معرفی محصول

بررسی ویژگی ها و قابلیت های هدفون بی سیم WF-1000XM4 سونی

بررسی هدفون WF-1000XM4

جدید ترین مدل از سری هدفون‌ های بی‌ سیم سونی، هدفون WF-1000XM4 است که این بار کوچک‌ تر و سبک‌ تر از همیشه است. طراحی جمع‌ و جور تر آن نیز، به این معنی است که حمل Sony WF-1000XM4 راحت تر است. اگر قصد خرید هدفون بی سیم، آن هم از برند سونی را دارید، همراه ما باشید تا هدفون WF-1000XM4 را بررسی کنیم.


قیمت و تاریخ عرضه

هدفون بی سیم WF-1000XM4، اکنون با قیمت 279.99 دلار (حدود 1 میلیون و 180 هزار تومان) در دسترس است. ما انتظار داریم که شاهد کاهش بیشتر قیمت آن در ماه های اخیر باشیم. زیرا برخی از فروش‌ های اولیه، باعث کاهش قیمت این هدفون‌ ها می‌ شود. از نظر رقابت نیز، WF-1000XM4 با طرح‌ های جایگزینی مانند Bose، Grado و Sennheiser مقایسه می‌ شود.

طراحی و کنترل

نقاط قوت:

  • کوچک تر از مدل های قبلی است
  • برنامه کنترل خوبی دارد
  • کنترل های لمسی خوب دارد

در بررسی WF-1000XM3 که نسخه قدیمی WF-1000XM4 است؛ هدفون‌ ها بزرگ بودند و کیف شارژ آن‌ ها نیز بزرگ بود، بنابراین سونی عاقلانه تصمیم گرفته است تا بخشی از این حجم را در نسخه جدید یعنی WF-1000XM4، کاهش دهد.

طراحی هدفون بی سیم WF-1000XM4، به گونه ای است که هدفون ها 10 درصد کوچک تر باکس شارژ هستند. این واقعیت که WF-1000XM4، هنوز هم جزو نمونه‌ های سنگین‌ از این نوع است، تنها نشان می‌ دهد که WF-1000XM3 چقدر بزرگ بوده است. اما حداقل کیف شارژ جدید، ممکن است در جیب شلوار جای بگیرد.

(همچنین، سونی بخش بزرگی از بسته بندی را نیز برداشته است. جعبه ای که WF-1000XM4 وارد آن می شود 40 درصد کوچک تر از جعبه WF-1000XM3 است و کاملاً مبتنی بر کاغذ، قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است.)

سطح بیرونی دایره‌ ای هر کدام از گوشی های هدفون WF-1000XM، دارای یک پد لمسی است و با استفاده از اپلیکیشن Headphones Connect می‌ توانید عملکرد هر یک را سفارشی کنید. آن ها می توانند صدا و پخش را کنترل کنند یا بین حالت های حذف نویز و صدای محیط از طریق ترکیب معمولی ضربه ها، فشار دادن و نگه داشتن طولانی مدت، تعویض شوند.

جابه‌ جایی بین حالت‌ های صدا، تغییر صدا و فعال یا غیر فعال کردن ویژگی‌ هایی مانند توجه سریع (که صدای چیزی را که گوش می‌ دهید کاهش می‌ دهد، بنابراین می‌ توانید بدون نیاز به برداشتن هدفون از گوش خود، یک مکالمه سریع داشته باشید) با کمترین فشار اتفاق می‌ افتد.

هدفون بی سیم WF-1000XM4، دارای برخی از ویژگی‌ هایی است که برای اولین بار در هدفون های WH-1000XM4 سال گذشته به نمایش گذاشته شد، مانند: حذف نویز فعال، که می‌ تواند مشخص کند که چه کاری انجام می‌ دهید و کجا آن را انجام می‌ دهید تا با شرایط خود سازگار شوید. جفت شدن سریع برای دستگاه های اندروید و ویندوز و “Speak to Chat”، که به سادگی از شما می‌ خواهد برای مکث کردن موسیقی خود، صدایی ایجاد کنید تا بتوانید بدون برداشتن هدفون، یک گپ کوتاه داشته باشید.

کنترل همچنین از طریق سه دستیار صوتی بزرگ سیری، دستیار گوگل و الکسا، در دسترس است که می‌ توانند از طریق کلمات “wake” احضار شوند. مهم نیست که دستیار انتخابی شما کدام باشد، WF-1000XM4 حتی در محیط های پر سر و صدا، کاملا دقیق به دستورالعمل ها گوش می دهد.

سه میکروفون در هر هدفون وجود دارد که از حذف فعال نویز، کیفیت تماس و تعامل با دستیار های صوتی مراقبت می کند. ترکیبی از میکروفون‌ ها، صدای کاربر را می‌ گیرند، اگرچه میکروفون‌ های feed-forward به‌طور خودکار در صورت تشخیص شرایط نامطلوب (به احتمال زیاد صدای باد) خاموش می‌ شوند. سونی همچنین یک سنسور رسانایی تعبیه کرده است که لرزش صدا را دریافت می کند، اما آن را به عنوان صدای محیط ثبت نمی کند.

عملکرد صوتی و حذف نویز

  • صدای متعادل، متوازن و قانع کننده
  • حذف نویز بسیار خوب
  • توانایی پویا و ریتمیک عالی

در بررسی عملکرد صوتی و حذف نویز هدفون WF-1000XM4، قبل از اینکه به موزیکال بودن و پویایی بی‌ نظیر WF-1000XM4 بپردازیم، باید به نحوه کنترل bass توسط هدفون توجه کنیم. کیفیت بِیس و وضوح فرکانس های پایین، خیره کننده است.

حذف نویز فعال، یک موفقیت به شمار می رود. بسیاری از هدفون ها، نشان داده‌ اند که می‌ توان صدا های خارجی را کاملاً رد کرد، بدون اینکه هیچ علامت متقابلی باقی بگذارد و بر کیفیت موسیقی که گوش می‌ دهید تأثیر بگذارد. هدفون بی سیم WF-1000XM4، نمی تواند دقیقاً همان ترفند را انجام دهد، اما مطمئناً تأثیر نویز محیط را بر تجربه شنیداری شما به حداقل می رساند.

اگر می‌ پرسید آیا WF-1000XM4 یک پله بالاتر از WF-1000XM3 است، می‌ توانیم این مورد را تأیید کنیم. طبق بررسی ویژگی WF-1000XM4، به نظر می رسد که جزئیات ظریف تری وجود دارند. نت‌ های بیس ،بهتر تعریف می‌ شوند و صدای کلی، متعادل‌ تر می‌ شود.

عمر باتری و اتصال

  • 8 ساعت عمر باتری
  • شارژ بی سیم
  • بلوتوث 5.2

اتصال هدفون بی سیم WF-1000XM4، از طریق بلوتوث 5.2 انجام می‌ شود. WF-1000XM4، با پد شارژ Qi سازگار است و پنج دقیقه به پریز وصل شود، یک ساعت دیگر کار می کند. علاوه بر LDAC، هدفون بی سیم WF-1000XM4 با کُدک های SBC و AAC سازگار است. اما هیچ نشانه ای از aptX در ظاهر آن وجود ندارد.

آیا هدفون بی سیم WF-1000XM4 سونی را بخرم؟

با توجه به تمام تغییرات طراحی و ویژگی های جدید در این هدفون های بی سیم، درست کردن آن ها باید یک چالش واقعی بوده باشد. با بررسی هدفون بی سیم WF-1000XM4، مشخص شد که این هدفون، تجربه کاربری رضایت‌ بخش، عمر باتری پیشرو، برخی از بهترین حذف‌ کننده‌ های نویز و کیفیت صدای کاملا خیره‌ کننده، ارائه می‌ دهد. به زبان ساده، این یک معیار جدید برای هدفون های بی سیم واقعی ممتاز است.

منبع: techradar

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *