ترفند, ترفند کامپیوتر

تشخیص خرابی LCD و LED لپ تاپ و روش های تست

خرابی LCD لپ تاپ

همانطور که در مقاله آموزش تعمیر و تعویض LCD لپ تاپ گفتیم، ضربه خوردن یکی از عواملی است که باعث خرابی LCD لپ تاپ می شود؛ زیرا با ضربه خوردن پیکسل های صفحه بهم می ریزد و هم چنین به برد اصلی لپ تاپ صدمه وارد می شود. ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از عوامل اصلی خرابی LCD لپ تاپ را برای شما نام ببریم و توضیحات مفیدی را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

معمولا افراد در طول عمر لپ تاپ خود به طور میانگین یک بار با مشکل خرابی LCD مواجه می شوند. LCD لپ تاپ یکی از قطعات حساسی است که باید به طور جدی از آن مراقبت شود زیرا با ضربه خوردن آن هزینه زیادی را متحمل می شوید. سیستم خود را از مکان های پر خطر دور کنید چرا که کوچک ترین آسیب می تواند برای شما دردسر ساز شود.

LCD لپ تاپ

در صورت تمایل شما می توانید به بخش فروشگاهی تک یک مراجعه کنید و خرید خود را ثبت کنید.

کاربران گرامی شما می توانید با خرید انواع محافظ لپ تاپ به عنوان مثال: محافظ قاب، محافظ کیبورد، محافظ شارژر و … از سیستم خود مراقب کنید که در صورت بروز حادثه نیز خرابی سیستم شما کاهش پیدا کند.

علائم خرابی LCD لپ تاپ

ما در این بخش قصد داریم تعدادی از علائم خرابی LCD لپ تاپ را برای شما نام ببریم زیرا این موارد بسیار حائز اهمیت هستند و نیاز است که کاربران نسبت به این موارد شناخت داشته باشند. شناخت قطعات مختلف لپ تاپ برای کاربران و تعمیرکاران مبتدی و همکاران می تواند مفید واقع شود.

خرابی ال سی دی لپ تاپ:

خرابی LCD لپ تاپ

ال سی دی لپ تاپ برای روشن شدن به برد کوچکی به نام هایولتاژ نیازمند است که در صورت اینکه این برد خراب شود تصویر به شما نمایش داده نمی شود بنابراین شما می توانید با مراقبت بیشتر از سیستم خود از این برد محافظت کنید. از دیگر دلایل خرابی LCD لپ تاپ شما می تواند ریختن مایعات بر روی آن باشد که در صورت بروز این اتفاق سریعا آب یا سایر مایعات در سیستم شما نفوذ می کند و به برد اصلی لپ تاپ آسیب وارد می شود.

شایع‌ ترین علائم خرابی ال سی دی لپ تاپ عبارت اند از:

  1. شکستگی و ترک خوردگی در قسمت های مختلف LCD
  2. تغییر رنگ در یک قسمت ال سی دی
  3. ایجاد یک نقطه سیاه رنگ بزرگ در یک بخش از LED یا LCD
  4. ایجاد خطوط افقی یا عمودی به رنگ سیاه در قسمت های مختلف تصویر
  5. سوختگی پیکسل
  6. شکستگی کامل و نداشتن نور

از دیگر دلایل خرابی ال سی دی لپ تاپ می تواند این موارد باشد: حساسیت به گرد و غبار و ضربه و اصابت اشیای نوک تیز و … .


خرابی فلت لپ تاپ:

یکی از قطعاتی که در لپ تاپ ها به کار رفته است فلت است. فلت در واقع نوعی کابل است که بسته به نوع صفحه نمایش از دو نوع فلت ال سی دی و فلت ال ای دی تشکیل شده است. فلت LCD فلتی است که برای لپ تاپ هایی با صفحه نمایش LCD استفاده می‌ شود و پین‌ های بزرگتری نسبت به فلت های LED دارد. فلت LED فلتی است که در لپ تاپ ‌هایی با صفحه نمایش LED استفاده می‌ شود.

شایع‌ ترین علائم خرابی فلت عبارت اند از:

  1. لپ تاپ شما روشن می‌ شود اما صفحه نمایش مشکی است. که شما با تکان دادن فلت می توانید آن را روشن کنید.
  2. صفحه نمایش لپ تاپ شما روشن می شود اما بسیار تاریک است و هم چنین کمی تغییر رنگ و تصاویر کم نور نیز در مانیتور مشاهده می کنید.
  3. صفحه نمایش روشن می شود بعد از چند بار چشمک زدن تیره می شود.
  4. صفحه نمایش شما به رنگ سفید یا سیاه است و مانیتور خارجی کار می‌ کند.
  5. خطوط افقی و عمودی راه راه بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود.

خرابی مادربورد

خرابی LCD لپ تاپ

خرابی مادربرد در واقع قاتل اصلی سیستم شماست. مادربرد یکی از قطعات اصلی و حساس لپ تاپ شماست که در صورت خرابی و با بروز این مشکل سیستم شما خراب می شود. با خرابی شدن مادربرد عملکرد دستگاه از کار می افتد، زیرا پردازشگر به تنهایی با هیچ یک از قطعات ارتباط مستقیم ندارد و فقط یک پردازنده است. این مورد باعث از کار افتادن ال سی دی لپ تاپ شما نیز خواهد شد.

شایع‌ ترین علائم خرابی مادربرد عبارت اند از:

  1. روشن نشدن دستگاه
  2. خاموش شدن کامل دستگاه
  3. بعد از روشن شدن سیستم تصویری که بر روی نمایشگر ظاهر می شود ناقص و درهم است.
  4. پرش تصویر
  5. به هم ریختگی رنگ تصویر

خرابی چیپ کارت گرافیک

واحد پردازش کارت گرافیک، چیپ گرافیک است. وظیفه این واحد تبدیل اطلاعات صفر و یکی به تصویر است. کارت گرافیک نیز یکی از همانند سایر کارت هایی تبدیل داده باینری را انجام می دهد که برای قابل درک و فهم بودن این اطلاعات برای کاربران، نیاز است که از یک اینترفیس و یا کارت استفاده گردد.

شایع‌ ترین علائم خرابی چیپ کارت گرافیک عبارت اند از:

تعدادی از علائم خرابی چیپ کارت گرافیک نیز هم مانند مادر برد است که ما در این قسمت مجددا برای شما نام می بریم.

  • نمایشگر روشن است اما تصویری تولید نمی شود.
  • نمایشگر روشن می شود اما تصاویر به هم ریخته هستند.
  • نمایشگر روشن می شود اما تصاویر سیاه رنگ هستند.
  • پرش تصویر
  • تصاویر به صورت عادی و درست نمایش داده شده ولی پس از مدتی تصویر خراب می گردد.
  • نمایشگر روشن می شود اما تصاویر آبی رنگ می باشد.

نحوه تست LCD و LED لپ تاپ

یکی از روش هایی که برای تست و کالیبره کردن مانیتورLCD و LED لپ تاپ بسیار کارآمد و مفید است استفاده از برنامه ی Eizo MonitorTest است. در این برنامه شما با فشار دادن دکمه کالیبره و بهینه سازی کردن به صورت خودکار تمامی کار های مورد نیاز طی 24 مرحله انجام می شود.

خرابی LCD لپ تاپ
برنامه ی Eizo MonitorTest برای بهینه سازی مانیتور

این 24 مرحله در واقع 24 آزمایش مهم است که شما می توانید به طور سلیقه ای هر کدام را که نیاز ندارید غیر فعال کنید. یکی از ویژگی های مهم این برنامه این است که این برنامه از تمامی سیستم عامل ها پشتیبانی می کند.

تعویض ال سی دی لپ تاپ

برای تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ بهتر است به مرکزی که از افراد متخصص و حرفه ای برخوردارند مراجعه کنید تا مراحل تعمیر و تعویض LCD با موفقیت صد در صد و بدون بازگشت اختلال انجام شود. اما برای یادگیری کامل تمامی مراحل تعویض ال سی دی لپ تاپ شما می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

Gerelateerde berichten

One thought on “ ”

  1. hamidreza گفت:

    با سلام خدمت شما
    ببخشید صفحه نمایش لپ‌تاپ من زمانی که رنگ مشکی رو نمایش میده بعضی از قسمت ها روشن تر هست و زمانی که با دست از پشت صفحه فشار میدی همون محلی که فشار وارده میشه روشن تر میشه ، به نظر شما چه مشکلی داره؟؟ لپ‌تاپ گیمینگ ۳ لنوو هست و تازه خریدم

  2. hosseinsf گفت:

    سلام وقت بخیر لپ تاب من یه چند وقتیه وقتی تو صفحه مشکی قرار میگیره گوشه صفحه یکم روشن تره و مثل بقیه ی صفحه کامل مشکی نیست . توی تست eizo monitor test تو دومین گزینه که صفحه black میاره خودشو نشون میده ، البته خیلی زیاد نیست و تو نور های دیگه خیلی قابل تشخیص نیست و به بعضیا هم نشون میدن تو نور مشکی هم تشخیص نمیدن. میخواستم بپرسم ایرادش چیه ؟ لازمه تعمیر بشه و اینکه برا تعمیر باید lcd رو تعویض کنن؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. با توجه به توضیحاتی که ارائه دادید، احتمالا صفحه نمایش دچار هاله شده که پس از مدتی بیشتر و بیشتر میشه و در نهایت کل صفحه رو شامل میشه. در این صورت تنها روش اینه که تا زمانی که مشکلش حاد نشده ازش استفاده کنید و در نهایت صفحه نمایش رو تعویض بفرمایید. با این حال جهت بررسی بیشتر و تصمیم نهایی، بهتره یک متخصص تعمیرات لپ تاپ، از نزدیک دستگاه رو بررسی کنه تا بتونه دقیقا در این باره نظر بده

  3. ناصر گفت:

    سلام وخسته نباشید
    لپتاپ من لنوو Z500h هست چندوقت قبل مانیتورش شکست و بعد از تعویض مانیتور نور صفحه نمایش فقط بین ماکزیمم و مینیمم قابل تغییر است و درصدهای دیگه (مثلا 50درصد) تنظیم نمیشه !!!
    مشکل دیگر پس از تعویض مانیتور،نورپس زمینه کیبورد (بک لایت) که از کار افتاده !
    خواهش میکنم اگه راه حل نرم افزاری یا سخت افزاری که زیاد هزینه بر نباشه هست بفرمایید
    ممنون و سپاس از سایت خوبتون

  4. azar گفت:

    سلام و وقت به خیر
    لپتاپ من چند ماهی بود وقتی روشن می کردم اول نورش به قرمزی میزد کم کم نورش درست می شد، یکی دو هفته پیش وقتی روشن کردم مثل لامپی که داره میسوزه همونجور نورش قرمزی میزد بعد یه دفعه ال سی دی لبتاب تاریک شد ، البته لبتاب کار میکنه چون هم به مانیتور وصل کردم درست بود هم وقتی چراغ قوه به صفحه ال سی دی میندازم صفحه دیده میشه، خیلی تو اینترنت سرچ کردم ، به نظرتون مشکل از بک لایتشه یا چیز دیگست ؟ بک لایت رو تعمیر میکنن یا کل ال سی دی رو تعویض میکنن ؟ هزینه تعمیرش حدودا چقدر میشه میصرفه بدم تعمیر کنن؟
    با تشکر از وقتی که میزارین

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. با توجه به مشکلی که عنوان کردید، متخصصان ما احتمال زیادی میدن که ال سی دی سوخته و باید کاملا تعویض شه دوست عزیز. با این حال اگر امکانش رو دارید، دستگاه رو نزد یک متخصص تعمیرات ببرید تا از نزدیک هم بررسی بشه.

      1. azar گفت:

        مرسی از پاسخگویی به موقعتون

      2. dr گفت:

        سلام خسته نباشید .من لب تابم رو درش رو محکم بستم یه خط کوچیک سبز رنگ یه گوشه لب تابم اومده امکانش هست ال سی سوخته باشه با خرابی کابل فلت؟ مدل ایسوز x550 هست و اینکه اگر زود درستش نکنم ممکنه بیشتر بشه؟

  5. neginsamadi گفت:

    با سلام .لپ تاپ من براساس یه ضربه خطوط رنگی به صورت عمودی در صفحه نمایش ایجاد میشود مشکل از کدام قسمت میتواند باشد ؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام، این مشکل میتونه ناشی از دو عامل باشه: یا ضربه باعث صدمه به صفحه نمایش شده و صفحه نمایش باید کامل تعویض شه و یا کابل فلت صفحه نمایش دچار مشکل شده و این کابل باید سرجای خودش محکم بشه و یا کاملا تعویض شه. اگر ایراد ناشی از مورد دوم باشه، هزینه تعمیرش پایینتر از مورد اول خواهد بود.

  6. پوریا گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خودکار خورده به صفحه نمایش و یه خط افقی ۱ سانتی ایجاد کرده و داره بزرگ تر میشه مشکل چی هست و باید برم تعمیرش کنم؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. احتمالا صفحه نمایش دچار سوختگی پیکسلی شده و این مشکل به تدریج کل صفحه نمایش رو از کار خواهد انداخت. بهتره هر چه سریعتر به یک تعمیرگاه تخصصی لپ تاپ مراجعه کنید.

  7. masoud.taghinia1994 گفت:

    سلام..وقتتون بخیر..ال سیدیمن وسطش ضربه خورده و یک خط عمودی دو سانتی سفید وسطش ایجاد شده و چند ماهه به همون صورت مونده..آیا امکان تعمیرش وجود داره؟؟

    1. ، گفت:

      سلام وقت بخیر اگر ۲ خط باریک سیاه طولی بیفته تو صفحه نمایش نشانه چیه

      1. Shahriar Enayati گفت:

        سلام وقت شما هم بخیر
        مشکل هم میتونه از فلت مانیتور باشه و یا از گرافیک به طرز دقیقی نمیشه گفت مشکل چیه باید به تعمیرگاه های مجاز سطح شهر مراجعه کنید

  8. navid گفت:

    سلام خسته نباشید.من یه ایسوس x550 دو هفته ای هست گرفتم الان میبینم قسمت پشت صفش یکم فشار میدی یه خط صاف میوفته رو صفش بعد باز از بین میره خاستم بدونم ال سی دیش مشکلی نداره؟ این خط از چیه براچی ایجاد میشه اگه مشکلش جدیه پس بدم ممنون میشم جواب بدین🙏

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. احتمالا ال ای دی مشکل داره. بهتره به یک متخصص دستگاه رو نشون بدید تا تست کنه و مشکل رو بهتون بگه که چیه

  9. حمید گفت:

    سلام من لبتابم لنوو ideapad 520-15IKB هست. بعضی وقتا یک سری خطوط به صورت نقطه چین از پایین صفحه شروع میشه و تا بالای صفحه حرکت میکنه و بعد از مدتی همه چی به حالت عادی برمیگرده. و یا با اسلیپ کردن لبتاب و دوباره راه اندازی آن مشکل برطرف میشه. در محیط بایوس این مشکل وجود نداره و درایور های کارت گرافیک هم اپدیت هستند.
    به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟

  10. پرستو گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من دو هفته ای هست که vivobook s14 خریداری کردم..ارچز همون روز اولی که ویندوز رو نصب کردم متوجه تغییراتی تو صفحه نمایش شدم..مثلا وقتی ویدیو پلی میکنم بعد از بستنش صفحه یه مقدار تیره تر هست و به مرور دوباره به حالت اولش برمیگرده…یا وقتی لپ تاپ رو شات داون میکنم،صفحه شات داون که میاد کمی روشن تر یا تیره تر میشه…با توجه به اینکه لپ تاپ نو هست و ضربه بهش وارد نشده وابن اتفاق موقع کار با یه سری نرم افزار ها اتفاق میفته امکان داره که نرم افزاری باشه؟چطور میشه فهمید؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. بله، امکان این هست که ویندوز تنظیمات نور رو تغییر بده در مواجهه با نرم افزارهای مختلف

  11. مهرداد گفت:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم من لپ تاپم یک دو هفته ای هست که مشکل پیدا کرده و خط های سفید عمودی از بالا تا پایین صفحه ی مانتور ظاهر میشه دقیقا دو هفته پیش بود که برای اولین بار با این صحنه رو به رو شدم و با تغییر زاویه ی در لپ تاپ مشکل حل شد تا این که چند روز پیش دوبار ظاهر شد و باز در لپ تاپ رو تغییر زاویه دادم برای چند ثانیه از صفحه ی نمایشگر رفت اما دوباره ظاهر شد و الان کلا ثابت شده و دیگه نمی ره من داخل گوگل مپ اسکرین شات گرفتم روی موبایلم عکس رو باز کردم خط سفید عمودی رو نشون نمی داد حتی با نرم افزار رکوردر از خود لپ تاپ فیلم گرفتم باز روی گوشیم باز کردم خط سفید عمودی رو نشون نمی داد و فقط روی لپ تاپ نشون میده حتی با ورد کار می کنم پی دی اف می کنم باز روی گوشی اثری از خط سفید عمودی نیست مشکل از کجاست که فقط روی لپ تاپ نشون میده سخت افزاری هست یا نرم افزاری ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بله مشکل شما به احتمال بسیار زیاد، سخت افزاریه. با توجه به از بین رفتن خطوط در صورت تغییر زاویه ال ای دی، احتمالا مشکل مربوط میشه به فلت صفحه نمایش که یه رابط مهم بین مادربرد و صفحه نمایش هست که باید تعویض بشه. با اینحال برای اطمینان بهتره دستگاه رو به یک متخصص نشون بدید تا تست کنه

  12. ahmad گفت:

    سلام
    آیا نوع و نام فلت تصویر لپتاپ msi GE62 رو میدونین؟؟
    از کجا باید سفارش بدیم این آشغال رو؟؟

  13. محمد گفت:

    سلام .. تعدادی از پیکسل های لپ تاپ اچ پی به صورت رنگی ثابت مونده (تقریبا ۴۰ تا پیکسل داخل فضایی به اندازه یه بند انگشت) ایا میشه همون قسمت رو عوض کرد یا باید کل ال سی دی رو عوض کنم .. یا راه دیگه ای وجود داره؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. روش هایی برای تعمیر پیکسل مرده و پیکسل معیوب وجود داره مثل دادن شوک الکرتیکی به اون ها، اما بهترین راهکار، تعویض نمایشگر هست. با این حال اگر به متخصص تعمیر مراجعه کنید، احتمالا این روش ها رو هم بتونه تست کنه

      1. dr گفت:

        سلام من یه ضربه ب لب تابم خورد یه خط کوچیک سبز رنگ ی گوشه لب تابم اومده بنظر شما مشکل از چی هست امکانش هست زود پاسخ بدین

      2. Mehrdad Ghodsi گفت:

        با سلام. در مواردی مثل پیکسل سوختگی، خطی که در موردش صحبت می کنید معمولا به رنگ سیاه مشخص میشه. اما چون اعلام کردید که خط سبز رنگه، احتمال شکستگی صفحه نمایش از همون نقطه هست. با این حال بهتره یه متخصص تعمیرات لپ تاپ، از نزدیک بررسی کنه تا اطمینان حاصل بشه که مشکل چیه

  14. علی گفت:

    سلام
    لپ تاپ من مدل n552 هست و الآن یه چند وقتیه سیاه و سفید شده ولی وقتی به تلویزیون وصلش می کنم رنگ داره
    به نظر شما مانیتورش باید عوض شه یا کابل فلتش؟؟؟؟

  15. علیرضا گفت:

    سلام من یه N552 دارم قسمت لولا به نظر یه ضربه خورده و کاور لولا یکم لق شده در همین حال هم صفحه نمایش یک سمتش یک هاله تیره افتاده و سمت راستش هم این هاله هست ولی سمت راست این هاله بیشتر از سمت راسته
    رنگ ها کاملا یکسان و درست کار میکنه پرش نداره فقط یه هاله سمت راست داره لپ تاپ من تاچ هست تاچ هم بدون مشکل کار میکنه تو همه جای صفحه نمایش
    نظرتون چیه مشکل خیلی حاده؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. احتمالا صفحه نمایش دچار مشکل شده و باید تحت بررسی دقیق توسط فرد متخصص قرار بگیره. تا زمانی که مشکل بیشتر نشه، همچنان میشه ازش استفاده کرد.

  16. بهار گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    با ریختن آب روی کیبورد لب تاپ ممکنه به LCD آسیب برسه؟
    امروز آب ریخت رو لب تاپم، با سشوار سعی کردم خشک کنم، بعد چند ساعت که روشن کردم، یه لکه بزرگ (انگار سفید) روی مانیتور افتاده بود

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بطور کلی رسیدن رطوبت و نم به دستگاه های الکترونیکی مثل لپ تاپ، باعث صدمه زدن به اون ها میشه. ریختن آب روی لپ تاپ، ممکنه باعث صدمه دیدن قطعات مختلف، از جمله اتصالات ال ای دی هم بشه. اما اشتباه دوم شما، استفاده از سشوار برای خشک کردن بوده که با فشار هوا می تونه قطرات آب رو به قسمت های دیگه لپ تاپ انتقال بده و از طرفی گرمای حاصل از اون هم می تونه خودش باعث صدمه زدن به لپ تاپ بشه.

  17. حسین گفت:

    سلام
    لپ تاب من نزدیک یکسالی هست که وقتی روشن میکنم صفحش میپره هی و وقتی پایین لپ تاب رو فشار میدم درست میشه ولی باید همیشه فشار بدم اون قسمت رو تا یکی دو ساعت بعدش دیگ درست میمونه تا خاموشش کنم.پیش تعمیرات هم بردم گفتم مشگل از فلت نیس؟ گفت نه چون صفحت سیاه میشه و خط های عمودی داره حتما ال سی دیش خرابه و باید عوض شه ک اصرار داشت از فلت نیست.میخواستم بدونم درست میگن ایشون یا خیر؟ خودم حس میکنم از فلته چون وقتی فشار میدم پایین صفحه رو درست میشه کاملا و به ایشونم گفتم ولی باز نظرشون این بود ک ال سیدی خرابه.

    و سوال بعدی ام این هست ک اگر همینجوری از لپ تاب استفاده کنم مشکل جدی تری براش بوجود نمیاره؟چون پیش اون شخصی که بردم گفت اگ زیاد بذاری اینجوری شه ممکنه مادربرد بسوزه بخاطر قطع و وصلی مداوم.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. ممکنه مشکل از فلت باشه و همچنین ممکنه مشکل از خود صفحه نمایش هم باشه. بهتره دستگاه رو پیش چندتا متخصص دیگه هم ببرید تا دقیقا بررسی و تست رو انجام بدن. به هر حال این مشکل رو باید رفع کنید چون به طور کلی، عدم رسیدگی و رفع یک مشکل، می تونه باعث ایجاد مشکلات بعدی توی دستگاه ها و لوازم الکترونیکی بشه.

  18. علی.س گفت:

    سلام،روز به خیر
    من لب تابم صنعتی لنوو t61 وقتی باهاش کار میکنم و به شارژه بعد از چند دقیقه که کار می‌کنه ال سی دی کاملا بدون نور میشه،اگه دربش رو ببندم و قفل بشه،باز بازش کنم درست میشه،دلیلش چیه ؟؟؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. احتمالا مشکل از فلت هست. اما باید بررسی بیشتری انجام بشه و تست بشه

  19. Elnaz.sh گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    امروز موقع باز کردن لپتاپ،متاسفانه باز نشد و گوشه سمت راستش گیر میکرد و الان هم اون قسمت صفحه یک شکستگی کوچیک ایجاد شد.سوال من اینه که علت باز نشدنش و اینکه یه دفعه این اتفاق افتاد چی میتونه باشه؟
    و اینکه عوض کردن LCD بعدا بالث بروز مشکل دوباره میشه یاخیر ؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. چون رفته رفته لپ تاپ ها سبک تر و ظریف تر میشن، در نتیجه ال سی دی ها، شکننده تر از قبل هستن. باز کردن ال ای دی، با یک دست و از یک سمت، کار بسیار خطرناکی هست و ممکنه در اثر زمان، باعث شکستگی و یا تاب خوردن ال ای دی بشه. به همین دلیل همیشه سعی کنید صفحه نمایش رو از دو طرف با هر دو دست باز کنید و یا اگر مجبور به استفاده از یک دست هستید، اون رو از وسط باز کنید.
      اگر رعایت نکنید و همچنان بدون احتیاط صفحه نمایش رو باز کنید، هر آن امکان دوباره پیش اومدن این مشکل هست.

  20. Negin گفت:

    سلام خسته نباشین. لب تاب من دون دون شده مثلا ی عکسی ک باز میکنم جاهایی ک سایه دارع دودون میشه و وقتی موسن رو تکون میدم تو قسمت های تیره دودون ها مشخص ب نظرتون مشکلش چیه از تنظیمان میتونه باشه چون بعضی از صفحه هارو ک باز میکنم هیچ مشکلی نداره و دون دون هم نیست

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. این مشکل هم میتونه نرم افزاری باشه، هم سخت افزاری. چون میگید همیشه این حالت وجود نداره، لازمه که برای تعیین دقیق مشکل، حتما صفحه نمایش توسط متخصص بررسی بشه

  21. محمد رضا گفت:

    سلام من وقتی ب گوشه های مانیتور لب تابم دست میزنم یا کمی فشار میارم رنگش عوض میشه میتونید راهنماییم کنید تصویر هست مسلا از رنگ قرمز ب رنگای مختلف دیگه عوض میشه و بعضی وقتا هم ک شارژر داخلشه روشن میکنم اول صفهه رنگ رنگی میشه بعد لود میشه درست میشه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. احتمالا مشکل از کابل فلت یا اتصالات مانیتور هست. باید متخصص حتما چک کنه و تست بگیره از صفحه نمایش

  22. Ana گفت:

    سلام.
    من حدودا 6 سال پیش لپتابمو خریدم و تا حالا با مشکی برنخورده بودم ولی الان حدود دو هفتس که وقتی زاویه صفحه نمایش رو عوض میکنم صفحه نمایش خاموش روشن میشه و برای اینکه دوباره تصویر داشته باشم باید لپتابو خاموش کنم و دوباره روشن کنم
    میخواستم بدونم مشکل از فلته یا نه؟
    و موضع دیگه اینکه چند وقتی میشه که شارژلپتاب 100 درصد نمیشه با اینکه مدت زیادی توی شارژ بوده. باید باتری رو عوض کنم حتما؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. در رابطه با سوال اول باید بگم که به احتمال بسیار زیاد، مشکل از فلت هست و باید تعویض بشه، اما برای نظر نهایی باید متخصص بررسی کنه.
      در رابطه با سوال دوم هم باید گفت که عمر مفید باتری رو به پایانه و یکی از نشانه هاش فول شارژ نشدن باتری و یا زود خالی کردن شارژ هست.

  23. Motahare گفت:

    سلام خسته نباشید
    من امروز وسط کلاس انلاین بودم ک یهو متوجه شدم ی خط کوچیک و مشکی پرنگ روی صفحه لبتاپم هست اول فک کردم شاید مو باشه و خاستم با دستم برش دارم ولی متوجه شدم ک ترک هست و با ناخن کاملا حس میشه و این روهم بگم ک حدودا تو چن دقیقه استراحت این اتفاق افتاد و من یهو متوجهش شدم
    https://uupload.ir/files/qpi5_img_20201117_182549.jpg
    بنظرتون چی باعث شده ک یهو این اتفاق بیفته چون من خیلی خوب مواظبت میکنم از لبتاپم و ضربه مداد هیچی هم تالا بهش نخورده.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. اتفاقات زیادی ممکنه باعث این موضوع شده باشن. مثلا ضربه ای که قبلا خورده، ممکنه باعث ایجاد یه شکستگی کوچیک شده باشه و بعد با ایجاد یه فشار کوچیک، شکستگی یهو افزایش پیدا کنه. و یا ایجاد فشار از دو سمت صفحه نمایش هم ممکنه باعثش شده باشه. همچنین یه دلیل دیگه که اغلب باعث صدمه دیدن صفحه نمایش میشه، می تونه باز کردن LED با یه دست و از یه سمت باشه. این باعث میشه که صفحه نمایش از همون سمتی که داره باز و بسته میشه، خم بخوره و صدمه ببینه. بهترین روش برای باز کردن LED، باز کردن از وسط یا از طرفین با دو دست و همزمان هست.

  24. Mona گفت:

    سلام وقت بخیر
    صفحه لپ تاب من یک خط مشکی روی ان افتاد مثل سایه است به طوری که موس رو زیر آن قرار میدهم تصویرش تغییر نمیکنه، ال سی دی دچار مشکل شده

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. احتمالا تعدادی از پیکسل های صفحه نمایش سوختن و باید تعمیر یا تعویض بشه صفحه نمایش. با این حال برای اعلام نتیجه دقیق، لازمه که متخصص از نزدیک بررسی کنه

  25. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر لپ تاب من ایسر هست الان مدتی هست وقتی روشن میکنم تا صفحه روشن بشه کلی خطوط رنگی افقی ظاهر میشه و بعد برطرف میشه، فقط موقع روشن شدن این حالت ایجاد میشه، ممکنه مشکل از lcd باشه؟

  26. علی گفت:

    سلام روی لپ تاپ من یه سری رنگ های ابی
    میاد موقع روشن شدن وبعد از ۱ دقیقه
    تمام میشه مشکل از چی هست

  27. محمد دهقان گفت:

    سلام ببخشید یک خط عمودی سفید روی مانیتور من افتاده و چند هفته پیش هم از ارتفاع کمی به زمین افتاد لطفا بگید مشکلش چیه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چوت لپ تاپ ضربه خورده، مشکل می تونه از خود ال سی دی، کابل فلت و یا حتی مادربرد باشه. باید متخصص بررسی و تست های لازم رو بعمل بیاره تا اطمینان حاصل بشه که مشکل از کجاست.

  28. پریسا گفت:

    سلام لب تابم از ارتفاع یک متری افتاد با اینکه ضربه شدید بود هیچ مشکلی برای لب تاب پیش نیومد حتی اسپیکر هم خراب نشده ممکنه مشکلی پیش اومده باشه ؟؟؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر تا به حال مشکلی پیش نیومده، از این به بعد هم احتمالش کمه که مشکل جدیدی ایجاد بشه، اما با این حال اگر در روزهای آینده مشکل خاصی بوجود اومد که قبلا نبوده، حتما باید بررسی بیشتری انجام بشه.

  29. آنا گفت:

    سلام. لپ تاپ من سونی ه. الان مدتیه که وقتی روشن میکنم صفحه گاهی اوقات صورتی میشه بعد خودش درست میشه. اما دیشب موقع بالا اومدن ویندوز صورتی شد که با تکون دادن صفحه درست شد. ولی وقتی به ال سی دی دست میزدم بازم صورتی میشد. علتش کابل فلت ه؟ با توجه به پاسخ هایی که دادید. و اگر درستش نکنم ممکنه بدتر بشه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. بله دوست عزیز. به احتمال بسیار زیاد، مشکل از کابل فلت هست اما برای اطمینان 100درصد بهتره که متخصص از نزدیک بررسی کنه. تا زمانی که بتونین ازش استفاده کنین، ایرادی نداره اما معمولا رفته رفته این مشکل بیشتر میشه تا اینکه به طور کلی دیگه صفحه نمایش خاموش میشه که اون موقع حتما باید کابل رو تعویض کنید.

  30. زهرا گفت:

    یلام ببخشید یه هفته هست صفحه لپتابم هی سفید و صورتی میشه دلیلش چیه؟صفحش ضربه خورده؟درست میشه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. در چه زمان هایی این اتفاق می افته؟ آیا با باز و بسته کردن و حرکت دادن ال سی دی، این تغییر ایجاد میشه؟

  31. امیرقاسمی گفت:

    سلام من چند روزه مونیتور لب تابم تاریکه و گهگاهی که روشن میشه نورش خوبه ولی گهگاهی تاریکه حسابی.هرکاری میکنم درست نمیشه.نه تنظیمات کاری کرد نه نرم افزاری نصب کردم یا دانلود یا چیزی فلشی زده باشم.هچ کاری نکردم و هیچ ضربه ای نخوره.ولی فایل c حسابی پر شده.به نظرتون مشکل از پر بودنه یا مشکل مونیتوره با تشکر از کمکتون .

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. لطفا امتحان کنید که با تغییر حالت مانیتور و باز و بسته کردن ال ای دی، آیا تغییر نور مشاهده میشه یا خیر

  32. فاطمه طهماسبی گفت:

    سلام
    چند ماهه که وقتی بعد چند دقیقه لمس نکردن تاچ پد لپ تاپم میخوام لمسش کنم بلافاصله خطوط راه راه کل صفحه رو پر میکنن و رنگ صفحه فقط خاکستری میشه و اگه 10 ثانیه ای دست نزنم بهش درست میشه اما اگه دوباره لمس کنم همینجوری میشه.و تنها راه درست شدن موقتیش! اینه که اون برنامه ای که توش بودم رو ببندم با بیارمش پایین.و این موضوع خیلی رو اعصابمه و چندباری هم به یه نفر دادیم که درستش که اما هربار بدتر شد و گفت که درست نمیشه حالا نمیدونم ایشون بلد نیست یا واقعن نمیشه.
    لپ تاپم dell هست و توی نت هم سرچ کردم این مشکلو برای لپ تاپ dell همراه با بوق های ممتد گفته بود که برای من بوقی نمیزنه.
    میشه اگه احتمال درست شدنش هست بهم بگید واقعا دارم خل میشم!از یه طرف میگم مگه میشه درست نشه!:/

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام.
      اگر مطمئنید که مشکل نرم افزاری نیست ( یعنی حتی ویندوز رو عوض کردید اما همچنان مشکل باقیه) احتمال اینکه سیستم از نظر سخت افزاری مشکل داشته باشه، وجود داره. اما اینکه دقیقا چه قسمتی ازون دچار مشکل شده، نیاز به تست و بررسی داره. باید به متخصص مراجعه کنید تا بتونه تشخیص بده که مشکل اصلی کجاست.

  33. ناشناس گفت:

    سلام لپ تاپ من ضربه خورد ب صفحش و نصف صفحش خاکستری شده و پایین صفحه هم خط های افقی افتاده مشکلش از چیه؟ و چجوری میشه درستش کرد

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چون به صفحه نمایش ضربه وارد شده، احتمال اینکه خرابی از خود صفحه نمایش باشه، بسیار بالاست. با این حال باید متخصص تست کنه صفحه نمایش رو و در صورتی که صفحه نمایش از کار افتاده باشه، بهترین راه حل، تعویض صفحه نمایش هست.

  34. amir گفت:

    سلام من مانیتور جدا به لپتاپم وصل کردم الان چند روزیه که مانیتور لپتاپ کار نمیکنه یعنی یه قسمت های لود ویندوز روی صفحه ی لپتاپ بالا میومد الان دیگه فقط روی مانیتوره که وصل کردم.
    مشکلش چیه ؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. آیا استفاده از دکمه تغییر صفحه نمایش در کیبورد لپ تاپ رو امتحان کردین؟ یه دکمه ای در قسمت کلیدهای بالایی لپ تاپ وجود داره که اگر چند مانیتور داشته باشید، بین مانیتور ها می تونید سوئیچ کنید.

  35. امیرقاسمی گفت:

    سلام من چند روزه مونیتور لب تابم تاریکه و گهگاهی که روشن میشه نورش خوبه ولی گهگاهی تاریکه حسابی.هرکاری میکنم درست نمیشه.نه تنظیمات کاری کرد نه نرم افزاری نصب کردم یا دانلود یا چیزی فلشی زده باشم.هچ کاری نکردم و هیچ ضربه ای نخوره.ولی فایل c حسابی پر شده.به نظرتون مشکل از پر بودنه یا مشکل مونیتوره با تشکر از کمکتون .

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. لطفا امتحان کنید که با تغییر حالت مانیتور و باز و بسته کردن ال ای دی، آیا تغییر نور مشاهده میشه یا خیر

  36. Maryam گفت:

    سلام لپ تابم از روی دسته ی مبل پرت شد پایین واز اون به بعد صفحه نمایشم موقع باز و بسته شدن خاموش روشن میشه چیکار کنم؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. احتمالا کابل فلت صفحه نمایش دچار آسیب شده و یا در خوشبینانه ترین حالت، از جای خودش جابجا شده. باید به متخصص مراجعه و ازشون بخواید که کابل فلت رو بررسی کنن.

  37. مهسا گفت:

    البته اینم بگم که لپ تاب رو به دو تا مانیتور دیگم وصل کردیم و خیلی عالی کار میکنه. به این خاطر بودکه مانیتور رو عوض کردیم .ولی بازم که یک فایل رو باز میکنم دیگه به صورت خیلی مات پشت تصویر ویندوز میمونه و نمیره‌.الان همون تصویری که داشتم یک ساعت کلاسم رو نگاه میکرم همون تصویر چسبیده به صورت مات پشت همه زمینه ها و نمیره.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. این مشکل به احتمال بسیار زیاد نرم افزاری هست و باید تنظیمات بخش نمایش ویندوز رو چک کنید.

  38. مهسا گفت:

    با سلام. مدتی هستش که وقتی یک فایل اسکای روم باز میکنم همون صفحه ای رو که داشتم میدیدم همچنان میمونه پشت ویندوز و هر چقدر هم که لپ تاب رو خاموش میکنم این فایل همچنان پشت تصاویر است. مانیتور رو هم عوض کردیم باز هم این مشکل وجود داره و این فایل از پشت تصویر پیش زمینه نمیره. به مظرتون چ مشکلی داره؟

  39. سمیرا گفت:

    سلام وقت بخیر. چند وقت هست که گاهی با تکون دادن و جا به جایی لپ تاپ صفحه میپره و وقتی کمی ال سی دی رو جا به جا میکنم یا به قسمت پشت لپ تاپ و پایین لولا فشار میدم صفحه برمیگرده .مثلا در حین فیلم دیدن با جا به جایی صفحه میره یا پرش داره اما صدا کاملا هست. بنظرتون مشکلش چیه؟ قابل حل هست؟ لپ تاپم msi . ممنونم از پاسخگویی

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. به احتمال بسیار زیاد، مشکل از کابل فلت ال ای دی هست که باید تعویض شه. این مشکل به مرور زمان بیشتر میشه و در نهایت به طور کلی کابل فلت قطع میشه و تصویر نخواهید داشت.

  40. کیوان بهمنی گفت:

    با سلام لپتابم شب مشکل نداشت و خاموشش نکردم و بستمش و خودش همیشه اتومانیک میره تو استانبای یا خاموش میشه سبح که روشنش کردم صدای فن میاد و چراغ سبز کوچیک هارد هم اول میزنه با چراغ پاور که نشون بده روشنه ولی صحفه کامل خاموشه انگا اصلا روشن نشده لپتابم علتش چی میتونه باشه لپتاب ایسوس k55d

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این مشکل معمولا نرم افزاری هست و از اونجا ناشی میشه که سیستم عامل نمی تونه به درستی فرمان خاموشی اتوماتیک هارد یا روشن شدنش رو بده. دکمه پاور رو برای چند ثانیه نگهدارید، تا لپ تاپ کاملا خاموش بشه. بعد از چند ثانیه مکس، دوباره لپ تاپ رو روشن کنید. احتمالا درست خواهد شد.

  41. جواد گفت:

    سلام زمانی ک لپ تاپم به حالتsleepمیره وقتی روشنش میکنم ی خطی روال سی دی ایجاد شده ک ی خودیش میره ی با تکون دادن درب خطه میره مشکل سخت افزاریه ی نرم افزاری

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری و از کابل فلت ال ای دی هست.

  42. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید
    ی خط سیاه کوچیک افتاده وسط لپ تابم مشکلش چی میتونه باشه؟
    ضربه ایم نخورده

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      اگر ضربه ای نخورده باشه، احتمالا پیکسل های اون قسمت از ضفحه نمایش سوخته و به مرور زمان بیشتر خواهد شد. البته برای نظر دقیق، باید کارشناس ببینه و تست کنه

  43. فرشید گفت:

    لپ تاپ سامسونگ در حین کار با اینترنت رنگهایش به هم ریخت و تصویر های موجود در صفحه نمایش به صورت دو تایی نمایش داده می شوند. مشکل چیست ؟

  44. حسین معاذالهی گفت:

    سلام.خسته نباشید.
    لپ تاپ من لنووا هست. چند روز پیش چای ریخت روی کیبرد سریع خاموش کردم و باطریشم جدا کردم. اما امروز خواستم روشن کنم روشن نشد.البته وقتی کلید پاور زدم مثل همون قبل صدا و حالت روشن شدن داشت فن کار میکرد سی دی رام امتحان کردم باز و بسته شد فقط صفحه ال سی دی روشن نشد و البته یه چراغ وسط روی صفحه ال سی دی هست که هنگام روشن شدن دستگاه روشن میشد و با بالا اومدن دستگاه خاموش میشد اما امروز فقط ثابت روشن موند.
    اگه ایمیلم جواب نداد به شمارم پیام بدید.متشکرم.۰۹۱۳۷۴۵۶۹۰

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چون دستگاه شما خیس شده، احتمال اتصال و خرابی از هر قسمتی هست. فقط باید به متخصص مراجعه کنید و بهشون بگید که دستگاه آب خورده تا دستگاه رو عیب یابی کنن و مشخص کنن که مشکل از چیه.

  45. احسان گفت:

    سلام ، لپ تاپم لنوو هست ، ال سی دی لپ تاپ رو تعویض کردم ، از زمانی که تعویض کردم دیگه نور مانیتور دو حالت بیشتر تنظیم نمیشه !!! قبل 10 حالت داشت ، الان یا پرنور هست یا کم نور !!! آیا ال سی دی تقلبی جایگزین کردن ؟؟!؟
    راهی داره درست بشه ؟ یا نرم افزاری که بتونه تنظیماتش رو به حالت قبل دربیاره ؟؟؟

  46. پویا گفت:

    نور ال ای دی لپ تاپ من یهو کم شده الان که نورش کم شده وقتی تا آخرین درجه نور را زیاد می‌کنم به اندازه ای نور داره که زمان قدیم تنظیم نور پنجاه درصد بود

  47. پریسا گفت:

    سلام
    لبتاب من یه مدت زمانی که روشن میشد رنگ صفحه عوض شده بود رو به قرمزی بود و چند روز هم بود کهاز صفحش صدای ضعیفی میومد و در اخر تصویر تصویر قطع و وصل میشد و حالا دیگه وقتی روشنش میکنم ویندوز بالا میاد و صداشو میشنوم ولی صفحه سیاه شده.میخواستم بدونم مشکل از کجاست.
    با تشکر

  48. Raha گفت:

    سلام!
    لپتاپ من وقتی روشنش میکنم صفحه اش تیره شده و روی تصاویر حالت رنگی ریز ایجاد میشه، دلیلش چیه؟
    ممنون.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. به احتمال بسیار زیاد، فلت صفحه نمایش مشکل داره.

  49. النا گفت:

    سلام من امروز لپ تاپم را روشن کردم دیدم یک نقطه از بند انگشت کوچک تر روی لپ تاپم سیاه شده چی کار کنم.؟؟؟؟؟
    لطفا زود تر راهنماییم کنید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. به احتمال بسیار قوی، پیکسل های صفحه نمایش سوختن که در اکثر موارد، باید صفحه نمایش تعویض بشه

  50. فرامرز گفت:

    سلام لب تابم یکدفعه خاموش شد وقتی دوباره روشنش کردم صفحه مانیتور نداشتم و به مانیتور دیگه ک وصلش می کنم یه صفحه یا به شکل خطهای عمود و یا به شکل رنگهای در هم دیده میشه مشکلش چیه ؟ ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. ممکنه مشکل از مادربرد یا کارت گرافیک باشه. باید تست بشه

  51. atena گفت:

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگه فلت خراب باشه و بعد از مدتی تعویض نشه میتونه به ال سی دی آسیب بزنه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. معمولا خیر. مگر اینکه اتصالات برق باعث این عمل بشه

  52. رونیک گفت:

    روی لبتاب asusآب ریختم هم رو کیبردش ریخت و هم رو صفحه نمایشگر بلافاصله بر عکسش کردم آبو خشک کردم .لابه لای صفحه نمایشگر آبو خشک کردم .داخل لبتابو باز کردم آب کم بود ولی بود و خشک کردم .دوروز گذاشتم موند .الان لبتابو روشن کردم .چراغایی که مربوط به شارژ شدنن روشن میشن یه چراغ قرمز و یه آبی .صدای فن خیلی ریز میاد و بعد دوباره خاموش میشه .جای سیدیشو میزنم رو دکمش باز میشه لامپ سبزش روشن و خاموش میشه .دکمه روشنشو میزنم صدا نمیده عین قدیم که لبتابو روشن میکنم اما باز یکم علائم حیاتی مثل صدای فن بده و خاموش بشه اونم خیلی کم رو میده .اما صفحه نمایشگر سیاهه و هیچ تغییری نداره .
    من الان چه خاکی تو سرم بریزم ؟
    چیکار کنم ؟ بنظرتو مشکل کجاس ؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. چون لپ تاپ آب خورده، باید توسط متخصص بررسی و تست بشه. ممکنه هر جایی از بورد، براش مشکل پیش اومده باشه و تا تست نشه مشخص نمیشه از کجاشه.

  53. نرجس گفت:

    سلام
    لبتاپ‌ من‌ مدتی خط هایی سیاه بالای صفحه نشون میداد که هی کم و کم تر شد الان دوباره هم به خطوط سیاه اضافه شده هم اینکه اندازه یک سکه سیاه شده . علتش خرابی فلت یا ال سی دی ضربه خورده؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. علت این امر به احتمال بسیار زیاد، پیکسل سوخته ال ای دی هست. در این شرایط ال ای دی باید تعوض بشه و به مرور کل صفحه رو میگیره

  54. یاسر گفت:

    سلام خسته نباشید صفحه نمایش لپ تاپ من یه چند روزیه که به رنگ صورتی در میومد و میرفت ولی الان کاملا صفحه سیاه و سفید شده مشکل چیه؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. به احتمال بسیار زیاد، مشکل از کابل فلت صفحه نمایش هست

  55. بهنام گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید. من صفحه ی نمایش لپ تاپ رو با پارچه ی آغشته به کمی الکل تمیز کردم؛ موقع کار با لپ تاپ یه قسمتی از صفحه ی نمایش گرم میشه. آیا مشکلی برای صفحه ی نمایش به وجود اومده؟

  56. حمبد گفت:

    سلام من لپتابم درست بود تا به تلوزیون وصل کردمو حالت نمایش فقط از تلوزیون رو فعال کردم بعد الان برم میگردونم دیگه صفحه رو لپتاب نمیاد فک کنم مشکل نرم افزاریه چ کنم

  57. مهدی گفت:

    سلام.لپ تاپ من اتفاقی از میزم افتاد .تصاویر و رنگ ها را درست نشون میده اما موقع بالا اومدن ویندوز چند خط افقی دیده میشه ولی بعدش دیگه دیده نمیشن.
    ایا این مشکل میتونه حاد باشه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چون دستگاه ضربه خورده و آسیب دیده، احتمال بدتر شدن این مشکل وجود داره

  58. امیرعباس گفت:

    سلام . یه سوال داشتم . من ال سی دیم سالمه و وقتی روشن میکنم دستگاهو کاملا درسته ولی وقتی به پشتصفحه دست میزنم یا مثلا میخواد صفحه رو ببندم یهو سفید میشه انگار که مثلا دستمو بزنم به سیم اتصالی دار . بعدشم درست نمیشه تا روشن خاموش کنم که بعدش اینکه این کارو میکنه درسته دوباره . مشکل کجاست دقیقا؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. به احتمال بسیار زیاد مشکل مربوط میشه به کابل فلت ال سی دی

  59. امیر گفت:

    سلام صفحه لپتاپم هیچ ضربه ای نخورده ولی بعضی اوقات صفحه اش میره ویه چیز نمیه سیاه نمه سفید میاد وبا تکون دادن درش درست میشه میخاستم بدونم مشکلش چیه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. به احتمال بسیار زیاد، مشکل از کابل فلت صفحه نمایش هست

  60. S.A گفت:

    سلام ..من لپ تابم مارک hp هست..یه روز اتفاقی متوجه یه خط یه سانتی روش شدم..مدام این خطه بزرگتر میشه..ولی هیچ مشکلی برای پخش تصویر و نور و اینجور چیزا ندارم..میشه لطفا بگید هزینه تعمیرش چه قدر در میاد

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بستگی داره که مشکل از چه قسمتی باشه. اگر مشکل از پیکسل های صفحه نمایش باشه، هزینه تعمیر برابر با تعویض صفحه نمایش خواهد بود که بسته به صفحه نمایش انتخابی می تونه بین 1 تا 2 تومن هزینه داشته باشه.

  61. زینب گفت:

    سلام خسته نباشید الان مدتی میشه که وقتی لبتام رو روشن میکنم مشکلی نداره ولی همیکنه صفحه رو یکم جابجا میکنم یا لبتابو روی یه جایی بجز میز که صاف نیست میزارم صفحه سیاه میشه و با یکم تکون دادن دوباره تصویر برمیگرده میخواستم بدونم مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کتید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مشکل به احتمال بسیار قوی از کابل فلت صفحه نمایش هست دوست عزیز

  62. محمد رضا اسماعیل نژاد گفت:

    سلام. لبتابم ضربه ای نخورد و خیلی میزون داشت کار میکرد که یک دفعه صفحش سفید شد یکمم به بنفش میزنه. بردم تعمیرگاه گفت ال سی دیش سوخته. مگه میشه ال سی دی یه دفعه واس خودش وسط کار بسوزه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بله امکانش هست. ولتاژ اضافی و ناگهانی می تونه عامل این مشکل بشه و یا همین ولتاژ باعث اتصالی کابل فلت بشه

  63. Master گفت:

    سلام خسته نباشید مانیتور لپتاپ من نقطه های آبی رنگ داره توش میاد مشکلش چیه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. سوختگی پیکسل داره نیاز به تعویض داره

  64. محمود احمدیان پور گفت:

    در خصوص لب تاب دل وسترو 1015
    بعد از باز کردن دستگاه برای تمیز کردن آن لب تاب را روشن کردم و همه چی اوکی بود.
    بعد از چند روز که خواستم ازش استفاده کنم روی صفحه نمایش چند لکه و خط سیاه افتاده است .
    مشکل از فلت هست یا ال سی دی ؟
    با تشکر
    عکس هم میخواستم بفرستم ولی طریقه ارسال رو نمیدونم ؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. احتمالا در هنگام بستن لپ تاپ دقت لازم انجام نشده و فلت یا صفحه نمایش تحت فشار قرار گرفته که همین موضوع سبب ایجاد صدمه شده.

  65. hooman گفت:

    سلام.من یه مدتیه که روی مانیتورم خطوط قرمز رنگی ایجاد میشن البته خط افقی یا عمودی هم نیستن همیشه و معمولا هم اینطوریه که اطراف یه تصویر یا یه کادر ایجاد میشن یعنی یه جای مشخصی نیست و با جلو عقب کردن مانیتور لبتاب حل میشه.مشکل از کجا میتونه باشه؟ممکنه بدتر هم بشه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. به احتمال بسیار زیاد مشکل از کابل فلت صفحه نمایش هست

  66. سامره گفت:

    سلام لپ تاپم مدل اچ پی هستش هیچ ضربه ای نخورده ولی وقتی روشنش میکنم صفحه کامل سفید و خط های سیاه داره و هیچ دکمه ای کار نمیکنه فقط روشن یا خاموش شدن. اما وقتی با کابل به تلویزیون وصلش کردم صفحه دستاپم روی تلویزیون نمایش داده شد. علت چیه
    ممنونم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چون صفحه ای ندارین، چطور مشخص کردین که دکمه ها کار نمی کنه؟ پیشنهاد می کنم با استفاده از تلویزیون، ابتدا سیستم رو روشن کنید و یه فایل ورد باز کنید. بعد تلویزیون رو جدا کنید و دکمه ها رو بزنید و بعد دوباره به تلویزیون متصل شید و ببینید که آیا دکمه ها عمل کردن یا خیر. در صورتی که عمل کرده باشن، احتمالا مشکل از خود صفحه نمایش یا کابل فلت هست که مشکل از هر کدوم باشه، باید تعویض شن در اکثر اوقات

  67. نسیم گفت:

    سلام من بعضی وقتا کل صفحه لپتاپم رنگش کم رنگ میشه و در عرض چن صدم ثانیه دوباره به حالت قبلی برمیگرده
    مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. منظورتون از اینکه رنگش کم میشه، اینه که نورش کم می شه؟ یعنی شدت روشنایی کم و زیاد میشه؟

  68. اول مشکل لپتابمو بگید بعد اسم? گفت:

    نه هیچ بوقی نمیزنه بیرون بردم گفتن گرافیکه قبلا ویندوزش 10 بود اینجوری نبود ولی بعد یه هفته چون درایو c پر شده بود ویندوز 10 دوباره نصب کردم از وقتی هم ویندوز نصب کردم اینجوری شده
    راستی نمیشه ویندوز نصب کرد رو تلویزیون بوت شدن رو میاره منم f1 میزنم ولی بعد زدن f1 تلویزیون هم صفحه نمیده بعد چند دقیقه یه چیزهایی میاره ولی باز خودش ریستارت میکنه و میره صفحه مرگ
    خداوکیلی گیج شدم شما راهکار دیگه ای دارید؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      چون خودتون عنوان کردید که دقیقا بعد از نصب ویندوز این مشکل پیش اومده، امکان مشکل نرم افزاری، خیلی بالاست. اما از طرفی چون هیچ صفحه ای نمایش داده نمیشه، احتمال وجود مشکل سخت افزاری در گرافیک یا مادربرد هم زیاد میشه. در کل تنها راه فهمیدن مشکل، تست کردن هست دوست عزیز

  69. اول مشکل لپتابمو بگید بعد اسم? گفت:

    سلام من لپتابم که روشن میشه هیچ صفحه ای نمیده وقتی هم که به تلویزیون وصل میکنم و بعد روشنش میکنم ابتدا تلویزیون یک صفحه شطرنجی رنگارنگ که بیشترشم سبز است نشون میده بعد میره صفحه ی ابی یا همان مرگ اونجا هم خط های عمودی ابی شطرنجی داره بعد که ریستارت کرد 100 درصد شد اون صفحه دیگه نه تلویزیون هم صفحه نمیده مشکل چیه ؟
    خواهش میکنم پاسخ بدید .

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مشکل می تونه خیلی پیچیده باشه. می تونه هم از مادربرد و هم از صفحه نمایش باشه و همچنین میشه مشکل نرم افزاری باشه! باید به دست متخصص تست بشه تا دقیقا مشخص شه که مشکل چی هست. پیشنهاد می کنم ابتدا از نظر نرم افزاری چک کنید. یعنی سیستم رو ویندوزشو عوض کنید. اگر هنگام روشن شدن سیستم صدای بوق شنیده میشه، مشکل سخت افزاری و احتمالا مربوط به کارت گرافیک و یا مادربرد هست.

  70. مهدی گفت:

    سلام ببخشید لپ تاپ من یکم آب روش ریخت بعد چند دقیقه دیگه صفحه اش کاملا سیاه شد وقتی هم روشنش میکنی صفحه کاملا سیاه است لطفا راهنمایی کنید؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چون با مایعات در ارتباط بوده لپ تاپ، مشکل می تونه از هر جایی باشه. باید تست بشه تمام قطعات لپ تاپ و در صورت نیاز رطوبت گیری بشه تا بشه تشخیص داد کدوم قطعه خراب شده

  71. Amir گفت:

    Salam . 3 ya 4 mahi hast ke ro lcd man 2ta khat omade avla nim cm bishtar nod vali bad Zeyd shod avalesh fecr micardm Zarbe vli dige nemidonm as chee

  72. امیر گفت:

    سلام من ۳ ماهه که رو صفحه لپتاپم ۲ تا خط ۴ سانتیمتری پدیدار شده اول شاید یک سانتیمتری بود اما با اینکه مطمئن بودم از ضربه اما بعدا تو همین ۱ ماه اخیر هر یک هفته یک هفته خط بیشتر میشه یعنی اصلا تو این یکماه ضربه ای به لپتاپ نخورده اما تیرگی بیشتر میشه
    لطفا کمک کنید
    با تشکر از سایت خوبتون

  73. امیر گفت:

    سلام
    لپتاب قسمت بالاش یه خط سیاه میاد بعضی مواقع و باز میره این از ال سی دی لپ تاب هست

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر با جابجایی صفحه نمایش، خط از بین میره، احتمالا مشکل از فلت هست. در غیر اینصورت میتونه مشکل از خود ال سی دی و یا حتی از مادربرد باشه.

  74. Xiun گفت:

    صفهه نمایش لپتاپ من بدون دلیل باعث بهم ریختگی رنگ شده بود ینی پیکسل های سیاه السیدی رو سبز نشون میداد
    من با چکش به بالای صفهه لپتاپ ضربه زدم درست شد
    ایا این عادی است؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با چکش ضربه زدید؟!!!
      دوست عزیز این مشکل می تونه دلایل زیادی داشته باشه که قطعا ضربه با چکش روی صفحه نمایش، راه حل درستی براش نیست. ممکنه کابل فلت جابجا شده باشه و یا خود مادربرد به مشکل خورده باشه. هر چی که هست بهتره دیگه به صفحه نمایش ضربه نزنید. چون حتی اگه باز هم این مشکل بوجود بیاد و با همین روش رفع شه، باعث آسیب دیدن سایر قسمت های صفحه نمایش می شه

  75. زهرا گفت:

    سلام، به صفحه نمایش لپتاپ من یه ضربه آروم خورده و الان گوشه سمت راست پایین یکمی رنگش زرده، البته وقتی مانیتور به حالت قائم هست این نور زرد نیس بیشتر که مایل میکنم زرد میشه، مشکلش چیه و چکار باید بکنم؟! ?

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      به احتمال بسیار زیاد، ضربه باعث شده تا کابل فلت کمی دچار مشکل بشه. بهتره دستگاه رو پیش متخصص ببرید تا کابل رو از نظر سلامت، بررسی کنه. در ضمن این مشکل میتونه در همین حد باقی بمونه ولی امکانش هست در آینده این مشکل بیشتر بشه و در نهایت، کابل به طور کامل قطع بشه که اون موقع حتما باید فلت رو تعویض کنید.

  76. مهرداد گفت:

    سلام.من لبتابم نو هستش و 4ماه کار کرده. ناگهانی قسمت هایی از صفحه نمایش نورش خیلی کمتر از جاهای دیگه شده. مشکل از چی میتونه باشه؟
    سمت راست صفحه و بیشتر پایینش و سمت چپ پایین تاریک تر شدن انگار نور کمتری بهشون میرسه. لبتاب اصلا هم ضربه نخورده

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. لزوما ضربه تنها عامل خرابی صفحه نمایش نیست دوست عزیز. عدم دقت در باز و بسته کردن درب صفحه نمایش و تغییرات ولتاژ هم می تونه اینجور مشکلات رو پیش بیاره. بهتره دستگاه رو پیش متخصص نشون بدید تا نتیجه گیری نهایی رو بهتون بگه.

  77. علیرضا گفت:

    سلام من لپ تاپم گوشه ی سمت چپش یه سری نقطه سیاه میزنه بعد اون نقطه ها تبدیل به خط افقی میشن و بعد از خاموش کردن لپ تاپ از همون نقطه شروع به کمرنگ شدن و بنفش شدن میکنه و این مشکل وقتیه که مثلا یه ویدیو باز میکنم بعد نیم ساعت تا چهل دقیقه از شروع فیلم یا مثلا بلافاصله بعد از باز کردن یه بازی سنگین اما وقتی کارای روزمره مثل کار با آفیس و وردو.. انجام میدم هیچ مشکلی ندارم
    در ضمن هیچ ضربه ایم بهش نخورده
    میخوام ببینم مشکل مانیتورشه یا چیز دیگه ایه
    ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مشکل می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. صفحه نمایش، کابل فلت، مادربرد و یا کارت گرافیک! باید متخصص تست کنه تا متوجه شه که مشکل چی هست دوست عزیر

  78. مهتاب گفت:

    سلام لبتابم رو یه کتاب به قطر پنج سانتی متر بود کتابو آروم از زیرش کشیدم ولی آخرش لبتاب سر خورد و افتاد رو میز به صورت بسته و خاموش هم بود اما الان که روشنش کردم مشکلی نداشت فقط وقتی فیلم پلی میکنم کاملا پنجره های قبلی باز شده روی دسکتاپ و آیکون نرم افزارها و…زیر فیلم نمایانه یعنی یه حالت شیشه ای مانند شده که رد اون پنجره ها روی فیلم هست و نمیتونم واضح فیلم ببینم.فعلا که همین مشکل دیدم به نظرتون مشکلش چیه علت اون ضربه ای هستش که خورده؟واینکه ممکنه از این بیشتر خراب شه؟یا همینطور میمونه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر فقط در هنگام پخش فیلم با استفاده از یک پلیر خاص این مشکل به وجود میاد، احتمالا مشکل نرم افزاری باشه. بهتره پلیر رو عوض کنید و دوباره نتیجه رو مشاهده کنید.

  79. amir گفت:

    اگع میشع شمارتونم بدین من زنگی بزنم کامل توضیح بدم براتون

  80. amir گفت:

    سلام حال شما خوبه ببخشید من داشتم لب تاپمو باز میکردم که دستمو محکم فشار دادم روی صفحه ی ال ای دی لب تاپ الان به اندازه یک اثر انگشتی رد مونده باید چکار کنم میشع درستش کنیم بدون اینکع برم کل صفحه رو عوض کنم جوابشو بهم بگین مرسی

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام، شما به صفحه نمایش آسیب زدید و احتمالا تنها راه رفع اون، تعویض صفحه نمایش هست

  81. مهدیار گفت:

    با سلام
    ببخشید من لب تاپم روشن بود داشتم کار میکردم
    یهو صفحه نمایش طوسی شد به صورت خط های عمودی. کل صفحه رو گرفتم.
    خاموش و روشن کردم درست شد
    مشکل از چیه؟
    ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. به احتمال زیاد مشکل یک باگ نرم افزاری بوده که با ریست کردن سیستم رفع شده. اگر باز هم این اتفاق افتاد، باید ببینید در حین کار با چه نرم افزاری این اتفاق می افته

  82. متين معصوم بور گفت:

    ببخشيد لب تاب ضربه شديدي خورده و فتو سل هاي السيديش سوخته ايا درس ميشه يا بايد تعوض بشه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. باید تعویض شه دوست عزیز

  83. سعید گفت:

    سلام خسته نباشید. ببخشید من یه لپ تاپ HP دارم که صفحه اش لمسیه. الان مدتیه مشکلی دارم باهاش اینه که وقتی صفحه رو باز میکنم و لپ تاپ رو روشن میکنم، بعد از اون اگه صفحه رو یه خورده بیشتر باز کنم انگار زیر صفحه حباب میافته و چند تا نقطه سفید رنگ میاد رو صفحه لپ تاپ و باز مجبورم صفحه رو یه خورده ببندم و با دستم روی اون نقطه های سفید لمس کنم و بازی کنم تا بره. به نظر شما مشکل از کجاست؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. احتمالا مشکل از فلت صفحه نمایش باشه. دستگاه رو پیش یک متخصص تعمیرات ببرید و ازش بخواید که تست کنه

  84. mahdieh.salehi گفت:

    با سلام روی صفحه مانیتور لبتاب من اول یه خط کوچک ب صورت افقی بود اما روز ب روز این خط بزرگتر شد ب نظر شما مشکل از چیه؟
    ایا باید مانیتور عوض شود و در صورت تعویض مشکل برطرف میشود و هرچیزی ک در لبتاب وجود دارد پاک میشود؟
    ممنون میشم سریعتر پاسخ بدهید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این احتمال وجود داره که صفحه نمایش خراب شده باشه اما برای تصمیم نهایی، لازمه که دستگاه رو به یک متخصص نشون بدید تا تست و بررسی دقیق رو انجام بده. در صورت تعویض مانیتور، اطلاعات دستگاه پاک نخواهد شد، نگران نباشید. با این حال بهتره از اطلاعات مهم خودتون یک بکاپ تهیه کنید

  85. ممد گفت:

    باسلام لپ تاپ من وسطش یک خط مشکی افتاده و بقیه صفحه خش خشی میشه مشکلش چیه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. باید صفحه نمایش تست بشه. ممکنه مشکل از خود صفحه نمایش یا از فلت صفحه نمایش باشه

  86. چالاک گفت:

    سلام لپتاپم ضربه خورده. وقتی درشو باز و بسته میکنیم کمب جر جر مبشنویم. وقتی ب لبه های ال سی دی دست میزنیم ی کم لقه. هیچ مشکلی از لحاظ نور و… نداره. ایا نیاز ب تعمیر داره؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. حتما در اولین فرصت دستگاه رو نزد یک متخصص ببرید تا صفحه نمایش رو بررسی کنه و اگر مشکل خاصی نبود، اون رو سر جای خودش محکم کنه. این موضوع می تونه در آینده باعث خراب شدن ال سی دی یا فلت صفحه نمایش بشه

  87. نیما گفت:

    سلام مجدد خیر هیچ اتفاقی نمی افته ضمن یاداوری من صفحه نمایشو عوض کردم باز تغییری تو مشاهده نشد

  88. محمد گفت:

    سلام رو صفحه لپ تاپم خطوط عمودی افتاده بود بردم نشون دادم گفتن که یه قطعه از مادربرد(گویا ترانزیستور) آسیب دیده و ال ای دی هم باید تعویض شه. گفتن اول ال ای دی سوخته و باعث شده صدمه به مادربرد بزنه و تا وقتی ال ای دی تعویض نشه اگه روشن کنی به مادربرد تعمیر شده بازم آسیب میزنه
    ۱-هیچ ضربه یا آبی نریخته رو لپ تاپ علت سوختن ال ای دی چیه. خیلی با لپتاپ کار میکنم خیلی زیاد
    ۲-مادامی که ال ای دی عوض نکردم اگه روشن کنم درسته که به اون قطعه تعمیر شده بازم صدمه میزنه؟

  89. نیما گفت:

    سلام لپتاپ من تو حالت عادی صفحه نمایشش نور کافی داره اما وقتی که دکمه افزایش نورو میزنم صفحه نمایش کاملا تاریک میشه و دیگه نور صفحه تغییر نمیکنه و تاریک میمونه پیش یکی هم بردم ال سیدی شو عوض کرد ولی باز همین مشکل هست بنظرتون مشکل از کدوم قسمت، نرم افزاری؟ ال سی دی لبتاپ؟فلت؟لبتاپ لنوو z500

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. آیا وقتی از طریق نرم افزاری و خود ویندوز هم اقدام به افزایش نور دستگاه می کنید، اتفاقی نمی افته؟

  90. ناشناس گفت:

    سلام من امروز حواسم نبود رو صفحه کامپیوترم ک روشن بود یه ذره آب ریخت بعد اون تا نیم ساعت کار میکرد بعد یهو صفحش سفید شد ب نظرتون آلرژی دی سوخته

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. دقیقا کجا خیس شد؟ صفحه نمایش، کیبورد، ماوس، کیس؟!

  91. سعید گفت:

    سلام ببخشید در قسمت پایین لپتاپ من یسری خط های رنگی افقی اومده. لپتاب هیچ ضربه ای نخورده ولی از امروز اینجوری شده. بنظر شما مشکل چیه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. قبل از هر چیز لازمه که بگم چون صفحه نمایش لپ تاپ بسیار ظریف ساخته شده، تنها ضربه مستقیم نیست که بهش آسیب می رسونه؛ عدم دقت در باز و بسته کردن صفحه نیز می تونه باعث صدمه دیدن لپ تاپ بشه. سعی کنید همیشه صفحه نمایش رو از دو طرف و یا از قسمت وسط بگیرید و بعد باز کنید. این مشکل می تونه از فشار بیش از حد به یک طرف صفحه نمایش، در هنگام باز یا بستن صفحه نمایش ایجاد بشه. به هر حال باید لپ تاپ رو پیش یک متخصص ببرید. ممکنه مشکل سخت افزاری باشه و یا حتی نرم افزاری. باید دقیق بررسی شه دستگاه

  92. علی گفت:

    سلام.خسته نباشید.وقتی لپتاپ روشنه هیچ مشکلی نداره صفحه نمایشم . ولی وقتی خاموش میکنم لپ تاپو و وقتی به برق یا باطری وصل باشه گوشه لپ تاپ یه نور سفیدی میندازه که داره بیشتر میشه این نور کم کم .لطفا راهنماییم کنین.ممنون ازتون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این مشکل می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. می تونه مشکل از مادربرد باشه و یا مشکل مربوط به شارژر و اتصالات برق دستگاه باشه. به هر حال باید یک متخصص تعمیرات لپ تاپ به دقت بررسی کنه و مشکل رو رفع کنه

  93. a گفت:

    سلام من لپ تاپ hp مدل ProBook ۴۵۴Os دارم و کله گیر شارژر خورد و یک ناحیه الان تیره شده آیا میشه درستش کرد؟ ممنون میشم من الان خیلی نیاز دارم

  94. آرش گفت:

    سلام. لپ تاپ من با مانیتور خارجی تصویر دارد اما ال سی دی تصویر ندارد دلیل چیست؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سه احتمال وجود داره: قوی ترین احتمال اینه که کابل فلت دچار مشکل شده. احتمال دوم اینه که صفحه نمایش لپ تاپ دچار مشکل شده و احتمال سوم و از همه کم تر، اینه که مادربرد دچار مشکل شده باشه. بهر حال تا متخصص از نزدیک دستگاه رو بررسی نکنه، نمی شه نظر قطعی داد دوست عزیز

  95. زهره گفت:

    سلام ببخشید دیروزدخترم بادستش زدبه ال سی دی لپتاپ ازاون موقع در قسمت وسط سمت چپش چند لکه روشن افتاده علتش چیه ؟ایاامکان داره ک ال سی دیش بسوزه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام، صفحه نمایش به شدت به ضربه حساسه و حتی کوچکترین ضربات نیز می تونه صدمات زیادی بهشون وارد کنه. بهتره دستگاه رو به یک متخصص نشون بدید تا دقیقا بررسی کنه

  96. حمید گفت:

    من لپتابم رنگ صفحش مات شده یکم. مسکل از چی میتونه باشه
    میتونه از درایورس باشه یا کابلش

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. ممکنه مشکل نرم افزاری باشه. بهتره با نرم افزارهای مخصوص، از صفحه نمایش تست بگیرید

  97. Atoosaw گفت:

    سلام خسته نباشید
    لپتاپ من روشن میشه ولی صفحش باز نمیکنه
    به تلویزیون وصل کردم آورد ولی صفحه لپتاپ کلا تیرست بیرونم بردم گفتن به LED ضربه وارد شده ولی
    هیچ ضربه ای نخورده و کاملا یهویی شده!

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. لزوما ضربه های شدید باعث خراب شدن صفحه نمایش نمیشن. ممکنه عدم دقت در باز و بسته کردن صفحه نمایش هم موجب از کار افتادن صفحه نمایش بشه. مشکل شما می تونه از فلت هم باشه. بهر حال باید دستگاه باز و تست بشه تا بشه دقیق مشخص کرد.

  98. امیرمحمد گفت:

    سلام خسنه نباشید وسطای صفحه نمایش لپ تاپم یه دره سیاه شده بعد چند وقت بزرگ تر شده ضربه ای هم نداشته میشه بگید مشکل از چیه؟؟؟؟؟؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. به احتمال بسیار زیاد، مشکل از صفحه نمایش هست و باید تعویض شه. برای اعلام نظر تخصصی و دقیق باید به تعمیر کار مراجعه کنید.

  99. سهند گفت:

    سلام. ببخشید لب تاب من یک ضربه خورد و بعد از روشن شدن قسمتی خیلی کوچیکی از طول و کل عرض سفید شده ولی بقیه صفحه نمایش داده می‌شود به نظر شما مشکل فلته یا ال سی دی؟؟ لنوو

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با توجه به ضربه ای که خورده، احتمال میره مشکل از صفحه نمایش باشه. باید به متخصص مراجعه کنید تا بررسی کنند دستگاه رو

  100. محمدرضا گفت:

    سلام
    من یک لپ تاپ asus نو گرفتم
    LCD این لپتاپ از همون روز اول یه کم حاله سفید در گوشه پایین در چپ و راستش داره و توی نمایش رنگ سیاه این حاله پدید میاد
    آیا این پدیده طبیعیه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. خیر طبیعی نیست. پیشنهاد می کنم به نمایندگی گارانتی لپ تاپ مراجعه کنید و مشکل رو مطرح کنید.

  101. مهدی گفت:

    عرض سلام و احترام خدمت شما، بنده یه Lenovo G510 دارم که چند وقت پیش قطع و وصلی در صفحه نمایش ایجاد میشد که مانیتور را با تکان دادن روشن میکردم که بعد از چند وقت کلا صفحه خیلی خیلی کمرنگ شدش ( خیلی تریک ) که با نظر کارشناسی دوستان دلیل این امر خرابی فلت تصویر بود. حالا بعد از تعویض فلت تصویر باز هم مانند قبل است و تفییری نکرده. به نظرتون مشکل از فلت جدید است؟ کارت گرافیک اسیب دیده یا مادربرد؟ احتمال سوختگی LCD است؟
    ممنون از پاسخ شما

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. محتمل ترین موضوع، همون خرابی فلت بوده که شما تست کردید. برای دیگر مواردی که فرمودید، حتما باید به متخصص مراجعه کنید تا پس از بررسی دستگاه، بتونن علت نهایی رو مشخص کنند.

  102. امیر گفت:

    سلام وقتتون‌ بخیر
    بعد از وصل کردن شارژر به لپتاپ نور صفحه نمایش زیاد میشه تمام تنظیمات رو چک کردم ولی چه موقع استفاده از شارژر چه موقع استفاده از باتری روشنایی روی ۵۰ درصد تنظیم شده، یکی به من گفته بود که مشکل از صفحه نمایشه
    ممکنه مشکل از صفحه نمایش باشه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. احتمال اینکه مشکل از صفحه نمایش باشه، کمه. اینجور موارد مربوط به مشکلات نرم افزاری میشن معمولا

  103. مهدی گفت:

    سلام لبتاب من با کابل vge با مانیتور خارجی تصویر میده ولی الی خودش نه کابل فلت را چک کردم و ال ای دی شبیه به اون هم اوردم ولی روشن نمیشه عیب از مادر بورده

  104. فاطمه گفت:

    سلام. من با انگصت شستم گوشه ی سمت راست بالای لپ تاپ رو تمیز کردم و یک صدای کوچیک شکستن اومد ولی خود ال سی دی نشکسته و هیچ ترکی برنداشته فقط صفحه اش از همین گوشه یکم فاصله گرفته. بعدش الان صفحه اش خط خطی شده وتقریبا۳۵ تا ۴۰ درصد لپ تاپم اینطوری شده. به نظرتون چیزی از پشت شکسته؟ یعنی نیازه ال سی دی رو عوض کنم؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با توجه به شرح اتفاقی که ارائه کردید، به احتمال قوی ال سی دی لپ تاپ شما آسیب دیده و باید نسبت به تعویض اون اقدام کنید. برای تعیین نظر صد در صد، نیازه که با متخصص مشورت کنید و لپ تاپ رو به ایشون نشون بدید.

  105. رزا رضازاده گفت:

    سلام ال سي دي لپ تاپ من مثل پلك زدن گاهي سياه ميشه فقط در حد صدم ثانيه دوباره خوب ميشه اما هي اين اتفاق هر چند دقيقه ايجاد ميشه مشكلش چيه واقعا؟؟و اينكه من هرروز از لپتاپم استفاده ميكنم مشكلي بوجود مياد؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. به احتمال بسیار زیاد، اگر مشکل سخت افزاری داشته باشید، لپ تاپ شما از بخش اتصال فلت و یا قسمت گرافیک دچار ایراد شده. در غیر اینصورت ممکنه برخی مشکلات نرم افزاری هم باعث این پدیده بشن. بهتره یه بار ویندوز عوض کنید و هیچ نرم افزار اضافه ای نصب نکنید. سپس لپ تاپ رو مدتی تست کنید، اگر مشکل همچنان وجود داشت، برای رفع ایراد سخت افزاری، حتما به یک متخصص تعمیرات مراجعه کنید.

  106. mohdese گفت:

    سلام خسته نباشید.گوشه صفحه لب تاب یه خط افقی سیاه رنگ افتاده فکر کنم ضربه خورده.ممکنه بزرگ تر بشه؟مشکلش جدیه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. در این شرایط باید متخصص تصمیم نهایی رو بگیره. ممکنه مشکل از پیکسل های صفحه نمایش باشند که از کار افتادن.

  107. جواد گفت:

    سلام ال سی دی لپ تاپ من ی خط سفیدی روش ایجاد میشه ک باتکون دادن درب درست میشه البته گوشه سمت چپ ال سی دی ازپشت ک فشار میدم خط ایجاد میشه ممکن مشکل از ال سی دی باشه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام، با توجه به توضیحات، احتمالا مشکل از ال سی دی نیست و اتصالات ال سی دی مثل فلت، دچار مشکل شده که باید توسط یک متخصص بررسی و تعویض شه

  108. mehrangiz گفت:

    سلام وقتتون بخیر ؛ ببخشید یه ذره از گوشه بالا صفحه نمایش لپ تاپم سیاه شده ، ضربه ایی هم نخورده، به نظرتون از چی میتونه باشه و احتمال داره بیشتر بشه؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر به طور کامل پیکسل هایی از صفحه نمایش سیاه شده و هیچ چیزی نشون نمی دن، احتمالا اون پیکسل ها خراب شدن و و به احتمال قوی باید صفحه نمایش تعویض بشه. اما اگه کاملا سیاه نشده و فقط قسمتی از صفحه نمایش رنگش تیره تر شده، ممکنه مشکل از مادربرد یا فلت باشه. به هر حال برای تصمیم گیری نهایی، لازمه که با یک متخصص که از نزدیک دستگاه رو بررسی کنه، مشورت کنید.

  109. علی گفت:

    سلام.من لپ تاپم رو چند وقت پیش اومدم کابل فلت رو عوض کنم که جرقه زد و دیگه مادر بردم روشن نشد .بیرون بردم گفتن مادر بردم سوخته .چند روز پیش خودم بازش کردم و زدم برق دیدم برق به هاردش می رسه و یکمم سوکت فنش و باهاش بازی کرد فنشم شروع به کار کرده .می خواستم بدونم بازم امکان داره مادربردم سوخته باشه لپ تاپم ایسوس n 550 jk

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام دوست عزیز. با این توصیفاتی که شما فرمودید، احتمالا قسمتی از مادربرد دچار مشکل شده و به این راحتی ها هم فکر نمی کنم بشه درستش کرد. بهتره لپ تاپ رو پیش چندتا متخصص مختلف ببرید و کاملا باهاشون درمیون بذارید که چی شده تا بتونن با قطعیت درباره مشکلش اعلام نظر کنن.

  110. محمد گفت:

    سلام ببخشید صفحه نمایش لپ تاپ من چند روزی هست که گه گاهی که تکون میخوره میپره به تلوزیون که نصب میشه مشکلی نداره مشکل پرش تصویر برای ال سی دی است یا مادربورد ؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر پس از اتصال به تلویزیون، این پرش مشاهده نمیشه، خرابی مادربرد احتمال بسیار کمی داره. در این شرایط اگر مشکل سخت افزاری باشه، احتمالا مشکل از فلت یا اتصالات صفحه نمایشه.

  111. فاطمه حبیبی گفت:

    مرسی.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      ????

  112. فاطمه حبیبی گفت:

    بعضی اوقات کل صفحه نمایش درست میشه ولی فقط یه خط به صورت افقی وسطش هست.حالا صفحه نمایش خرابه؟؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      در این صورت، در اکثر موارد احتمالا مشکل از فلت لپ تاپ هست که بسته به نوع لپ تاپ، تعویضش می تونه هزینه متفاوتی داشته باشه. تا زمانی که بتونید از صفحه نمایش استفاده کنید، مشکل خاصی معمولا وجود نداره، اما پیشنهاد میشه، هر چه سریع تر نسبت به تعمیرش اقدام کنید.

  113. فاطمه حبیبی گفت:

    سلام.من اگر یه مدت با همین صفحه نمایش کارکنم مشکلی برای لپ تاپ بوجود میاد یا نه؟ و اینگه این قسمت خرابی ثابت نیست هی چشمک میزنه.

  114. فاطمه حبیبی گفت:

    سلام. صفحه نمایش لپ تاپم به صورت افقی به دوقسمت تبدیل شده که قسمت پایین لپ تاپ به صورت کم رنگ قسمت بالای لپ تاپو نشون میده. و اینکه تقریبا دو سال پیش از فاصله خیلی کم از دستم افتاد. حالا می خوام ببینم باید ال سی دی لب تابو عوض کنم. اصلا من تو اینترنت بودم یعنی داشتم با لپ تاپم کار می کردم همه چی خوب بود یهو خراب شد.
    http://sarkisozleri.ir/wp-content/uploads/2020/04/014def71-18e0-401a-be38-a17596d610e9-300×169.jpg

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این مشکل در اکثر مواقع مربوط به خرابی خود پنل صفحه نمایش و یا کابل فلت صفحه نمایش میشه. اگر با باز و بسته کردن لپ تاپ، گاهی اوقات تغییری توی صفحه دیده میشه، احتمالا مشکل از فلت باشه در غیر اینصورت خرابی صفحه نمایش عامل این مشکله. اما برای اطمینان باید دستگاه رو نزد یک متخصص ببرید تا از نزدیک بررسی کنه.

  115. روح الله چراغی گفت:

    صفحه لبتاب ضربه خورده و جوهر پخش کرد و خط خطی شد آیا مشکل ان جزی هست یا نه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. صفحه نمایش یک قسمت بسیار حساس از لپ تاپ هست که با حتی ضربات کوچک هم ممکنه صدمه ببینه. این صدمه ای که مانیتور دستگاه شما خورده، احتمالا جدی هست و ممکنه در آینده بیشتر هم بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *