آموزش, آی او اس, اندروید, ترفند گوشی

آموزش پیدا کردن گوشی گمشده برای اندروید و آیفون‎

پیدا کردن گوشی گمشده

ممکن است در بسیاری از مواقع گوشی خود را گم کنید یا گوشی شما توسط فردی ربوده شود. ما در این مقاله با نام ” آموزش پیدا کردن گوشی گمشده برای اندروید و آیفون‎ ” به شما آموزش می دهیم تا گوشی گمشده خود را به راحتی پیدا کنید. در بسیاری از مواقع گوشی شما روی مبل کنارتان است یا ممکن است در مکان هایی که در طول روز رفته اید جا گذاشته باشید و یا در لباس های دیگر شماست و …

خوشبختانه، روش های زیادی برای پیدا کردن گوشی گمشده شما وجود دارد. اگر گوشی شما هوشمند (یا حتی تبلت) است که iOS یا Android را اجرا می کند، احتمال آن وجود دارد که نرم افزار مورد نیاز برای پیدا کردن آن را داشته باشد یا برنامه ای وجود دارد که می توانید برای ردیابی تلفن خود نصب کنید. در اینجا به معرفی راه هایی برای پیدا کردن گوشی گمشده می پردازیم.

یافتن گوشی های هوشمند

اگر گوشی گم شده شما یک گوشی هوشمند است، ارائه دهندگان اصلی سیستم عامل (اپل و گوگل) شامل فناوری بازیابی تلفن در نرم افزار Android یا iOS هستند. این برنامه ها از طریق حساب مرتبط با دستگاه شما کار می کنند.

برای دستگاه های Android، این حساب Google شما است و برای iPhone ها، این حساب iCloud شماست. هر دو به شما امکان می دهند که از راه دور تلفن خود را قفل کرده و آن را پاک کنید، زنگ بزنید و پیام های ویژه ای را تنظیم کنید تا به هرکسی که آن را پیدا کند، هشدار دهد.

ما همچنین هنگام برقراری ارتباط با هر کسی که تلفن هوشمند شما را پیدا کرده است، احتیاط می کنیم. مراقب باشید از دادن اطلاعات شخصی مانند آدرس منزل خودداری کنید، تا بدانید آن فرد کسی است که می توانید به او اعتماد داشته باشید. در ادامه نحوه عملکرد هر یک از سیستم عامل ها آمده است.

نحوه یافتن تلفن اندرویدی گمشده

پیدا کردن گوشی گمشده در اندروید

Android نه تنها خدمات اختصاصی Google را برای یافتن و مدیریت دستگاه شما از راه دور، بلکه چندین برنامه شخص ثالث نیز برای یافتن تلفن هوشمند شما ارائه می دهد.

ساده ترین کاربرد Find My دستگاه است که مستقیماً از طریق سرویس های Google Play در تلفن هوشمند Android شما ساخته شده است.

می تواند در یک مرورگر نیز استفاده یا از فروشگاه Google Play بارگیری شود. بیشتر دستگاه هایی که اندروید 2.3 یا بالاتر دارند، می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

استفاده از این ویژگی به آسانی به جستجوی “?Where is my phone” در Google می پردازد که باعث می شود این سرویس به دنبال جستجوی تلفن هوشمند شما باشد.

در حالی که می توانید Find My دستگاه را قبل از مواقع پیکربندی کنید، در صورتی که تلفنتان را گم کنید یا جای خود را بدست آورید، سرویس باید در دسترس باشد که از Wi-Fi یا GPS برای کمک به شما در شکار دستگاه استفاده می کند.

برای تأیید اینکه تلفن هوشمند Android شما ویژگی Find My دستگاه را روشن کرده است، به Settings > Google (or Google services) > Security بروید و مطمئن شوید که از راه دور این دستگاه را در بخش Find My دستگاه روشن کرده است.

وقتی برنامه را باز می کنید یا در مرورگر خود جستجو می کنید، تمام دستگاه های خود را که در بالا ذکر شده است، می بینید، بنابراین کافی است روی برگه مربوطه ضربه بزنید تا دستگاه خاص مورد نظر خود را پیدا کنید.

پیدا کردن گوشی گمشده

اگر نمی توانید تلفن هوشمند خود را پیدا کنید، همیشه می توانید آن را پاک کنید تا از ورود اطلاعات اشتباه به دست سارق جلوگیری کنید.

برای برقراری ارتباط با دستگاه شما به اینترنت و آب کافی احتیاج دارد. در Android 5.0 Lollipop ، Google همچنین Factory Reset Protection (FRP) را معرفی کرد. این به گونه ای طراحی شده است که سارقان احتمالاً تلفن شما را نمی توانند سرقت کنند ، آن را پاک کنند و سپس از آن استفاده کنند یا آن را بفروشند. اگر یک کارخانه را با فعال کردن FRP مجدداً تنظیم مجدد کنید و سعی کنید آن را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید ، از شما خواسته می شود نام کاربری و رمزعبور را برای آخرین حساب Google که در دستگاه ثبت شده است وارد کنید ، و در صورت عدم امکان ، تلفن قفل خواهد ماند

همچنین برنامه های شخص ثالث وجود دارد که می توانید برای یافتن تلفن خود نصب کنید. Prey Anti Theft یک برنامه عالی است که دسترسی و کنترل از راه دور را در اختیار شما قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد که اطلاعات بیشتری را در مورد محل گوشی خود بدست آورید. این سرویس چندین ویژگی اضافی مانند کنترل دقیق تری در مورد چگونگی ردیابی دستگاه خود، مختصات GPS، آدرس MAC، عکس از دوربین برای گرفتن دزد احتمالی و سایر اعلان های دقیق تر درباره دستگاه، نیز دارد.

more detailed notifications that Find My Device doesn’t offer

گزینه دیگر برای انتخاب تلفن های هوشمند سامسونگ، سرویس Find My Mobile است. می توان از آن برای یافتن تلفن گمشده، قفل کردن آن یا پاک کردن کامل آن استفاده کرد. برای این کار به حساب سامسونگ احتیاج دارید، و گزینه های کنترل از راه دور روی تلفن شما فعال هستند.

برای بررسی و مشاهده اینکه آیا Find My Mobile برای تلفن هوشمند شما موجود است، به Settings > Biometrics & Security بروید.

اگر در منو Find My Mobile را مشاهده کردید، می توانید از این سرویس استفاده کنید. می توانید Remote را از طریق Settings > Biometrics & Security > Find My Mobile > Remote controls فعال کنید.

یک آیفون گم شده را پیدا کنید

نحوه یافتن آیفون گمشده

بهترین (و تنها) راه بازگشت iPhone شما از طریق ویژگی بومی اپل، Find My iPhone است. این برنامه در هر دستگاه iOS از قبل نصب شده است و می تواند دستگاه گمشده شما را بر روی نقشه نمایش دهد تا به شما در یافتن و مدیریت آن به راحتی کمک کند.

برای استفاده از این ویژگی به برنامه رایانه ای یا دستگاه iOS دیگری با برنامه Find My iPhone نیاز دارید. متأسفانه، این ویژگی ها فقط در صورت روشن بودن تلفن و اتصال به اینترنت در دسترس هستند.

پیدا کردن گوشی گمشده در آیفون

برای استفاده از این ویژگی، به سادگی به iCloud وارد شوید و ویژگی Find My iPhone را باز کنید. سرویس Apple گوشی شما را بر روی نقشه قرار می دهد و به شما امکان می دهد صدا را در دستگاه خود پخش کنید، با “lost mode” پیام خود را به تلفن خود ارسال یا محتویات آن را پاک کنید. همه این موارد بدون هیچگونه تنظیمات اضافی قابل انجام است.

اپل همچنین از فرم دیگری از امنیت موسوم به «فعال سازی قفل» برای جلوگیری از سرقت آیفون شما استفاده می کند. فعال سازی قفل به شما نیاز دارد تا قبل از غیرفعال کردن Find My iPhone، دستگاه خود را پاک کرده یا مجدداً فعال کنید، Apple ID و رمزعبور خود را وارد کنید.

چگونه تلفن همراه نه چندان هوشمند خود را پیدا کنید

زمان مورد نیاز: 10 دقیقه

روش پیدا کردن گوشی های نه چندان هوشمند

  1. مرحله 1

    با تلفن همراه خود تماس بگیرید. به زنگ یا لرزش گوش دهید و سعی کنید تلفن خود را از طریق تشخیص انسانی آزمایش شده و واقعی پیدا کنید. اگر تلفن شما واقعاً گم شده است و در دست شخص دیگری است، در صورت قصد بازگشت تلفن، احتمالاً به تماس شما پاسخ می دهد.

  2. مرحله 2

    مراحل خود را دوباره بکشید. یک جستجوی کامل بصری انجام دهید. اگر هنگام زنگ زدن نتوانستید زنگ یا لرزش را بشنوید، فوراً فرض نکنید که تلفن شما در فاصله بسیار دور قرار دارد. ممکن است باتری گوشی شما تمام شده باشد اما در کنارتان باشد.

  3. مرحله 3

    اگر فکر می کنید شخصی تلفن شما را دزدیده یا احتمالاً تلفن شما را پیدا کرده است،می توانید تصمیم بگیرید که یک پیام متنی را با اطلاعات تماس خود و پیشنهاد پاداش به تلفن خود ارسال کنید.

  4. مرحله 4

    اگر امید پیدا کردن آن را از دست داده اید، با شرکت مخابراتی سیم کارت خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که تلفن شما از بین رفته است. سؤال کنید که آیا آنها سرویس مکان یابی GPS یا سامانهٔ موقعیت‌یابی جهانی را ارائه می دهند یا خیر. در غیر این صورت، از آنها بخواهید که خدمات تلفن شما را به حالت تعلیق درآورند تا از اتهامات احتمالی کلاهبرداری جلوگیری شود. این صفحه FCC دارای یک لیست مفید از شماره ها است.

  5. مرحله 5

    تلفن گمشده خود را ثبت کنید. اگر شماره IMEI تلفن خود را می دانید یا آن را در جایی نوشته اید، آن را در Immobilize ثبت کنید.

  6. مرحله 6

    برای دفعه بعد که گوشی خود را گم کردید آماده شوید. اگر شما یکی از آن دسته از افرادی باشید که همیشه تلفن خود را گم می کند،بهتر است در یک سرویس ردیابی مانند AccuTracking ثبت نام کنید.

در این مقاله راه های مورد نیاز برای پیدا کردن گوشی گمشده آموزش داده شده است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

Gerelateerde berichten