ترفند, ترفند کامپیوتر, ترفند گوشی

نحوه جستجو حرفه ای در گوگل

جستجو در گوگل

میلیون ها نفر به دلایل مختلف هر روز از جستجوی گوگل استفاده می کنند. دانش آموزان از آن برای مدرسه، تجار از آن برای تحقیق و میلیون ها نفر دیگر از آن برای سرگرمی استفاده می كنند. اما ممکن است اکثر افراد از جستجوی گوگل به طور صحیح استفاده نکنند. آیا می خواهید به طور حرفه ای و موثرتری در گوگل جستجو کنید و سریعاً نتیجه جستجوی مورد نظر خود را بدست آورید؟ در ادامه با همراه باشید.

10 نکته و ترفند برای جستجو حرفه ای و موثر در گوگل

1. از زبانه ها استفاده کنید

اولین نکته استفاده از زبانه ها در جستجوی گوگل است. در بالای هر جستجو تعدادی زبانه وجود دارد. معمولاً تصویر، ویدئو، اخبار و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد. این زبانه ها به شما کمک می کنند راحت تر به چیزی که در جستجوی آن هستید، دست یابید.

اگر به تصاویر نیاز دارید، از تب Image استفاده کنید. اگر به دنبال مقالات خبری اخیر هستید، از تب News استفاده کنید. اکثر افراد از این زبانه ها استفاده می کنند و با کار آن آشنا هستند. توصیه می شود اگر تا به حال از این زبانه ها استفاده نکردید، از آن ها استفاده کنید، چرا که زمان جستجو را نیز کاهش می دهند.

2. از نقل قول استفاده کنید

یکی از روش های موثر و حرفه ای جستجو در گوگل استفاده از علامت نقل قول” ” است. قرار دادن کلمه کلیدی بین علامت نقل قول به گوگل می فهماند که تنها نتایجی را نشان دهد که این کلمه کلیدی در آن استفاده شده است.

به عنوان مثال ، اگر ژاکت های پاپی را جستجو کنید، گوگل محتوایی را که حاوی آن سه کلمه باشد به ترتیب جستجو می کند. با این حال، اگر “ژاکت های پاپی” را جستجو کنید، موتور جستجو نتایجی را نشان می دهد که در عنوانشان از کلمه کلیدی “ژاکت های پاپی” استفاده شده است.

3. محدود کردن جستجو با علامت خط تیره (-)

کلماتی که چندین معنا دارند یا برای موارد دیگر نیز ممکن است کاربرد داشته باشند، منجر به ایجاد نتایج ناخواسته می شوند. مثلا وقتی عبارت ال سی دی را جستجو می کنید و به دنبال اطلاعات یا قیمت ال سی دی مربوط به تلویزیون هستید، بیشتر نتایجی را مشاهده می کنید که مربوط به ال سی دی گوشی است.

در این شرایط برای جستجو حرفه ای در گوگل می توانید با علامت (-) کلمه مورد نظر را از نتایج جستجو حذف کنید. برای مثال می توانید کلمه “گوشی” یا “موبایل” را از جستجوهای خود حذف کنید. جستجو به این صورت است: ال سی دی -گوشی

دقت کنید که بین علامت (-) و کلمه مورد نظر نباید فاصله باشد.

4. جستجو در محتوای یک سایت

ممکن است بخواهید مقالات یا مطالب موجود در وب سایت خاصی را در گوگل جستجو کنید. انجام این کار بسیار ساده است و ما در زیر به شما نشان خواهیم داد.

جستجو در محتوای یک سایت

می توانید آدرس سایت مورد نظر خود را وارد کنید و موضوع مورد نظرتان را داخل نقل قول وارد کنید. به عنوان مثال: “نحوه اتصال اسپیکر به انواع تلویزیون” site: takyek.com

5. از علامت ستاره (*) استفاده کنید

این علامت برای گوگل به معنی پر کننده جای خالی است. کاربرد این عملگر برای زمانی است که کلمه ای را جستجو می کنیم اما قسمتی از آن را به یاد نمی آوریم و به جای آن کلمه (*) را قرار می دهیم و آن وقت گوگل معادل ستاره، کلمه مورد نظر را جستجو می کند. همچنین اگر به دنبال یک آهنگ هستید که متن کامل آن را نمی دانید، قسمتی از آن را وارد کنید و در پایان عبارت، یک * بگذارید.
به عنوان مثال: کریم خان *

استفاده از علامت ستاره برای جستجو در گوگل

6. برای انجام محاسبات ریاضی از ماشین حساب گوگل استفاده کنید

می توانید بعضی محاسبات خود را با جستجو در گوگل انجام دهید. البته باید به این نکته توجه کنید که گوگل همه مسائل ریاضی را حل نخواهد کرد، اما تعداد زیادی از آن ها را می تواند حل کند. به عنوان مثال وقتی در نوار جستجو عبارت 3*2+2 را وارد می کنید، برای شما یک ماشین حساب در اولین نتیجه جستجو ظاهر می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

انجام محاسبات ریاضی با استفاده از ماشین حساب گوگل

7. جستجو چندین کلمه به طور همزمان

جستجو در گوگل انعطاف پذیر است. این موتور جستجو می داند که شما ممکن است تنها با جستجو یک کلمه یا عبارت، آنچه را می خواهید پیدا نکنید. بنابراین به شما امکان می دهد، چندین عبارت را جستجو کنید.

با استفاده از این ترفند می توانید یک کلمه یا عبارت را به همراه کلمه یا عبارت دوم جستجو کنید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا به محتوای مورد نظر خود دست یابید.
به عنوان مثال “روش های آماده شدن برای مصاحبه شغلی” یا “چگونه برای مصاحبه شغلی آماده شویم؟” با این روش، هر دو عبارت را جستجو خواهید کرد. در این عبارت نقل قول نیز وجود دارد که در بالا به آن اشاره کردیم. در این نمونه، این دو عبارت به طور دقیق جستجو خواهد شد.

این کار را با کلمات نیز می توان انجام داد. به عنوان مثال: شکلات یا شکلات سفید
با این کار صفحاتی جستجو می شوند که دارای شکلات یا شکلات سفید باشند.

8- فقط از کلمات مهم استفاده کنید

وقتی در زمان جستجو از کلمات زیادی استفاده کنید، ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید. این بدان معنی است که ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا بتوانید آنچه را که می خواهید پیدا کنید.

به عنوان مثال: کجا می توانم یک رستوران سنتی پیدا کنم؟ به جای این عبارت، جمله رستوران های سنتی نزدیک یا رستوران های سنتی نزدیک من را جستجو کنید. انجام این کار به گوگل کمک می کند بدون نیاز به موارد نامناسب، آنچه را که نیاز دارید، پیدا کند. بنابراین سعی کنید از کلمات مهم برای جستجو استفاده کنید.

9. جستجوی فایل

اگر می خواهید یک نوع خاصی از فایل را جستجو کنید، باید عبارت “:filetype” را همراه با نوع فایل درخواستی در جستجو خود قرار دهید. مثلا اگر به دنبال فایل های مایکروسافت اکسل می گردید، باید عبارت “filetype:xls” را جستجو کنید.

10. جستجو آب و هوا

برای جستجو از وضعیت آب و هوا کافی است، کلمه weather را بنویسید و بعد از آن نام شهر مورد خود را به انگلیسی وارد کنید. جستجوی این عبارت خلاصه ای از وضعیت و دمای هوای شهر مورد نظر را برایتان نمایش می دهد.
به عنوان مثال: weather mashhad

جستجو آب و هوا در گوگل

سخن آخر

موتور جستجوی گوگل یک ابزار جستجوی بسیار قدرتمند است. با استفاده از نکاتی که در بالا ذکر شد، می توانید هر چیز و هر آنچه را که در شبکه جهانی وب وجود دارد را پیدا کنید.

منبع: lifehack

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *