مجله تکنولوژی

همه چیز در مورد شغل گیمر حرفه ای و نحوه کسب در آمد از بازی

گیمر حرفه ای

ممکن است تا به حال به گوشتان خورده باشد که فلانی یک گیمر حرفه ای است و از گیمینگ درآمد خوبی دارد. به نظر شما این اخبار عجیب غیر ممکن هستند؟ در واقع باید بگویم این مورد کاملا امکان پذیر است. شاید تا قبل سال 2012 کسب درآمد از طریق گیمینگ یک رویای دست نیافتنی بوده باشد اما امروزه کاری که زمانی از نقطه نظر والدین نوعی وقت تلف کردن بود، یک شغل حرفه ای و خاص محسوب می شود. گیمینگ برای افراد با استعداد و باهوش شغل بسیار مناسبی است.

آیا گیمینگ یک شغل است؟

به یک محل کار فکر کنید که مجبور نیستید یک برنامه ثابت ساعت کاری را دنبال کنید. جایی که شما روزانه 14 ساعت بازی می کنید و رقم های جذاب دریافت می کنید. شغل گیمر حرفه ای اکنون یک واقعیت است. شما می توانید طرفدار یک بازی باشید. در مسابقات قهرمانی ملی و بین المللی شرکت کنید و برای کشور خود بازی کنید. اما چیزی که شما باید بدانید این است که باید در این کار فوق العاده باشید.

علاوه بر این گیمر حرفه ای یک شغل طولانی مدت نیست. محبوبیت گیم ها اغلب تغییر می کند و وقتی این اتفاق می افتد درآمد شما به طرز چشمگیری کاهش می یابد. کروپنیک، که از زمان فرزند آوری خود کمتر رقابت می کند، گفت: صرف ساعت های طولانی انجام گیمینگ، برای داشتن خانواده مناسب نیست. در واقع اگر قصد دارید تشکیل خانواده بدهید گیمر حرفه ای بودن مناسب شما نیست اما با توجه به این که مشاغل دیگری در این رابطه وجود دارند که می توانند جذاب باشند، شما می توانید بعد از مدتی در شغل گیمر حرفه ای بازنشسته شوید و به آن ها نیز فکر کنید.

چه مشاغل بلند مدتی برای گیمرها مناسب است؟

نمایی از یک استودیو ساخت بازی

آیا احتمال این را داشته اید که اشتیاق خود را برای بازی در نظر بگیرید و آن را به یک حرفه طولانی و موفق تبدیل کنید؟ اکنون که گیمینگ یک صنعت چند میلیارد دلاری است، گزینه های شغلی گیم بسیاری برای انتخاب وجود دارد. هم در جنبه های فنی و هم در زمینه های خلاق این رشته می توانید فعالیت کنید. اگر تعهد، مهارت و انگیزه ای برای غرق شدن در دنیای گیمینگ دارید، این امکانات بی پایان هستند.

اکنون چند نمونه شغل مرتبط با گیمینگ به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید به طور دائم به آن ها بپردازید:

انیماتور بازی

آیا تا به حال به آن گرافیک ها و انیمیشن ها در بازی هایی تجربه کرده اید دقت کرده اید؟ استادان اصلی این گرافیک ها و طراحی ها انیماتور های بازی هستند که شخصیت ها و اشیاء بازی را طراحی، متحرک سازی و بازآفرینی می کنند. آن ها فن آوری را با هنر ترکیب می کنند و محیط ها و تصاویر متحرک تعاملی را برای بازی های ویدیویی ایجاد می کنند.

سازنده بازی

یک سازنده بازی در برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر کل چرخه ساخت بازی نقش دارد. آن ها بخشی از ویراستاران، تولید کنندگان بخشی، مدیران بخشی از محصول هستند. آن ها وظیفه اصلی برنامه ریزی، بودجه بندی، توسعه، ویرایش و صدور مجوز از پروژه را برای مقیاس گذاری انجام می دهند. یک تولید کننده بازی ویدیویی یکی از کسانی است که می تواند پروژه را در تاریخ قفسه نهایی راهنمایی کند.

مهندس صوتی

ظاهر و تجربه کلی یک بازی ویدیویی به کیفیت صدا متکی است. بنابراین، شما به عنوان مهندس صوتی بازی، روی موسیقی متن کل بازی یعنی جلوه های صوتی، محیط، پخش صدا، موسیقی پس زمینه و غیره کار خواهید کرد تا تجربه بازی را طبق دستورالعمل های سازنده بازی افزایش دهید.

مدیر خلاق

مدیران خلاق بازی های ویدئویی مسئول ظاهر و احساس کلی بازی هستند. آن ها همه جنبه های بازی را بررسی می کنند، از ایجاد مفهوم بازی تا پایان نهایی آن. به عنوان مدیر خلاق بازی، این جنبه ها را دنبال خواهید کرد: گیم پلی، سبک صوتی و تصویری، داستان و روایت، و همچنین عناصر بازاریابی. بسیاری از افرادی که مایلند یک گیمر حرفه ای موفق باشند و می خواهند با صنعت بازی در ارتباط باشند، اغلب آرزو دارند که یک مدیر خلاق شوند.

طراح بازی

نقش طراح بازی ایجاد ویژگی های روایی، طراحی داستان های داستان، شخصیت زیستی و سایر عناصر دخیل در طراحی بازی ویدیویی است. بنابراین، به عنوان یک طراح بازی، در طراحی آثار هنری جنبه های بازی بصری مانند شخصیت ها، گرافیک ها، ابزارها و سلاح ها مشارکت خواهید داشت.

تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای

گیمر حرفه ای
بهترین گیمر حرفه ای در بازی League of Legends، فیکر

گیمینگ از زمان Pac-Man تا کنون مسیری طولانی را طی کرده است. اگرچه رقابت در برابر سایر گیمرها همیشه بخشی از این تفریح بوده است، اما گیمرهای امروزی این رقابت را به یک حرفه تبدیل می کنند. از Major League Gaming گرفته تا استریم حرفه ای، بازی یک کار جدی است. اما اگر می خواهید از آن شغل بسازید، به فداکاری زیادی نیاز خواهید داشت. اکثر ورزش های الکترونیکی یا eSports بازیکنانی با تمرین روزانه 10 ساعت در روزدارند.

جایگاه و شبکه خود را پیدا کنید

شبکه بدون توجه به اینکه به کدام صنعت علاقه مند هستید، بخشی مهم در ایجاد حرفه شما است. با ایجاد ارتباط با گیمرهای حرفه ای همفکر، نه تنها خود را برای اهداف شغلی آماده می کنید بلکه اهداف دقیق خود را شکل می دهید. اما فقط با کسی که به طور حرفه ای بازی های ویدیویی بازی می کند شبکه نشوید. با پیدا کردن کسانی که در سطح شما و کمی بالاتر بازی می کنند شروع کنید. به این ترتیب بدون دلسرد شدن، تفاوت های ظریف بازی را یاد خواهید گرفت.

با مشاهده گیم پلی بازیکنان پیشرفته تر و گوش دادن به بحث های آن ها، از بازیکنان پیشرفته تر یاد بگیرید. آن را جذب کرده و در گیم پلی خود اعمال کنید. اگر می خواهید eSports را به صورت حرفه ای انجام دهید، باید مهارت ها و تمرینات خود را تقویت کنید.

به برخی از مسابقات بپیوندید

مسابقات یک روش عالی برای گیمرها در سطح مهارت های مختلف است که می توانند در سطوح محلی و بین المللی با یکدیگر رقابت کنند. بعد از اینکه مهارت های خود را تمرین کردید و آن ها را عالی کردید، وقت آن است که جرأت خود را آزمایش کنید و به یکی از آن ها بپیوندید. تجربه مسابقات، هر چقدر هم کم باشد، یک قسمت حیاتی از ورود به یک بازی رقابتی است. با پیوستن به یک تورنمنت، ایده کاملی از صنعت بازی دریافت می کنید و شخصاً به شبکه می روید.

شما فقط با گیمرهایی که در سطح مهارت شما هستند بازی نخواهید کرد بلکه با تیم های eSports که حقوق، اسپانسر، حمایت و تبلیغات دریافت می کنند نیز بازی خواهید کرد. خواهید دید که بازیکنان ماهر واقعاً چگونه به نظر می رسند و می توانید با عزم، تمرین و مهارت مناسب، در کجا باشید.

گیم پلی خود را پخش جریانی کنید

Twitch ،YouTube Gaming و Discord از پلتفرم های محبوب اجتماعی هستند که در آن گیمر ها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از طریق جریان بازی خود درآمد کسب کنند. پخش جریانی یک روش عالی برای گیمرها برای ترکیب مهارت های فنی خود با تفسیر است، که اگر گیمر حرفه ای شخصیتی فان یا کمدی داشته باشد، می تواند برای بینندگان سرگرم کننده باشد.

شروع به کار با Twitch را در نظر بگیرید تا گیم پلی خود را جریان دهید. نزدیک بودن را یاد بگیرید و خود را به بازار عرضه کنید. شما ممکن است فقط موارد زیر را جمع کنید. اگر پخش جریانی مستقیم برای شما مناسب نیست، این بدان معنا نیست که باید مهارت های بازی خود را کاملاً تخفیف دهید. می توانید از گیم پلی خود برای ایجاد راهنما های بازی برای بینندگان و مشترکین علاقه مند نیز استفاده کنید.

هزاران گیمر در آنجا هستند که سعی می کنند مهارت های خود را دقیقاً مانند شما بهبود دهند، این بدان معنی است که محتوای آموزشی می تواند به اندازه سایر انواع پخش جریانی طرفداران زیادی را جمع کند. فقط مطمئن باشید که قبل از پخش جریانی کاملاً گیم پلی آموزشی را برای بازی در نظر گرفته اید.

به یاد داشته باشید که این کار آسان نخواهد بود

گیمر حرفه ای بسیار متفاوت از بازی به عنوان یک سرگرمی است. مهم است که به یاد داشته باشید ورود به این صنعت کار آسانی نیست. شما باید ساعت های زیادی را پشت سر بگذارید، تمرین کنید و مهارت های خود را در یک محیط رقابتی تقویت کنید. شبکه، از شبکه های اجتماعی و سیستم عامل های بازی ویدیویی خود استفاده کنید و منشعب شوید. اما مهم تر از همه، متمرکز باشید.

گیمر حرفه ای دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

گیمر حرفه ای دقیقاً چه کاری انجام می دهد

وقتی شما یک گیمر حرفه ای هستید، مرز بین کار و بازی محو می شود. در این حرفه به شما پول می دهند تا بازی کنید، اما این شغل به همان اندازه تمرین روزانه نیاز دارد که یک ورزشکار حرفه ای به آن نیاز دارد. اگر در بازی ها طبیعی هستید، ساعت ها تکرار کنید تا در همان سطح تسلط پیدا کنید و بازتاب سریع داشته باشید.

آنچه یک گیمر حرفه ای را از یک گیمر معمولی متمایز می کند، میزان زمانی است که برای تکرار تمرینات صرف می کنند تا زمانی که سریع ترین و بهترین باشند. گیمر های حرفه ای بار ها و بار ها در برابر رقبای آنلاین بازی می کنند و شما اغلب می بینید که شش تا هشت ساعت در روز تمرین می کنند تا رفلکس های خود را در شرایط عالی نگه دارند. و وقتی تعداد برد های یک گیمر زیاد و زیاد تر می شود توجه سرمایه گذاران را به خود جذب می کند و به همین راحتی به عنوان یک گیمر حرفه ای شاغل می شود. البته به همین راحتی ها هم نیست!

گیمر حرفه ای چگونه از بازی درآمد کسب می کند؟

چک برنده یک بازی

در ده سال اخیر، محبوبیت esports به شدت افزایش یافته است، که نشان می‌دهد که مسابقات قهرمانی League of Legends از Riot Games خود را به عنوان سومین ورزش محبوب در ایالات متحده در میان جوانان 18-34 ساله معرفی کرده و تنها پس از لیگ ملی فوتبال و انجمن ملی بسکتبال قرار دارد. به علاوه، علاوه بر بازی‌های تحریم‌شده و رقابتی، تعداد زیادی از افراد در پلتفرم‌های معروف مانند Twitch و YouTube فعالیت‌های مستقیم جریان بازی ویدیویی را آغاز کرده‌اند، که این امر باعث افزایش چشمگیری شده است. علاوه بر این، جام جهانی Fortnite 2019 به یک نسل کل (و شاید مهم تر از همه، والدین آن ها) نشان داد که پول جدی در بازی های ویدئویی رقابتی وجود دارد.

با رشد صنعت esports سال به سال در سطوح قابل توجه و پایدار، تعداد ورزشکاران تمام‌وقت در ورزش‌های esports بیشتر شده است. این به ویژه به دلیل افزایش رقابت، نیاز به آموزش شبانه‌روزی و مدیریت استعدادهای برتر را تشدید کرده است. به طور کلی، پنج منبع درآمد اصلی برای گیمرهای حرفه ای وجود دارد: پول جایزه، حقوق، حمایت مالی، پخش زنده و محتوای ویدیویی درخواستی.

پول جایزه

پول جایزه قدیمی ترین و ساده ترین روش کسب درآمد به عنوان یک گیمر حرفه ای است. اگر یک بازیکن در مسابقات به اندازه کافی خوب باشد، بخشی از جایزه مسابقات را دریافت می کند، شبیه به ورزش های معمولی مانند گلف یا تنیس. جایزه های بیشتر در عناوین متمرکز بر تک نفره شیوع بیشتری دارند، با این حال، مسابقات تیمی در تورنمنت های مهم (مانند Dota 2’s The International) اغلب با بازیکنانی که از طرف سازمان رقابت می کنند، جایزه مشترک دارند.

حقوق

برخی از اولین تیم های تشکیل شده esports شامل Cloud9 ،TSM و Team Liquid هستند. این سازمان ها پیشگام بسیاری از روند هایی هستند که در نهایت منجر به افزایش کیفیت زندگی بازیکنان آن ها شده است که مهم ترین آن ها حقوق تضمینی است.

اکنون، بسیاری از تیم‌ها مزایای تضمین شده بیشتری را برای جذب استعدادهای برتر در بازار کار رقابتی ارائه می‌دهند. خانه های تیمی میلیون دلاری با متخصصان تغذیه و سرآشپزها در سراسر لس آنجلس، برلین و سایر مراکز ورزش یافت می شود، زیرا تیم ها تلاش می کنند بازیکنان خود را با هر مزیت رقابتی در تلاش برای تقویت عملکرد و روحیه خود فراهم کنند.

حامیان مالی

حمایت مالی یکی دیگر از منابع درآمد زا گیمر های حرفه ای و پخش کننده ها است. از آنجا که پخش کننده ها و پخش کننده های esports به طور فزاینده ای در معرض دید عموم قرار گرفتند و پایگاه های قابل توجهی را جذب کردند، شرکت هایی که به بازی های ویدئویی بومی نیستند و esports به طور فزاینده ای از این افراد و همچنین تیم ها و لیگ ها حمایت مالی می کنند.

Twitch

پخش جریانی شاید محبوب ترین راه برای گذران زندگی گیمرهای غیررقابتی در فضای بازی های ویدیویی باشد در حالی که جریان سازی شامل فعالیت های واقعی (IRL) مانند پخت و پز، تماشای فیلم یا فقط چت می شود، بدون شک پیدایش این صنعت که به سرعت در حال رشد است و هنوز هم بخش قابل توجهی از ترافیک کلی در سایت های پخش کننده را نشان می دهد.

YouTube

ارسال محتوای VOD به YouTube روش دیگری است که بسیاری از گیمرهای حرفه ای از محتوایی که ایجاد کرده اند کسب درآمد می کنند. بسیاری از گیمرهای حرفه ای سردبیرانی دارند که یک جلسه پخش جریانی کامل، هشت یا ده ساعته را برای پخش در YouTube به ده تا بیست دقیقه کاهش می دهد و فرصتی را برای طرفداران فراهم می کند که ممکن است قادر به تماشای مطالب در زمان واقعی (یا برای جلسه کامل) تا همچنان محتوای سازندگان مورد علاقه خود را ببینند.

معرفی گیمر ها

اکثر گیمر ها حداقل چند دقیقه را صرف گشتن دنبال ایده تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای بازی کرده اند.

وقتی به این نام‌ های برتر در ورزش‌ های الکترونیکی نگاهی بیندازید، به راحتی می‌ توانید ببینید که این بازیکنان چگونه توانسته‌ اند موفق شوند. در ادامه لیستی از بهترین، محبوب ترین، پر درآمد ترین و موفق ترین گیمر های جهان را خواهید دید

آمنزیاک

آمنزیاک با اولین قهرمانی خود در Hearthstone در بین بهترین ها قدم گذاشت. نام او ویلیام بارتون است و فقط 15 سال سن دارد. اما سن کم او مانع از آن نشد که در ماه مارس سال گذشته قهرمان زمستانی قاره آمریکا در مسابقات قهرمانی Hearthstone شود. شاید برایتان سوال باشد که چگونه بازیکنی به این جوانی توانست تا این حد در مسابقات موفق شود؟ بارتون بردهای خود را به پیش بینی صحیح متا بازی مسابقات نسبت می دهد. یک تورنمنت با این اندازه برای او اولویت اصلی بود، او دعوت به تورنمنت های کوچکتر را رد می کند تا روی تکالیف مدرسه اش تمرکز کند.

Olafmeister

اولاف یک جوان 24 ساله سوئدی است که توسط HLTV.org به عنوان بهترین بازیکن سال 2015 انتخاب شد. او همچنین 404000 دنبال کننده در Twitch.tv دارد. شهرت او در بازی Counter-Strike است که برای تیم Fnatic بازی می کند. او از بیش از 75 تورنمنت نزدیک به 300000 دلار درآمد داشته است.

ایان پورتر

ایان پورتر یک آمریکایی و یک بازیکن حرفه ای بازنشسته Halo است، اما همچنان به طور فعال در مسابقات Call of Duty رقابت می کند. او اولین کسی در جهان بود که عنوان Major League Gaming Pro Player را در هر دو فرنچایز (Halo و CoD) به دست آورد.

ایان بیش از یک سال در بازی Call of Duty به عنوان بازیکن حرفه ای با بیشترین برد رکورد خود را حفظ کرده است. او حداقل هفت تورنمنت از تمام بازی‌های Call of Duty که در آنها به صورت حرفه‌ای شرکت کرده است، برنده شده است.

جاناتان وندل

جاناتان وندل اکنون بازنشسته شده است اما در سال 1999 به عنوان یک جوان 18 ساله شروع کرد. Quake III Arena اولین بازی او بود که در اولین تورنمنت خود سوم شد. او همچنین موفقیت های زیادی در مسابقات Quake III Arena، Unreal Tournament 2003 Painkiller، Call of Duty و Counter-Strike کسب کرده است. او در طول دوران حرفه ای خود ۱۲ عنوان قهرمانی جهان را به دست آورده است.

کریستوفر السوند

کریستوفر السوند در سال 2007 شروع به رقابت کرد. اکثر مردم از کریستوفر به عنوان یکی از بهترین بازیکنان Counter-Strike 1.6 در تمام دوران استقبال می کنند. او بیش از 316000 دلار از طریق فعالیت خود در Counter-Strike به دست آورده است. کریستوفر در حال حاضر برای نینجا ها بازی می کند و 26 سال سن دارد.

لی جی دانگ

لی جی دانگ یکی از بازیکنان 26 ساله است که به دلیل تسلط خود بر فرنچایز Starcraft شناخته شده است. او در هر دو نسخه Starcraft و Starcraft II موفق بوده و جزو سی و چهار گیمر حرفه‌ای با درآمد بالا قرار دارد. همچنین، او پردرآمدترین بازیکن Starcraft است که تاکنون بیش از 611,000 دلار کسب کرده است.

لی سانگیوک

لی سانگیوک شهرت گسترده ای به عنوان بهترین بازیکن میانی در League of Legends دارد. او با بیش از نیم میلیون دلار درآمد، پر درآمد ترین بازیکن League of Legends است.

Saahil Arora

 Saahil Arora

Saahil Arora دومین گیمر حرفه ای پر درآمد در جهان است. او یک بازیکن DotA 2 است که در دوران دفاع از باستانی ها بیش از 2.1 میلیون دلار درآمد داشته است. او در تعدادی از مسابقات DotA که در دو سال گذشته شرکت کرده است، مقام اول و سوم را کسب کرده است. Saahil Arora با تیم Evil Geniuse در داخل و خارج بازی می کرد و پس از عملکردی قدرتمند در مسابقات بین المللی 2014 به عنوان یکی از بهترین آفلانر های جهان مورد ستایش قرار گرفت.

PPD و Fear

 PPD و Fear

PPD و Fear بازیکن DotA هستند که هنوز در تیم Evil Geniuse بازی می کنند. آنها به ترتیب اولین و سومین گیمر های پر درآمد جهان هستند. Fear 1.9 میلیون دلار و PPD 2.1 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. این دو، همراه با بقیه تیم Evil Geniuses خود، مقام اول را در مسابقات بین المللی 2015 به دست آوردند که منجر به دریافت جایزه نقدی زیادی شد.

ممکن است علاقه مند شوید:

برای تهیه امکانات سخت افزاری گیمینگ می توانید به فروشگاه اینترنتی تک یک مراجعه کنید.

تاریخ بروزرسانی 1402/8/18

Gerelateerde berichten

One thought on “ ”

  1. tris گفت:

    سلام با تشکر از مطالبتون
    فقط ی سوال؟!!
    چرا یک شرکت باید روی بازیکنا سرمایه گزاری کنه؟!!
    برای تبلیغات بازی؟!!

    1. Melika Asgharzadeh گفت:

      سلام، شما لطف دارید. همونطور که در مقاله مطالعه کردید، گیمینگ یک صنعت چند میلیارد دلاری هست و از همه نظر برای سرمایه گذاران سود داره. گیمر ها امروزه فعالیت زیادی توی فضای مجازی دارن و از راه های مختلفی به معروفیت می رسند. مخاطبانشون هم گیمر های دیگه هستن و قطعا برای یک شرکت که به طور مثال محصولات مرتبط با گیمینگ رو می فروشه، سرمایه گذاری روی گیمر های معروف سود داره. گیمر های حرفه ای معروف یکجور سلبریتی توی این صنعت به حساب میان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *