امروزه، افراد بیشتری نسبت به قبل بازی های ویدیویی انجام می دهند و به ورزش الکترونیک روی آورده اند، که باعث می شود فضای زیادی برای افراد جدید وجود داشته باشد که وارد شوند و یک بازی ویدیویی عالی بسازند. فرآیند ساخت یک بازی ویدیویی طولانی و پیچیده است. این کار نیاز به مهارت های مختلف زیادی دارد. ما در این مقاله اصول اولیه ساخت یک بازی ویدیویی را از ابتدا به شما آموزش می دهیم تا شما هم به به عنوان یک گیمر حرفه ای کسب درآمد کنید.
طراحی بازی های ویدیویی به مهارت های مختلف، کد نویسی یا اسکریپت، هنر، انیمیشن، موسیقی، طراحی صدا، تست، تولید، تامین مالی و بسیاری از موارد دیگر نیاز دارد. یادگیری و توسعه همه این ها ساعت ها طول می کشد، به خصوص اگر تیم استودیویی بزرگی نداشته باشید. شما باید درک کنید که با منابع و مدت زمانی که در اختیار دارید می توانید به چه چیزی برسید. اگر در مورد کاری که می توانید انجام دهید واقعبین نیستید، احتمالاً به سرعت ناامید شده و تسلیم خواهید شد.
اگر قبلاً بازی طراحی نکرده اید، از یک بازی ساده شروع کنید و پله های موفقیت را یکی یکی بالا بروید، آهسته و پیوسته اما محکم. اولین بازی شما باید فقط برای یادگیری باشد، نه یک شاهکار. هدف اولین بازی شما باید ساختن چیزی باشد که در سریع ترین زمان ممکن بتوان با آن بازی کرد، حتی اگر فقط سطح یک اتاق باشد. بازی بعدی شما قطعا بهتر خواهد بود. به زودی بازی های ویدیویی ای را خواهید ساخت که مردم خواهان بازی کردن آن خواهند بود و در آینده رویای امروزتان می شود کاری که دیروز کرده اید.
قبل از توسعه بازی ویدیویی خود، کار در یک شرکت بازی حرفه ای را در نظر بگیرید. اگر تجربه، تحصیلات و یک بازی شناخته شده را به نام خود داشته باشید، در ساخت یک بازی موفق و جذب سرمایه گذار آسان تر خواهید بود.
در حالی که می توانید از یک موتور بازی برای توسعه بیشتر بازی ویدیویی خود با برنامه نویسی کم استفاده کنید، دانستن برنامه نویسی به شما امکان کنترل بیشتری بر توسعه بازی می دهد. زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید. می توانید در برخی دوره ها شرکت کنید تا برنامه نویسی را یاد بگیرید یا چند آموزش آنلاین ببینید. بازی های کد نویسی مانند Code Monkey، Code Combat و Robocode بازی هایی هستند که برای آموزش برنامه نویسی به شما طراحی شده اند.
بیشتر بدانید
اگر یک حرفه ای را برای انجام کارهای گرافیکی خود استخدام نمی کنید، پس باید زیاد مطالعه کنید. شما باید کار با تعدادی برنامه گرافیکی پیچیده را یاد بگیرید. فتوشاپ، GIMP، Adobe Illustrator، Blender 3D، 3DS Max مکان های خوبی برای شروع هستند اگر می خواهید عناصر بصری بازی ویدیویی خود را بسازید.
اگر فکر می کنید که هنرمند خیلی خوبی نیستید، از سبک هنری مینیمال استفاده کنید. بسیاری از بازی های مستقل محبوب با استفاده از سبک هنری پیکسل 8 بیتی طراحی شده اند. نه تنها کشیدن آن آسان تر است، بلکه حس نوستالژی را در بسیاری از گیمر ها بر می انگیزد. بازی های دیگر با استفاده از اشکال هندسی ساده طراحی شده اند.
موتور بازی چیزی است که باعث می شود یک بازی ویدیویی اجرا شود. این موتور بازی گرافیک، انیمیشن و صدا را ارائه می دهد و فیلم نامه، فیزیک و موارد دیگر را پردازش می کند. اگر با استعداد هستید، می توانید موتور بازی خود را طراحی کنید. اما اگر می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید و یک موتور بازی موجود پیدا کنید. موتور های بازی قدرتمند زیادی وجود دارد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. بسیاری از آنها برای دانلود و استفاده رایگان هستند. اما اکثر آن ها از شما می خواهند که برای استفاده از همه ویژگی ها و پرداخت حق امتیاز بازی هایی که منتشر می کنید، مجوز خریداری کنید.
موتور های بازی یکی از پیچیده ترین نرم افزارها هستند. هنگامی که در مورد موتور بازی تصمیم گرفتید، باید زمانی را برای یادگیری نحوه استفاده از آن اختصاص دهید. خوشبختانه، منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. دفترچه راهنمای کاربر را بخوانید، آموزش های ویدیویی را بررسی کنید، در دوره ها شرکت کنید، و با انجمن های راهنمای آنلاین مشورت کنید تا به شما کمک کند تا جایی که می توانید یاد بگیرید.
نمونه اولیه شما نیازی به داشتن صدا و تصاویر عالی ندارد، نباید مجموعه کاملی از سطوح باشد، یا دارای تمام دشمنان، قدرت ها و سلاح هایی باشد که قهرمان داستان شما استفاده می کند. این باید فقط یک سطح پایه با تصاویر اولیه و یک یا دو دشمن و موانع برای نشان دادن مکانیک های اصلی باشد.
اگر قصد دارید یک بازی را برای پول منتشر کنید، باید به فکر تامین مالی باشید. اکثر موتور های بازی از شما می خواهند برای استفاده از نرم افزار خود حق امتیاز بپردازید. ممکن است لازم باشد برنامه های دیگری مانند ابزار های طراحی گرافیکی بخرید یا افرادی را به عنوان اعضای تیمتان استخدام کنید. این ممکن است شما را ملزم به گرفتن وام یا پیدا کردن سرمایه گذار کند. حتی اگر قصد دارید یک بازی را به تنهایی طراحی کنید، باز هم باید تمام زمان لازم برای طراحی بازی خود را در نظر بگیرید.
برای ساخت یک بازی مستقل با کیفیت متوسط، تقریباً به صدها هزار دلار نیاز دارید. بازی های زیادی با استفاده از سرمایه گذاری جمعی ساخته شده اند. وب سایت هایی مانند Kickstarter و Fig می توانند راه های خوبی برای جمع آوری پول برای یک پروژه باشند. اما باید مطمئن شوید که مهارت های لازم برای ارائه محصولی که می فروشید را دارید. در حالی که بسیاری از کمپین های تامین مالی جمعی موفقیت آمیز بوده اند، بسیاری از آن ها نیز شکست خورده اند.
قبل از شروع طراحی بازی ویدیویی خود، موارد ی وجود دارد که باید در مورد آن ها فکر کنید برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید قبل از شروع توسعه از خود بپرسید می تواند موارد زیر باشد:
یک سند طراحی همه چیز را در مورد طراحی بازی ویدیویی شما نشان می دهد: گیم پلی، مکانیک، شخصیت ها، طرح داستان، هنر مفهومی، انتظارات و جدول زمانی کلی برای انجام کارها. سند طراحی شما نه تنها برای حفظ تیم خود در مسیر ساخت بازی ویدیویی، بلکه برای نشان دادن به سرمایه گذاران بالقوه بسیار مهم است.
چند بازی ویدیویی توسط یک نفر ساخته شده است، اما ساخت یک بازی ویدیویی ساده ممکن است سال ها طول بکشد. به طور معمول، شما به افراد زیادی با مهارت های مختلف نیاز دارید. شما به برنامه نویسان، مدل سازان، هنرمندان، طراحان بازی یا طراحان سطح، تکنسین های صدا، آهنگساز موسیقی، تست کنندگان، و همچنین تولیدکنندگان، حسابداران و متخصصان بازاریابی و تبلیغات نیاز دارید. بازی های مستقل معمولاً تیمی حدود 5-20 نفر دارند. بازی های بزرگ می توانند تا چند صد نفر روی آن ها کار کنند.
اگر خودتان یک بازی حرفه ای یا یک بازی ساده را طراحی می کنید، ابتدا با تعیین ضرب الاجل برای کل پروژه شروع کنید. سپس برای نقاط عطف کوچکتر در مسیر تکمیل پروژه، ضرب الاجل تعیین کنید. حتی ممکن است بخواهید یک نمودار گانت با تمام وظایف مختلف ایجاد کنید.
این روز ها تاخیر در بازی ها اصلا غیر معمول نیست. با این حال، اگر متوجه شدید که تکمیل یک پروژه یا کار 3 برابر بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می کردید طول می کشد، این نشانه خوبی است که دامنه پروژه شما بسیار بزرگ است و ممکن است نیاز داشته باشید که کارها را کمی کاهش دهید.
دارایی ها همه محتوایی هستند که بازی را تشکیل می دهند. این شامل اسپرایت های دو بعدی، مدل های شخصیت های سه بعدی، انیمیشن ها، چیدمان های سطح، تزئینات، اشیاء تعاملی، موسیقی، جلوه های صوتی و موارد دیگر است. شما به تیمی از هنرمندان با استعداد نیاز دارید که در طراحی شخصیت، طراحی محیط، طراحی سطح، انیمیشن، مدل سازی سه بعدی، نورپردازی، جلوه های ویژه، طراحی صدا، صدا پیشگی، آهنگ سازی و غیره تخصص دارند.
اگر دارایی های خاصی برای بازی خود می خواهید، اما نمی دانید چگونه یا زمان لازم برای ساختن آن را ندارید، بسیاری از موتور های بازی دارای یک فروشگاه دارایی هستند که در آن می توانید دارایی های بازی ساخته شده توسط کاربران دیگر را خریداری کنید و از آن ها در بازی خود استفاده کنید.
هر زمان که چیزی کاربردی در یک بازی ویدیویی ایجاد کردید، باید آن را آزمایش کنید. بازیکنان که بازی را تست می کنند را در حین بازی تماشا کنید. با تماشای بازی دیگران چیز های جدیدی در مورد بازی خود خواهید آموخت. شما خواهید دید که گیمر های واقعی چگونه به بازی شما واکنش نشان می دهند. ممکن است متوجه شوید که برخی از مکانیک های بازی آنطور که فکر می کردید کار نمی کنند.
در طول فرآیند تست بازی ویدیویی، ممکن است بخواهید مکانیک های بازی را که خیلی خسته کننده یا سرگرم کننده نیستند، اصلاح کنید، یا هر گونه اشکالی که در بازی پیدا می کنید را اصلاح کنید.
بازی ویدیویی خود را تبلیغ کنید و به افراد اجازه دهید بازی شما را پس از اتمام آن ببینند. یک وب سایت و یک وبلاگ توسعه داشته باشید. اسکرین شات ها را منتشر کنید یک تریلر ویدیویی بسازید. وب سایت های بازی محبوب و یوتیوبر هایی را که مایل به بررسی بازی شما هستند پیدا کنید. برای حمایت از بازی خود با منابع جدید بازی مصاحبه کنید.
سعی کنید در جامعه بازی های مستقل جایی برای خود پیدا کنید. جامعه توسعه بازی های مستقل قوی، حمایت کننده و استقبال کننده است. اگر در مورد حمایت، تبلیغ، بحث و کمک به آنها در پروژه هایشان خوب هستید، آن ها نیز به همان شکل به به شما کمک می کنند. با آنها صحبت کنید، آن ها را بشناسید و بگذارید آن ها شما را بشناسند. تعجب خواهید کرد که با یک جامعه پشت سرتان چه کاری می توانید انجام دهید.
مکان های زیادی وجود دارد که می توانید یک بازی ویدیویی را در آن منتشر کنید، اما این مکان ها به نوع بازی شما بستگی دارد. در حال حاضر اپ استور ها و Steam بیشتر به روی تازه واردان باز هستند. شما می توانید بازی خود را به طور مستقل در وب سایت خود منتشر کنید، اما هزینه های میزبانی معمولاً زیاد است. همچنین بینش کمتری خواهید داشت. اگر می خواهید بازی های خود را روی کنسول های بازی مانند PS4 و Nintendo Switch منتشر کنید، می توانید این کار را انجام دهید، اما این پلتفرم ها دارای استاندارد های سخت گیرانه مجوز هستند. شما باید بدانید که آن استاندارد ها چیست و مطمئن شوید که آن ها را رعایت می کنید.
منبع: wikihow.com
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش پیچیدگی نرمافزارها و برنامهها، حافظه رم با سرعت بالا تبدیل…
مقدمه در دنیای پیچیده و فناوری امروز، پردازش اطلاعات توسط رایانهها به عنوان وظیفه اصلی…
مقدمه در دنیای امروز، کامپیوتر به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در جامعه مدرن جای…
همه هارد دیسک ها می میرند. طبیعی است که هر چند سال یک بار یک…
مقدمه: کامپیوترها، همراهان وفادار ما در دنیای دیجیتال، گاهی اوقات به مسائل مختلف برخورد میکنند…
در ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code) ، میتوانید تم رنگی را به چند روش…