معرفی محصول

برترین دستگاه های ترند شده واقعیت مجازی (VR)

دستگاه واقعیت مجازی

VR در سال 2020، در جهانی که مردم بیش از هر زمان با یکدیگر فاصله دارند، معنای دیگری به خود گرفته است. VR هنوز نمی تواند در محل کار یا محل های اجتماعی باشد که دوست داریم باشد، اما نزدیک تر است. Oculus Quest به نزدیک ترین چیز به دستگاه بازی خانگی که واقعیت مجازی دارد تبدیل شده است. اما VR هم اکنون هم ترند است، زیرا این فناوری همیشه در حال پیشرفت است.

بازی های VR امسال به لطف شاهکار VR Half-Life: Alyx و اخیراً Star Wars: Squadrons بهتر از هر زمان دیگری بوده است. اما هنوز باید انتخاب کنید که آیا دستگاهی که به کامپیوتر یا کنسول شما متصل است، مناسب است یا نه. در حال حاضر، Oculus Quest 2 جدید بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای VR است، اما برای کار به یک حساب کاربری فیسبوک نیاز دارد.

تغییرات بیشتری خواهد آمد. شرکت هایی مانند کوالکام (که تراشه های موجود در بیشتر دستگاه های واقعیت مجازی مستقل، از جمله Quest 2 جدید را تولید می کند) تراشه های جدیدی را تولید می کنند که به موجی از دستگاه های مستقل بهتر با قیمت های پایین تر منجر می شود، از جمله آن هایی که به گوشی شما وصل می شوند.

در همین حال، دستگاه واقعیت مجازی موبایل های قدیمی یا دستگاه های مبتنی بر گوشی مانند Samsung Gear VR و Google Daydream اساساً منسوخ شده اند. تعداد زیادی از گزینه های فعلی آیفون، اندروید و برنامه های خاص حتی با دستگاه های گوشی همراه قدیمی کار نمی کنند. اگر VR مبتنی بر تلفن هوشمند برگردد، به احتمال زیاد به صورت دستگاه های کوچکی است که از طریق USB-C برای بازی VR و سایر موارد استفاده به تلفن وصل می شوند.

بهترین عینک های هوشمند و واقعیت افزوده 2020

دستگاه واقعیت مجازی

صرف نظر از این، اگر شما یک گیمر PC هستید، یک دستگاه VR متصل به PC با بازی جامع، متنوع ترین مجموعه نرم افزار را برای یک تجربه غوطه وری VR ارائه می دهد و به شما امکان می دهد از این دستگاه برای ابزارهای خلاقانه و حتی تجاری استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک سیستم VR قدرتمند تر هنوز به دسکتاپ یا لپ تاپ متصل است و یک هدست PC VR ممکن است به سنسورهای خارجی احتیاج داشته باشد، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای همه نباشد.

و بازی کنسولی چطور؟ PlayStation VR کهنه است در صورت فروش و داشتن PS4 هنوز سرگرم کننده است، دلیل اصلی این امر این است که تعداد بازی های بسیار خوبی برای این دستگاه بیش از آنچه فکر می کنید وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که پلی استیشن 5 اگرچه با PSVR کار می کند اما برای کار با VR به لوازم جانبی PS4 احتیاج دارد.

فقط بدانید که VR هنوز در اینجا است، اما تجربه VR در حال پیشرفت است. واقعیت افزوده یا AR و واقعیت ترکیبی هنوز آماده نیستند، بنابراین در این میان یک عینک و دستگاه VR محکم بهترین راه شما برای فرار به دنیا های دیگر است. وقتی به دنبال یک دستگاه VR می گردیم، در حال جستجو برای چیزی هستیم که ردیابی حرکت جامد را ارائه می دهد، با کنترلر ما همگام سازی می کند و یک تجربه بازی عالی را ارائه می دهد. در ادامه بخوانید تا بفهمید بهترین دستگاه VR برای شما کدام یک است.

Oculus Quest 2، بهترین دستگاه VR مستقل

Oculus Quest 2
  • مزایا: خود مختار و بی سیم؛ کنترل کننده های لمسی عالی طراحی راحت برای بازی
  • معایب: به حساب Facebook نیاز دارد

با قیمت 300 دلار و بدون نیاز به چیز دیگری، Oculus Quest 2 بازی های واقعیت مجازی و یک تجربه غوطه وری VR را در هر کجا ارائه می دهد. پوشیدن آن سریع تر است، اندازه آن کوچکتر، قیمت آن ارزان تر و خود آن راحت تر از Quest اصلی است، اما برای استفاده از آن باید وارد فیسبوک شوید.

Quest 2 به دلیل تطبیق پذیری و سرگرمی، نینتندو سوییچ را به من یادآوری می کند، به علاوه راه اندازی آن چند ثانیه طول می کشد و کاملاً مناسب عینک است. دستگاه VR مستقل دارای ردیابی حرکتی مستقل و کنترل کننده VR شش درجه آزادی (با نام مستعار 6DoF) است که همان مواردی است که در Oculus Rift مورد نیاز برای کامپیوتر وجود دارد، به علاوه یک صفحه نمایش با وضوح بالا بسیار شگفت آور و برنامه ها درست در حافظه داخلی دستگاه مستقل بارگیری می شوند. پردازنده موبایل محدودتر آن هنوز هم بازی هایی مانند Beat Saber ،Moss و SuperHot VR را بسیار ساپورت می کند و حتی اگر بخواهید می تواند با استفاده از یک کابل USB-C حتی با کامپیوتر وصل شوید.

فیسبوک در حال ساخت Quest 2 یک دستگاه VR است که پیشرفت می کند و بهار سال آینده دستگاه PC VR شخصی خود، Oculus Rift S را متوقف می کند. Quest 2 به همین دلیل در حال حاضر بهترین گزینه برای Rift است، اما به خاطر داشته باشید که کاربران PC VR گزینه های دستگاه دیگری نیز دارند.

Sony PlayStation VR، دستگاه قوی برای بازی های واقعیت مجازی

  • مزایا: تعداد زیادی بازی؛ قیمت پایین با بسیاری از کنترل کننده های PS4 مانند DualShock و Move کار می کند.
  • معایب: وضوح تصویر پیشرفته نیست؛ سونی هنوز کنترلرهای واقعیت مجازی عالی نساخته که متناسب با رقبا باشد.

دسستگاه PSVR سه سال به علاوه سونی هنوز هم تنها نمایشگر هدست برای کنسول های بازی است و صفحه نمایش آن هنوز هم یک تجربه غوطه وری غافلگیرکننده را ارائه می دهد. حتی بهتر از این، اغلب با قیمت پایین 200 دلار، گاهی اوقات با بازی های پر فروش نیز فروش می شود. سونی بسیاری از بازی های عالی واقعیت مجازی را تحویل داده است (و همچنان آن ها را ارائه می دهد)، بسیاری از آن ها انحصاری هستند.

تمام آنچه شما نیاز دارید PSVR و PlayStation 4 است و می توانید بازی را شروع کنید. این سیستم واقعیت مجازی در مقایسه با گزینه های دیگر، سن خود را نشان می دهد. PS5 جدید اگرچه با PSVR کار خواهد کرد، اما به کنترلرها و دوربین PS4 قدیمی شما، به علاوه آداپتور دوربین، برای کار نیاز دارد.

Valve Index، بهترین PC VR برای آینده دستگاه های واقعیت مجازی

Valve Index
  • مزایا: کنترل کننده های شگفت آور آینده؛ دستگاه با کیفیت بالا با سخت افزار Vive کار می کند.
  • معایب: گران نیاز به راه اندازی اتاق و کابل اتصال به اینترنت دارد.

دستگاه جدید Valve شاید فقط برای کنترلرهای جدید و جذابش جالب ترین تجربه واقعیت مجازی رایانه های شخصی در سال جاری باشد. کنترل کننده های «بند» شیرآلات حساس به فشار هستند و می توانند هر پنج انگشت را ردیابی کنند و تقریباً مانند دستکش شوند. هنوز بسیاری از برنامه ها از آن ها بیشترین استفاده را نمی کنند، اما سخت افزار Valve با HTC Vive که روی پلتفرم Steam VR نیز ساخته شده، ترکیب و مطابقت دارد. دستگاه Index دارای صدای عالی و صفحه نمایش کاملاً واضح و دید وسیع است.

شما ابتدا باید آن را در یک اتاق تنظیم کنید. این به اندازه Oculus ‘Rift S نیست که می تواند اتاق را با دوربین های هدست یا HTC Vive Cosmos ردیابی کند. همچنین قطعاً بی سیم نیست، اما اگر از قبل سخت افزار Vive دارید، می توانید قسمت هایی از فهرست را اضافه کنید تا با هم ترکیب شوند.

HTC Vive Cosmos، یک سیستم ماژولار انعطاف پذیر

HTC Vive Cosmos
  • مزایا: صفحه های جلوی ماژولار برای ویژگی های اضافی. ردیابی داخلی روکش تلنگر.
  • معایب: گرانتر از Rift S یا Vive اصلی است.

Vive Cosmos انتخاب جسورانه برای PC VR است، پیگیری HTC Vive 2016. Cosmos دارای ردیابی مستقل مانند Oculus Rift S و صفحه نمایش با وضوح بهتر از Vive اصلی است، اما همچنین دارای صفحه های قابل تعویض است که دوربین های بیشتری برای واقعیت ترکیبی و ردیابی سنسور خارجی (برای تجربه های بزرگتر از نوع holodeck) اضافه می کند. Cosmos می تواند گران تمام شود، اما انعطاف پذیری آن ممکن است برای سازندگان جذاب باشد. پاداش: می توانید از لوازم جانبی Valve Index با آن استفاده کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *