آموزش, سخت افزار

نحوه ساخت ریگ ماینینگ یا دستگاه ماینر و اجزای آن

نحوه ساخت دستگاه ماینر

ریگ های استخراج یا دستگاه ماینر ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسند، اما وقتی آن ها را بررسی کنید، متوجه می شوید که نه تنها پیچیده نیستند، بلکه حتی می توانید به سادگی آن ها را به طور سفارشی بسازید. در این راهنما، برخی از موارد اساسی در مورد نحوه ساخت دستگاه های ماینر را شرح خواهیم داد؛ پس همراه ما باشید. شما می توانید در مورد موضوعات زیر در این پست اطلاعات کسب کنید:

در زمان بحران جهانی، بیماری همه گیر و فضای سیاسی و اجتماعی ناپایدار، ارز های رمزپایه و ارز های دیجیتال ثبات قابل توجهی از خود نشان داده و ثابت کرده اند که قابل اعتماد اند. علاوه بر این با جذب معامله گران حرفه ای ارز های رمزپایه و احیای معادن به عنوان راهی برای درآمدزایی منفعل، استخراج ارز دیجیتال در دست صنعت قرار گرفت.

دستگاه ماینر

عمل استخراج ارز رمزنگاری شده یا ماینینگ چیست؟

همانطور که در مطالب قبلی وبلاگ اشاره شد، استخراج ارز دیجیتال، فرایندی است که در آن به ازای انجام برخی از محاسبات شبکه بلاکچین، پاداش دریافت می کنید. به عبارتی در شبکه بلاکچین برخی از رمز ارزها مانند “بیت کوین“، کاربران شبکه می توانند بخشی از توان محاسباتی شبکه را تأمین کرده و عملیات “تایید صحت تراکنش ها” را انجام دهند و در برابر این کار، مقداری پاداش دریافت می کنند که به این فرایند، به طور کلی استخراج ارز دیجیتال گفته می شود.

دستگاه های ماینر یا استخراج کننده ارز رمزپایه در حقیقت نوع خاصی از کامپیوتر های محاسباتی هستند که فقط برای هدف استخراج ارز دیجیتال، برنامه ریزی و طراحی شده اند. اگر بخواهیم ساده تر به موضوع نگاه کنیم، هر دستگاهی که با هدف استخراج ارز به کار گرفته شود، نوعی دستگاه ماینر شناخته خواهد شد، خواه این دستگاه یک گوشی موبایل باشد و خواه یک سوپر کامپیوتر قدرتمند.

انواع ماینر ها

حال فهمیدید که ماینر ها همان کامپیوتر های محاسباتی هستند که هدف خاصی دارند. درست مثل کیف پول ارز های رمزنگاری شده، سه نوع مختلف دستگاه ماینر نیز وجود دارد که قبل از یادگیری نحوه ساخت دستگاه ماینر باید آن ها را بدانید:

ماینر های بر پایه CPU

در ماینر های بر پایه CPU

در ماینر های بر پایه CPU، از پردازنده ها برای “استخراج” داده های بلاکچین استفاده می کنند. این دستگاه های ماینینگ بسیار ساده و ارزان قیمت هستند و بیشتر افراد، وقتی صحبت از ماینر های بر پایه CPU می شود، به استخراج ارز های رمزپایه به طور مستقیم از رایانه خود فکر می کنند. به هر حال بهتر است بدانید این روش مزایا و معایب خود را دارد.

استخراج رمزارز با استفاده از ماینر های بر پایه CPU با گذشت سال ها محبوبیت بیشتری پیدا می کند. هرچند مشکلات زیادی در این روش وجود دارد و یکی از بزرگترین آن ها هزینه بالا است. استخراج با اسفاده از این دستگاه ها بسیار پرهزینه است و باعث می شود قبض های برق شما سر به فلک بکشد! و همچنین اگر سیستم خنک کننده مناسب نداشته باشید ممکن است هر لحظه کامپیوتر شما بیش از حد گرم شود و حتی موجب سوختن برخی از قطعات شود.

مزیت اصلی روش استخراج با استفاده از ماینر های بر پایه CPU، در دسترس بودن آن ها است. می توانید چند برنامه را در دسک تاپ یا لپ تاپ خود دانلود کنید (اگرچه استفاده از لپ تاپ برای استخراج ارز رمزنگاری به شدت نفی شده است) و استخراج را از همان لحظه شروع کنید. افرادی که مایل به سرمایه گذاری زیاد نیستند از استخراج با ماینر های بر پایه CPU استقبال می کنند زیرا این کار به تلاش صفر نیاز دارد. اما اگر بخواهید ساخت یک ماینر بر پایه CPU را شروع کنید به تلاش نیاز دارید و باید نحوه انجام این کار را بدانید.

ماینر های بر پایه GPU

ماینر های بر پایه GPU

ماینر های بر پایه GPU روش مورد علاقه افرادی است که به نحوه ساخت ساخت دستگاه های ماینر علاقه دارند. ماینر های بر پایه GPU قطعاً در بین محبوب ترین روش های ایجاد مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده هستند. در واقع هر کسی، از یک استخراج کننده معمولی گرفته تا شرکت های بزرگی که دارای مزرعه استخراج رمزارز باشند، تمایل به استفاده از ماینر های بر پایه GPU دارند. ماینر های بر پایه GPU از GPU های کارت گرافیک برای استخراج اطلاعات از بلاکچین استفاده می کنند.

ماینر های بر پایه GPU می توانند ماینر های اختصاصی یا ساده باشند، در کل این دستگاه ها برای هدف جدی استخراج ارز های رمزپایه ساخته شده اند، اما ماینر های بر پایه GPU ساده دستگاه هایی هستند که برای اهداف دیگر نیز استفاده می شوند و استخراج ارز رمزنگاری شده را فقط در کنار آن انجام می دهند. مردم به دلیل سودمندی، استقبال زیادی از ماینر های بر پایه GPU می کنند. این دستگاه ها کار استخراج را به بهترین نحو انجام می دهند و همین کارآمدی آن ها را محبوب می کند.

طبیعتاً برای دستیابی به نتیجه های بهتر، باید در ساخت این دستگاه ها از حداکثر GPU های موجود استفاده کنید، اما حتی با ساده ترین ماینر ها نیز نتیجه قابل توجه خواهد بود. ماینر های بر پایه GPU چند نکته منفی دارند، با این حال، شخصی که به دنبال ساخت یک دستگاه ماینر است باید از آن ها آگاه باشد.

نکته: بزرگترین نقطه ضعف این روش قیمت آن است. کارت های گرافیک بسیار گران هستند، بنابراین سرمایه گذاری اولیه ای که انجام می دهید تا حدودی زیاد است.

ماینر های بر پایه GPU همچنین به تعمیر و نگهداری متداوم نیاز دارند که شامل خنک نگه داشتن دستگاه، مصرف برق زیاد برای تأمین انرژی مورد نیاز دستگاه و سایر مراقبت های دیگر.

ASIC

ASIC ماینر ها

ASIC که مخفف Application-Specific Integrated Circuits است، دستگاه ویژه ای است که به طور صریح با یک هدف تعیین شده طراحی می شود. این دستگاه ها بهترین روش فعلی برای هدف استخراج ارز رمزنگاری شده است. شخصی که به دنبال ساخت یک دستگاه ماینر است، باید بداند که اگرچه ASIC اصطلاحاً ریگ ماینینگ محسوب نمی شود، کار استخراج را به خوبی انجام می دهد.

ASIC قطعاتی از ماشین آلات اختصاصی است که می توانید خریداری و راه اندازی کنید تا بتواند برای شما عملیات ماینینگ را انجام دهد. ASIC ها بسیار محبوب هستند، طوری که به نوبه خود باعث می شود کمیاب محسوب شوند. اگر تنها هدف شما کسب درآمد از طریق ارز های رمزپایه است، پس ASIC یک انتخاب عالی است.

به دلیل قدرتمند بودن، ASIC ها شهرت زیادی کسب کرده و رقبای قابلی برای ماینر های بر پایه GPU و ماینر های بر پایه CPU محسوب می شوند. به همین دلیل، اخیراً ASIC ها مورد بحث و جدال زیادی قرار گرفته اند و همچنان از طریق دنیای رمزنگاری بازتاب می یابد.

این سه نوع ماینر، از متداول ترین ریگ های ماینینگ بودند. اگرچه ممکن است اطلاعات متفاوت باشد، از بین این سه ماینر، محبوب ترین نوع، ماینر های بر پایه GPU است. اکنون که به درک کلی از انواع اصلی دستگاه های ماینر، مزایا و معایب آن ها رسیده اید، می توانیم به سراغ موضوع اصلی مورد بحث برویم، نحوه ساخت دستگاه ماینر چگونه است؟

موارد مهمی که قبل از ساختن یک دستگاه ماینر باید بدانید

اول از همه، شما باید بدانید که هنگام انتخاب قطعات برای ساخت دستگاه ماینر خود، چه مواردی را باید در نظر گرفت. طبیعتاً موارد زیادی را باید در خاطر داشته باشید پس بیایید مهم ترین این موارد را مرور کنیم.

دو مورد که باید در ابتدا بررسی کنید شامل نرخ هش و مصرف انرژی است. نرخ هش میزان قدرت ماینر شما را مشخص می کند. این روشی است برای دانستن اینکه ریگ شما چند محاسبه در یک ثانیه می تواند انجام دهد. هرچه مقدار بیشتر باشد، بهتر است. البته، به طور طبیعی، نرخ هش بالا به معنای تقاضای زیاد برای انرژی است که به نوبه خود منجر به قبض زیاد برق می شود. برای هر کسی که در مورد نحوه ساخت دستگاه ماینر فکر می کند، این عامل بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مصرف انرژی یکی دیگر از فاکتور های عمده ای است که باید در ساخت یک دستگاه ماینر مورد توجه قرار گیرد. هرگز نباید اجازه دهید این توهم که “من اجزای دستگاه ماینر را خریده ام، پس یعنی هزینه ها دیگر تمام شده اند.” در ذهن شما خطور کند. هزینه های استخراج رمزارز نه تنها ممکن است با سود شما مطابقت بالا تر برود بلکه حتی ممکن است از آن بیشتر شود و شما را کاملاً ورشکسته و بدهکار کند.

مصرف زیاد برق

هنگام انتخاب سخت افزار، همیشه سعی کنید تعادل کاملی بین قدرت یک قطعه و مصرف برق برقرار کنید. در نهایت، فقط هنگام خرید اجزاء دقت کنید و تمام گزینه ها را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه نیز به معرفی مناسب ترین قطعات برای ساخت دستگاه ماینینگ می پردازیم. به یاد داشته باشید که استخراج ارز های رمزپایه یک تجارت رقابتی است، بنابراین هر هزار تومان هم مهم است!

حال که صحبت از سخت افزار است، باید بدانید تهیه یک کیف پول سخت افزاری قابل اعتماد برای محافظت از ارز های رمزپایه شما بسیار مهم است.

اجزاء اصلی دستگاه ماینر

بیایید مروری سریع بر اجزای مورد نیاز برای ساخت دستگاه ماینر داشته باشیم. به طور کلی، آنچه شما لازم دارید شامل موارد زیر است.

مادربورد

مادربورد

مادربرد این یکی از اجزای اصلی ماینر شما است. به طور کلی، یک مادربرد محل قرارگیری بقیه قطعات شما را در ماینر تعیین می کند (یا به عبارت دیگر، سازگاری ماینر را تعیین می کند). هنگام انتخاب مادربرد، اگر اولین موردی است که به دنبال آن می گردید، همیشه کارت های گرافیکی را که با آن کار می کند بررسی کنید.

شما می توانید با هر کارت گرافیک (یا حتی بدون کارت) روی هر مادربردی عمل ماینینگ را انجام دهید. اگر ارزی را استخراج می کنید که با ماینر های بر پایه GPU به خوبی کار نمی کند، پس باید از ASIC استفاده کنید. اما در هر صورت اگر به دنبال یک مادربرد قوی می گردید باید سری به بازار یا فروشگاه های اینترنتی بزنید. برای شروع می توانید نگاهی به مادربورد های موجود در فروشگاه اینترنتی تک یک بیندازید.

کارت گرافیک

کارت گرافیک

کارت گرافیک یا GPU در ماینر های بر پایه GPU بخش اساسی دستگاه شما خواهد بود. آن ها تعیین می کنند که آیا دستگاه ماینر شما درجه یک خواهد بود یا سطح پایین تر. دو شرکت اصلی تولید و فروش کارت گرافیک درجه یک، مانند NVIDIA و AMD هستند اما از نظر قیمت بسیار با سایر کارت های گرافیک تفاوت دارند. هنگامی که کارت گرافیک خود را انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که آیا آن ها برای استخراج ارز های رمزپایه مناسب هستند یا خیر.

به هر حال به یاد داشته باشید که یک دستگاه ماینر خوب باید از چندین کارت گرافیک ساخته شود، در ساخت دستگاه ماینر خود بودجه و سایر خرید های خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

منبع تغذیه

منبع تغذیه

منبع تغذیه یکی از ضروری ترین قطعه در هر نوع ماینر است. همانطور که می دانید هر دستگاه ماینر میزان قابل توجهی برق مصرف می کند و این به این معناست که شما برای پاسخگویی مناسب به این نیاز دستگاهتان باید منبع تغذیه ای تهیه کنید که به طور جدی با تمام اجزای دستگاه ماینر شما همخوانی داشته باشد و بتواند به تک تک آن ها برق مورد نیاز را برساند.

اگر می خواهید یک ریگ ماینینگ کاملاً مطمئن از نظر برق رسانی بسازید، منبع تغذیه باید با آن مطابقت داشته باشد. اگرچه در بیشتر موارد، یک منبع تغذیه سطح متوسط کارتان را به خوبی راه می اندازد.

فن خنک کننده

فن خنک کننده

فن خنک کننده همیشه یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات اصلی در هر نوع دستگاه ماینر محسوب می شود. از آن جایی که هر دستگاه ماینر به میزان زیادی برق نیاز دارد، گرمای زیادی نیز تولید می کند. فن خنک کننده اطمینان حاصل می کند که دستگاه شما به درستی کار می کند و از هر نوع گرم شدن احتمالی جلوگیری می کند. توصیه می کنیم در این قطعه به دنبال جنس ارزان نباشید چرا که اگر نتوانید از کار کردن درست آن مطمئن شوید، ممکن است به قیمت سوختن کل دستگاه ماینر تمام شود.

عاقلانه ترین کار این است که در بهترین حالت خنک سازی ممکن سرمایه گذاری کنید – همیشه ایمن بودن بهتر از تأسف خوردن است. پس حیابی بگردید و یکی از قوی ترین و بهترین فن های خنک کننده را برای دستگاه ماینر خود خریداری کنید.

CPU

CPU

پردازنده مرکزی یا CPU برای استخراج رمزنگاری و ساخت دستگاه ماینر چندان مهم نیست، اما شما به هر حال برای راه اندازی دستگاه ماینر خود به یکی از آن ها نیاز دارید پس باید تهیه کنید. بد نیست نگاهی به پردازنده های ارزان قیمت تر بیندازید و بعد تصمیم بگیرید.

پردازنده خوب هنگامی که می تواند پردازش های ریگ ماینینگ را بدون دردسر و خطا انجام دهد، کلیدی خواهد بود برای بالاتر بردن سرعت کار. استخراج بیت کوین به پردازنده ای کاملاً شایسته و قوی نیاز دارد، اما پردازنده های مدار مجتمع ASIC مخصوص برنامه قبلاً آزاد شده و در دسترس قرار گرفته هستند، ضمن اینکه عملکرد بهتری در دستگاه های ماینر، نسبت به اینتل و AMD داشته باشند. با این اوصاف، اگر می خواهید یک ساخت یک دستگاه ماینر برای بیت کوین را شروع کنید، به پردازنده ای قوی نیاز دارید.

RAM

RAM

RAM بالاتر به این معنا نیست که شما عملکرد استخراج بهتری دارید، بنابراین توصیه می کنیم از RAM بین 4 گیگابایت تا 16 GB استفاده کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه مناسب RAM برای نیاز هایتان، به سیستم عامل استخراج و استفاده یا عدم استفاده از حافظه مجازی نگاه کنید.

البته رم و میزان آن در صورتی که نخواهید از حافظه مجازی استفاده کنید در دستگاه ماینر شما تأثیر دارد. رمی که باید تهیه کنید به آنچه استخراج می کنید بستگی دارد، اما برای به دست آوردن بهترین نرخ هش به RAM زیادی نیاز دارید. این تنها عامل نیست، اما مطمئناً یک عامل اساسی است. توجه داشته باشید که برخی از کارت ها به طور خاص استخراج رمزنگاری های خاص را بهتر انجام می دهند.

هارد

هارد

درایو دیسک سخت رایج ترین گزینه ذخیره سازی غیر فرار در 30 سال گذشته است یا تقریباً بوده است، اما بسته به میزان فضا و عملکردی که برای این داده های مداوم نیاز دارید، یک درایو کوچک SSD یا حتی یک thumbdrive USB یا کارت SD ممکن است کافی باشد.

خبر خوب این است که، برای ساخت یک دستگاه ماینر نیازی به خرید SSD با مقدار زیادی ذخیره سازی ندارید، به این معنی که پایین نگه داشتن قیمت ها چندان دشوار نیست. برای استخراج ما یک SSD با حداقل ظرفیت 120 گیگابایت برای نصب ویندوز یا حتی اگر قصد دارید لینوکس را اجرا کنید، تا 60 گیگابایت را نیز توصیه می کنیم.

نحوه ساخت ریگ ماینینگ

زمان مورد نیاز: 6 ساعت

صادقانه بگویم، روند ساخت و ساز دستگاه ماینر کاملاً ساده است. بیایید در مورد نحوه ساخت ریگ ماینینگ صحبت کنیم.

  1. نصب مادربورد داخل قاب ریگ ماینینگ

    ابتدا مادربرد را در داخل قاب ریگ ماینینگ نصب کنید. برای راحتی کار توصیه می شود مکانی را برای استقرار دستگاه انتخاب کنید و آن را در همان مکان بسازید.نصب مادربورد داخل قاب ریگ ماینینگ

  2. اتصال کابل ها و بقیه سخت افزار ها

    بعد از اینکه مادربرد را راه اندازی کردید، کابل ها را به پردازنده متصل کنید. کارت های گرافیک و بقیه سخت افزار های مورد نیاز را به ترتیب تنظیم کرده و کابل ها را به برق وصل کنید. اکنون که سخت افزار را در محل کار خود قرار داده اید، محل قرارگیری کابل را دوباره بررسی کنید و اگر همه چیز مناسب است، وقت آن است که به سراغ نرم افزار بروید.اتصال کابل ها و بقیه سخت افزار ها

  3. انتخاب سیستم عامل و نرم افزار مناسب

    بی شک بهترین سیستم عامل برای یک ریگ ماینینگ دستساز، ویندوز است ولی بسته به نرم افزاری که انتخاب کرده اید، دستگاه ماینر شما ممکن است چند عملکرد عالی داشته باشد یا کاملاً ابتدایی باشد. فانتزی همیشه برابر با خوب نیست، بنابراین یک نرم افزار ایمن انتخاب کنید که از شهرت خوبی برخوردار باشد و به خوبی کار کند.
    انجمن های آنلاین رمزنگاری مکانی عالی برای جستجو و بررسی نرم افزار استخراج ارز های رمزپایه است. وقتی به چگونگی ساخت دستگاه ماینر فکر می کنید، نرم افزار نباید فراموش شود. نرم افزار خوب اغلب باعث موفق شدن یا شکست خوردن آن می شود.

  4. مانیتور و تنظیم کردن دستگاه ماینر

    اگر تمام اتصالات درست باشند درایور ها بررسی می شوند و ماینر از نظر فنی آماده مانیتور شدن است. داشتن کیف پول رمزنگاری که تمام سکه های استخراج شده را در آن ذخیره کند، ضروری است. به یادداشته باشید که با انتخاب نرم افزار مناسب ماینر می تواند از چندین حالت سفارشی مانند حالت اتوماتیک دستگاه برای استخراج پشتیبانی کند. پس از نصب نرم افزار، گزینه ها را به دلخواه پیکربندی کرده و تنظیم را ادامه دهید. دستگاه شما باید قبل از اینکه قابل استفاده شود، چند بار راه اندازی مجدد شود، بنابراین صبور باشید.مانیتور کردن دستگاه ماینر

بعد از تمام این کار ها، شما می توانید به طور رسمی کار خود را به عنوان یک استخراج کننده حرفه ای ارز رمزنگاری شده آغاز کنید! امیدوارم این مطلب برای شما در یادگیری نحوه ساخت دستگاه ماینر مفید بوده باشد. همنچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد ارز های رمزنگاری شده و استخراج آن ها با دستگاه ماینر می توانید به پست ما در همین وبلاگ مراجعه کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *