کنسول بازی

همه چیز درباره ایکس باکس سری S و بررسی ویژگی های آن

ایکس باکس سری S

بازی های ویدیویی تاریخچه ای طولانی دارند. از اولین پلی که برای ورود به دنیای بازی های هیجان انگیز کامپیوتری زده شد، تا آخرین نسل شبیه ساز های Full HD که مستقیما شما را به دنیای دیگری خواهند برد، همه و همه قابل بحث و بررسی هستند.

در این مقاله به بررسی ایکس باکس سری S که به تازگی رونمایی شده است خواهیم پرداخت.
اما برای درک بهتر از قدرت و شگفتی های موجود در سری های اخیرا ریلیز (Release) شده مایکروسافت برای مجموعه بازی های خود، بیایید مفاهیمی را مختصرا مرور کنیم.

کنسول چیست؟

کنسول بازی ویدیویی خانگی، وسیله ای است که آن را به یک دستگاه نمایشگر ( تلویزیون) و یک منبع تغذیه مناسب نوع خود، متصل کرده و از قابلیت انجام بازی های ویدیویی در آن، بهره می برند.

شرکت های ارائه دهنده بازی های رایانه ای!

شرکت های ارائه دهنده بازی های رایانه ای

از زمان اولین واحد تجاری ، Magnavox Odyssey در سال 1972 ، کنسول های بازی ویدئویی خانگی بی شماری وجود داشته است. از لحاظ تاریخی، این کنسول ها بر اساس مشخصات فنی مشترک به نسل هایی تقسیم می شوند که هر کدام حدود 5 سال طول می کشد. تا سال 2020، هشت نسل کنسول وجود داشته است که در حال حاضر تولید کنندگان پیشرو آن شرکت های سونی (Sony) ، مایکروسافت (Microsoft) و نینتندو (nintendo) هستند.

سازندگان گذشته کنسول شامل Atari ، Fairchild ، Intellivision Entertainment ، Coleco ، Sega ، NEC ، 3DO و SNK بوده اند.

بازی های مخصوص ایکس باکس سری S

پیشش بینی می شود بازی هایی Assassin’s Creed Valhalla، Gears Tactics، Falconeer، Yakuza: Like a Dragon برای سری S و One عرضه شوند.
بهینه سازی بازی های دیگری مثل Dirt 5، Watch Dogs: Legion ،فورتنایت، Marvel’s Avengers و … هم در لیست انتظار گیمر ها برای تجربه آن با این سری خواهد بود.

یازی هایی که برای ایکس باکس سری S بهینه خوهد شد

در سری S دیگر درایو دیسکی وجود ندارد و بازیکنان باید گیم پلی را دانلود کنند. قیمتی که مایکروسافت برای ایکس باکس سری S در نظر گرفته است 299 دلار است که بسته به میزان ارزش دلار در کشورمان، قیمت خرید آن بالا پایین خواهد رفت.

هنوز آن طور که باید برای خرید نمی توان اقدام کرد چون این سری هنوز هم در برخی نقاط دنیا به خوبی توزیع نشده است. اما احتمالا در اوایل سال 2021 دسترسی راحت تری به آن پیدا خواهد شد.

این سری می تواند شما را با گرافیکی 4k به دنیای دیگری ببرد. چراکه گرافیک فوق العاده این سری نسبت به سری های دیگر، یکی از بزرگ ترین امتیاز های آن محسوب می شود.

این سری 60% از نظر فیزیکی کوچک تر است، در نتیجه فضای کمتری اشغال و سبک تر خواهد بود.
به علت پشتیبانی بیشتر بازی های که برای آن ساخته و بهینه می شود از تمام ظرفیبت های موجود سری S، بازی ها با سرعت بیشتری پردازش خواهد شد که این هم یکی دیگر از ویژگی های شاخص این سری است. اما در این سری تنها با 512 گیگ حافظه روبه رو خواهیم بود.

مشخصات بیشتر را در ادامه خواهیم گفت

ایکس باکس سری S کی وارد بازار می شود؟

ایکس باکس سری S با اندک تفاوتی در برنامه ریزی های شرکت مایکروسافت برای رونمایی از آن، نهایتا در تاریخ 10 نوامبر(20 آبان) رو نمایی شد و از آن پس در حال توزیع جهانی است.

مایکروسافت اعلام کرد که ایکس باکس سری ایکس، در ماه نوامبر…ایکس باکس سری s

خرید ایکس باکس سری S

در حالی که در همین چند روز پیش( 20 آبان) از ایکس باکس سری S رونمایی شد، هنوز به صورت کاملا متناسب در جهان عرضه نشده است. اما برخی از سایت ها آن را پیش فروش می کنند.

قیمت ایکس باکس سری S

به نقل از شرکت مایکروسافت و خبرگزاری های مربوط به آن که در رونمایی از سری S همکاری داشتند، این محصول با قیمت 299 دلار عرضه خواهد شد.

مشخصات ایکس باکس سری s

کاملا دیجیتالی
وضوح تصویر ۱۴۴۰px و سرعت اجرا ۱۲۰ فریم در ثانیه
پشتیبانی از ری تریسینگ
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD
پخش و استریم با کیفیت ۴K

بازی های ایکس باکس سری S

Assassin’s Creed Valhalla، Gears Tactics، Falconeer، Yakuza: Like a Dragon و Yakuza: Like a Dragon و…

سری S چه تفاوتی با سری های دیگر آن دارد؟

در ایکس باکس سری S شاهد گرافیکی فوق العاده خواهید بود. در این سری از مجموعه های ریلیز شده Xbox، بازی در واقعی، پویا و تعاملی ترین حالت خود خواهد بود و بازی هایی که برای این سری تولید شده اند، با بهره بردن از تمام قابلیت های آن، شما را بیشتر به دل خود خواهند کشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *