر ثانیه رسید که تقریباً یک سوم سرعت یک هارد SSD معمولی است. همچنین در معیار سنجش دیسک “ATTO” به ترتیب تا 131 و 119 مگابیت بر ثانیه امتیاز کسب کرد. در حین آزمایش درایو زیاد گرم نشد و کابل تمایلی به شل شدن نشان نمی داد. این هارد با ابعاد 132 در 20 در 99 میلی متر با وزن 286 گرم، در تعادل ظاهری مناسبی بین سبک و شکننده بودن و سنگینی بیش از حد یا تقریباً نابود نشدنی برقرار می کند.

ای دیتا، هارد HD710 پرو را مجهز به سنسور های ضربه ای کرده است. این سیستم هنگام ضربه، به طور خودکار مکانیزم های محافظت داخلی را فعال کرده و از نظر تئوری از اطلاعات کاربر محافظت می کند. البته اغلب درایو ها در زمان چرخش هارد دیسک و هنگام استفاده در معرض ارتعاشات شدید یا شوک ناگهانی بیشتر دچار آسیب می شوند.

ای دیتا دو نرم افزار مفید هم ارائه می دهد: نرم افزار HDDtoGo که به شما امکان پشتیبان گیری از رایانه شخصی خود در هارد دیسک را می دهد. همچنین این نرم افزار امکان تهیه نسخه پشتیبان از یک هارد دیسک در رایانه، پشتیبان گیری همزمان، قفل رایانه و رمزگذاری اطلاعات را نیز با استفاده از AES 256 بیتی را می دهد. برنامه OStoGo هم سیستم راه اندازی ویندوز شما را به فرمت قابل استفاده در هارد دیسک اکسترنال تبدیل می کند.

محصولات مشابه و قابل رقابیت

هارد اکسترنال Silicon Power Armor A85 با استاندارد دقیق MIL-STD 810G (آزمایش شدید استحکام) آزمایش شده و دارای سه سال ضمانت استاندارد است. این هارد Silicon Power با هارد ای دیتا HD710 پرو تقریباً در محدوه قیمتی برابری است. البته Silicon Power Armor A85 بر خلاف HD710 پرو در بازه ظرفیتی یک ترابایت تا حداکثر 5 ترابایت در دسترس است. البته شاسی آلومینیومی و کابل اختصاصی این هارد ممکن است، مورد پسند همه نباشد.

همچنین هارد اکسترنال Adata HD700 از مدل های قبلی HD710 پرو است، که با قیمت مناسب تر می تواند یکی از رقبای مدل HD710 پرو این شرکت باشد. هارد ای دیتا مدل HD700 دارای ویژگی هایی از جمله: برچسب IP68، سنسور های ضد ضربه و سه سال ضمانت شرکتی بوده، که مشابه با HD710 پرو است. هارد های اکسترنال ای دیتا HD700 یک ترابایتی و ای دیتا HD700 دو ترابایتی را می توانید، از ما بخرید.

نتیجه نهایی:

ای دیتا HD710 پرو می تواند برای کسانی که به دنبال یک هارد سخت و زیبا اند، پیشنهاد خوبی باشد. البته مدل قبلی آن، ای دیتا HD700 با قیمت مناسب تر ثابت کرده است که ارزش خریدن را دارد. اما مسئله ای که وجود ظاهر هادر اکسترنال ای دیتا HD700 است، که زیاد همه پسند نیست، اما مدل HD710 پرو زیبا تر و خاص تر است. مزیت دیگر این هارد نسبت به مدل قبلی ارائه آن در چهار نوع ظرفیت حافظه است. مدل قبلی ای دیتا فقط در دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی ارائه می شد. هادر اکسترنال HD710 پرو ای دیتا در چهار ظرفیت مختلف از یک تا چهار ترابایت ارائه می شود.

منبع:

www.techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *