ترفند, ترفند گوشی

5 برنامه بکاپ گیری خودکار از عکس ها در اندروید

بکاپ عکس در اندروید

با فناوری پیشرفته و تلفن های هوشمند اندرویدی بهتر، فضای بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید برای ذخیره عکس ها و فیلم های خود استفاده کنید. اما متأسفانه در این باره، نمی توانید فقط به تلفن اندروید خود متکی باشید. اول از همه فضای دستگاه شما محدود است. با گذشت زمان شروع به هنگ کردن می کند و یا حتی منجر به از دست دادن برخی از داده هایتان خواهد شد. همچنین در صورتی که گوشی موبایلتان گم یا دزدیده شود، برای همیشه عکس ها و فیلم های خود را از دست خواهید داد. 🙁 در اینجا توصیه می شود تا اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می کنید از روش های ذکر شده در این مقاله برای بکاپ گیری از عکس های خود استفاده کنید.

اگر اتصال اینترنتی شما قوی است و می توانید به فضای ذخیره سازی وب اعتماد کنید، ما 5 برنامه به شما معرفی خواهیم کرد که مناسب برای سیستم عامل اندروید است و می توانند به طور خودکار از عکس ها و فیلم های شما بکاپ گیری کند تا خاطرات شما سالم و سلامت بمانند.

1. Google Photos

Google Photos

Google Photos تمام عکس ها و فیلم ها را در گوشی های اندروید نگهداری می کند. می توانید عکس ها را بر اساس مکان، اشیا و یا افرادی که در عکس هستند، جستجو کنید.

می توانید یک بکاپ گیری خودکار تنظیم کنید که برای هر عکس یا ویدیویی که دستگاه شما دریافت می کند اعمال شود. در صورت تهیه نسخه پشتیبان، می توانید از طریق دستگاه دیگری به همه عکس ها و فیلم های خود دسترسی پیدا کنید.

وقتی بکاپ گیری را در Google Photos انتخاب می کنید، می توانید حداکثر 15 گیگابایت داده را در یک حساب ذخیره کنید. وقتی گزینه Storage Saver را انتخاب می کنید، اندازه اصلی حفظ می شود. اگر عکس بالای 16MP باشد، اندازه آن تغییر می کند و این مورد برای ویدیو های بالاتر از وضوح 1080p نیز صدق می کند.

با Express، عکس ها با کیفیت پایین تری ذخیره می شوند، اما فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به گزینه قبل فراهم می کند. در صورت لزوم اندازه همه عکس ها به 3MP تغییر خواهد کرد، در حالی که اندازه فیلم ها به 480p تغییر می کند.

برنامه Google Photos تقریباً از همه فرمت های تصویر مانند PNG ،GIF ،JPG و حتی RAW بکاپ گیری می کند. برای فیلم ها نیز این برنامه، از هر دو قالب استاندارد و غیرمعمول مانند AVI ،MOV ،M4V ،MPG و MP4 و سایر موارد پشتیبانی می کند.

2. Dropbox

Dropbox

Dropbox ارائه دهنده ذخیره سازی ابری دیگری است که از قبل روی برخی از گوشی های اندروید نصب شده است. هنگامی که برنامه را برای اولین بار راه اندازی می کنید، به شما این امکان را می دهد تا تصاویر خود را فوراً ذخیره کنید. با انجام این کار، آن ها را در پوشه ای با عنوان “Camera Uploads” در Dropbox آپلود می کند.

Dropbox برای ذخیره سازی رایگان داده تا حداکثر 2 گیگابایت فضا را ارائه می دهد.

3. OneDrive

OneDrive

شما مطمئناً شیوه خود را انتخاب کرده اید. وان درایو نیز یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری برای بکاپ گیری از عکس های شما به صورت خودکار است. اگر OneDrive راه حل انتخابی شما برای بکاپ گیری در ویندوز است، می توانید برنامه اندروید آن را نیز امتحان کنید. وان درایو 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. کاربران می توانند برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی، مبلغی را پرداخت کنند.

4. Flickr

Flickr

فلیکر به شما امکان می دهد عکس ها را از هر دستگاهی در سطح جهان آپلود، ویرایش، سازماندهی و به اشتراک بگذارید. به شما امکان می دهد چندین عکس را در یک لحظه مرور، انتخاب و سازماندهی کرده و حتی در چند ثانیه آن ها را به اشتراک بگذارید.

یک اکانت فلیکر به شما امکان می دهد فضای خالی برای 1000 عکس و فیلم را داشته باشید. می توانید فابل های رسانه را دانلود خودکار کنید تا با خیال راحت در فهرست دوربین فلیکر نگهداری شوند.

اگر هنگام نصب برنامه، فایل های رسانه را به طور خودکار آپلود نکرده باشید، هنوز هم می توانید آن را تنظیم کنید. فقط کافی است تا به تنظیمات بروید و روی گزینه Auto-uploader کلیک کنید. آن را از حالت خاموش به روشن تغییر داده و سپس منتظر بارگذاری همه فایل های خود باشید.

5. Mega

Mega

اگر تعداد زیادی عکس و فیلم در دستگاه خود ذخیره کرده اید که بیش از ظرفیت هر یک از سرویس های ذکر شده در بالا به صورت رایگان است، پس Mega را بررسی کنید. این فضای ذخیره سازی، 20 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد که فضایی کافی برای بسیاری از افراد است که علاقه ی زیادی به عکس و فیلم گرفتن دارند.

این ها تنها برنامه هایی نیستند که می توانند از عکس های شما در سیستم عامل اندروید بکاپ گیری کنند. سرویس های ذخیره سازی ابری بیشتری با ویژگی آپلود خودکار مانند pCloud وجود دارد. خوشحال می شویم تا با ما در میان بگذارید که کدام گزینه مورد علاقه شماست. 😉

نکته: در صورتی که هیچکدام از از روش های فوق مورد اعتماد شما نبود، می توانید از هارد اکسترنال استفاده کنید که هم از فضای ذخیره سازی خوبی برخوردار است و هم قابلیت رمزگذاری دارد، البته به خاطر داشته باشید که در صورت رمزگذاری، هرگز رمز آن را فراموش نکنید.

منبع: www.maketecheasier.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *