اندروید

چه چیزی باعث می شود موبایل های اندروید بسیار داغ شوند؟

داغ شدن موبایل اندروید

اکثر افراد، داغ شدن موبایل اندروید را تجربه کرده اند. اما غیر از یک مکالمه طولانی، چه دلایل دیگری برای داغ شدن موبایل شما، وجود دارد؟ در ادامه ما این دلایل را برای شما مطرح می کنیم و همچنین راه حل های مناسبی را نیز برای رفع این مشکل، ارائه خواهیم داد.

متأسفانه هیچ دلیل واحدی برای داغی موبایل ها، وجود ندارد. گاهی اوقات موبایل ها در اثر اجرای زیاد برنامه ها در پس زمینه داغ می شوند. همچنین باتری بد یا سایر مشکلات سخت افزاری را نمی توان نادیده گرفت.

داغ شدن و حرارت زیاد موبایل اندروید، برای چیست؟

نکته: همه موبایل های اندروید، معمولاً گاهی اوقات، کمی داغ می شوند. اما وقتی گوشی شما تا حدی گرم می شود که حتی نمی توانید آن را نگه دارید یا رفتار های عجیب و غریبی از خود نشان می دهد، مشکل ساز می شود. دلایل متعددی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد.

شناسایی مشکل

برخی از علائم گویا وجود دارد که می توانید از آن ها برای تشخیص علت گرم شدن تلفن خود استفاده کنید.
در درجه اول، گرمایش می تواند ناشی از سخت افزار معیوب باشد، اما همچنین می تواند توسط اشکالات نرم افزاری، ایجاد شود. سه ناحیه اصلی در موبایل اندروید وجود دارند که گرما تولید می کنند: باتری، CPU و صفحه نمایش.

هنگام داغ شدن موبایل اندروید، معمولاً “باتری” اولین جایی است که باید به آن توجه کرد. حتی اگر گرما از پشت تلفن وارد شود. باتری های لیتیوم یونی مدرن، بسیار قدرتمند هستند؛ به همین دلیل گاهی داغ می شوند. گرما باعث می شود که باتری، حلال های آلی خود را تخلیه کند که در واقع می توانند از گرمای زیاد یا جرقه، مشتعل شوند.

اگر گرما از جلوی صفحه نمایش می آید، ممکن است به دلیل CPU یا GPU تلفن باشد. هر دوی این اجزا به عنوان محصول جانبی، گرما ایجاد می کنند. بنابراین هنگامی که پردازنده مورد نیاز است، تولید گرما بر این اساس افزایش می یابد. همچنین، اگر متوجه گرمای ناشی از کف تلفن خود شده اید، به احتمال زیاد مشکلی در واحد شارژ وجود دارد.

شدت داغی که به موبایل اندروید، ضرر وارد می کند چقدر است؟

به یاد داشته باشید، مسئله داغ شدن برای همه موبایل های اندروید، پیش می آید. اما چگونه می توان تشخیص داد که تلفن شما با مشکل روبرو شده است؟ محدوده دمای طبیعی همه موبایل ها 37-43 درجه سانتیگراد یا 98.6-109.4 درجه فارنهایت، است. از آنجا که ما هنوز دماسنج نداریم، باید بهترین حدس خود را برای قضاوت در مورد زمان مناسب برای توقف و اجازه نفس کشیدن به تلفن همراه خود، استفاده کنیم.

همچنین می توانید برنامه هایی مانند “AIDA64” و “Cooling Master” را بررسی کنید که هر دو در اینجا معجزه می کنند. در حالی که “AIDA64” می تواند تقریباً هر آنچه را که باید در مورد تلفن خود بدانید به شما بگوید، “Cooling Master” به طور خاصی طراحی شده است تا گرمای بیش از حد تلفن ها را تشخیص داده و با توقف برنامه هایی که آن را خاموش می کنند، تلفن همراه را متوقف کند. یکی دیگر از این برنامه های جالب، “CPU-Z” است که مخصوص تشخیص حرارت CPU طراحی شده است.

چرا موبایل های اندروید، داغ می شوند؟

فرض کنید شما یک تلفن همراه دارید که به معنای واقعی کلمه خیلی داغ است و نمی توانید آن را اداره کنید. در اینجا چندین دلیل دیگر وجود دارد:

شما خیلی با تلفن همراه خود بازی می کنید

بازی کردن طولانی مدت با موبایل باعث داغ شدن آن می شود.

همانند رایانه های شخصی، بازی زیاد با تلفن های اندروید، CPU و GPU را تا حدی، محدود می کند که باعث می شود گرمای زیادی تولید کنند. در حالی که گاه به گاه بازی کردن با موبایل اندروید، باعث داغ شدن آن نمی شود.

تعداد برنامه های پس زمینه بسیار زیاد است

هرچه برنامه های بیشتری در پس زمینه اجرا شود، سیستم شما برای حفظ آن ها سخت تر کار می کند. به طور کلی، برنامه های پس زمینه معمولاً مشکلی ندارند. با این حال، اگر هرگز وارد تنظیمات نشوید و آن ها را خاموش نکنید، می توانند به یک مشکل تبدیل شوند.

مدت زمان تماشای ویدیو ها

متاسفانه، تماشای طولانی مدت ویدیو در یوتیوب یا نتفلیکس، به اندازه بازی کردن طولانی مدت با موبایل اندروید، می تواند برای سلامتی آن مضر باشد. هر چیزی که صفحه نمایش شما را برای مدت طولانی روشن نگه دارد و از پردازنده گرافیکی تلفن شما استفاده کند، باعث داغ شدن موبایل اندروید، می شود.

تنظیمات با کمترین میزان بهینه سازی

افزایش روشنایی، جمع آوری تمام ویجت ها و کاغذ دیواری های سه بعدی و استفاده از تنظیمات خواب برای یک جلسه طولانی صدا یا تصویر، همگی بر عملکرد یک تلفن تأثیر منفی می گذارد.

موبایل را زیر نور آفتاب گذاشته اید

قرار دادن یک جسم در معرض گرمای مستقیم، به این معنی است که همه چیز داغ می شود.

مشکلات برنامه و سیستم عامل

برخی از اشکالات در برنامه ها می توانند باعث داغ شدن بیش از حد موبایل اندروید شما یا رفتار نامناسب آن شوند. سیستم عامل گوشی شما نیز همینطور است. از آنجا که این برنامه ها باید روی انواع مختلف دستگاه ها با استفاده از پیکربندی ها و سیستم عامل های مختلف اجرا شوند، ممکن است در برخی از آن ها بهینه عمل کند و در برخی دیگر کمتر. بهترین راه برای جلوگیری از خرابی آن ها این است که آن ها را به روز نگه دارید.

بدافزار، بزرگترین مشکل

حتی اگر هر یک از موارد بالا به راحتی می تواند تلفن شما را فلج کند، هیچ کدام به اندازه بدافزار، قوی نیستند. از آنجا که برنامه های مخرب، معمولاً قطعات کد بهینه سازی نشده ای هستند، CPU و حافظه تلفن شما را درگیر کرده، آن ها را تحت فشار قرار داده و گرمای زیادی تولید می کنند.

ارز های رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم نیز در لیست مشکوک قرار دارند. در حالی که تقریباً همه درباره آن ها شنیده اند، اما تعداد کمی از مردم می دانند که حمله ناگهانی ارز های رمزنگاری شده، باعث ایجاد یک صنعت تاریک شده است. استخراج ارز رمزنگاری شده، قدرت پردازشی زیادی دارد و ماینر ها اغلب بین هزینه مورد نیاز برای استخراج سکه ها و ارزش بازار خود سکه ها، دچار اختلاف می شوند.

یکی از روش های آسان، استخراج رمزنگاری است که در آن هکر قدرت پردازشی سیستم را به دست می گیرد و از آن برای استخراج ارز های رمزنگاری شده بدون اطلاع کاربر استفاده می کند.

تلفن همراه خود را خنک کنید

در ادامه نکاتی را برای خنک سازی موبایل اندورید شما، مرور خواهیم کرد. اما این را در نظر داشته باشید که هیچگاه برای خنک کردن تلفن، آن را در فریزر قرار ندهید، زیرا تغییر دمای ناگهانی، باعث ترک خوردن صفحه نمایش و بروز مشکلات سخت افزاری می شود. همچنین قرار دادن تلفن در یخچال نیز می تواند به قطعات الکترونیکی آسیب برساند.

آن برنامه را خاموش کنید

اگر متوجه شدید که موبایل اندروید شما بعد از روشن کردن یک برنامه خاص داغ می شود، ابتدا آن را خاموش کنید و سپس به تنظیمات> برنامه ها> اجرای برنامه ها [[برنامه ای که می خواهید خاموش شود]> “توقف اجباری” را، لمس کنید.

کاور یا همان قاب تلفن را بردارید

قاب تلفن می تواند به عنوان عایق عمل کرده و باعث ایجاد گرما شود. آن را بردارید تا موبایل خنک شود. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بدون قاب از موبایل اندروید استفاده کنید.

تنظیمات غیر ضروری را خاموش کنید

اغلب اوقات، افراد گزینه های GPS، بلوتوث یا Wi-Fi را روشن می گذارند، حتی زمانی که به آن ها نیازی ندارند. خاموش کردن برنامه های غیر ضروری می تواند به داغ شدن بیش از حد پایان دهد و عمر باتری را افزایش دهد. بهتر است زمانی که قصد استفاده از تلفن خود را ندارید، حالت هواپیما را روشن کنید.

داده های بدرد نخور را دور بریزید

نه تنها برنامه هایی که استفاده نمی کنید، بلکه داده های ناخواسته ای را که برنامه های مفید همچنان جمع آوری می کنند حذف کنید.

روشنایی را کم کنید

یا روشنایی “تطبیقی Adaptive” را روشن کنید.

برنامه های خود را به روز نگه دارید

به روز رسانی در اصل نام دیگری برای بهینه سازی است. هرچه یک برنامه بهینه تر باشد، منابع کمتری از آن استفاده می کند، که به احتمال کمتری باعث داغ شدن تلفن شما می شود.

کابل شارژ را عوض کنید

هر چند وقت یکبار خرابی کابل شارژ می تواند باعث خرابی واحد شارژ شود. اگر گرما بیشتر در اطراف پورت کابل متمرکز شده است، ممکن است نیاز به تعویض کابل شارژ، داشته باشید.

چگونه می توان از داغ شدن بیش از حد جلوگیری کرد؟

از وجود بدافزار ها و مشکلات سخت افزاری، در تلفن همراه خود، اطمینان حاصل کنید. حواستان به مکانی که گوشی اندروید خود را در آنجا قرار می دهید باشد. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید، ضرر های غیر قابل جبرانی را به تلفن همراه شما، وارد خواهد کرد.

منبع: avast

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *