مجله تکنولوژی, معرفی محصول

خنک کننده مایع لپ تاپ و معرفی برخی از نمونه های آن

خنک کننده مایع لپ تاپ

این روزها استفاده از لپ تاپ به جای سیستم های کامپوتری بیشتر شده است به دلیل قابل حمل و در دسترس بودن لپ تاپ بسیاری از افراد لپ تاپ را برای انجام کارهای روزانه خود استفاده می کنند. استفاده از لپ تاپ مزایا و معایبی دارد که با توجه به شرایط هر فرد می تواند برای آن مفید یا ناکارآمد باشد. این گرم شدن علاوه بر اینکه عملکرد سیستم را پایین می آورد ممکن است صدماتی نیز به قطعات داخل لپ تاپ وارد کند. یکی از ابزارهایی که برای خنک کردن لپ تاپ ها طراحی شده است، خنک کننده می باشد که ما در این مبحث قصد داریم به معرفی ویژگی های نوع خاصی از این محصولات، یعنی خنک کننده مایع لپ تاپ بپردازیم.

برای استفاده از لپ تاپ در مدت زمان طولانی چه کنیم؟

برای مقابله با گرم شدن لپ تاپ و دفع این گرما شما می توانید از خنک کننده هایی که این روزها در بازار طرفداران زیادی پیدا کرده اند استفاده کنید.

این خنک کننده ها در دو مدل آبی (مایع) و هوایی در بازار وجود دارد که در ادامه توضیح بیشتری خواهیم داد. که هرکدام از این مدل ها دارای محصولات متنوع از کمپانی های مختلف می باشند.

در گذشته در رابطه با نحوه عملکرد خنک کننده های مایع و چگونگی کار این قطعات صحبت کرده ایم. ما در این نوشته به بررسی خنک کننده های مایع لپ تاپ خواهیم پرداخت و آن ها را به شما معرفی می کنیم که البته این مدل از خنک کننده ها نسبت به خنک کننده های هوایی دارای تنوع محدودتر و برند های کمتری می باشند.

این خنک کننده ها که توسط کمپانی های محبوب در مدل های مختلف به بازار ارائه شده اند می توانند به شما در خنک سازی لپ تاپ کمک کنند. از جمله این کمپانی ها می توان به دیپ کول، گرین و ایسوس … اشاره کرد که هرکدام جزو بهترین برندها هستند.

در ادامه مقاله خنک کننده لپ تاپ مایع به بررسی چند مدل این مدل ها می پردازیم.

برخی از انواع خنک کننده مایع لپ تاپ

IFA 2015

خنک کننده مایع لپ تاپ
لپ تاپ گیمینگ ایسوس به همراه خنک کننده آن

این محصول، محصولی از کمپانی ایسوس است که به جرئت می توان گفت یکی از بی نظیرین محصولات این کمپانی می باشد. کمپانی ایسوس همواره در سال های اخیر نشان داده است که با ارائه بهترین محصولات توانسته است طرفداران زیادی را در بازار پیدا کند و این روزها با این محصول خود توانسته بیش از پیش نام خود را در میان تولید کنندگان بالا ببرد.

کمپانی ایسوس در سال 2015 از لپتاپ جدید گیمینگ خود با سیستم خنک کننده آبی رونمایی کرد نام این لپ تاپ GX700  گیمینگ است که بسیار قدرتمند بوده و یکی از بهترین لپ تاپ های این کمپانی می باشد. این لپ تاپ که دارا ی64 گیگ رم بوده و مانیتور 17اینچی دارد همچنین دارای دقت  4K می باشد.

این خنک کننده در این دستگاه  به این صورت عمل می کند که آب از طریق تیوب و منافظ تعبیه شده پمپاژ شده و در کنار آن یک قطعه آهنی گرم جهت خروج گرمای CPU و GPU قرار گرفته است. آب گرمای سیستم را جذب کرده و به محفظه اصلی خود باز می گردد و مراحل به صورت یک حلقه تکرار می شوند.

 در نهایت این نکته را مد نظر بگیرید که قیمت این سیستم ها ارزان نیست به طور کلی لپ تاپ هایی که دارای سیستم خنک کننده آبی می باشند قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند البته برای گیمرهای حرفه ای این سیستم بسیار مفید است و خنک های آبی مشابه هم که ارزان تر هستند قابل اعتماد نبوده و از کیفیت و نحوه ی عملکرد آن مطمئن نیستیم.

FYD 738

این محصول به دلیل وزن سبک توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده است. یکی دیگر از مدل های این خنک کننده ها که می توان نام برد این محصول است که لپ تاپ شما را به دمای استاندارد می رساند و از آسیب رسیدن به قطعات داخل لپ تاپ جلوگیری می کند.

خنک کننده مایع لپ تاپ
خنک کننده مایع لپ تاپ FYD-738

Gerelateerde berichten