آموزش, اندروید, سیستم عامل

آموزش نحوه دادن مجوز به برنامه های گوشی اندروید و مدیریت دسترسی ها

مجوز برنامه گوشی

از اندروید 6.0 به بعد قابلیتی با نام مجوز به سیستم عامل گوشی ها اضافه شده است که به وسیله آن می توانید برنامه های گوشی را مدیریت و از فضای امنی که دارید لذت ببرید. در ابتدا باید به برنامه ها اجازه دسترسی به داده های گوشی داده شود که این با توجه به تایید و صلاح دید شماست که در خواست را می پذیرید یا رد کنید.
ما در این مقاله قصد داریم به شما نحوه ی مجوز برنامه گوشی را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

زمانی که کاربران برنامه ای را از گوگل پلی بارگیری می کنند، قبل از نصب پیغامی را مشاهده خواهند کرد با مضمون اینکه آیا به این برنامه اجازه می دهید که به تلفن شما دسترسی داشته باشد؟ که در صورت عدم موافقت این برنامه به کل بر روی سیستم شما نصب نمی شود. بنابراین باید مجوز را بدون هیچ محدودیتی مجاز کنیم.

با این حال اگر برنامه ای را یافتید که برای نصب نیازی به مجوز دارد. می توانید به راحتی در Android Oreo 8.1 و Android Pie 9.0 مدیریت کرد. اما قبل از ایجاد هرگونه تغییر در مجوزهای برنامه باید درک کنید که مجوزی را که می خواهید فعال کنید، برای برنامه ضروری است یا خیر؟ اگر شما مجوز برنامه هایی که لازم اند را درک نکردید و آن را فعال کردید برنامه شروع به خرابکاری می کند و یا به درستی کار نمی کند.

نحوه مدیریت مجوز برنامه گوشی اندروید

مدیریت مجوز برنامه در Android 8.1 و Android Pie 9.0 ساده تر از نسخه های قبلی اندروید است. مجوز های متفاوتی در گوشی های اندروید وجود دارد که ما به آن ها اجازه می دهیم قبل از انجام کار، به تلفن همراه ما دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال: سنسورها، تقویم، دوربین، مخاطبین، موقعیت مکانی، میکروفون، تلفن، پیامک، ذخیره سازی و … . اگر برنامه ای به دوربین مرتبط باشد از مجوز های دوربین، مکان، میکروفون و Storage برای کار استفاده می کند.

بنابراین بهتر است قبل از غیر فعال کردن مجوز ها آن را درک کنید؛ زیرا ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. گاهی اوقات هنگام نصب یک برنامه، اجازه دسترسی به یکی از ویژگی های برنامه را نمی دهیم. به همین علت ممکن است بخاطر محروم شدن از این ویژگی به درستی کار نکند و به طور کل برنامه متوقف شود. شما به راحتی می توانید با اجرای مراحل زیر برخی از ویژگی هایی که به اشتباه آن را غیر فعال کردید مجددا فعال کنید.

برای مدیریت مجوز برنامه ها در نسخه Android 8.1 و Android Pie 9.0 دو روش داریم.

بر روی تنظیمات (Settings) ضربه بزنید و برنامه و اعلان ها را پیدا کنید بر روی آن کلیک کنید و این بخش را باز کنید. در مرحله اول شما می توانید اطلاعات مربوط به برنامه را مشاهده کنید. (در Android Pie 9.0 می توانید با گزینه “اطلاعات برنامه” به جای گزینه “مشاهده همه برنامه ها” در Android 8.1 جایگزین شده است اطلاعات مرتبط به برنامه ها را مشاهده کنید)

مجوز برنامه گوشی

روش اول برای مدیریت مجوز برنامه:

بعد از ضربه زدن بر روی اطلاعات برنامه یا “مشاهده همه …” برنامه ها را از لیستی که مشاهده می کنید انتخاب کنید و گزینه های مربوط به برنامه را از آن روی مجوزها دریافت خواهید کرد. اکنون برای فعال یا غیرفعال کردن دسترسی مجوز برنامه گوشی ، روی دکمه جابجایی ضربه بزنید. اگر یک کادر موافقت ظاهر شد، بر روی DENY ANYWAY ضربه بزنید تا مجوز را غیرفعال کنید. اما اگر مجوز از قبل غیرفعال شده باشد، از کادر اجازه درخواست نخواهد کرد.

روش دوم برای مدیریت مجوز برنامه:

این روش همانند روش قبلی نیست. برای استفاده از این روش، ابتدا باید بر روی گزینه App Permission در مجوز برنامه کلیک کنید و گزینه Permission را انتخاب کنید. به عنوان مثال: تلفن

پس از ورود به مجوزها باید برنامه مورد نظر را از لیست پیدا کنید و روی دکمه آن ضربه بزنید تا مجوز برنامه را فعال یا غیرفعال کنید.

مجوز برنامه گوشی

سپس همانطور که خودتان صحیح می دانید، در مورد حریم خصوصی و امنیت گوشی خود با مجوز برنامه گوشی تصمیم بگیرید. اگر درخواست مجوزهای بیشتری نسبت به برنامه داد، می توانید با کمک این گزینه آن را مجددا تنظیم کنید.

آخرین تاریخ بروزرسانی 1402/8/15

Gerelateerde berichten

One thought on “ ”

  1. محمد حسین گفت:

    سلام چطوری مجوز دستی دوربین گوشی رو فعال کنم

    1. Shahriar Enayati گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا مراحل آموزش را بادقت انجام دهید و بعد اگه در مراحلی مشکل داشتید سوال کنید
      برای دسترسی مجوز دوربین همین مراحل را فقط برای اپ دوربین انجام دهید

  2. ناشناس گفت:

    من روبیکام مجوز پیامک رو ندارم و کد فعالسازی روبیکام واسم نمیاد چکار کنم؟

  3. Reza گفت:

    سلام من اعلان واسه ساعت هوشمندم نمیاد تو تنظیمات هم برای اعلان برنامه رفتم
    اما برای فعالسازی نوتیف برنامه برای مثال تلگرام اس‌ام‌اس یا واتساپ گوشی دسترسی نمیده میگه برای امنیت شما و فقط یه بله میاره چکار کنم

    1. Shahriar Enayati گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به برند ساعت هوشمندتون داره و اینکه هر ساعت هوشمندی نرم افزار مخصوص خودش رو داره که به شما اجازه این کار رو میده باید ببنید نرم افزار تنظیمات ساعتتون روی گوشی نصب هست یا خیر و اگه نصب هستش از توی تنظیمات همون نرم افزار درستش کنید و نوتیف های ساعت رو فعال کنید

  4. majideshoon گفت:

    گوشی شیائومی 12t pro چطو میشه دسترسی بهش داد؟
    تمام مجوزها رو هم تیک زدم ولی باز هم موقع اجرای App وی پی ان پیغام میده شما مجوز دسترسی ندادید

    1. Kian Moloudi گفت:

      با سلام وقتتون بخیر
      به هنگام نصب نرم افزار مورد نیاز و مخصوصا اجرای اولیه نرم افزار یک سری permission و یا اجازه دسترسی از شما میخواد که وقتی همه موارد رو تایید کنید نباید مشکلی در اجرای نرم افزار داشته باشید در غیر این صورت به بخش تنظیمات مربوطه به نرم افزار مورد نظرتون برید و از منو دسترسی ها مواردی که قبلا آن ها را بلاک و یا رد کرده اید را تایید کنید

  5. پریماه گفت:

    سلام من میخوام مجوز هارو بدم میگه باید تو ستینگ برین و خاموش کنین لطفا توضیح بدین اصلا نپیفهمم

    1. ناشناس گفت:

      سلام من روبیکام مجوز پیامک رو ندارم چکار کنم؟

    2. ناشناس گفت:

      سلام من روبیکام مجوز پیامک رو ندارم چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *