مجله تکنولوژی, معرفی محصول

بهترین وب کم ها برای استریم

وب کم استریم

مؤثر ترین راه برای بالا بردن کیفیت حضور در جلسات اداری و استریم بازی این است که از بهترین وب کم ها استفاده کنید. به احتمال زیاد لپتاپ یا سیستم کامپیوتری شما یک وب کم دارد اما حدس می زنم که کیفیت تصویر و بلندگوی افتضاحی دارد. اگر در مورد خرید یا ارتقاء وب کم جدی هستید، در این مقاله می توانید نگاهی به پیشنهادات ما بیاندازید.

لیست وب کم های استریم معرفی شده

  1. Logitech Streamcam
  2. Logitech C922 Pro
  3. Elgato Facecam
  4. Razer Kiyo
  5. MEVO Start
  6. PlayStation 5 HD Camera
  7. Microsoft LifeCam HD-3000

1. Logitech Streamcam

وب کم استریم؛  Logitech Streamcam
Logitech Streamcam
ویژگی ها
رزولوشن یا وضوح تصویر1080p
نرخ فریم60 فریم در ثانیه با رزولوشن 1080p
میدان دید78 درجه
اندازه58 * 66 * 48 mm
وزن150 گرم
قابلیت اتصالUSB-C

Logitech Streamcam یک مدل جدید است که کیفیت فیلم برداری آن عالی است، با نرخ 60فریم بر ثانیه و با کیفیت 1080 پیکسل، بسیار عالی به نظر می رسد. اگر این وب کم را داشته باشید، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد کیفیت تصویر خود ندارید. قاب بندی خودکار و ویژگی های این وب کم شما را در مرکز قرار می دهد و تصویر را متعادل نگه می دارد تا خروجی دلپذیری داشته باشد. همچنین می توانید نرم افزار Logitech Capture را که برای ویندوز یا مک در دسترس است، نصب کنید تا این روند نصب و راه اندازی را ساده تر کنید و یا می توانید مقاله دیگر ما درباره نحوه اتصال وب کم به کامپیوتر را بخوانید.

ظاهر Logitech Streamcam بسیار شیک به نظر می رسد و قابلیت نصب روی سه پایه رومیزی را دارد، که باعث می شود دوربین را دقیقاً در زاویه ای که می خواهید قرار دهید. تنها مشکل این وب کم این است که کابل USB-C آن کوتاه است و جدا نمی شود. در واقع نمی توانید آن را با یک کابل طولانی تر جایگزین کنید. این امر تطبیق پذیری موقعیت را کمی کاهش می دهد، اما برای یکی از بهترین وب کم های استریم این یک عیب کوچک است.

مزایا

  • قابلیت قاب بندی خودکار
  • نصب انعطاف پذیر
  • کیفیت تصویر عالی

معایب

  • کابل USB-C غیر قابل جدا شدن

2. Logitech C922 Pro

وب کم استریم؛  Logitech C922 Pro
Logitech C922 Pro
ویژگی ها
رزولوشن یا وضوح تصویرضبط با کیفیت 1080p، پخش زنده با کیفیت 720p
نرخ فریم30 فریم بر ثانیه با رزولوشن 1080p و 60 فریم در ثانیه با رزولوشن 720p
میدان دید78 درجه
اندازه71 * 95 * 44 mm
وزن150 گرم

ما فکر می کنیم بهترین وب کم برای پخش زنده Logitech C922 است. این گزینه برجسته، برای هرکسی که برای اولین بار وارد بازی همراه با استریم، ویدئو کنفرانس و … می شود یا می خواهد وب کم خود را ارتقا دهد، مناسب است. این دستگاه به طور مرتب و دقیق به بالای تلویزیون یا مانیتور شما می چسبد، یا اگر بخواهید زاویه ها و قاب بندی خود را تغییر دهید، می توانید آن را به سه پایه متصل کنید. این وب کم با وضوح 1080p Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری و پخش می شود. همچنین یک حالت “فوق سریع” برای پخش با کیفیت 720p و سرعت 60 فریم در ثانیه وجود دارد.

میکروفون های دوگانه این مدل صدای استریو ایجاد می کنند، بنابراین نیازی به میکروفون جداگانه ندارید. این وب کم استریم دوربین سه پایه 18.5 سانتی متری دارد و لنز آن میدان دید گسترده 78 درجه است.

مزایا

  • می تواند روی مانیتور یا سه پایه نصب شود
  • حذف پس زمینه اختیاری
  • پخش HD
  • میکروفون استریو

معایب

  • عدم پشتیبانی از میکروفون خارجی
  • کمی گران قیمت

3. Elgato Facecam

وب کم استریم؛  Elgato Facecam
Elgato Facecam
ویژگی ها
رزولوشن یا وضوح تصویر1080p
نرخ فریم60 فریم در ثانیه با رزولوشن 1080p
میدان دید82 درجه
اندازه58 * 80 * 48 mm
وزن103 گرم
قابلیت اتصالUSB 3.0 و USB-C

Elgato Facecam یک وب کم استریم تازه وارد و نسبتا جدید است. این وب کم با رزولوشن 1080pو با نرخ فریم 60p، فیلمبرداری می کند. تصویر پیش فرض تولید شده به اندازه کافی روشن است (برخی ممکن است آن را بیش از حد نورانی کنند) اما اگر مطابق میل شما نبود، به راحتی می توانید تنظیمات را با کمک نرم افزار Elgato’s Camera Hub انجام دهید.

از جهات دیگر، دوربین بسیار ساده است. هیچ میکروفون داخلی وجود ندارد و دلیل این شرکت این است که هرکسی که مایل است میکروفون داشته باشد، تقریباً 200 دلار برای یک وب کم استریم هزینه کند، احتمالاً قصد استفاده از میکروفون کم کیفیت را ندارد و یا میکروفون مخصوص خود را دارد یا قصد خرید دارد.

اگر قصد خرید میکروفون دارید، به مقاله دیگر ما درباره معرفی بهترین میکروفون های سال 2021 سر بزنید.

قیمت این وب کم تقریبا منصفانه است اما باید در نظر بگیریم که با خرید این وب کم شما مجبور هستید در کنار آن میکروفون هم تهیه کنید.

مزایا

  • رزولوشن 1080p
  • کنترل تنظیمات خوب

معایب

  • بدون میکروفون داخلی
  • گران

4. Razer Kiyo

وب کم استریم؛  Razer Kiyo
Razer Kiyo
ویژگی ها
رزولوشن یا وضوح تصویر1080p یا 720p
نرخ فریم30 فریم در ثانیه با کیفیت 1080 و 60 فریم در ثانیه با کیفیت 720 پیکسل
میدان دید90 درجه
اندازه69 * 69 * 48 mm
وزن200 گرم
قابلیت اتصالUSB 3.0 و USB-C

نورپردازی در وب کم بخش مهمی از استریم و کنفرانس های ویدئویی است. شما باید مطمئن شوید که چهره تان هنگام پخش، روشن و یکنواخت است. برای دستیابی به این هدف می توانید بر روی نورپردازی، به صورت مستقل سرمایه گذاری کنید، اما اگر بودجه محدودی دارید، می توانید با Razer Kiyo، که دارای 12 حلقه LED است، از نورپردازی بهتری بهره مند شوید. حلقه نوری دوربین را احاطه کرده است و می توان میزان روشنایی آن را تنظیم کرد. این وب کم در فاصله یک متری تا 10 لوکس روشنایی و با دمای رنگ 5600K ارائه می دهد.

در مورد خود وب کم Razer Kiyo باید بگویم که وضوح 1080p Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه پخش می شود که برای این محدوده قیمت استاندارد است. اگرچه کمی بزرگتر از برخی دیگر از وب کم ها است، اما Kiyo هنوز به زیبایی روی مانیتور شما قرار می گیرد.

مزایا

  • رزولوشن Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • حلقه یکپارچه نور LED

معایب

  • دارای پشتیبانی صوتی خارجی
  • در اکثر فروشگاه ها موجود نیست

5. MEVO Start

وب کم استریم؛  MEVO Start
MEVO Start
ویژگی ها
رزولوشن یا وضوح تصویر1080p
نرخ فریم30 فریم در ثانیه با کیفیت 1080p
میدان دید84 درجه
اندازه75 * 87 * 34 mm
وزن232 گرم
قابلیت اتصالWi-Fi (NDI) ، USB-C ، میکروفون 3.5 میلی متری

Mevo با یک برنامه اختصاصی در گوشی، به صورت هدفمند به عنوان یک وب کم استریم ساخته شده است و به شما امکان می دهد در حین ضبط های خود با استفاده از برنامه، حرکت کنید، کج شویدو یا زوم کنید. دوربین از طریق یک شبکه Wi-Fi یا هات اسپات گوشی شما که برای استریم طراحی شده است، کنترل می شود. این مدل در واقع دنباله Mevo Plus 2018 است.

از نظر سخت افزاری، دوربین کوچک آن، میدان دید 84 درجه دارد. همان زمان با استریم، ویدئو را روی کارت MicroSD خود ضبط می کند، بنابراین شما می توانید نسخه پشتیبان تهیه کنید تا با استفاده از آن کار ویرایش را انجام دهید. می توانید صدا را از طریق گوشی یا میکروفون 3.5 میلی متری وب کم دریافت کنید.

از نظر عملکرد، برنامه نه تنها برای استفاده و اتصال به سیستم عامل های پخش (فیس بوک، یوتیوب، هر RTMP) آسان است، بلکه تنظیمات گسترده از پیش تعیین شده و دستی از عکس را ارائه می دهد.

مزایا

  • قابلیت چرخش، شیب و بزرگنمایی
  • نرم افزار ساده برای گوشی های هوشمند
  • جمع و جور و حمل آسان

معایب

  • برای دریافت کیفیت 4K به Mevo Plus نیاز دارید

6. PlayStation 5 HD Camera

وب کم استریم؛  PlayStation 5 HD Camera
PlayStation 5 HD Camera
ویژگی ها
رزولوشن یا وضوح تصویر1080p
اندازه70 * 121* 198 mm
وزن317.5 گرم

اگر از علاقه مندان به استریم ps5 هستید، باید وب کم HD را در ps5 بررسی کنید زیرا در حال حاضر تنها گزینه موجود است. شما می توانید از دوربین PS4 موجود از طریق یک آداپتور استفاده کنید، اما رزولوشن آن 720p است و ترفند های جالب دوربین جدید را ندارد. این ترفند ها شامل ابزار های حذف پس زمینه داخلی است، بنابراین اگر از صفحه سبز استفاده می کنید، می توانید پس زمینه خود را برش دهید یا حتی آن را به طور کامل حذف کنید. دوربین PS5 HD به طور یکپارچه با کنسول ادغام می شود. به سادگی دکمه “create” را در پد کنترل DualSense فشار دهید. اکنون می توانید ضبط یا استریم را شروع کرده و استریم تصویر در تصویر را ارائه دهید تا بتوانید محتوا را روی پلتفرم دلخواه خود (مانند Twitch و YouTube) ارائه دهید.

مزایا

  • تنها دوربین بومی پلی استیشن 5
  • خروجی 1080p
  • حذف پس زمینه داخلی

معایب

  • با PlayStation VR سازگار نیست

7. Microsoft LifeCam HD-3000

وب کم استریم؛  Microsoft LifeCam HD
Microsoft LifeCam HD
ویژگی ها
رزولوشن یا وضوح تصویر720p
اندازه109 * 39 * 44 mm
وزن90.7 گرم
میدان دید60 درجه
نرخ فریم30 فریم بر ثانیه

یکی از گزینه های مقرون به صرفه وب کم های استریم، HD-3000 است. مایکروسافت ثابت می کند که بدون نیاز به صرف هزینه های زیاد، می توانید پخش استریم داشته باشید. این وب کم دارای رزولوشن 720p HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه است، اما هنوز هم وضوح بالایی دارد و وقتی در گوشی مشاهده شود کاملاً قابل قبول خواهد بود. این دوربین قابلیت ردیابی خودکار چهره، تنظیم نور و میکروفون داخلی دارد و ادعا می کند که به انواع مانیتور های کامپیوتر متصل می شود.

قابلیت بزرگنمایی دیجیتال نیز وجود دارد، اگرچه ما از استفاده از آن را توصیه نمی کنیم، زیرا رزولوشن 720p، درصورتی که در حالت عادی مشاهده شود، قابل قبول است اما هنگام بزرگنمایی، پیکسل های کافی را برای وضوح تصویر ارائه نمی دهد. برای اطمینان از اینکه تصویر دقیقا همانطور که می خواهید باقی می ماند، یک گزینه فوکوس دستی نیز وجود دارد. فوکوس خودکار ممکن است که در برخی از شرایط نوری به اشتباه تنظیم شود و چهره شما را از فوکوس خارج کند، بنابراین ما قابلیت فوکوس دستی را ترجیح می دهیم.

مزایا

  • قیمت پایین
  • عملکرد ساده
  • استریم با کیفیت بالا

معایب

  • رزولوشن نسبتا پایین 720p
  • قدیمی بودن

منبع: digitalcameraworld.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *