سخت افزار, مجله تکنولوژی

ماوس گیمینگ و معمولی چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

علی رغم آنچه برخی می گویند، یک ماوس گیمینگ در واقع یک پیش نیاز برای انجام یک بازی عالی نیست. ماوس گیمینگ تقریباً می تواند همه کار های یک ماوس معمولی را انجام دهد. نکته اصلی این است که علاوه بر قابلیت های ماوس معمولی چه دارند؟ برای عملکرد بهتر در بازی چه امکاناتی دارند؟ بنابراین، ما در این مقاله می گوییم؛ تفاوت بین ماوس گیمینگ و ماوس معمولی چیست و آیا ماوس های گیمینگ واقعا ارزش آن را دارند؟

ماوس گیمینگ در مقابل ماوس معمولی

تفاوت اصلی بین ماوس گیمینگ و ماوس معمولی DPI (نقاط در اینچ) است که میزان حساسیت ماوس را اندازه گیری می کند. در حالی که یک ماوس معمولی ممکن است dpi 1000 داشته باشد، یک ماوس گیمینگ می تواند 4000 dpi یا حتی بیشتر داشته باشد. علاوه بر این، یک ماوس گیمینگ دارای دکمه های مخصوصی است که بازی را آسان تر می کند.

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک ماوس گیمینگ ارزش هزینه بیشتر را دارد یا خیر، بستگی به میزان اهمیت شما برای ویژگی ها دارد. ممکن است در بازاریابی ماوس های گیمینگ داشتن DPI بالا، بسیار شاخص و با اهمیت باشد اما اهمیت این موضوع به نیاز های شما بستگی دارد.

ماوس گیمینگ چه تفاوتی می تواند داشته باشد؟

ماوس گیمینگ روی سطح می تواند مشابه ماوس استاندارد باشد. اگرچه، در برخی موارد، ظاهر آن با ماوس اداری بسیار متفاوت است.

اغلب بزرگترین تفاوت بین ماوس گیمینگ و ماوس معمولی به برخی تفاوت های کوچک در نحوه عملکرد آن ها برمی گردد. این تفاوت ها ممکن است کمی فنی باشند، اما هنگام بازی کردن بر عملکرد تأثیر می گذارند.

DPI

DPI ماوس پیکسل در اینچ است. در واقع مقدار پیکسل هایی هستند که ماوس شما می تواند حرکت بین آن ها را در یک اینچ ثبت کند. اگر ماوس شما دارای DPI 2000 باشد، حرکت بین 2000 پیکسل مختلف را در یک اینچ تشخیص می دهد. از نظر بازی، این به معنی این است که حرکات کوچک تر نیز انجام می شود. DPI باعث می شود حرکت شما بسیار دقیق باشد و حساسیت های کار بسیار افزایش می یابد. هنگام کار های معمولی مثل سرچ در اینترنت یا تایپ ممکن است این دقت اضافی ضروری نباشد، اما در بازی ها تفاوت زیادی ایجاد می کند.

دکمه ها

اکثر ماوس های گیمینگ دارای چند دکمه اضافی هستند که به شما امکان می دهد کار های بیشتری را بدون حرکت دادن دستان خود انجام دهید. در بازی، این دکمه ها به شما کمک می کنند که دستان خود را در حالت استراحت نگه دارید، بنابراین به ندرت مجبورید به سراغ کلید های کیبورد بروید.

ماوس گیمینگ و دکمه ها
ماوس گیمینگ

دکمه های مختلف روی ماوس شما وجود دارد، در برخی از مدل ها 10 تا یا بیشتر وجود دارد. این دکمه ها معمولاً قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید عملکرد آن ها را تغییر دهید. این قطعاً یکی از مزایای اصلی تفاوت ماوس گیمینگ نسبت به ماوس معمولی است.

سنجش

میزان سنجش شما برای حساسیت ماوس بسیار مهم است. این سنجش که موقعیت یا حرکت شما را به کامپیوتر گزارش می دهد. حتی در DPI بالا، نرخ سنجش پایین به این معنی است که ماوس شما قادر به پاسخگویی حرکات جزئی نیست. نرخ سنجش بالاتر به ماوس اجازه می دهد دفعات بیشتری حرکت شما را گزارش کند و به شما کنترل های ریسپانسیو تری می دهد.

زیبایی شناسی

بسیاری از ماوس های گیمینگ با ماوس معمولی شما بسیار تفاوت دارد. زیبایی جزء حیاتی ماوس گیمینگ نیست، اما اگر در حال ساختن یک سیستم گیمینگ با LCD های منطبق بر صفحه کلید و سایر اجزا هستید، ماوس های گیمینگ متناسب با این زیبایی را تهیه کنید.

سفارشی سازی

یک ماوس گیمینگ مناسب باید ابزار مورد نیاز برای سفارشی کردن نحوه بازی را در اختیار شما قرار دهد. دکمه های اضافی ماوس گیمینگ امکاناتی را برای دسته های کلید شما باز می کند. اگر می خواهید بهتر بازی کنید، سفارشی سازی مهم است. بسته به سازنده نرم افزاری که به این موضوع می پردازد، سفارشی سازی متفاوت خواهد بود.

ماوس گیمینگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

این ها همه ویژگی هایی است که معمولاً با ماوس گیمینگ همراه هستند. با این حال، همه ماوس های موجود با این ویژگی ها مطابقت ندارند.

اگر به این فکر می کنید که آیا ماوس گیمینگ ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد یا خیر، باید بگویم بستگی به این دارد که ماوس گیمینگ چقدر خوب است و چه ویژگی هایی دارد. موارد زیر ویژگی های یک ماوس گیمینگ خوب و مناسب است. ماوسی که به شما امکان می دهد حداکثر استفاده را ببرید:

  • DPI بالا: DPI بالا باعث می شود ماوس شما بیشتر ریسپانسیو باشد. اگر در حال بازی با نرخ فریم بالا بر ثانیه هستید، DPI بالا تقریباً ضروری است. داشتن DPI بالا به حرکات شما این امکان را می دهد تا پاسخگویی بیشتری داشته باشند که می تواند برای انجام بازی های آنلاین یک مزیت رقابتی باشد.
  • دکمه ها: دکمه های اضافی واقعاً مفید هستند. این ویژگی برای بازی و کار های دیگر بسیار مفید و راه گشا است.
  • دوام: ماوس گیمینگ شما باید دوام بالایی داشته باشد. اگرچه احتمالا بدون گفتن این ویژگی را دارد، اما قطعاً باید در مورد مدل خاصی که می خواهید، تحقیق کنید. ماوس گیمینگ نباید زیاد خراب شود.
  • ارگونومی: ارگونومی بدین معناست که ماوس باید مطابق با ویژگی های دست انسان ساخته شود تا استفاده از آن راحت و مناسب باشد. ماوس های گیمینگ را می توان در انواع مختلفی از اشکال عجیب و غریب طراحی کرد که نحوه طراحی ماوس به بهترین شکل برای دست انسان را زیر سوال می برد. برخی از آن ها یک رویکرد ارگونومیک دارند که بسیار راحت است. برخی طراحان راحتی را به خاطر جلوه متفاوت و زیبا دور می اندازند. از آنجا که اشکال و برجستگی های کوچک انگشتان شما در مدل های مختلف، متفاوت است، قبل از خرید، از نظرات کاربران با خبر شوید تا مطمئن شوید؛ طراحی منحصر به فرد کاملاً راحت است.
ماوس و راحتی دست
ماوس های عجیب

آیا ماوس های گیمینگ تفاوت ایجاد می کنند؟

این ها همه عوامل یک ماوس گیمینگ مناسب هستند. با این حال، اگر همچنان از خود می پرسید که آیا واقعاً ارزش تفاوت قیمت را دارند یا خیر، باید میزان تاثیر آن ها را در نظر بگیرید.

حساسیت بیشتر عالی است، اما بسته به نحوه بازی شما ممکن است مؤثر باشد. به این ترتیب هر یک از این عوامل در نحوه استفاده از ماوس تفاوت ایجاد می کند.

آیا حساسیت ارزش دارد؟

حساسیت اضافی ماوس گیمینگ قطعاً تفاوت قابل توجهی در مقایسه با یک ماوس معمولی خواهد داشت. با این حال، هنگامی که DPI از 1500 بالاتر می رود، اندازه گیری زمان پاسخ بسیار دشوار می شود. این تغییرات میلی ثانیه ای ممکن است برای بازیکنان سطح بالای Esports حیاتی باشد، اما برای اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان بیش از حد است. شما باید در سطح بسیار بالایی بازی کنید تا DPI های بسیار بالا بتواند تفاوت ایجاد کنند.

آیا واقعاً حضور آن دکمه ها نیاز است؟

دکمه های اضافی سرگرم کننده هستند اما آیا حیاتی هستند؟ نه! با این حال، فقط به این دلیل که چیزی ضروری نیست به این معنی نیست که شما نباید از آن استفاده کنید. اگر فکر می کنید با یک یا دو دکمه اضافی از ماوس بیشتر استفاده خواهید کرد، پس آن ها انتخاب بسیار بهتری برای شما هستند.

زیبایی شناسی

این یکی به چیزی که از ماوس می خواهید بر می گردد. اگر می خواهید ماوس خود را از دید پنهان کنید تا از پرسیدن این که چرا از چیز های عجیب و غریب استفاده می کنید، جلوگیری شود، احتمالاً ماوس گیمینگ برای شما نیست.

ماوس های ساده
ماوس ساده و معمولی

سادگی ماوس معمولی چیزی است که بسیاری از مردم آن را ترجیح می دهند. بسیاری از ماوس های گیمینگ با نور RGB پوشانده شده اند. این برای برخی عالی به نظر می رسد و برای برخی دیگر زیاده روی است.

بنابراین، آیا ماوس های گیمینگ ارزش آن را دارند؟

اگر در مورد بازی جدی هستید، مطمئناً یک ماوس گیمینگ ارزش هزینه کردن را دارد. به هر حال به نوع بازی شما بستگی دارد. برای داشتن یک بازی جذاب، واقعاً نیازی به حساسیت و دکمه های اضافی ندارید.

اگر سعی می کنید در یک بازی چند نفره در سطح بالایی رقابت کنید، پس یک ماوس گیمینگ بسیار حیاتی است. ماوس گیمینگ ارزشش را دارد، اما تنها در صورتی که بخواهید از ویژگی های آن استفاده کنید. اگر واقعاً به این ویژگی ها نیاز ندارید، پس نیازی به ماوس گیمینگ نیست.

اگر به طور جدی بازی می کنید، یک ماوس گیمینگ خرید ارزشمندی است، اما پیدا کردن بهترین ماوس های گیمینگ مهم ترین نکته است.

منبع: spacehop.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *