سخت افزار, معرفی محصول

بررسی SSD خارجی مقاوم Teamgroup PD1000

Teamgroup بی سر و صدا خود را به عنوان یک جایگزین مناسب برای مارک های بزرگتر معرفی کرده است و PD1000 مطمئناً بهترین است. این درایو SSD خارجی نه تنها دارای استاندارد IP68 و ضد ضربه است، بلکه یکی از سریع ترین دستگاه های ذخیره سازی USB 3.2 Gen 2 است که ما آن را آزمایش کرده ایم. محفظه آلومینیومی آن در برابر خراش مقاوم است و مانند یک هیت سینک غول پیکر عمل می کند و دمای کار را تحت کنترل نگه می دارد. احتمالا این موضوع یکی از عوامل سه سال گارانتی PD1000 باشد.

قیمت

از همه مهم تر، یکی از مقرون به صرفه ترین SSD های خارجی (بدون در نظر گرفتن عملکرد) است. مدل 1 ترابایتی با قیمت کمتر از 130 دلار به فروش می رسد، در حالی که مدل 2 ترابایت حتی به صرفه تر است و قیمت آن 260 دلار است ( 117 دلار به ازای هر ترابایت) است. نسخه 512 گیگابایتی نیز در دسترس است.

طراحی

Teamgroup PD1000 با همان طراحی PD400 عرضه می شود. این SSD روکش فلزی براق دارد (که یادآور SSD پرتابل سامسونگ T5 است) با رنگ مات مینیمالیستی، آنودایز شده و رنگ های طلایی و آبی را دارد.

Teamgroup PD1000؛ طراحی
طراحی

شکل آن نسبت به نسخه قبلی خود مستطیل شکل تر است و وزن آن 71 گرم است و نسبت به نسخه قبلی به طور قابل توجهی سبک تر است. ابعاد آن 107* 40 * 11 میلی متر و آنقدر کوچک است که می توان آن را به راحتی حمل کرد. توجه داشته باشید که شاسی آن از آلومینیوم ساخته شده است و به عنوان یک هیت سینک بزرگ برای دفع حرارت تولید شده توسط درایو عمل می کند.

این مدل جزئیات بیشتری را در پشت خود ارائه می دهد. یک کد QR، آدرس ایمیل و وب سایت، ویژگی های کلیدی و در نهایت، ظرفیت. هیچ چراغ وضعیتی وجود ندارد و فقط یک اتصال USB 3.2 Gen 2 و Type-C وجود دارد.

Teamgroup PD1000؛ پشت محصول
پشت محصول

درایو دارای دو کابل است، یکی با اتصال Type-C و دیگری با USB 3.2 Gen 2 برای سازگاری با دستگاه های قدیمی. هر دو کابل برای افزایش استحکام بافته شده اند و طول آن ها تقریباً 300 میلی متر است.

Teamgroup PD1000 دارای گواهینامه IP68 است، به این معنی که به دلیل داشتن گواهینامه US MIL-STD-810G 516.6 Procedure IV ، ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد ضربه است.

نکته مهم: اگر PD1000 خیس شد، قبل از اتصال به هر نوع دستگاهی مطمئن شوید که درگاه اتصال کاملاً خشک شده است وگرنه ممکن است به وسایل الکترونیکی آسیب برسانید.

Teamgroup PD1000؛ ضد ضربه و ضد آب
ضد ضربه و ضد آب

سخت افزار

Teamgroup اعلام کرد که PD1000 توسط یک کنترل کننده JMS583 تغذیه می شود. به احتمال زیاد از مجموعه ای مشابه قطعات MP33 استفاده می کند. ما نوع دقیق تراشه NAND استفاده شده در SSD ضد آب را نمی دانیم اما احتمال استفاده از TLC و کنترلر با DRAM را می دهیم.

Teamgroup PD1000، سخت افزار
سخت افزار

عملکرد و استفاده

درایو فرمت شده دارای ظرفیت 0.93 ترابایت است.درباره ی سرعت انتقال ما یک فایل 10.1 گیگابایتی را در حدود 22 ثانیه منتقل کردیم که یعنی سرعت انتقال تقریبا معادل 450 مگابیت بر ثانیه است.

ما در حین آزمایش متوجه گرم شدن بیش از حد سیستم نشدیم و خود درایو نسبتاً گرم بود. در واقع اینکه محفظه به عنوان یک هیت سینک عمل می کند، به خوبی طول عمر دستگاه را نشان می دهد.

توجه داشته باشید که هیچ بسته نرم افزاری با PD1000 وجود ندارد.

آیا باید Teamgroup PD1000 بخرم؟

قطعا خریدن یا نخریدن این دستگاه، به شرایط و نیاز های شما بستگی دارد. اما ما هر دو حالت را بررسی می کنیم. تصمیم با شماست.

بخرید اگر:

اگر شما به دنبال یک دستگاه ذخیره سازی سریع خارجی هستید که برای همه مناسب باشد.

PD1000 با انتظارات تعیین شده توسط Teamgroup مطابقت دارد. سرعت آن به راحتی به 1 گیگابیت بر ثانیه می رسد و برای اکثر کاربران به شرط داشتن یک پورت سازگار Type-C یا USB 3.2 Gen 2 کافی است.

اگر شما یک درایو با ظرفیت بالا می خواهید که قیمتش مناسب باشد.

اگر می خواهید دستگاهی سریع، حجیم و نسبتاً مقرون به صرفه داشته باشید، نسخه 2 ترابایتی PD1000 ارزش بررسی را دارد.

اگر شما به یک دستگاه ذخیره سازی محکم و مقاوم نیاز دارید.

Teamgroup ادعا می کند که PD1000 می تواند وزن یک اسب آبی بزرگسال را تحمل کند، یعنی حدود 1600 کیلوگرم. ما نمی توانیم این ادعا را آزمایش کنیم، اما این درایو واقعا محکم به نظر می رسد.

نخرید اگر:

شما سریعترین SSD قابل حمل را می خواهید.

بسته به سیستم شما، یک دستگاه ذخیره سازی USB 4 ، USB 3.2 Gen 2×2 یا Thunderbolt 3/4 عملکرد کلی بهتری را ارائه می دهد.

SSD کوچک خارجی همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

PD1000 به طور قابل توجهی بزرگتر از برخی از SSD های قابل حمل است (به عنوان مثال Samsung T7) که ما آزمایش کرده ایم. اندازه کوچک به خودی خود یک امتیاز نیست، اما اگر هر سانتی متر مکعب برای شما اهمیت دارد، این مدل را انتخاب نکنید.

منبع: techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *