مجله تکنولوژی

واقعیت افزوده یا AR چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده (AR) یک نسخه پیشرفته از دنیای فیزیکی واقعی است که از طریق استفاده از عناصر بصری دیجیتال، صدا یا سایر محرک های حسی ارائه شده، از طریق فناوری به دست می آید. این یک فناوری رو به رشد در میان شرکت‌ هایی است که به طور خاص در صنعت گوشی هوشمند و اپلیکیشن های تجاری فعالیت دارند.

یکی از اهداف اصلی واقعیت افزوده، پررنگ کردن ویژگی‌ های خاص دنیای فیزیکی، افزایش درک آن ویژگی‌ ها و به دست آوردن بینشی هوشمند است که می‌ تواند در اپلیکیشن های دنیای واقعی اعمال شود. چنین داده‌ های بزرگی می‌ تواند به اطلاع‌ رسانی و تصمیم‌ گیری شرکت‌ ها، به دست آوردن بینشی در مورد عادات هزینه‌ های مصرف‌ کننده، و موارد مشابه دیگر کمک کند.

ویژگی های مهم واقعیت افزوده

  • واقعیت افزوده (AR) شامل پوشاندن اطلاعات بصری، شنیداری یا حسی دیگر، بر روی جهان به منظور افزایش تجربه فرد است.
  • خرده فروشان و سایر شرکت ها می توانند از واقعیت افزوده برای تبلیغ محصولات یا خدمات، راه اندازی کمپین های بازاریابی جدید و جمع آوری داده های منحصر به فرد کاربر استفاده کنند.
  • بر خلاف واقعیت مجازی که محیط سایبری خود را ایجاد می کند، واقعیت افزوده به دنیای موجود چیز هایی می افزاید.

درک واقعیت افزوده

واقعیت افزوده همچنان در حال توسعه است و به زودی با پیشرفت فناوری، فراگیرتر می شود. از زمان شکل گیری این فناوری، بازاریابان و شرکت های فناوری مجبور بوده اند با این کلیشه مبارزه کنند که واقعیت افزوده تنها یک ابزار بازاریابی است. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد مصرف‌ کنندگان شروع به کسب منافع ملموس از این عملکرد کرده‌ اند و آن را به عنوان بخشی از فرآیند خرید خود انتظار دارند.

درک واقعیت افزوده

برای مثال، برخی از پذیرندگان اولیه این فناوری، در بخش فروش از آن برای افزایش تجربه خرید مصرف‌ کننده استفاده کردند و این فناوری را گسترش دادند. با اضافه کردن واقعیت افزوده به برنامه‌ های کاتالوگ، فروشگاه‌ ها به مصرف‌ کنندگان اجازه می‌ دهند تا تصور کنند که محصولات مختلف در محیط‌ های مختلف چگونه به نظر می‌ رسند. به عنوان مثال برای مبلمان، خریداران دوربین را به سمت اتاق مناسب می گیرند و محصول در پیش زمینه ظاهر می شود.

از سایر مزایای واقعیت افزوده می تواند به زمینه مراقبت های بهداشتی اشاره کرد، جایی که می تواند نقش بسیار بیشتری ایفا کند. یکی از راه‌ های استفاده از آن، برنامه‌ ای است که کاربران را قادر می‌ سازد تا تصاویر سه‌ بعدی و بسیار دقیق از سیستم‌ های مختلف بدن را هنگامی که گوشی خود را روی تصویر مورد نظر نگه می‌ دارند، ببینند. به عنوان مثال، واقعیت افزوده می تواند یک ابزار یادگیری قدرتمند برای متخصصان پزشکی در طول دوره آموزشی باشد.

برخی از کارشناسان معتقدند که دستگاه‌ های پوشیدنی می‌ توانند پیشرفتی برای واقعیت افزوده باشند. در حالی که گوشی‌ های هوشمند و تبلت‌ ها بخش کوچکی از چشم‌ انداز کاربر را نشان می‌ دهند، عینک های هوشمند در صورتی که به اندازه کافی توسعه یابند، ممکن است پیوند کامل‌ تری بین قلمرو واقعی و مجازی ایجاد کند.

موارد استفاده رایج از واقعیت افزوده

پس واقعیت افزوده این روز ها برای چه چیزی استفاده می شود؟ بیشتر برای انجام بازی های AR در گوشی ها مانند Pokemon. در واقع، در سال 2020، تقریباً هر صنعتی راه‌ هایی برای استفاده از فناوری AR برای بهبود فرآیند ها و نتایج پیدا کرده است. کاربرد های رایج عبارتند از موارد زیر:

  • آموزش: دستورالعمل‌ های پویا و مبتنی بر واقعیت افزوده به افراد اجازه می‌ دهد کار های جدید را راحت‌ تر و سریع‌ تر از روش‌ های آموزشی سنتی انجام دهند. از آنجایی که دستگاه‌ های پوشیدنی مانند عینک‌ های هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده، مخاطبین AR و هدست‌ های واقعیت افزوده بیشتر در دسترس هستند، پتانسیل آموزش از طریق واقعیت افزوده فوق‌ العاده خواهد بود.
  • سرگرمی: AR سال ها صنعت سرگرمی را تقویت کرده است. برای انطباق با واقعیت‌های همه‌گیری کووید-۱۹، گروه املاک و مستغلات یک “Quarantour” ارائه کرد، که یک تور مبتنی بر واقعیت افزوده است برای جایگزینی برنامه‌ های زنده‌ ای که مجبور بود به دلیل قرنطینه‌ های جهانی لغو کند.
  • بازی: امروزه ده‌ ها بازی از عناصر AR استفاده می‌ کنند. محبوبیت بازی های واقعیت افزوده چیز تعجب آوری نیست، زیرا بازی یکی از بارزترین اپلیکیشن های اولیه ای بود که بسیاری از مردم برای قابلیت های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دیدند.
  • فروش: این روز ها، این امکان وجود دارد که قبل از خرید از طریق اپلیکیشن های واقعیت افزوده، کالا های مختلفی را به صورت مجازی امتحان کنید. اپلیکیشن Sephora به شما امکان می دهد لوازم آرایشی را در AR روی صورت خود مشاهده کنید. IKEA فرصتی برای “مشاهده” مبلمان در خانه خودتان ارائه می دهد. برند های رنگ به شما امکان می دهند رنگ ها را روی دیوار های خود مشاهده کنید. Warby Parker این امکان را به شما می‌ دهد که فریم‌ های عینک را بدون بازدید از مکان فروشگاه یا سفارش نمونه، «آزمایش» کنید.

امروزه بیشتر این تجربیات واقعیت افزوده توسط گوشی های هوشمند امکان پذیر شده است. با این حال، توسعه دستگاه‌ های AR پیشرفته‌ تر (مانند عینک AR اپل یا هولولنز مایکروسافت) می‌ تواند راه را به روی اپلیکیشن های بیشتری باز کند. مزایای AR تنها در حال گسترش به بخش های جدید مانند مراقبت های بهداشتی، تولید، آب و برق، مخابرات، آموزش و ایمنی عمومی است.

تجارت با AR: نگاهی دقیق تر

در حالی که همه موارد استفاده از واقعیت افزوده ذکر شده در بالا جذاب هستند، موردی که برای اکثر شرکت‌ ها مفید تر است، به خصوص در زمانی که کسب‌ و کار ها در سراسر جهان مجبور شده‌ اند در های خود را به روی ارائه حضوری خدمات ببندند، فروش مبتنی بر واقعیت افزوده است.

تجارت با AR: نگاهی دقیق تر

برند ها به چه چیزی نیاز دارند؟

وعده فروش بیشتر با کمک AR قانع کننده است، اما یک سوال مهم را نیز مطرح می کند: یک شرکت برای معرفی ویژگی های واقعیت افزوده به وب سایت فعلی خود به چه فناوری نیاز دارد؟

البته پاسخ در بین برند ها متفاوت خواهد بود، اما نسخه کوتاه آن این است که امروزه به لطف نرم افزار های جدید موجود در بازار، افزودن AR به یک وب سایت بسیار آسان تر، سریع تر و در دسترس تر از چند سال پیش است.

آینده AR

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آینده این فناوری چه خواهد بود. واقعیت این است که واقعیت افزوده آینده روشنی در پیش رو دارد، زیرا فناوری به طور مداوم بهبود می یابد و تعداد فزاینده ای از شرکت ها از آن استفاده می کنند. بر اساس داده‌ های Statista، انتظار می‌ رفت که بازار جهانی AR، VR و واقعیت ترکیبی (MR) در سال 2021 به 30.7 میلیارد دلار برسد که مجموع آن در سال 2024 حدود 300 میلیارد دلار باشد. AR و Metaverse دو تا از بزرگترین پیشرفت هایی هستند که در آینده نزدیک شکوفا خواهند شد.

فناوری و محتوای دیجیتال AR با گذشت زمان بهتر می شود. استفاده از AR امکان ادغام همه چیز از گرافیک و صدا ها گرفته تا بازخورد لمسی و بو را برای ترکیب دنیای دیجیتال و زندگی واقعی فراهم می کند. AR همچنین می‌ تواند تعامل را با استفاده از گوشی ها در کنار عینک‌ های AR یا هدست‌ های AR به حداکثر برساند.

متاورس

متاورس توسعه عظیمی است که متا به زودی آن را معرفی خواهد کرد. این سطح بعدی اینترنت محسوب می شود و دنیای فیزیکی و مجازی را بیشتر با هم ترکیب می کند. متاورس به آواتار های آنلاین افراد این شانس را می دهد که تقریباً از هر جهت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به عنوان نوعی پلت فرم رسانه های اجتماعی پیشرفته عمل کنند. با استفاده از تجربیات واقعیت افزوده، شبیه‌ سازی واقعیت مجازی و سایر فناوری‌ ها، افراد می‌ توانند از متاورس برای موارد زیر استفاده کنند:

  • انجام کار در محیط مجازی
  • شرکت در در رویداد ها
  • خرید و مبادله توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و سایر محصولات مجازی
  • امتحان کردن لباس و پوشاک
  • و موارد بیشتر

منبع: threekitinvestopedia

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *