معرفی محصول

بهترین خنک کننده لپ تاپ

بهترین خنک کننده لپ تاپ

امروزه به هر طرف که نگاه کنید می توانید کامپیوتر ها و لپ تاپ ها را ببینید. در واقع اغلب افراد لپ تاپ را به کامپیوتر ترجیح می دهند، به دلیل اینکه قابل حمل هستند و در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد. در این مقاله به بررسی بهترین خنک کننده های لپ تاپ می پردازیم که به شما کمک خواهد کرد بهترین انتخاب ایده آل خود را داشته باشید.

بالا رفتن حرارت لپ تاپ

استفاده طولانی مدت از لپ تاپ و بار پردازنده آن، باعث می شود تا دمای دستگاه افزایش یابد. هرچند که لپ تاپ ها مجهز به فن خنک کننده هستند، اما بازی های سنگین و حجم کار زیاد موجب بالا رفتن حرارت لپ تاپ می شود. کسانی که بیشتر با لپ تاپ کار می کنند، با مشکلاتی از قبیل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ رو به رو می شوند. این موضوع تبدیل به یک مشکل اساسی می شود که منجر به کاهش عملکرد کلی لپ تاپ می شود و در بعضی از موارد به قطعات داخلی صدمه می زند.

مراحل انتخاب بهترین خنک کننده لپ تاپ

برای حل این مشکل تولیدکنندگان لوازم جانبی، به طراحی و تولید خنک کننده لپ تاپ به عنوان یک خنک کننده خارجی پرداختند. لنت های خنک کننده برای کاهش گرمای بیش از حد طراحی شدند و لپ تاپ را در دمای مطلوب نگه می دارد و عملکرد آن را تا حد امکان افزایش می دهد.

در این زمینه برند های مختلفی به تولید خنک کننده لپ تاپ پرداختند، پس ابتدا با انواع خنک کننده ها آغا می کنیم.

دو نوع خنک کننده وجود دارد:

1-خنک کننده با فن

در این مدل چندین فن وجود دارد که هم زمان عمل می کنند و حداکثر جریان هوا را تولید می کنند.

2-خنک کننده بدون فن

این مدل از خنک کننده لپ تاپ هم طرفداران خود را دارد. این خنک کننده از مواد مقاوم در مقابل حرارت ساخته شده است و کاملا بی صدا عمل می کند، زیرا فن ندارد. البته خنک کننده های فن دار در مقایسه با خنک کننده های بدون فن بسیار موثرتر هستند.

عوامل موثر در خرید بهترین خنک کننده لپ تاپ

1-سازگاری

نکته قابل توجه در مود لپ تاپ ها این است که در مقایسه با کامپیوترهای رو میزی، امکان حمل دارند و این موضوع باعث می شود که شما با خیالی آسوده و راحت در هر مکانی به لپ تاپ خود دسترسی داشته باشید. خنک کننده هم دقیقا باید به شما اجازه دهد تا با راحتی کار کنید. خنک کننده باید ارگونومیک باشد و همچنین باید از اندازه لپ تاپ شما پشتیبانی کند. در این راهنمای بهترین خنک کننده، بیشتر به این موضوع می پردازیم

2-کیفیت

طبیعتا یک کول پد برای کاهش دمای لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد. اما این که یک خنک کننده چقد خوب است به سرعت و کارایی آن در پایین آوردن دمای لپ تاپ بستگی دارد.

3-امکان حمل

امکان جابه جایی و وزن سبک از مواردی است که هنگام خرید خنک کننده باید به آن توجه داشت.

4-توسعه پذیری

در یک لپ تاپ تعداد محدودی پورت USB در دسترس ما است. بنابر این نحوه ی اتصال ما به خنک کننده توسط همین پورت ها صورت می گیرد. بعضی از خنک کننده ها هستند که قابلیت اتصال دیگر دستگاه های USB به پین را دارند و یا امکان اتصال به طور مستقیم به خنک کننده وجود دارد.

5-قیمت

این مورد نیز بسیار مهم است. تولیدکنندگان بسیاری هستند که کول پد های لپ تاپ را با قیمت مناسب طراحی و تولید می کنند. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود، انتخاب کنید.

موارد ذکر شده به شما در انتخاب بهترین خنک کننده لپ تاپ به شما کمک می کند. در این مقاله به چند نمونه از بهترین خنک کننده های لپ تاپ خواهیم پرداخت.

چند مورد از بهترین خنک کننده های لپ تاپ

DEEPCOOL

کمپانی دیپ کول برای اولین بار در سال 1996 تاسیس شد. دفتر مرکزی آن در پکن است و محصولات تولیدی این شرکت، انواع خنک کننده ها می باشد. به محصولات خنک کننده، مایع خنک کننده، شاسی و منابع تغذیه افزوده شده است.

دیپ کول سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14000 را در زمینه حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف به دست آورده و تمام پروژه های این شرکت، مطابق با دستورالعمل های RoHS و WEEE است. در ادامه مقاله بهترین خنک کننده لپ تاپ به چند نمونه از محصولات این شرکت می پردازیم:

MULTI CORE X6

MULTI CORE X6 از بهترین خنک کننده های لپ تاپ کمپانی دیپ کول محسوب می شود. یک طراحی ظاهری انقلابی در مقایسه با خنک کننده های معمولی نوت بوک است. MUTLI CORE X6 شبیه به یک پروانه زیبا، با 4 فن که طراحی آن برگرفته از ماتریس 2×2 می باشد. این طراحی بی نظیر نه تنها خنک کننده فوق العاده را فراهم می کند، بلکه می تواند به عنوان یک شاهکار از زیبایی شناسی پیشرفته، تحسین شود.
این خنک کننده دارای حجم جریان هوای بالا برای خنک کردن کل پایه نوت بوک بدون منطقه کور است وتضمین شده است که گرما را از داغ ترین مکان ها، مانند HDD یا VGA، از بین ببرد.
تکنولوژی خلاقانه کنترل چند هسته، کاربران را قادر می سازد تا از یکی از 4 ترکیب متفاوت عملکرد فن، برای تهیه تنش های مختلف گرمایش لپ تاپ استفاده کنند.
مجهز به 9 درجه زاویه دید ارگونومیک برای به حداکثر رساندن راحتی هنگام خواندن اسناد، تماشای فیلم ها و بازی کردن. همچنین این زاویه دید برای پایداری و ایمنی لپ تاپ طراحی شده است.
ارائه شده با 2 درگاه USB 2.0، اجازه می دهد دستگاه های USB خارجی به MULTI CORE X6 متصل شوند و مناسب برای شارژ تلفن همراه و یا انتقال داده ها نیز می باشد.


N8 BLACK

پانل آلومینیومی اکسترود شده، باعث تخلیه حرارت کارآمد می شود و جریان هوا خنک کننده را از طریق پانل به حداکثر می رساند تا راندمان خنک کننده بالا حاصل شود.
مجهز به دو فن 140 میلیمتری با سرعت بالا و جریان هوا برای دستیابی به عملکرد بالای خنک کننده می باشد.
همچنین مصرف هوا را به طور فوق العاده ارائه می دهد و جریان هوای مطلوب را برای خنک کننده لپ تاپ ایجاد می کند.
N8 BLACK با یک درگاه USB ورودی و 3 پورت خروجی برای دستگاه های USB اضافی (ماوس، هارد دیسک و غیره) مجهز شده است.

Cooler Master

این کمپانی در سال 1992 تاسیس شد، کولر مستر نامی است که همه باید با آن آشنا شوند. این شرکت یکی از تولید کنندگان به نام انواع خنک کننده ها می باشد. در این مقاله ی بهترین خنک کننده به چند نمونه از تولیدات این شرکت خواهیم پرداخت:

NotePal X-Slim

این خنک کننده بسیار نازک است و مجهز به یک فن 160 میلیمتری می باشد، شما می توانید مطمئن باشید که این یک خنک کننده با بالاترین استانداردهای کیفیت است.

وزن کم و قابلیت حمل آن، از مهم ترین ویژگی های این خنک کننده محسوب می شود، و تقریبا بی صدا عمل می کند. همچنین، سیستم مدیریت کابل آن بسیار مناسب است.

نقاط قوت: باریک و سبک- نویز پایین
نقاط ضعف: ویژگی قابل توجهی ندارد


NotePal X3

در نگاه اول، این خنک کننده ممکن است خیلی متفاوت از NotePal X-Slim باشد، اما تفاوت این دو در این است که NotePal X3 مجهز به یک پلت فرم خنک کننده با عملکرد بالاتری است و تنها به دلیل اینکه یک فن دارد، آن را دست کم نگیرید!

برای حداکثر جریان هوا طراحی شده است و فن خنک کننده آن با قدرت 200 میلیمتر به همراه یک LED آبی می باشد.
همچنین این خنک کننده در واقع از یک پورت مینی USB به جای یک سیستم معمولی استفاده می کند و دارای یک پورت USB معمولی اضافی هم، مانند خنک کننده های دیگر می باشد. ضمن این که در این خنک کننده از یک چرخ برای کنترل سرعت فن استفاده می شود.
NotePal X3 برای استفاده آسان و راحت است. نسبتا قابل تنظیم است و سیستم مدیریت کابل نیز، کابل را راحت و منظم در زیر آن نگه می دارد.

در حالی که بهره وری خنک کننده کاملا رضایت بخش است، نمیتوان این نکته را نادیده گرفت که صدای فراوانی از فن 200 میلیمتری بزرگ آن، هنگامی که به حداکثر سرعت خود میرسد، تولید می شود. البته این موضوع در مورد تمام فن های بزرگ و سریع عادی است.
نقاط قوت: کیفیت خوب
نقاط ضعف: فن پر سر و وصدا


Thermaltake

Massive 20

Thermaltake درست در اینجا با Cooler Master است، زمانی که شما در مورد راه حل های قابل اعتماد خنک کننده فکر می کنید، و پد خنک کننده Massive 20 RGB آنها را نا امید نمی کند.
از ویژگی های برجسته این خنک کننده، می توان به RGB بودن آن اشاره کرد. Massive 20 دارای یک نوار RGB زیبای در امتداد لبه های این خنک کننده است و بدنه اصلی آن نیز باریک است.
همچنین کنترل چراغ و فن به راحتی از طریق کنترل پنل، از جمله (دکمه حالت نور، دکمه حالت رنگ و دکمه سرعت فن) امکان پذیر است. توسط یک فن 200 میلیمتری جریان هوا مطلوب را ایجاد می کند. مجهز به طراحی ارگونومیک، با 3 ارتفاع قابل تنظیم (3 درجه / 9 درجه / 13 درجه) برای بهترین زاویه مشاهده و تایپ کردن می باشد.

نقاط قوت: باریک و قابل حمل- RGB

Gerelateerde berichten