معرفی محصول

بررسی ماوس گیمینگ Zephyr Pro مجهز به فن خنک کننده

ماوس گیمینگ Zephyr Pro

دنیای ماوس های گیمینگ دنیای گسترده و عجیبی است، اگر به ماوس های گیمینگ علاقه دشته باشید، حداقل یک بار نام ماوس های Zephyr به گوش شما خورده است. این ماوس ها دارای یک فن داخلی اند که برای خنک کردن کف دست هنگام بازی طراحی شده است. ما قرار است ماوس جدید این سری به نام Zephyr Pro، که مجهز به فن خنک کننده قوی تری است را به شما معرفی کنیم این ماوس برای اهداف گیمینگ طراحی شده است و می تواند هنگام بازی به راحتی از عرق کردن دست شما جلوگیری کند.

سازندگان این ماوس که با نام تجاری “Marsback” شناخته می شوند، Zephyr Pro را به عنوان بهترین ماوس گیمینگ “ضد تعریق” خود معرفی کرده اند و ساخت آن را یک پیشرفت بزرگ دانسته اند.

طراحی ماوس جدید Zephyr

طراحی خارجی و ظاهری این ماوس نسبت به سری های قبلی آن تغییر آن چنانی نکرده است. Zephyr Pro یک ماوس گیمینگ با ظاهر بی نظیر است که دارای نور پردازی های RGB زیبا بوده و یک شاسی رویی لانه زنبوری، برای کاهش وزن و افزایش جریان هوا دارد. نوار های روشنایی RGB این مدل جدید اکنون به جای قرار گیری کنار دکمه های چپ و راست در لبه پایینی ماوس قرار دارند.

ماوس گیمینگ ضد تعریق Zephyr Pro

Zephyr Pro نسبت به نسخه های قبلی خود ورودی های بیشتری ندارد و دقیقاً مشابه همان کار می کند. در این مدل هم هنوز یک طرح استاندارد شامل دو دکمه جانبی و یک دکمه در قسمت بالا برای کنترل حساسیت DPI وجود دارد. ماوس گیمینگ Zephyr Pro از نظر طراحی بسیار سبک به نظر می رسد اما بر خلاف ظاهرش آن چنان هم ارزان به نظر نمی رسد. البته که این ماوس می تواند هنگام بازی عملکرد خوبی را ارائه دهد و در ده ها ساعت بازی مختلف کاملاً خوب عمل کند.

فن خنک کننده ماوس Zephyr Pro

تغییر اساسی که Zephyr Pro نسبت به نسخه های قبلی خود داشته است بیشتر مربوط به عملکرد فن خنک کننده آن است. اکثر کاربرانی که از ماوس های گیمینگ Zephyr استفاده می کنند، معمولاً عنوان می کنند که پس از مدتی بازی کردن مجبور می شوند فن ماوس را به دلیل صدای بیش از حد خاموش کنند، اما در مورد Zephyr Pro این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است. البته نسخه جدید این ماوس ها آن چنان هم بی صدا نیست، اما به قدری کم شده است که شنیدن صدای آن در کنار صدا های معمول یک کامپیوتر یا یک لپ تاپ مخصوص بازی کمی دشوار است.

ماوس گیمینگ دارای فن خنک کننده

به گفته “Marsback” شرکت سازنده آن، فن کم صدا نشان دهنده کاهش قدرت فن خنک کننده نیست. مدل Pro ای که ما آزمایش کرده ایم هنگام خنک سازی در مقایسه با نمونه Zephyr اصلی بسیار مؤثر تر و بهتر عمل می کند. در این مدل جدید فن، هوا را به جای زاویه 45 درجه مستقیماً به سمت بالا پرتاب می کند، که به نظر می رسد این امر در روند خنک سازی بسیار تفاوت ایجاد کرده است. 

البته شما نباید توقع داشته باشید که زیر دستتان یک کولر با سرمای زیاد قرار داشته باشد، بلکه این ماوس می تواند یک جریان هوای مطبوع را زیر دستان شما ایجاد کند و از عرق کردن دست شما جلوگیری کند.

ویژگی های سفارشی Zephyr Pro

همچنین ماوس گیمینگ Zephyr Pro دارای حافظه داخلی و نرم افزار مخصوص به خود است که به شما امکان می دهد، نوع عملکرد دکمه ها و نور پردازی های RGB را با گزینه های متنوع برای هر قسمت سفارشی کنید. البته در کمال تعجب باید بگوییم که هیچ راهی برای تنظیم سرعت فن خنک کننده وجود ندارد، شما فقط می توانید فن خنک کننده را با یک دکمه در پایین ماوس روشن و خاموش کنید. هرچند دلیلی وجود ندارد که بخواهیم فن را خاموش کنیم، زیرا این مدل، برخلاف Zephyr اصلی به بسیار آرام و کم صدا است.

ماوس گیمینگ جدید zephyr

قیمت Zephyr Pro نسبت به ماوس های گیمینگ دیگر

در نهایت، یکی از بهترین ویژگی های جدید Zephyr Pro قیمت مناسب آن است. 59 دلار برای یک ماوس سیمی گیمینگ مانند Zephyr Pro تقر یباً منطقی به نظر می رسد و این قیمت بسیار رقابتی تر از Zephyr اصلی با قیمت 99 دلار است. البته این که این محصول در ایران دقیقاً با چه قیمتی به فروش برسد، مشخص نیست ولی حداقل می دانیم که قیمت این محصول نسبت به قابلیت ها و بهبود هایی که نسبت به نسخه قبلی دارد مناسب تر و به صرفه تر است.

البته اگر بخواهیم به سراغ ماوس هایی برویم که قابلیت خنک کنندگی را به ما ارائه نمی دهند حتماً گزینه هایی از بهترین ماوس های گیمینگ با قیمت های خیلی مناسب تر پیدا خواهیم کرد، بنابراین نمی توان گفت این ماوس برای همه مناسب خواهد بود. 

اما اگر جزو افرادی هستید که دستان شما به شدت عرق می کند یا تایم طولانی بازی می کنید و از گرم شدن و خیس شدن ماوس زیر دستان خود خسته شده اید، احتمالاً از سیستم خنک کننده Zephyr Pro به شدت لذت خواهید برد. به خاطر داشته باشید که سخت افزار های گیمینگ معمولاً جوری کار می کنند که اکثر مواقع داغ هستند، بنابراین استفاده از لوازم جانبی که به خودی خود دارای سیستم خنک کننده باشد بسیار لذت بخش است.

منبع:

theverge.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *