آموزش, سخت افزار

کارت های گرافیک مناسب لپ تاپ

کارت های گرافیک مناسب مخصوص لپ تاپ

چگونه بهترین GPU را برای خود انتخاب کنیم؟ GPU مخفف Graphics Processing Unit به معنی واحد پردازش گرافیکی می باشد. در ادامه این متن می خواهیم شما را با کارت های گرافیک مناسب برای لپ تاپ خود آشنا کنیم.
اولین سؤال را باید از خودتان بپرسید. این است که شما کارت گرافیک مناسب لپ تاپ را برای چه کاری لازم دارید؟
اگر شما یک رایانه ی مخصوص بازی و گیم دارید یا یک خالق محتوا که با سرعت نرم افزار گرافیکی شتابان زندگی می کند، هستید پیشنهاد می کنیم به ادامه ی این مطلب توجه کنید.
در واقع می توان گفت لپ تاپ ها و سیستم های رو میزی تفاوت زیادی در عملکرد با یکدیگر ندارند، اما زمانی که بحث سخت افزاری پیش کشیده می شود باید گفت لپ تاپ ها (نوت بوک Note Book) و کامپیوتر های رو میزی (PC) با هم متفاوت هستند.

کارت گرافیک مناسب
شباهت های اصلی ای بین این دو سیستم، یعنی لپ تاپ و PC وجود دارد. شباهت هایی مانند وجود صفحه دسکتاپ. نوت بوک (لپ تاپ) ها می توانند با یک گرافیک یکپارچه و بدون مشکلی اجرا شوند، یعنی یک پردازنده گرافیکی (GPU) که در پردازنده ساخته شده است یا گرافیک گسسته، که نشان می دهد که کارت گرافیک یک هسته جداگانه برای CPU است و در نتیجه بزرگ تر و قدرتمند تر است.

اگر بخواهید با یک لپ تاپ همانند یک رایانه رو میزی بازی کنید، باید با یک کارت گرافیک مجزّا کار کنید (گر چه گرافیک یکپارچه امروزه قوی تر می شود و می تواند نتایج بسیار خوبی را با بسیاری از بازی ها تولید کند)، اما اگر از دستگاه خود برای محاسبات عمومی و مرور وب استفاده می کنید، پس یک کارت گرافیک (GPU) مجتمع برای شما بسیار خوب خواهد بود.

نوت بوک هایی که از دنیای کامپیوتر های رو میزی استفاده می کنند، می توان گفت قدرت گرافیکی GPU در داخل دستگاه قرار دارد. امروزه شما می توانید یک مدل کارت گرافیک GeForce GTX 1080 کامل را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید تا بتوانید قدرت گرافیکی دستگاه خود را به قدرت پیکسل های قدرتمند برسانید که لپ تاپ بتواند بازی هایی بیشتر همراه با وضوح و جزئیات بیشتری را برای شما به نمایش بگذارد. در واقع، یک GTX 1080 مخصوص نوت بوک تا حدودی از لحاظ سرعت و زمان تضعیف می شود.  اگر چه شما می توانید از پلاگین هایی با عملکردی مشابه با GTX 1080 بر روی سیستم بازی خود نصب کنید.
کارت گرافیک مناسب

کارت های گرافیک GTX 1080 بهترین کارت گرافیک مناسب برای لپ تاپ های مخصوص بازی به شمار می روند و برند Nvidia در جلوی این کارت های گرافیک تقریبا می شود گفت کم می آورند. به علاوه شما حتی می توانید SLI یک جفت در یک نوت بوک داشته باشید، اما شما می توانید از کارت های گرافیکی با پورتابل های قابل حملی مانند GTX 1070، 1060 یا 1050 ( یا 1050 Ti) استفاده کنید.

با این وجود این که برند Nvidia با مشکل حمل و نقل مواجه شد، اما در سال گذشته شرکت Max-Q نسخه های GPU GTX را معرفی کرد. این کارت ها به سادگی نسخه های قبل، راه حل های گرافیکی را که برای استفاده از انرژی بهینه شده هموار کرده اند، به طور صحیح خنثی می کنند و از طرح های پیشرفته حرارتی و الکتریکی بهره مند می شوند، نه به این منظور که آن ها (کارت های گرافیک) بی سر و صدا شروع به کار می کنند.

تقریبا می توان گفت این بدان معنا است که می توان لپ تاپ Asus ROG Zephyrus GX501 را به یک کارت گرافیک مناسب مانند GeForce GTX 1080 Max-Q متصل کرد، که تنها 17.9 میلیمتر در ضخیم ترین نقطه آن و وزن 2.2 کیلوگرمی است. برای یک کارت گرافیک قابل حمل، قابل انعطاف بودن یک عملکرد مثبت به حساب می آید. اما همان طور که پیش بینی می کنید عمر باتری کاهش می یابد، و این یک ماشین (کارت گرافیک) ارزان نیست؛ شما برای خرید یک کارت گرافیک مناسب و خوب مخصوص لپ تاپ و بازی کردن باید هزینه ی سنگینی را پذیرا باشید.
از برند های معروف برای گیمینگ MSI و ایسوس هستند. همان طور که از متن فوق متوجه شدید دو برند AMD و GTX با یکدیگر در رقابت هستند اما به دلیل گران تر بودن کارت های گرافیکی AMD از کارت های گرافیکی GTX، گیمر ها ترجیح می دهند از کارت های گرافیک با کارایی بالا و هزینه کم استفاده کنند.

Gerelateerde berichten