آموزش, کنسول بازی

با دسته کنترلر پلی استیشن 5 آشنا شوید!

دسته پلی استیشن 5

سونی به تازگی از دسته پلی استیشن 5 که برای بازی ساخته شده است، پرده برداشت که آن را DualSense Controller نامیده است. این کنترلر نسبت به نسل پیشین خود پیشرفت های زیادی داشته است که ما در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

از جمله این ویژگی های جدید، محرک های تطبیقی با بازخورد هاپتیک و میکروفون داخلی است که به شما امکان می دهد بدون هدفون و دکمه “Create” با دوستان خود صحبت کنید و دکمه اشتراکی را که در PS4 داشتیم، جایگزین کنید.

نوع طراحی دسته بازی پلی استین 5

ما با پلی استیشن 5 به یک نقطه عطف جالب رسیده ایم، زیرا می خواهیم دسته کنترلر خود را در طراحی نهایی خود به توسعه دهندگان، که در حال اجرای ویژگی های منحصر به فرد آن در بازی های خود هستند، ارسال کنیم.

اما در ابتدا، می خواستیم که همه در جامعه پلی استیشن، نگاه اول را به کنترل کننده های بی سیم DualSense، داشته باشند و از تعامل با دنیای مجازی در بازی های PS5، چشم خود را در مورد چگونگی کنترل این کنترل کننده جدید لذت ببرند. ویژگی های DualSense به همراه Tempest 3D AudioTech PS5، احساس جدیدی از بازی و هیجان را به بازیکنان منتقل می کند.

هنگامی که PS4 در سال 2013 راه اندازی شد، کنترلر بی سیم DualShock 4 بازخورد مثبت زیادی را از طرف گیمرها و توسعه دهندگان داشت.

پس از بررسی های بسیار تصمیم گرفته شد تا قسمت اعظمی از آنچه گیمرها دوست دارند در مورد DualShock 4 دست نخورده باقی بماند و در عین حال عملکرد جدیدی را اضافه کرده و طراحی آن نیز اصلاح شود.

این دسته به گونه ای طراحی شده است که بسیار شبیه به نسل قبلی خود است و برخی از ویژگی ها به این دسته اضافه شده است که تیم طراحی این دسته برای قرار دادن محرک ها، از نزدیک با مهندسین سخت افزار این کمپانی همکاری کرده است.

دسته پلی استیشن 5

ما زاویه محرک های دستی را تغییر دادیم و همچنین برخی از به روزرسانی های ظریف را بر روی این دسته انجام داده ایم. ما همچنین به روش هایی برای حفظ عمر باتری برای باتری قابل شارژ DualSense توجه داشتیم که وزن آن را تا حد ممکن کاهش می داد تا بتوانیم ویژگی های جدید اضافه کنیم.

برای دکمه ها، متوجه خواهید شد که دیگر دکمه “share” مانند DualShock 4 نداریم. DualSense همچنین یک مجموعه میکروفون داخلی را اضافه می کند، که بازیکنان را قادر می سازد به راحتی با دوستان خود بدون هدست صحبت کنند. اما مطمئناً اگر قصد دارید برای مدت طولانی صحبت کنید، از هدست استفاده کنید.

اکنون، اجازه دهید که در مورد رنگ ها صحبت کنیم. به طور سنتی کنترل کننده های پایه یک رنگ واحد دارند. همانطور که می بینید، این بار در مسیری متفاوت حرکت کردیم و تصمیم گرفتیم یک طرح دوتایی تهیه کنیم. علاوه بر این، ما موقعیت نوار نور را تغییر می دهیم که در DualShock 4، در بالای کنترلر قرار دارد. اکنون در هر طرف لمس قرار گرفته و ظاهر آن کمی بزرگتر به نظر می رسد.

روی هم رفته، قبل از اینکه درباره طرح نهایی تصمیمی گرفته شود، چندین مفهوم بررسی شده است. DualSense توسط طیف گسترده ای از گیمرها آزمایش شده است، تا بتواند با ارگونومی بسیار خوبی به بازار ارئه شود.

این دسته بازی می خواهد، گیمرها احساس کنند که کنترل در هنگام بازی کردن، به طور کامل در دست آن هاست و به قدری راحت باشد که فراموش کنند در دست آنها است! این کنترلر جدید به همراه بسیاری از ویژگی های نوآورانه در PS5 برای بازی ها بسیار تحول پذیر خواهد بود.

علاوه بر این تغییرات، سونی در وبلاگ پلی استیشن گفته است که چراغ های بالای کنترلر را با یک ال ای دی تاچ پد مخصوص، تعویض کرده است.

دسته پلی استیشن 5

چرا سونی با طراحی جدید کنترلر خود جلو آمده است؟

ظاهرا کنترلرهایی هستند که با اتمام دور اول بازی های PS5 به توسعه دهندگان راه پیدا می کنند و سونی می خواهد با سخت افزار جدید به آن ها زمان کمی بدهد.

اگرچه فقط به تازگی اعلام شده است، اما واکنش ها به دسته بازی DualSense کاملاً متفاوت است. برخی از تغییر سرعت لذت می برند، در حالی که برخی دیگر آن را بد می دانند.

PS5 DualSense به نظر می رسد یک بهبود کلی در DualShock 4 است که باید نظر مثبت بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند.

این کنترلر حجیم تر از DualShocks نسل قبلی است. بسیاری از افراد کنترلر پلی استیشن را بر ایکس باکس ترجیح می دهند زیرا کوچکتر است، اما در نسل جدید دسته های بازی پلی استیشن، کمی این کنترلر بزرگتر شده است که باید دید نظر کاربران نسبت به آن چگونه است.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *