ترفند, ترفند گوشی

دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی چه می تواند باشد؟

دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی چه می تواند باشد؟

ممکن است شما نیز بارها و بارها با مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی خود روبه رو شده باشید، ما در این مقاله قصد داریم دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی را به شما معرفی کنیم.

خاموش شدن گوشی جزو آن دسته از مسائلی است که تقریبا برای همه کاربران اتفاق افتاده است و باید بدانید که شما تنها کاربری نیستید که این مساله را تجربه کرده اید. خاموش شدن گوشی ممکن است در مواقع حساسی که کاربر به تلفن همراه خود احتیاج دارد اتفاق بیوفتد، که بروز این مساله برای کاربر آزار دهنده است.

خاموش شدن تلفن همراه ممکن است به دلیل مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری تلفن همراه شما باشد که ما در این جا قصد داریم به بررسی هر دو مساله می پردازیم. اگر خاموش شدن گوشی شما به دلیل مشکلات نرم افزاری باشد با چند ترفند ساده حل می شود اما اگر مشکلات تلفن همراه شما ناشی از سخت افزار آن باشد، در اکثر مواقع نیاز است که به مراکز تخصصی تعمیر تلفن همراه مراجعه کنید.

برای آگاهی از دلایل خاموش شدن لپ تاپ یا گوشی به مقالات زیر می توانید مراجعه کنید:

  1. دلایل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر
  2. دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی

همان طور که در بالا گفتیم دلایل خاموش شدن تلفن همراه متفاوت می باشد. گاهی اوقات ممکن است مشکل تلفن همراه ناشی از وجود یک نرم افزار مخرب باشد که با انجام چند ترفند ساده این مشکل حل می شود اما گاهی اوقات ممکن است خاموش شدن گوشی ناشی از مسائل سخت افزاری باشد که در چنین مواقعی بهتر است به مراکز تعمیر تخصصی مراجعه کنید. با ما همراه باشید.

1. اتمام شارژ باتری

اولین دلیلی که ممکن است تلفن همراه شما به این علت خاموش شده باشد، اتمام شارژ باتری تلفن همراه شماست. ممکن است کمی خنده دار به نظر برسد اما گاهی اوقات کاربران آنقدر سرگرم تماشای فیلم ها ویدئوهای طولانی هستند که اصلا به میزان شارژ تلفن همراه شان توجهی نمی کنند، همین امر سبب خاموشی ناگهانی تلفن همراه می شود. بهتر است اگر سرگرم دیدن فیلم یا ویدئویی هستید قبل از تماشا به میزان شارژ باتری خود توجه کنید و اگر لازم است آن را شارژر متصل کنید.

2. سقوط از ارتفاع و تماس با آب

گاهی اوقات ممکن است که تلفن همراه شما از ارتفاع سقوط کرده باشد و یا در برابر نفوذ آب قرار گرفته است. اگر هر یک از این موارد بالا برای تلفن همراه شما به وجود بیاید امکان خرابی یا بروز هرگونه مشکلی از جمله خاموش شدن ناگهانی گوشی و… وجود دارد. اگر تلفن همراه شما در معرض تماس با آب و مایعات قرار گرفته است، بهتر است آن را روشن نکنید؛ زیرا این کار باعث سوختن قطعات داخلی تلفن شما می شود. بهتر است ابتدا آن را کامل خشک کنید. ضمنا اگر تلفن همراه شما سقوط از ارتفاع را تجربه کرده است اگر روشن نمی شود؛ آن را به نماینگی تلفن همراه خود تحویل دهید.

خاموش شدن گوشی

3. مشکلات نرم افزاری

مشکلات نرم افزاری ممکن است عامل خاموش شدن ناگهانی تلفن همراه باشد. یکی ازعلائمی که نشان دهنده مشکلات نرم افزاری تلفن همراه شماست ریستارت شدن مداوم است. برای رفع این مشکل بهتر است از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید و سپس آن را ریست کنید اگر مشکل شما حل نشد سپس آن را فلش بزنید. با فلش زدن امکان دارد مشکل شما حل شود.

4. سلامت باتری

گاهی اوقات نیز ممکن است علت خاموش شدن تلفن همراه به مسائل مرتبط به باتری مرتبط گردد. خرابی باتری های تلفن همراه از شایع ترین عواملی اند که باعث خاموش شدن تلفن همراه شما می شود. اگر باتری شما باد کرده است به مرور زمان باعث می شود تلفن همراه شما خاموش شود.

خاموش شدن گوشی

شما می توانید قاب پشتی تلفن همراه خود را باز کنید و باتری تلفن همراه را برداشته و آن را مشاهده کنید در صورتی که خراب و باد کرده است بهتر است آن را تعویض کنید.

5. مشکلات آداپتور و کابل شارژر

در برخی از موارد ممکن است که شما تلفن خود را به شارژر متصل کرده باشید اما هیچ واکنشی را نشان ندهد، که علت این مشکل ناشی از خرابی آداپتور شارژر یا کابل آن است. اگر شارژر شما دارای مشکل است و گوشی شما شارژ نمی شود بهتر است نسبت به تعویض شارژر خود اقدام کنید.

خاموش شدن گوشی

6. بوت لوپ

از مشکلاتی که همواره گوشی های اندرویدی با آن روبه رو هستند مشکل بوت لوپ است. بوت لوپ در واقع حالتی است که تلفن همراه شما روشن می شود اما بر روی لوگوی شرکت تولید کننده گوشی باقی خواهد ماند. در چنین مواقعی می گویند تلفن همراه دچار مشکل بوت لوپ شده است. اگر به تازگی دستگاه تان را بروزرسانی کرده اید و با این مشکل روبه رو هستید، می توانید تلفن همراه تان را ریست کنید.

7. عدم کارایی نمایشگر

ممکن است تلفن همراه شما روشن شود اما صفحه آن هیچ واکنشی را از خود نشان ندهد و کار نکند. اولین مرحله این است که چند لحظه دکمه پاور را نگه دارید تا تلفن همراه شما خاموش شود. اگر شما در حین خاموش کردن با لرزشی مواجه شدید به این معنی است که نمایشگر تلفن همراه شما کار نمی کند. بهتر است به منظور رفع این مشکل ابتدا از تلفن همراه تان بکاپ تهیه کنید و سپس تلفن همراه را به نمایندگی تحویل دهید تا نسبت به تعویض صفحه نمایش شما و رفع این مشکل اقدام کند.

خاموش شدن گوشی

8. داغ شدن بیش از حد

یکی از دلایلی که به خاموش شدن ناگهانی تلفن همراه شما منجر می شود داغ شدن بیش از حد تلفن همراه شماست. امروزه گوشی هایی طراحی شده اند که در صورت استفاده و داغ شدن بیش از حد، به طور خودکار خاموش می شوند، زیرا با این کار مانع از آسیب رسیدن به قطعات داخلی می شود. بیشتر گوشی های اندرویدی این برنامه مجزا شده اند و در صورت داغ شدن بیش از حد تلفن به طور خودکار ریستارت می شوند.

یکی دیگر از مولفه هایی که باعث می شود تلفن همراه شما داغ شود میزان نور صفحه نمایش است. در صورتی که همیشه نور صفحه نمایش شما بالا باشد این امکان وجود دارد که حرارت دستگاه شما بالا رود و زمانی که تلفن همراه به مرز هشدار رسید به صورت خودکار ریستارت شود.

9. خارج شدن باتری از محل قرارگیری آن

یکی از دلایلی که ممکن است منجر به خاموشی تلفن همراه شما شود خارج شدن باتری از محل قرار گیری آن است، گاهی اوقات بر اثر وارد شدن ضربه یا تکان های ناگهانی باتری از سر جایش خارج می شود و سبب خاموشی تلفن همراه شما می شود که شما می توانید با محکم کردن باتری در سرجایش نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

10. اجرای برنامه‌های مشکوک در پس‌ زمینه

گاهی اوقات به دلیل اجرای برنامه های مشکوک در پس زمینه، گوشی تلفن همراه مجددا راه اندازی می شود. البته این اتفاق طبیعی است؛ زیرا هنگامی که برنامه های مشکوک و بدافزارها اجرا می شوند رفتار های عجیب و غریبی از خود نمایش می دهند. تنها راهکار ما برای جلوگیری از این جریان این است که در صورت عدم نیاز به این برنامه ها، آن ها را پاک کنید. بهتر است برنامه هایی که به صدا، تصویر پس زمینه و ویجت ها دسترسی دارند پاک شوند.

امیدوارم به اندازه کافی از این مقاله نیز همانند سایر مقالات وب سایت تک یک لذت برده باشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *