مجله تکنولوژی

کارت گرافیک RTX 3090 Ti ممکن است چند هفته دیگر رونمایی شود

رونمایی-از-کارت-گرافیک-rtx-3090-ti

کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا از زمانی که در CES 2022 معرفی شد، به نوعی نقش کمرنگ تری داشته است، اما بر اساس شایعات، این GPU ممکن است در چند هفته آینده رونمایی شود. این خبر از تالار های گفتمان Chiphell فاش شده است، که یک منبع خوب اخبار سخت‌ افزار است.(اما کاملا قابل اطمینان نیست) به هر حال، ظاهراً RTX 3090 Ti در تاریخ 29 مارس وارد بازار می شود. همچنین شایعه‌ ای وجود دارد که خرده فروشان یکی از دلایل این تأخیر هستند.

نکته دیگری که در اینجا قابل توجه است این است که کارت گرافیک 16 گیگابایتی RTX 3070 Ti که در گذشته درباره آن شایعاتی وجود داشت، اکنون رد شده است. این اولین باری نیست که درباره یک GPU حدس هایی زده می شود و سپس رد می شود.

اگرچه گفته می شود که 3070 Ti 16GB هنوز هم ممکن است رونمایی شود، اما این شایعه ممکن است اشتباه باشد. دنیای پردازنده‌ های گرافیکی چنین است، و بدون شک برنامه‌ ها و زمان‌ بندی‌ ها در حال حاضر به‌ دلیل کمبود قطعات، ناپایدار هستند.

شایعه RTX 3090 Ti چقدر منطقی است؟

با توجه به تأخیر رونمایی از RTX 3090 Ti، پست Chiphell این نظریه را مطرح می‌ کند که این ممکن است به علت مشکلات مربوط به VRAM در GPU باشد، و VideoCardz همچنین خاطرنشان می‌ کند که پایداری حافظه می‌ توانست دردسری برای انویدیا باشد. البته همه این ها حدس و گمان محض است که باید با احتیاط بیشتری نسبت به بقیه این شایعات در نظر گرفته شود.

به‌ طور کلی، این خبر خوبی برای کسانی است که می‌ خواهند نسخه کم مصرف پرچم‌ دار Ampere را ببینند، زیرا قبلاً GPU grapevine درباره احتمال تاخیر های طولانی‌ برای پرده برداری از RTX 3090 Ti خبر داده بود. در واقع، این GPU باید به زودی عرضه شود، زیرا در حال حاضر زمانی عرضه می‌ شود که خرید مدلی که بدون شک یک مدل گران قیمت Ampere خواهد بود، به جای اینکه منتظر سری RTX 4000 در سال 2022 باشید، منطقی‌ تر است. کارت گرافیکی بخرید که عملکردی مشابه را با هزینه بسیار کمتر ارائه می دهد. یا، اگر یک پردازنده گرافیکی فوق‌ العاده قدرتمند می‌ خواهید، RTX 4090 بسیار سریع‌ تر خواهد بود.

منبع: techradar

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *