آموزش

10 بازی کد نویسی برای تقویت مهارت های برنامه نویسی

Gigabyte Z590 Aorus Elite AX

بازی های کد نویسی به شما کمک می‌ کنند با تمرین و تجربه عملی سریع‌ تر یاد بگیرید. به علاوه، آن ها یک راه سرگرم کننده برای آزمایش مهارت های برنامه نویسی شما هستند. برنامه نویسی زمانی سرگرم کننده است که بدانید در حال انجام چه کاری هستید، اما رسیدن به آن نقطه می تواند یک سفر طاقت فرسا باشد.

به همین دلیل است که باید زمانی را برای انجام این بازی ها و چالش های برنامه نویسی اختصاص دهید. آن ها نه تنها به عنوان وقفه های سرگرم کننده عمل می کنند، بلکه به لطف تمرین و تجربه عملی، سریعتر یاد خواهید گرفت و اطلاعات بیشتری را حفظ خواهید کرد.

1. Robocode

بازی Robocode

Robocode یک بازی کد نویسی پیچیده است که تانک های ربات را کدنویسی کرده و آن ها را در مقابل یکدیگر قرار می دهد. وظیفه شما نوشتن هوش مصنوعی ای است که ربات های شما بقیه را شکست بدهند، با استفاده از زبان های واقعی مانند جاوا، اسکالا، سی شارپ و غیره.

بازی Robocode دارای یک محیط توسعه، ویرایشگر ربات داخلی و کامپایلر جاوا است. علیرغم راه‌ اندازی در سال 2000، Robocode هنوز به‌ طور مرتب به‌ روزرسانی و نگهداری می‌ شود، که به منبع باز و اعتیاد آور بودن آن کمک می‌ کند.

2. Codingame

بازی Codingame

Codingame یک برنامه وب شبیه بازی است که در آن با نوشتن کد واقعی پازل ها و چالش ها را حل می کنید. بیش از 25 زبان برنامه نویسی از جمله جاوا، سی شارپ، پایتون، جاوا اسکریپت، لوا، گو، Rust و غیره پشتیبانی می شود. هر پازل یک چالش موضوعی دارد (مثلاً برجک را برای شلیک کشتی‌ های هوایی که خیلی نزدیک می‌ شوند برنامه‌ ریزی کنید)، که عامل سرگرمی را افزایش می‌ دهد.

3. Codecombat

بازی Codecombat

Codecombat یکی دیگر از برنامه های وب برای پازل ها و چالش های بازی مانند است که تنها با نوشتن کد حل می شود. اما در حالی که Codingame سرگرم کننده تر است، Codecombat زاویه آموزشی قابل توجهی با “نسخه کلاسی” دارد که معلمان می توانند از آن برای کمک به دانش آموزان خود برای یادگیری نحوه کدنویسی استفاده کنند. سه مسیر دوره برای پیگیری در دسترس است: علوم کامپیوتر، توسعه وب و توسعه بازی.

4. Codewars

بازی Codewars

Codewars چندان یک بازی برنامه نویسی نیست، بلکه یک روش بازی سازی شده برای تمرین کد نویسی و حل چالش های الگوریتمی است. برای تکمیل پازل ها امتیاز می گیرید، و مقادیر امتیاز براساس کارآمدی راه حل های شما تعیین می شود. Codewars به ​​شما امکان می دهد راه حل های ارائه شده توسط دیگران را مشاهده کنید، که می توانید آنها را مطالعه کرده و از آنها بیاموزید. این یکی از بهترین راه ها برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید و اصطلاحات آن است.

5. Vim Adventures

بازی Vim Adventures

Vim Adventures یک آموزش سرگرم کننده مانند بازی برای یادگیری نحوه استفاده از Vim است، یک ویرایشگر متن بسیار غیر معمول اما بسیار قدرتمند که بسیاری از متخصصان برنامه نویسی دوست دارند از آن استفاده کنند. بنابراین در حالی که Vim به خودی خود یک زبان برنامه نویسی نیست، تسلط بر Vim می تواند به شما کمک کند تا به کد نویسی کارآمدتر تبدیل شوید، به همین دلیل آن را در این مقاله گنجانده ایم.

6. TIS-100

بازی TIS-100

این بازی کد نویسی به زبان اسمبلی است. TIS-100 یک بازی ویدئویی است که شبیه هیچ بازی دیگری نیست و شما را مجبور می کند تا نسخه ساختگی کد اسمبلی سطح پایین را یاد بگیرید و از آن برای حل معما های آن استفاده کنید. این بازی یک شوخی نیست و بسیار سخت است و ارزش تکرار را دارد تا زمانی که آنقدر ناامید و گیج نشوید که در حالت عصبانیت آن را حذف نصب کنید.

7. Shenzhen I/O

بازی Shenzhen I/O

TIS-100 و Shenzhen I/O، بازی های پازلی هستند. در Shenzhen I/O شما وظیفه دارید مدار های ساده شده ایجاد کنید و کد مونتاژ ساده شده ای را بنویسید که روی مدار های مذکور اجرا می شود. بین این دو بازی، ورود به Shenzhen I/O آسان‌ تر و لذت‌ بخش‌ تر با همان پیچیدگی رضایت‌ بخش است.

8. Human Resource Machine

بازی Human Resource Machine

در این بازی شما به عنوان یک کارمند اداری بازی می کنید که وظایف را با ترکیب دستورالعمل های مختلف با هم انجام می دهد. این بازی تماماً در مورد حل معما از طریق برنامه‌ نویسی بصری است، حتی تا حدی که مفاهیمی مانند جریان منطقی و مدیریت حافظه را لمس می‌ کند، اما به روشی ساده و قابل هضم و با مضمون اداری ارائه شده است.

این یک بازی کد نویسی عالی برای تمرین مغز برنامه نویس شما است و حتی ممکن است یک بازی کدنویسی خوب برای بچه ها نیز باشد.

9. Screeps

بازی Screeps

Screeps یک بازی استراتژی MMO است. در این بازی از جاوا اسکریپت برای کد گذاری رفتار های موجودات درون بازی و ساختن یک امپراتوری برای خود استفاده می کنید. بازی پایه دارای یک سرور خصوصی است که می توانید به تنهایی بازی کنید، به علاوه 30 روز دسترسی کامل به سرور رسمی. پس از آن، می‌توانید با ظرفیت محدودی روی سرور رسمی به بازی ادامه دهید که با یک اشتراک ماهانه می‌ توان آن را برداشت.

10. Codehunt

بازی Codehunt

Codehunt یک بازی کد نویسی است که با انتخاب دو زبان برنامه‌ نویسی جاوا یا سی‌ شارپ انجام می‌ شود. این بازی طوری طراحی شده است که مفاهیم اولیه‌ ی هر کدام از دو زبان را آموزش می‌ دهد. با آموزش آغاز می‌ شود، موضوع‌ هایی مانند حلقه‌ ها و رشته‌ ها را پوشش می‌ دهد و با ارائه‌ ی چالش‌ های سطح متوسط مانند مرتب‌ سازی، محاسبات و معما ها به پایان می‌ رسد. نکته‌ ی جالب این است که این بازی هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه‌ ی برنده شدن در چالش‌ ها نمی‌ دهد و این موضوع، روند بازی را بسیار جالب کرده است.

راه های دیگر برای تقویت مهارت های کدنویسی

به دنبال راه های بیشتری برای تقویت توانایی برنامه نویسی خود هستید؟ می توانید به پادکست های برنامه نویسان گوش دهید. همچنین می توانید با ابزار های رایگان بازی سازی شروع به ساخت بازی های خود کنید. اگر به دنبال راهی مناسب برای ورود فرزندانتان به برنامه نویسی هستید، ممکن است بخواهید چند کلاس و بازی برنامه نویسی عالی برای بچه ها در نظر بگیرید.

منبع: makeuseof.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *