معرفی محصول

راهنمای کامل و جامع خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم

خرید لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ نو به خصوص در شرایط فعلی بازار همیشه امکان پذیر نیست و در حال حاضر لپ تاپ ها یکی از گران ترین تکنولوژی های دنیا محسوب می شوند. یا اینکه اولویت را باید اکثر مواقع بر خرید محصولات نو گذاشت، اما خرید محصولات استوک و دست دوم در شرایط خاصی ارزش بیشتری خواهد داشت. شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که به لحاظ اقتصادی توان مالی خرید یک لپ تاپ نو را نداشته باشید از طرفی می خواهید لپ تاپ استوک یا دست دوم که خریداری می کنید، در حد نو و به لحاظ عملکرد مناسب باشد. در این مطلب راهنمای جامع و کامل خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم را برای شما تهیه کرده ایم.

لپ تاپ استوک یا کار کرده چیست؟

واژه استوک در کشور ما به عنوان کالای کار کرده یا دست دوم شناخته می شود. ولی در زبان لاتین واژه استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار می باشد. جالب است بدانید در مراکز خرید کشورهای اروپایی و آمریکایی زمانی که فرد کالایی را از فروشگاه خریداری می کند تا مدت 30 روز می تواند بدون دلیل مشخصی کالا را به فروشگاه بازگرداند و مبلغ پرداختی را تمام و کمال دریافت کند.

آن کالا به دلیل باز شدن کارتون مستقیما به انبار ذخیره سازی منتقل می شود و جزو کالاهای نو محسوب نمی شود. کالاهایی که در انبار ذخیره سازی قرار می گیرند، درجه بندی شده و در گروه های A,B,C,D قرار می گیرند. نا گفته نماند لپ تاپی که دست نخورده و کاملا نو بوده در گروه A قرار می گیرد.

دسته بندی لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک لنوو

خرید لپ تاپ استوک لنوو

یکی از بهترین مدل های لنوو Think Pad می باشد که Richard Sapper آن را مدل سازی کرد. شرکت لنوو یک شرکت فعال در زمینه تولیدات کامپیوتری از سال 1984 در آمریکا می باشد که هر ساله محصولات جدید خود را در نمایشگاه ها و رویدادهای فناوری در سراسر دنیا معرفی می کند.

لپ تاپ استوک گیمینگ

خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

یکی از دلایل محبوبیت لپ تاپ های گیمینگ، قیمت مقرون به صرفه و سخت افزار با قدرت بالا نسبت به سایر لپ تاپ های جدید می باشد. حتی کسانی که به دنبال لپ تاپ مهندسی هستند به سراغ لپ تاپ گیمینگ می روند.

کارت گرافیک های انویدیا و AMD یکی از قابلیت های ویژه این لپ تاپ می باشد که نیاز گیمرها به گرافیک سطح بالا را تامین می کند. HP، ایسوس، MSI، Acer از بزرگترین تولید کنندگان این محصولات به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ و مخصوص بازی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

لپ تاپ استوک Asus

خرید لپ تاپ استوک Asus

یکی از محبوب ترین لپ تاپ ها میان کاربران و علاقه مندان به دنیای ویدئویی لپ تاپ ایسوس است. ایسوس یکی از مشهور ترین شرکت های تولید کننده لپ تاپ و تجهیزات رایانه ای در جهان می باشد که لپ تاپ های ایسوس آن در مدل های N,K,U,H,S,X, Rog و… می باشد و هر کدام برای کاربردهای مختلفی از جمله مالتی مدیا، سبک، باریک، گیمینگ و روزمره و گران قیمت در بازار وارد می شود.

لپ تاپ استوک HP

خرید لپ تاپ استوک HP

شرکت HP یکی از پر فروش ترین برندهای بازار قرار گرفته و از مشهور ترین تولید کنندگان پرینتر، سرور و لپ تاپ در جهان می باشد. این شرکت همواره محصولات مطمئن و قابل اطمینان را با قیمتی مناسب برای مشتریان فراهم کرده است.

محصولات شرکت HP شامل، EliteBook،Pavilion، ProBook و Envvy و… می باشد. لپ تاپ استوک HP، در مدل های پروبوک و الایت بوک به دلیل طراحی مقاوم، مستحکم، صنعتی و قیمت مقرون به صرفه، وارد بازارهای خاورمیانه و همچنین ایران می شود.

در زمان خرید لپ تاپ استوک چه مواردی را باید تست کنیم؟

هارد

یکی از علت های اصلی که توسط آن می توانید بفهمید هارد دچار مشکل است صدای عجیب و غیر معمول ویندوز است. نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro یکی از بهترین گزینه ها برای تست هارد می باشد. این نرم افزار سلامت هارد را بررسی کرده و خطاهای مربوطه را به شما نشان می دهد.

باتری

پیشنهاد ما به شما این است که از نرم افزارBatteryInfoView که اطلاعات باتری را به شما نشان می دهد استفاده کنید. یکی از مواردی که باعث برتری و محبوبیت لپ تاپ بر کامپیوتر شده است وجود باتری آن است. همچنین با چند ساعت کار کردن با لپ تاپ می توانید به نحوه عملکرد باتری آن پی ببرید.

صفحه نمایش

می توانید با استفاده از برنامه DFX در رنگ های مختلف از اشکالات صفحه نمایش مانند وجود خط و خش و هاله که می تواند برای ما ناراحت کننده باشد استفاده کنید.

تشخیص این هاله ها در صفحه نمایش های مات و براق کمی مشکل است. به همین دلیل پیشنهاد می شود از این برنامه استفاده کنید.

رم و گرافیک

برای کسب آگاهی از چگونگی عملکرد بخش رم و گرافیک پیشنهاد می شود از نرم افزار Pass Mark Burn In Test استفاده کنید. این نرم افزار قسمت های دیگر لپ تاپ را نیز بررسی کرده و سیستم را تحت فشار قرار می دهد تا عملکرد لپ تاپ را بسنجد.

نکات دیگری که باید در زمان خرید لپ تاپ استوک به آن توجه کنید.

  • پورت های لپ تاپ را بررسی کنید و توجه کنید که پورتی نشکسته باشد و همگی سالم باشند.
  • درب لپ تاپ را باز و بست کنید و لولای آن را بررسی کنید.
  • شارژر و باتری را چک کنید که سالم باشند. زیرا یک کالای استوک و خصوصا کالای استوکی که دیگر تولید نمی شود پیدا کردن شارژ و باتری برای آن سخت است.
  • گارانتی لپ تاپ ها رابررسی کنید و از فروشنده مهلت تست بگیرید. این مورد برای خریدهای اینترنتی وغیر حضوری بسیار مهم است. معمولا سایت های فروش لپ تاپ استوک امکان تست دارند. اگر این امکان در سایت مورد نظرتان وجود نداشت، توصیه می کنیم از خدمات سایت واسط بای خرید غیر حضوری استفاده کنید.
  • دکمه های صفحه کلید را تست کنید.
  • بدنه لپ تاپ را به لحاظ وجود فرورفتگی و خط خش بررسی کنید. فرورفتگی نشان دهنده ضربه و آسیب به لپ تاپ است که ممکن است اعضای داخلی نیز آسیب دیده باشند.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *