مجله تکنولوژی, معرفی محصول

راهنمای خرید خنک کننده لپ تاپ و انواع کول پد و استند

راهنمای خرید خنک کننده

امروز عصر دیجیتالی شدن است، و شما می توانید کامپیوتر ها را در همه جا ببینید. اکثر وظایف روزانه ما در حال حاضر به کامپیوتر بستگی دارد. اکثر مردم ترجیح می دهند لپ تاپ ها را نسبت به کامپیوتر ها ترجیح دهند زیرا آنها قابل حمل هستند و می توانند در هر نقطه استفاده شوند. اما لپ تاپ ها به مرور زمان با مشکل داغ شدن مواجه می شوند که این باعث کند شدن در عملکرد و گاهی آسیب رسیدن به قطعات آن می شود برای متعادل نگه داشتن دمای لپ تاپ شما نیاز مند خنک کننده برای لپ تاپ خود می باشید در ادامه راهنمای خرید خنک کننده ها و انواع آن را به شما معرفی  میکنیم.

راهنمای خرید خنک کننده

خنک کننده ها نقش مستقیمی در افزایش عمر قطعات لپ تاپ دارند.

راهنمای خرید خنک کننده

برای انتخاب یک خنک کننده لپ تاپ موارد مختلفی را باید مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین خنک کننده را متناسب با لپ تاپ تان انتخاب کنید. ما در اینجا برای کمک به این موضوع یک راهنمای خرید خنک کننده لپ تاپ ارائه داده ایم که با مطالعه آن تا حدودی میتوانید آنچه را که نیاز دارید انتخاب کرده و درصورت تمایل خرید نمایید. بنابراین بگذارید از ابتدا شروع کنیم.

 دلایل بالا رفتن دمای لپ تاپ

با توجه به استفاده طولانی مدت از لپ تاپ ها و بار پردازنده، دمای دستگاه افزایش می یابد. اگرچه لپ تاپ دارای فن های داخلی خنک کننده برای حفظ درجه حرارت است، اما با توجه به حجم کار و بازی های سنگین، لپ تاپ شروع به گرم شدن می کند.

افرادی که از لپ تاپ بیشتر استفاده می کنند با مشکلات گرمای بیش از حد مواجه می شوند. این باعث یک مشکل عمده می شود و در بیشتر موارد عملکرد کلی لپ تاپ را کاهش می دهد. گاهی اوقات نیز باعث تأثیر شدیدی می شود و می تواند به قطعات داخلی آسیب برساند.

اجزای اصلی کامپیوتر عبارتند از گرافیک (GPU) و سی پی یو (CPU) ؛ که هر گونه عملکرد و پردازش تاثیر خود را به طور مستقیم به این دو جزء اضافه می کند. به عنوان یک نتیجه، برنامه های متعدد گاهی اوقات بیشتر از حد ممکن از قطعات لپ تاپ استفاده می کنند . برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، یک فن داخلی برای ارائه یک سیستم خنک کننده وجود دارد که می تواند گرمای بیش از حد را کاهش دهد.

راهنمای خرید خنک کننده

راهنمای خرید خنک کننده

این در گذشته خوب عمل می کند، اما در حال حاضر در طول بار کاری بر روی لپ تاپ ها، برای همه هم اکنون کار نمی کند. این عمدتا به دلیل تفاوت دما در مناطق است. به عنوان مثال، لپ تاپ در مناطق سرد گرم نمی شود در حالی که به راحتی در یک مکان گرم گرم می شود.

بنابراین سوال این است که بهترین فن خنک کننده برای من چیست؟ یا چگونه انتخاب درست تری در خرید یک فن خنک کننده لپ تاپ می توان داشت؟ و یا بطور کلی، راهنمای خرید خنک کننده لپ تاپ چیست؟

در ادامه راهنمای خرید خنک کننده ها به سوالات شما در خصوص خنک کننده ها پاسخ خواهیم داد.

انواع خنک کننده لپ تاپ

مارک های مختلف با طراحی مختلف فن های خنک کننده برای خدمت به یک هدف خاص می آیند. بسته به بودجه شما می توانید بهترین فن خنک کننده برای لپ تاپ را در بین بسیاری از گزینه های موجود در اینترنت یا فروشگاه ها انتخاب کنید. برای لپ تاپ های حرفه ای برای کارهای برنامه نویسی، ویراستاران ویدئویی، بازیگران و غیره توصیه می شود تا یک فن خنک کننده خریداری کنند. بنابراین، ابتدا، با انواع آن شروع کنیم:

Deepcool N9

Deepcool N9 یکی از خنک کننده های می باشد که قادر به تغییر در ارتفاع آن می باشید

1.  خنک کننده های با فن

این شایع ترین سیستم خنک کننده در بازار هستند. در این نوع خنک کننده ها، چندین فن وجود دارند که به طور همزمان عمل می کنند و حداکثر جریان هوا را تولید می کنند.

DeepCool Multi Core X6

DeepCool Multi Core X6 یک خنک کننده با دارا بودن 4 فن خنک کننده

2.  خنک کننده های بدون فن

همه خنک کننده ها  دارای طرفداران زیادی هستند ولی در بعضی از آنها بدون طرفدار هستند. این سیستم خنک کننده با مواد مقاوم در برابر حرارت مانند آلومینیوم ساخته شده است. اینها در مقایسه با دیگر سیستم خنک کننده طرفداران بسیار متفاوت دارند. این خنک کننده ها ی لپ تاپ بی سر و صدا عمل می کنند زیرا هیچ فن ندارند ، ودر آنها هدسینگ موجود می باشد بنابراین هیچ صدایی نمی کنند. اما در مقایسه با عملکرد، سیستم خنک کننده  با فن ازسیستم خنک کننده با هدسینگ موثرتر هستند.

معیار های ارزیابی خنک کننده لپ تاپ

در ادامه راهنمای خرید خنک کننده بامعیار های ارزیابی خنک کننده لپ تاپ آشنا می شوید. از مهم ترین قسمت های خرید خنک کننده لپ تاپ توجه به معیار های ارزیابی آن است که معمولا ” با تعداد فن ، سرعت فن ، وزن، جنس و سایر موارد شناسایی می شود. ما در ادامه چند مورد از مهم ترین معیار های اندازه گیری را عنوان کرده ایم

DeepCool M3

DeepCool M3 یک خنک کننده با دارا بودن اسپیکر برای داشتن صدای قوی تر از اسپیکر لپ تاپ خود

تناسب با سایز لپ تاپ

فن خنک کننده در هنگام خنک کردن لپ تاپ شما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بنا براین خروجی لپ تاپ باید با ورودی فن  خنک کننده لپ تاپ شما تراز شود، اگر بخواهید تهویه و خنک سازی خوب داشته باشید. پد های خنک کننده با فن های قابل تنظیم بهترین گزینه برای لپ تاپ ها است که دریچه های ورودی هوای خود را در مکان هایی قرار می دهند که کمترین آزار را به کاربر و بیشتری عملکرد را برای خنک کنندگی داشته باشند.

راهنمای خرید خنک کننده

راهنمای خرید خنک کننده

جنس

جنس سیستم خنک کننده یا جنس مواد خنک کننده نوت بوک باید از فلز آلومینیوم باشد به طوری که در تخلیه گرما کمک می کند و یک واقعیت شناخته شده است که آلومینیوم در تخلیه گرما بیشتر از هر جنس پلاستیکی کمک می کند.

آیا سیستم های خنک کننده با دو فن  دارای طرفداران چندگانه خوب است؟ بله، اگر شما در لپ تاپ هایی که در نقاط مختلف توزیع شده اند یا دارای نقاط داغ هستند، وجود دارد. فن های خنک کننده با فن های قابل تنظیم بیشتر مطلوب هستند زیرا شما می توانید آنها را با توجه به هر لپ تاپ تنظیم کنید و آنها حداکثر خنک کننده را ارائه می دهند.

سازگاری

بهترین قسمت لپ تاپ در مقایسه با دسکتاپ قابلیت حمل آن است و شما می توانید از یک لپ تاپ در موقعیتی استفاده کنید که باعث راحتی شما می شود. بنابراین پد خنک کننده باید دقیقا همان چیزی باشد که اجازه می دهد تا با حداکثر راحتی کار کنید. پد خنک کننده خنک کننده باید ارگونومیک باشد، که امکان استفاده از حداکثر راحتی را می دهد. همچنین باید توجه داشت که پد خنک کننده باید از اندازه لپ تاپ شما پشتیبانی کند و باید از زاویه ها و موقعیت های مختلف استفاده کند.

کیفیت

خنک کننده برای کاهش دمای لپ تاپ استفاده می شود. خنک کننده خوب با توجه به کارایی آن مشخص شده است که با سرعت و چقدر موثر می تواند دمای داخلی لپ تاپ را کاهش دهد. باید یک پد خنک کننده ای را انتخاب کنید که طرفداران چندگانه دارد و جریان هوا را بهتر می کند. میز قابل حمل با فن خنک کننده دارای اندازه های قطر بین 90 تا 110 میلی متر و سرعت 1000 دور در دقیقه می باشد.

قابلیت حمل

لپ تاپ ها نور و قابل حمل هستند، بنابراین لپ تاپ خنک کننده نیز باید قابل حمل و سبک باشد. قابلیت حمل و نقل یکی از مهم ترین مواردی است که باید هنگام خرید یک کولر لپ تاپ مورد توجه قرار دهید.

توسعه پذیری

در لپ تاپ، تعداد محدودی از پورت های USB موجود است. بنابراین اتصال پد خنک کننده به لپ تاپ ما را یک بندر کوتاه می کند. از این رو ما آن را در نظر نگیریم.

با این حال، برخی از فن های خنک کننده وجود دارد که امکان اتصال دیگر دستگاه های USB به پین (دو طرفه مانند خنک کننده Deep Cool U Pal) و یا در برخی موارد به طور مستقیم به پد خنک کننده وجود دارد.

قیمت

این نیز یک نقطه مهم در هنگام انتخاب فن خنک کننده است. تولید کنندگان مختلف که فن های خنک کننده لپ تاپ را با قیمت مناسب عرضه می کنند. شما می توانید با توجه به بودجه و نوع کاربری از لپ تاپ خود فن خنک کننده مورد نظر را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید .

سر و صدا

این یک عامل است اگر شما به راحتی با سر و صدا مداوم تحریک می شوید.  فن های خنک کننده به طور کلی سر و صدایی زیادی ندارند، اما داشتن دریچه های کوچک و RPM بیشتر می تواند سرعت جریان هوا / CFM و نویز را افزایش دهد.

دسیبل یک واحد لگاریتمی است، بنابراین فقط برخی از این تفاوت ها می تواند به معنای افزایش میزان نویز باشد، بنابراین دقت انتخاب کنید.

هوا و جریانهای بیشتر برای لپ تاپ هایی که دارای دریچه های کوچکی هستند و به طور کامل با دریچه های خنک کننده در جهت خنک کننده قرار می گیرند مفید است، در غیر اینصورت بدون نیاز به جریان هوا بیشتر است.

نتیجه

این ها بعضی از نکاتی هستند که شما می توانید در هنگام انتخاب یک صفحه ی خنک کننده برای لپ تاپ خود در نظر بگیرید. اینها بعضی از نقاط بحث شده توسط بسیاری از بازیگران و برنامه نویسان در حالی که انتخاب لپ تاپ خنک کننده برای خرید هستند.

 

Gerelateerde berichten