مجله تکنولوژی

صندلی های گیمینگ چه تفاوتی با صندلی های دیگر دارند؟

تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی معمولی

چرا این همه هیاهو درباره صندلی های گیمینگ وجود دارد؟ صندلی معمولی یا نشستن روی زمین چه مشکلی دارد؟ آیا واقعا صندلی های مخصوص بازی تفاوتی ایجاد می کنند؟ این صندلی ها چه تاثیری دارند؟ چرا آن ها اینقدر محبوب هستند؟

پاسخ ساده این است که صندلی های گیمینگ بهتر از صندلی های اداری معمولی هستند. به این دلیل که از حالت مناسبی در موقعیت نشسته پشتیبانی می کنند. زندگی مدرن کم تحرک است. در فرانسه یک کارمند متوسط هر روز حدود 10 ساعت را در محل کار خود نشسته است. در انگلیس مردم حدود 60٪ از ساعت بیداری خود را به حالت نشسته می گذرانند. برای کارمندان اداری این عدد تا 75 درصد می رسد.

هنگام نشستن روی یک صندلی عادی اداری ستون فقرات شما باید بازو ها، تنه و سر را در برابر نیروی جاذبه نگه دارد. در حالی که پشت شما از فشار خسته می شود، به صورت خمیده می نشینید. با گذشت زمان این حالت خمیدگی شیوع بیشتری پیدا می کند تا جایی که به موقعیت پیش فرض شما تبدیل شود.

صندلی های مخصوص گیمینگ با علم ارگونومی ساده این مسائل را اصلاح می کنند. به جای اینکه ستون فقرات بدن شما را در برابر نیروی جاذبه نگه دارد، صندلی های مخصوص بازی این کار را برای شما می کنند. بالشتک تکیه گاه و بالشتک های گردن و کمر پشتیبانی اصلی را ایجاد می کند. سپس تنظیمات ارتفاع، تکیه گاه و بازو وجود دارد که موقعیت مناسب را تضمین می کند.

خرید صندلی های گیمینگ می تواند برای کسانی که به صورت تمام وقت می نشینند تفاوت زیادی ایجاد کند. با استقرار سالم، بهبود های چشمگیری در سلامتی و نشاط حاصل می شود. از طرفی از آنجا که گیمر های حرفه ای هزینه زیادی بابت سخت افزار خود مانند بهترین کیس های گیمینگ یا مانیتور ها و… می کنند، در پایان کار شاید مجبور باشند صندلی ارزان قیمتی خریداری کنند. اما این کار اشتباهی است.

تغییر عادات نشستن با صندلی گیمینگ

صندلی مخصوص گیمینگ چیست؟

در سال 1997 اقتصاد کره جنوبی سقوط کرد. در سال 1998 Blizzard بازی ویدیویی Starcraft را منتشر کرد. این محبوبیت در بین جوانان بیکار کره ای به حدی زیاد شد که صنعت، حرفه ای جدید را تولید کرد.

وقتی گیمر ها بیشتر وقت خود را به نشستن می گذرانند، بسیاری از آن ها از کمر درد رنج می برند. در سال 2006، DXRacer با اولین صندلی بازی در جهان به این موضوع پرداخت. این یک صندلی سبک مسابقه ای اصلاح شده با ویژگی های ارگونومیک ابتکاری بود.

امروزه طرح اصلی DXRacer هنوز بالا ترین استاندارد است. این طرح با قابلیت تنظیم و روکش، ارگونومی عالی با راحتی لوکس را فراهم می کند:

  • تنظیمات: تکیه گاه پشتی؛ حالت صندلی بالا یا پایین با تنظیمات بازو چرخش 360 درجه
  • راحتی: نشیمن ضخیم، پشتی و بازو ها. بالش های ارگونومیک برای منحنی های گردن و کمرتان.

امروزه بسیاری از بخش های جامعه از صندلی های گیمینگ استفاده می کنند. دانشجویان، گیمر های حرفه ای و کاربران رایانه به دلیل مزایایی که دارد، صندلی های مخصوص بازی را ترجیح می دهند.

موارد استفاده از صندلی های گیمینگ

مبلغ پرداختی گاهی اوقات باعث افزایش بهره وری می شود. نشستن به مدت طولانی روی صندلی ارزان قیمت ناراحت کننده است. با ناراحتی کمر و بقیه اعضای بدن، تمرکز کمتری دارید.

صندلی های مخصوص بازی در حالی که مدت طولانی نشسته اید بدن شما را در یک راستا قرار می دهند. این فشار کمتری به بدن شما وارد می کند و انرژی بیشتری برای محاسبات فراهم می کند. آیا هنگام نشستن از کمر درد، منقبض شدن عضلات، سر درد یا سایر درد ها رنج می برید؟ صندلی گیمینگ می تواند به شما کمک کند.

ما مطالعه این مقاله را نیز به شما توصیه می کنیم:

ویژگی های صندلی گیمینگ

  • متریال با کیفیت بالا: بیشتر صندلی های بازی از چرم مصنوعی PU استفاده می کنند. بسیاری چرم را با پارچه توری مخلوط می کنند. اگر صندلی بدون تور انتخاب کنید، ممکن است ساعت های طولانی نشستن آزار دهنده باشد.
  • پشتیبانی از گردن و کمر: این ها از ویژگی های استاندارد هستند. از خرید صندلی های گیمینگ که این موارد را ارائه نمی دهند خودداری کنید.
  • گزینه های اتصالات: بهترین صندلی ها تنظیمات مختلفی را ارائه می دهند. این موارد شامل قد، حالت قرار گیری بازو و تکیه دادن است. این عملکرد ها امکان انتقال راحت از زمان کار و آرامش را فراهم می کنند.
  • پایه و غلتک های محکم: صندلی های گیمینگ در تمام سطوح روی زمین سر می خورند. این کار با کمک به شما در حرکت در هنگام نشستن، فشار بر روی بازو ها و پشت را کاهش می دهد. این به شما کمک می کند تا راحت تر باشید.

صندلی های بازی چه تفاوتی دارند؟

تفاوت صندلی های بازی با دیگر صندلی ها

صندلی های گیمینگ با حمایت از سلامتی افرادی که از آن ها استفاده می کنند، تفاوت ایجاد می کنند. این صندلی ها می توانند وضعیت بدن را بهبود بخشیده و نشاط را در شما تقویت کنند. وقتی روی صندلی مخصوص بازی می نشینید، بالشتک های نگهدارنده را در منحنی های گردن و ستون فقرات قرار دهید. حالت خمیدگی را بین 100 تا 110 درجه تنظیم کنید. سپس در حالی که بازو های خود را روی تکیه گاه ها قرار داده اید به پشتی تکیه دهید.

صندلی وزن بدن شما را جذب می کند، در حالی که سر در بالا تنه و بالش گردن شما متعادل است. با این وضعیت نگاه شما مستقیم به سمت صفحه کامپیوتر است، در حالی که دستان شما به راحتی از طریق ماوس و صفحه کلید قابل دسترسی هستند.

وضعیت بدنی بهبود یافته

اگر حالت بدنی مناسبی ندارید، نشستن روی صندلی گیمینگ مانند این است که برای اولین بار در کلاس یوگا شرکت کنید. بدن شما پس از سال ها خم بودن، راحت تر می شود. عضلات پاها، کمر، گردن و شانه ها را سفت می کند. وقتی روی صندلی مخصوص بازی می نشینید، عضلات منقبض باید منبسط شوند. برای افرادی که وضعیت بدی خوبی ندارند، این مسئله در ابتدا ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد.

مانند یوگا با چند روز تمرین کردن، طول می کشد تا بدن شما شروع به شل شدن کند. سپس یک روش کاری تازه خواهید یافت که باعث افزایش سلامتی در هنگام کار با رایانه و دیگر مواقع می شود. اگر فقط چند ساعت در روز بنشینید، یک صندلی گیمینگ ارزان، ارگونومی مورد نیاز شما را تأمین می کند.

بهبود وضعیت نشستن با صندلی گیمینگ

کسانی که تمام وقت می نشینند بهتر است روی یک صندلی گیمینگ حرفه ای سرمایه گذاری کنند. این هزینه ها بیش از 300 دلار است اما با ضخامت بیشتر ارائه می شود که برای گیمر های تمام وقت به کار می آید. هر دو گزینه یک نسخه عالی را برای صندلی های اداری ارائه می دهند.

راحتی مداوم

کسانی که در طول دوره اولیه استفاده از صندلی مقاومت می کنند، تفاوت های مثبتی را در کیفیت زندگی خود هنگام نشستن مشاهده می کنند. اگر انتظار دارید که به زندگی با صندلی گیمینگ عادت کنید، این مسئله موارد زیر را در بر خواهد داشت:

  • تنفس عمیق تر و بهبود گردش خون
  • افزایش آگاهی از بدن هنگام نشستن
  • افزایش سطح انرژی و بازدهی
  • بهره وری بیشتر در کار

هرچه بیشتر روی صندلی گیمینگ بنشینید، وضعیت بدن شما بهتر می شود. با حالت نشستن خوب از یک بازی یا تجربه کاری بهتر لذت خواهید برد. در واقع صندلی های مخصوص بازی آنقدر راحت هستند که بسیاری فراموش می کنند که در حالت نشسته اند! با پشتیبانی از بدن، ساعت ها می توانند با درخشش محاسبات با کارایی بالا سپری شوند.

محاسبه سطح چشمی

این عکس از مسابقات 1980 Invaders Space (یک بازی قدیمی) را نشان می دهد که ارگونومی در آن زمان چقدر خام بوده است. بازیکنان در حالی که گردن خود را جمع می کردند روی صندلی های حصیری می نشستند تا به تلویزیون هایی که در ارتفاع خیلی بالا قرار گرفته اند خیره شوند.

محاسبات قوی با صندلی های گیمینگ

جنبه مهم صندلی های گیمینگ امروزی این است که امکان محاسبات راحت و در سطح چشمی را فراهم می کنند. همه صندلی های مخصوص بازی دارای بالابر های مجهز به گاز هستند تا در صورت لزوم نشیمنگاه را بالا یا پایین بیاورید.

تا زمانی که چشمانتان به بالای صفحه برسند، از بالش های خمیده استفاده کنید. در آن وضعیت، فقط باید چشم های خود را حرکت دهید تا بازی را دنبال کنید، نه اینکه کل سر خود را تکان دهید. این باعث صرفه جویی در انرژی می شود که می توانید این انرژی را در محاسبات متمرکز صرف کنید.

فرقی نمی کند که به تماشای فیلم بپردازید یا به حالت صاف، نشسته و کار می کنید. می توانید صندلی خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید حالت شما همیشه جوری است که چشم هایتان روی صفحه قرار دارد.

افزایش سطح انرژی

هنگام نشستن به مدت طولانی و با وضعیت بد بدن، عضلات خسته می شوند. این یک مشکل است زیرا شما برای حفظ تعادل بدن به عضلات سالم نیاز دارید. با عادات ضعیف نشستن، بسیاری از افراد دچار درد مزمن گردن، کمر و شانه می شوند.

وقتی کنترل خود را به صندلی مخصوص بازی می دهید، صندلی از عضلات شما محافظت می کند تا بدن مجبور نشود خود را منقبض کند. این فشار عضلانی را از بین می برد و انرژی بیشتری را برای انجام کار های مفید به همراه می آورد.

محاسبات چشمگیر

صندلی های گیمینگ همچنین یک تجربه محاسباتی جالب توجه را ارائه می دهند. نشستن در یک حالت مناسب بدن باعث حفظ تراز شدن، راحتی و تمرکز روی صفحه می شود. Dana R. Carney در یک مطالعه تحقیقاتی با عنوان Power Pozing نشان می دهد که چگونه وضعیت بدن بر روحیه افراد تأثیر می گذارد. حالتی از بدن که باعث می شود محکم و با اقتدار بر روی صندلی خود بنشینید، باعث افزایش تستسترون، کاهش کورتیزول و افزایش احساس قدرت می شود.

به این ترتیب است که صندلی های گیمینگ در ارائه یک تجربه محاسباتی چشمگیر عالی هستند. وقتی به نشستن روی صندلی مخصوص بازی عادت می کنید، کمر درد و تنش از بین می رود. وضعیت خوب نشستن شما از طریق بدن سیگنال های لذت را از مغز شما ارسال می کند.

صندلی گیمینگ به کاربر احساس قدرت می دهد

این باعث می شود فراموش کنید که نشسته اید و شما را در منطقه امن خود قرار می دهد. باعث می شود چشمان شما روی صفحه قفل می شود. ماوس و صفحه کلید در دسترس هستند. تنها چیزی که باقی مانده توجه کامل در محاسبات با کارایی بالا است.

سوالات متداول درباره عملکرد صندلی گیمینگ

آیا صندلی گیمینگ می تواند به من در برنده شدن در یک بازی کمک کند؟

دلیل اینکه بسیاری از گیمر های حرفه ای از صندلی های مخصوص بازی استفاده می کنند وجود دارد این است: در حالی که صندلی به خودی خود نمی تواند به شما در پیروزی در یک بازی کمک کند، اما می تواند سلامتی شما را هنگام بازی بهبود بخشد.

آیا صندلی مخصوص بازی می تواند از بدن من محافظت کند؟

مشکل بزرگی که گیمر ها هنگام استفاده از صندلی های ارزان قیمت با آن روبرو هستند خستگی و کسالت است. درد اغلب ناشی از نشستن در وضعیت نامناسب برای مدت طولانی است. هرچه بیشتر بنشینید، بیشتر درد می کشید. درد و ناراحتی ممکن است در بدن شما رخنه کند و بدن سعی می کند انرژی از دست رفته را جبران کند و بیشتر خسته می شود.
بهترین صندلی های گیمینگ با محافظت از بدن و حمایت از عضلات شما کار می کنند. نشستن با حالت خوب و ستون فقرات مناسب بدن شما را در شرایط عالی نگه می دارد. همچنین از هرگونه آسیب دیدگی طولانی مدت محافظت می کند. وقتی راحت نشسته اید، بهتر بازی خواهید کرد. اگر از آسیب دیدگی رنج می برید، بد تر بازی خواهید کرد. صندلی مخصوص بازی یک انتخاب بدیهی است که شما را به یک گیمر بهتر تبدیل می کند.

صندلی های گیمینگ چگونه کار می کنند؟

وقتی کاربری روی صندلی مخصوص بازی می نشیند، بالش های تعبیه شده در آن به بدن کمک می کنند تا در یک حالت مناسب قرار بگیرد. ویژگی های استاندارد در صندلی های برتر معمولاً شامل موارد زیر است:
1. طراحی ارگونومیک که از حالت نشستن مناسب پشتیبانی می کند.
2. پا ها در حالتی قرار می گیرند که حداکثر جریان خون را به همراه دارند
3. گزینه های مجدد برای جابجایی سریع از حالت صاف به حالت استراحت
4. پشتیبانی از وزن 300 پوند
5. طرح های براق و شیک چرم مصنوعی

مزایای بلند مدت صندلی های گیمینگ چیست؟

به زبان ساده یک صندلی مخصوص بازی به شما امکان نشستن طولانی مدت را می دهد. هنگام نشستن صندلی های گیمینگ از وضعیت مناسب بدن پشتیبانی می کنند. وقتی بایستید، متوجه تفاوت خواهید شد.

امیدواریم این مقاله تا حد امکان برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: chairsfx.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *