آموزش, کنسول بازی

پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان ؟ کدامیک برای خرید بهتر است؟

پلی استیشن 4 ایکس باکس وان

هر دو کنسول شرکت مایکروسافت و سونی دارای نقاط ضعف و قوت هستند و هر دو کنسول، هدف تعداد زیادی از گیمرها است در این مطلب قصد داریم به مقایسه پلی استیشن 4 ایکس باکس وان بپردازیم.

هر دو سیستم برای ارائه به مصرف کنندگان چیزهای زیادی دارند. با این حال تفاوت های مشخصی بین این دو وجود دارد. برای تعیین کنسول برتر، به عوامل متعددی از جمله عملکرد، قیمت، انتخاب بازی و خدمات آنلاین و غیره پرداختیم.

کارایی

هر دو سیستم می توانند بسیاری از بازی های مشابه را انجام دهند. هر چند عملکرد به کنسولی که استفاده می کنید بستگی دارد. Slim PS4 هر چند اندک، با داشتن نمایشگر معمولی، بازی ها با وضوح بالاتر، قدرتمند ترین دستگاه است.

در بیشتر تلویزیون ها، عناوین PS4 به سادگی بهتر به نظر می رسد و بسیاری از بازی ها با سرعت 30 تا 60 فریم در ثانیه و بدون مشکل اجرا می شوند.

Xbox One قادر است بسیاری از بازی ها را با رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه اجرا کند، که پیوسته از کنسول برتر سونی فراتر است.

کنترلر

کنترلر پلی استیشن 4 ایکس باکس وان

سیستم کنترلر سونی موسوم به Dualshock 4 از نو دوباره طراحی شده و کنترل آنالوگ نیز بر روی آن قرار گرفته که باعث راحت تر شدن استفاده و استراحت انگشتان می شود و یک دکمه مخصوص نیز برای دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری اضافه شده است.

یک صفحه نمایشی لمسی قابل کلیک در جلو با طیف وسیعی از کنترل های مختلف در نظر گرفته شده است که هر چند همان طراحی اصلی Dualshock را حفظ کرده ولی یک نسخه بسیار راحت تر و بهینه تر شده است. در این کنترلر می توان صفحه نمایش لمسی را یک راه بسیار خوب برای افزایش قابلیت های کنترل بدون افزودن دکمه های اضافی دانست.

درگاه و ذخیره سازی

پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تفاوت قاطعی در پورت ها دارند. مایکروسافت یک ورودی IR Blaster و دو ورودی HDMI را در ایکس باکس وان قرار داد که به شما امکان می دهد بتوانید کابل کنسول را به ماهواره یا تلویزیون وصل کنید.

هر دو کنسول از درگاه اترنت و همچنین دو ورودی USB استفاده می کنند، اما فقط PS4 در این مرحله دارای یک درگاه دوربین است.

هر دو کنسول با 500 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی در دسترس هستند که برای جمع آوری یک مجموعه مناسب از بازی ها و سایر رسانه ها کافی است. با این وجود 1 ترابایت فضای حافظه ذخیره سازی با توجه به اینکه حدود 4 سال از عرضه این محصول میگذرد، به نظر فضای ناچیزی می رسد.

اگر شما طی این سال ها بخواهید بازی های جدیدی را روی حافظه داشته باشید، متوجه این کمبود فضا خواهید شد. خوشبختانه، ذخیره سازی هر دو سیستم به راحتی از طریق هارد اکسترنال قابل ارتقا می باشد.

در مجموع، Xbox One و PS4 از لحاظ اتصال و ذخیره سازی مشابه به هم هستند اما ایکس باکس به دلیل پورت های گسترده تر، از عملکرد بهتری برخوردار است.

انتخاب بازی

انتخاب بازی پلی استیشن 4 ایکس باکس وان

بعد از گذشت بیش از 6 سال، هر دو پلی استیشن 4 ایکس باکس وان ، دارای کتابخانه هایی از صدها بازی هستند و هر کنسول مجموعه ای از موارد خاص خود را دارد. این یک ویژگی مهم برای انتخاب و فروش یک کنسول نسبت به کنسول دیگر است.

اگر چه بازی های شخص ثالث در هر دو سیستم موجود است، استثنائاتی نیز وجود دارد و مایکروسافت و سونی رقابت می کنند که هم اکنون و پس از آن کنسول های امنیتی را تضمین کنند.

Xbox One هر سال بازی های منحصر به فرد قابل توجهی دارد. گذشته از سری های بزرگی مانند Forza ، Halo و Gears of War مواردی که برای Xbox One دیده ایم، بی نظیر هستند. استثنائاتی وجود دارد ، مانند Sunset Overdrive و ابداع بازی دزدان دریایی Sea of ​​Thieves. اما این ها نسبت به بازی هایی که سونی به بازیکنان خود را ارائه می دهد کم رنگ است.

PS4 دارای Dreams ،Ghost of Tsushima و The Last of us قسمت دوم است. مایکروسافت از Halo Infinite ، Ori , Will of Wisps و Gears of Tactics Warly Tactics استفاده می کند. اما PS4 دارای لیست قابل توجهی از موارد خاص است که به راحتی نسبت به Xbox ارائه می دهد.

بازی های Landmark مانند The Witcher 3 و Fallout 4 در هر دو سیستم موجود است. اما انتخاب هر کدام از بازی ها به عهده خودتان است.

خدمات آنلاین

سونی و مایکروسافت خدمات آنلاین مشابه ارائه می دهند. پلی استیشن پلاس سونی و Xbox Live Gold مایکروسافت با پرداخت هزینه سالانه کاربران امکان دسترسی به بازی های آنلاین، بازی های رایگان ماهانه، تخفیف ها و سایر ویژگی های ویژه را ارائه می دهد.

ابتکار عمل Xbox Play Anywhere که شامل عنوان های انتخابی نیز می باشد، به گیمر ها اجازه می دهد تا بدون هیچ گونه هزینه اضافی، به بازی های رایانه شخصی Xbox One در ویندوز 10 خود دسترسی پیدا کنند.

کاربران پلی استیشن 4 از کمی مزایای اضافه نیز برخوردار هستند. پلتفرم PlayStation Now که در بالا به آن اشاره شد، به گیمر ها اجازه می دهد تا برخی از بازی ها پلی استیشن 3 را نیز با استفاده از PS4 خود اجرا کنند. این سرویس، بسیار جذاب است اما به یاد داشته باشید که برای اجرای بدون اشکال آن، نیاز به اتصال اینترنتی قدرتمندی دارید!‎

لوازم جانبی

Kinect یک راه اندازی مفید برای ایکس باکس وان بود، اما مایکروسافت از آن زمان دوربین حرکتی را قطع کرده است، به همین دلیل هواداران خود را از دست داده است. از طرف دیگر دوربین پلی استیشن تجهیزات پیچیده ای ندارد، اما هنوز تولید می شود و کار را به خوبی انجام می دهد. حتی می توانید از آن برای ورود به نمایه خود استفاده کنید.

گیمرهای Xbox با داشتن Oculus Rift VR می توانند هر بازی ایکس باکس وان را به هدست Oculus منتقل کنند و یکی از سه محیط VR را انتخاب کنند.

رابط کاربری

رابط PS4 به گونه ای طراحی شده که می توانید بازی ها را در پوشه های جدا و مرتبط با هم مرتب کنید و راحت تر بازی ها را پیدا کنید.

رابط کاربری Xbox One کمی پیچیده تر است، اما همچنین قوی تر و و کاربردی تر است. این رابط کاربری به گونه ای طراحی شده که مانند ویندوز 10 کار می کند.

مایکروسافت همچنین روابط Xbox One را به طور مرتب بروز رسانی می کند و ویژگی های آن را به دستور بازی ها اضافه می کند. اما PS4 برای افراد تازه وارد ساده تر است. Xbox دارای ویژگی های بیشتری برای کمک به شما در یافتن بازی ها یا برنامه های مورد نظر است.

پلی استیشن 4 برتر است

در حالی که هر دوکنسول چیزهای زیادی را ارائه می دهند، ما باید به پلی استیشن 4 (سونی) توجه داشته باشیم. Xbox One برای برنامه های کاربردی و محتوای غیر بازی بهتر است، اما اگر این چیزی است که شما بیشتر به آن اهمیت می دهید، می توانید آن ویژگی ها را به صورت Roku دریافت کنید.

اگر به بازی کردن علاقه دارید و درحال خرید PS4 یا Xbox One هستید، در این حالت سونی دستگاه بازی بهتری را ساخته است.

سونی تاکنون پشتیبانی بیشتری از توسعه دهندگان مستقل از خود نشان داده است و هر دو ترکیب بازی های فعلی و آینده برای PS4 بهتر از Xbox One به نظر می رسند.

Gerelateerde berichten