مجله تکنولوژی

ساخت حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای روان بازی League Of Legends

سیستم مورد نیاز League Of Legends

League of Legends یک بازی MOBA است که تقریباً همه گیمر ها با آن آشنا هستند. LOL یکی از محبوب ترین بازی های صنعت رقابتی ورزشی الکترونیک است. اگر قصد دارید یک سیستم اقتصادی گیمینگ بسازید تا بتوانید با آن LOL بازی کنید، ما ضمن معرفی قطعات مناسب، با توجه به الزامات بازی، هر یک از آن ها را تشریح می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در این پست همراه ما باشید تا ساخت حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای روان بازی League Of Legends را یاد بگیرید.

یکی از جنبه های بسیار سودآور این بازی این است که تقریباً روی هر سیستمی به راحتی اجرا می شود و به مشخصات خیلی پیشرفته ای برای اجرای آن نیاز ندارید. اگر یک CPU به اندازه کافی مناسب داشته باشید، بازی قابل اجرا است، حتی بر روی سیستم های دارای گرافیک یکپارچه نیز به راحتی قابل اجرا است. البته، اگر می‌ خواهید تنظیمات گرافیک بازی را به حداکثر برسانید و آن را با وضوح 4k یا با نرخ فریم های بالا مانند 120fps بازی کنید، به یک کامپیوتر قوی‌ تر نیاز دارید.

League Of Legends چیست و چه چیزی آن را بسیار محبوب کرده است؟

در حالت پیش فرض، League of Legends یک بازی MOBA است که در آن دو تیم پنج نفره از بازیکنان در مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا برای به دست آوردن کنترل نقشه و در نهایت نابودی پایگاه دشمن به نام نکسوس با یکدیگر مبارزه کنند. مهارت‌ های بازیکنان بر این اساس است که چگونه می‌ توانند قهرمان انتخابی خود را کنترل کنند، مهارت بازیکنان در استفاده از مهارت‌ های منحصر به‌ فرد هر قهرمان منتخب، و البته سرعت واکنش آن‌ ها در این بازی بسیار اهمیت دارد.

در حال حاضر، 159 قهرمان در این بازی وجود دارد که هر کدام دارای سبک گیم پلی منحصر به فرد، مجموعه مهارت ها و حتی فرهنگ خود هستند. تعداد این هیرو ها روز به روز در حال افزایش است.

League Of Legends چیست و چه چیزی آن را بسیار محبوب کرده است؟

محبوبیت این بازی ناشی از چند ایده انقلابی است که آن را به شهرت رساند. League of Legends در سال 2009 عرضه شد، زمانی که ژانر Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) هنوز در حالت شکوفا شدن بود. در واقع، DOTA تنها بازی MOBA قبل از League of Legends بود و آن نیز برگرفته از Warcraft III بود. بنابراین قبل از LoL، ژانر بازی MOBA در واقع به عنوان یک ژانر مستقل تعریف نمی شد. League of Legends اساساً این سبک را با یک بازی، مستقل تعریف کرد.

علاوه بر آن، این بازی ایده «بازی به عنوان یک سرویس» را آزمایش کرد که در آن زمان یک مفهوم نسبتاً جدید برای صنعت بازی بود. ایده در اینجا این بود که پلتفرمی را راه اندازی کنیم که بتواند در طول زمان بهبود یابد و رشد کند. در حالی که این مفهوم این روز ها رایج است، زمانی که شروع شد، بیشتر بازی ها تنها به صورت یک بار عرضه می شدند و بعد ها در صورت موفق بودن ورژن جدید آن ها ارائه می شد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای League Of Legends

League of Legends یک بازی بسیار روان برای اکثر کامپیوتر های است زیرا نیاز های سخت افزاری زیادی ندارد. اساساً می توان آن را روی هر سیستم دسکتاپ ارزان قیمتی بازی کرد. اما سخت افزاری که برای کامپیوتر گیمینگ جدید خود برای League of Legends انتخاب می کنید، تا حد زیادی به سطح جزئیات گرافیکی، وضوح و نرخ فریمی که قصد دارید بازی را روی آن انجام دهید بستگی دارد.

موارد زیر حداقل سیستم رسمی و مورد نیاز توصیه شده برای League of Legends هستند:

3.0 گیگاهرتز (پشتیبانی از مجموعه دستورالعمل SSE2 یا بالاتر)CPU
Nvidia GeForce 8800
AMD Radeon HD 5670
GPU
2 گیگابایتRAM
12 گیگابایتHard Drive
ویندوز 7 (64 بیت) یا جدیدترOperating System

در نگاه اول، می توانید متوجه شوید که حداقل نیاز های این بازی به این واقعیت اشاره دارد که می توان آن را به معنای واقعی کلمه روی هر سیستمی بازی کرد. به عنوان مثال، نیاز CPU 3 گیگاهرتز با مجموعه دستورالعمل SSE2 را در نظر بگیرید. این ها نشان می دهد که بازی را می توان بر روی یک CPU که چندین دهه قدمت دارد بازی کرد. بیایید کمی عمیق تر به نحوه انتخاب اجزای مناسب برای کامپیوتر گیمینگ نهایی خود برای League of Legends بپردازیم.

CPU مناسب ساخت سیستم مورد نیاز League Of Legends

طبق الزامات رسمی، حداقل و CPU توصیه شده برای یک رایانه شخصی برای League of Legends باید به ترتیب دارای «3.0 گیگاهرتز (پشتیبانی از مجموعه دستورالعمل SSE2 یا بالاتر)» و «3.0 گیگاهرتز Dual Core» باشند.

بنابراین چیزی که حداقل مورد نیاز اساساً به شما می گوید این است که بازی را می توان به معنای واقعی کلمه روی یک پردازنده تک هسته ای پنتیوم 4 چند دهه قدیمی بازی کرد تا زمانی که سرعت کلاک آن 3.0 گیگاهرتز باشد.

CPU های پیشنهادی فعلی برای League of Legends کدامند؟

الزامات رسمی به یک پردازنده دو هسته ای 3.0 گیگاهرتزی به عنوان CPU توصیه شده برای ساخت رایانه های شخصی بازی League of Legends اشاره دارد. پردازنده‌های دو هسته‌ای امروزی حتی از پردازنده‌ های چهار هسته‌ ای پیشرفته‌ تر آن زمان که بازی برای اولین بار منتشر شد، توانایی بیشتری دارند.

بنچمارکمشخصاتسال عرضهCPU
2491 هسته ای
1 رشته ای
3.06 گیگاهرتز
2004Intel Pentium 4 519K
28462 هسته ای
2 رشته ای
3.5 گیگاهرتز
2020Intel Celeron G5905
88234 هسته ای
8 رشته ای
4.3 گیگاهرتز
2020اینتل Core i3 10100
93724 هسته ای
8 رشته ای
4.2 گیگاهرتز
2019AMD Ryzen 5 3400G
143794 هسته ای
8 رشته ای
4.3 گیگاهرتز
2022Intel Core i3 12100F

اگر سیستمی را می‌ خواهید که به نرمی اجرا شود در حالی که برنامه‌ های پس‌ زمینه زیادی، به‌ ویژه سرویس‌ های استریم، بر روی آن در حال اجرا هستند، باید عملکرد چند هسته‌ ای بالاتری داشته باشید. در این صورت پیشنهاد می شود پردازنده های گیمینگ و قدرتمند تر مانند Intel Core i5 12400 را تهیه کنید.

پیشنهاد تک یک:

GPU مناسب ساخت سیستم مورد نیاز League Of Legends

طبق الزامات رسمی، GPU توصیه شده برای ساخت حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای روان بازی League Of Legendsبه شرح زیر است:

  • Nvidia GeForce 8800 – در سال 2007 وارد بازار شد
  • AMD Radeon HD 5670 – در سال 2010 وارد بازار شد

مانند الزامات CPU، الزامات کارت گرافیک هم مربوط به نسخه اصلی است. از زمان انتشار اولیه تغییراتی در گرافیک مورد نیاز بازی انجام شده است و تقاضای منابع GPU متعاقباً افزایش یافته است. با این حال، بازی همچنان می‌ تواند روی Nvidia GeForce 8800 و همچنین AMD Radeon HD 5670 بسیار خوب اجرا شود.

اساساً، یک کامپیوتر گیمینگ برای League of Legends به چیزی بهتر از این کارت های گرافیک اختصاصی یک دهه قدیمی نیاز ندارد تا بازی را با تنظیمات گرافیکی بسیار بالا و وضوح FHD و در عین حال حفظ بیش از 100 FPS انجام دهد! اما به یادداشته باشید که برای برخی گیمر ها و استریمر ها، بهترین بودن خیلی چیز ها اولویت دارد پس اگر یک گیمر حرفه ای هستید که برای انجام این بازی به چیز بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد های زیر را نیز بررسی کنید.

اگر قصد دارید این بازی را در بالا ترین تنظیمات و با کیفیت تصویر 4K اجرا کنید، دیگر یک GPU میان رده یا سطح پایین برایتان کافی نخواهد بود و باید به سراغ یک GPU قدرتمند تر بروید.

پردازنده‌های گرافیکی توصیه‌ شده و نسل فعلی:

کلاسبنچمارکسال عرضهCPU
سطح ورودی6372016Nvidia GeForce GT 710
iGPU
همراه با CPU های
نسل 8 و 10 اینتل
13862017Intel UHD 630
میان رده52022016NVIDIA GeForce GTX 1050
رده بالا169942021Nvidia GeForce RTX 3060

پیشنهاد تک یک:

RAM مناسب ساخت سیستم مورد نیاز League Of Legends

با توجه به نیاز های توصیه شده، به 2 گیگابایت رم نیاز دارید. اگر امروز در حال ساخت کامپیوتر های شخصی گیمینگ جدید برای بازی کردن League of Legends هستید، این نیاز به رم برای بازی خنده‌ دار است.

به علاوه، پیدا کردن 2 گیگابایت حافظه رم این روز ها تقریباً غیرممکن است. کمترین رم DDR4 که می توانید پیدا کنید یک استیک 4 گیگابایتی است. بنابراین، اگر سرمایه مالی شما برای ساخت کامپیوتر LOL کاملاً کم است، حتی یک رم 4 گیگابایتی DDR4 نیز عالی عمل خواهد کرد.

به هر حال، تقریبا با هر نوع رمی که خریداری کنید، می توانید این بازی را اجرا کنید، گرچه اگر قصد دارید کار های سنگین تری مانند استریم نیز انجام دهید، یک رم قدرتمند با حداقل فرکانس 2666 مگاهرتز را توصیه می کنیم.

پیشنهاد تک یک:

مادربرد مناسب ساخت سیستم مورد نیاز League Of Legends

هنگام ساخت یک سیستم گیمینگ با محدودیت های بودجه، مادربرد ها اغلب کمترین توجه را دریافت می کنند. اما واقعیت این است که مدل مادربردی که انتخاب می‌ کنید باید تا حد زیادی به انتخاب پردازنده شما بستگی داشته باشد. ایده آل این است که شما باید سعی کنید یک پردازنده را با یک مادربرد معقول با توجه به تراشه آن جفت کنید. هنگام خرید مادربرد برای ساخت سیستم گیمینگ League of Legends باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

انتخاب چیپست

هر دو اینتل و AMD دارای سه سری چیپست برای بازار مصرف هستند. AMD دارای سری های A، B و X با چیپست های مادربرد سری “A” مانند AMD A320 و A520 ارزان ترین هستند، در حالی که سری “X” مانند X570 نشان دهنده چیپست های مادربرد رده بالا و گیمینگ هستند.

به طور مشابه، اینتل سری‌ های H، B و Z را با چیپست‌ های سری «H» مانند H510 برای بخش ابتدایی عرضه می‌ کند، در حالی که چیپست‌ های سری Z مانند Z590 برای بخش علاقه‌ مندان برتر بازار عرضه می‌ شوند. سری B در اینتل و AMD نشان دهنده مادربرد های میان رده است.

نکته: برای ساخت PC دسکتاپ League of Legends، چیپست های میان رده را توصیه می کنم.

کدام نسل چیپست را انتخاب کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، هر سری از چیپست ها دارای نسل های متفاوتی هستند. به عنوان مثال، آخرین نسل سری A A520 است. در مقایسه با A320 قدیمی‌ تر، تفاوت‌ های کمی دارد، به خصوص این واقعیت که A520 با به‌ روز رسانی کارخانه‌ ای برای پشتیبانی از آخرین پردازنده‌ های سری Ryzen 5000 ارائه می‌ شود.

فرم فاکتور مادربرد

سه فاکتور شکل مادربرد محبوب وجود دارد و آن ها تا حد زیادی ویژگی هایی مانند مقدار اسلات های PCIe و همچنین اندازه کیس پردازنده مورد نیاز جهان را تعیین می کنند. آن ها به شرح زیر است:

  • ATX: 12 x 9.6 in (305 x 244 mm)
  • Micro ATX: 9.6 × 9.6 in (244 × 244 mm)
  • Mini ITX: 6.7 x 6.7 in (170 x 170 mm)

پیشنهاد تک یک:

امیدواریم این پست برایتان مفید بوده باشد. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مخصوص بازی می توانید به پست دیگر ما در این مورد مراجعه کنید.

منبع: pcguide101

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *