مجله تکنولوژی

پلتفرم استیم چیست و چرا اکثر گیمر ها از اکانت های Steam استفاده می کنند؟

پلتفرم استیم

همراه با گذشت زمان، فناوری نیز در صنعت بازی های کامپیوتری پیشرفت کرده است. اندکی پس از انتشار Pong در بازی‌ های آرکید، Atari Games نسخه خانگی این بازی ویدیویی را پخش کرد و راه را برای موجی از فناوری نوآورانه بازی برای پاسخگویی به نیاز های گیمر ها باز کرد. به طور طبیعی، شرکت های بازی شروع به روی آوردن به اینترنت برای پخش، فروش و تبلیغ بازی های خود کردند که منجر به ایجاد اولین پلتفرم توزیع دیجیتالی شد، پلتفرم استیم.

Steam یک پلتفرم توزیع دیجیتال برای بازی های ویدیویی است که توسط Valve Corporation ایجاد شده است. این یک جامعه بازی است که در آن بازیکنان و توسعه دهندگان بازی می توانند بازی های ویدیویی را به صورت آنلاین خریداری و بفروشند.

Steam به دلیل ویژگی هایی که کاربران را در خود جای می دهد، اگر نگوییم محبوب ترین پلتفرم در نوع خود است. یک مثال قابل توجه از این خدمات پشتیبانی مشتری کامل با ابزار ها و ویژگی هایی برای کمک و بهبود کلی تجربه بازی کاربران است. برای مروری بر تاریخچه و پیشرفت‌ های Steam و ویژگی‌ هایی که آن را به پلتفرم محبوب امروزی تبدیل می‌کند، در ادامه بخوانید.

با بیش از 47 میلیون کاربر فعال روزانه، Steam تقریبا 16 سال است که کار می کند. بهبود مداوم آن برای جا دادن بهتر کاربران، توسعه آن را در صنعت بازی های ویدیویی قابل توجه کرده است.

پلتفرم استیم چیست؟

Steam یک پلتفرم توزیع دیجیتال است که برای گیمرها و توسعه دهندگان بازی طراحی شده است. در حالی که این پلتفرم در ابتدا به بازی‌های کامپیوتری می‌پرداخت، اما به زودی در دسترس بودن خود را به کنسول‌های بازی ویدیویی خانگی مانند ایکس‌باکس و سونی پلی‌استیشن گسترش داد. در Steam، گیمرها می توانند وارد وب سایت شوند تا به راحتی بازی ها را به صورت آنلاین خریداری کرده و بازی کنند، جایگزینی بهتر برای خرید نسخه های فیزیکی بازی ها و دانلود دستی آن در رایانه.

Steam چگونه شروع شد؟

Steam در سال 2003 توسط کمپانی Valve ایجاد شد که همان شرکتی است که بازی های ویدیویی مانند سری Half-Life، Left4Dead و Counter Strike را ساخته است. این پلتفرم در سال 2002 زمانی که Valve به پلتفرمی نیاز داشت که بتواند به راحتی بازی های MMO خود را بفروشد و آپدیت کند، توسعه یافت.

Steam چگونه شروع شد؟

Steam در ابتدا عملکرد خوبی داشت، اما کمی بعد با یک مشکل مواجه شد. با انتشار Half-Life 2 این کمپانی گیمر ها و پلیر ها را ملزم کرد که برای احراز هویت و جلوگیری از پایرسی در Steam ثبت نام کنند. با این حال، افزایش ترافیک باعث از کار افتادن سرور ها و سایت شد و واکنش شدید گیمر ها را به همراه داشت.

Valve توانست مشکل را به سرعت برطرف کند و پتانسیل را برای مواجه شدن با این حادثه فراهم کرد. زمانی که بازی Call of Duty: Modern Warfare بر روی پلتفرم منتشر شد، وب سایت توانست هجوم ثبت نام بازیکنان را کنترل کند.

با این حال، تا سال 2005 طول کشید تا تصور جامعه گیمینگ ها نسبت به Steam مثبت شود. قبل از آن سال، Steam فقط مربوط به بازی‌ های ایجاد شده توسط Valve بود. با امضای قرارداد با ناشران دیگر در این پلتفرم، Valve به دیگر شرکت‌ های بزرگ و معروف بازی مانند Capcom و Activision اجازه داد تا بازی‌ های خود را در Steam پخش کنند و بفروشند.

تنوع بازی های ویدیویی که به راحتی در این پلتفرم قابل دسترسی هستند، خبر خوبی برای جامعه گیمینگ بود. Valve همچنین شروع به اضافه کردن ویژگی‌ های دیگری کرد که در نهایت Steam را به یک پلتفرم توزیع بازی که امروزه به آن معروف است تبدیل کرد.

محبوبیت پلتفرم استیم

شش سال قبل تر از Ubisoft’s Uplay و EA’s Origin، پلتفرم Steam پیشگام پلتفرم های پخش و توضیع آنلاین بازی های ویدیویی بوده است. زمانی که سایر سرویس های توزیع دیجیتال شروع به فعالیت کردند، Steam از قبل خود را به عنوان بهترین برای جامعه گیمینگ ثابت کرده بود.

برای گیمرها

گیمر ها Steam را به خوبی می شناسند، با توجه به اینکه اکثر آن ها برای خرید بازی هایی که نمی توانند در فروشگاه های بازی محلی خریداری کنند به وب سایت مراجعه می کنند. بازی‌ های ویدیویی معروفی مانند Five Nights At Freddy’s و Subnautica که در Steam در دسترس قرار گرفتند، به لطف بازی‌ های معروف یوتیوبر ها، این پلتفرم را در کانون توجه جامعه گیمر ها قرار دادند.

استیم آنلاین یک پلتفرم خوب است که گیمر ها می توانند با استفاده از آن بازی های PC را مستقیماً در سیستم خود دانلود و نصب کنند. برای خرید بازی در Steam، کاربران باید یک حساب Steam ایجاد کنند. این به کاربران اجازه می دهد تا با ورود به حساب های خود، بازی های خود را بر روی هر پلتفرم دیجیتالی که از Steam پشتیبانی می کند دانلود کنند. Steam به‌ روز رسانی‌ ها و پچ های نرم‌ افزاری را برای اشکالات و باگ‌ ها به اطلاع کاربران می‌ رساند. این پلتفرم همچنین اغلب معاملات بسته و گیم ها را با تخفیف ارائه می دهد.

به بازیکنان یک لایبرری Steam نیز داده می شود، صفحه ای که می توانند در آن آمار بازی ها، دستاورد ها، مجموعه بازی های انجام شده و فعالیت های دوستان را مشاهده کنند. Steam همچنین دارای یک انجمن آنلاین است که در آن بازیکنان می توانند از طریق Steam Chat و Game Hubs با یکدیگر تعامل داشته باشند. از طریق Steam Broadcast و Steam Workshop، گیمر ها می توانند بازی های خود را به صورت زنده پخش کنند و در ایجاد حالت های پخش کننده همکاری کنند. چنین عملکرد هایی سطح کاملاً جدیدی از تعامل را برای جامعه گیمینگ فراهم می کند که تجربه گیمر را به عنوان یک کاربر پلتفرم آنلاین بسیار بهبود می بخشد.

برای توسعه دهندگان بازی

Steam پلتفرم توزیع بازی برای توسعه دهندگان گیم نیز است. اسکات کاتون، خالق بازی محبوب Five Nights at Freddy’s، پس از فروش فوق العاده اول بازی، بقیه فرنچایز بازی را در Steam منتشر کرد. Steam در حال حاضر بیش از 30000 بازی در دسترس دارد، از AAA ها گرفته تا بازی های مستقل.

Steam اجازه می دهد تا بازی ها را در سایت خود با استفاده از Steamworks، یک پلتفرم فرعی که در آن توسعه دهندگان بازی می توانند با Steam همکاری کنند، توزیع کند. هنگامی که توسعه‌ دهندگان بازی وارد شراکت با این پلتفرم شدند، می‌ توانند به Steam Direct و Steamworks دسترسی داشته باشند: مجموعه‌ای از ابزار های رایگان که توسعه‌ دهندگان بازی می‌ توانند از آن برای تنظیم دقیق بازی‌ های خود برای Steam استفاده کنند.

برای توسعه دهندگان بازی

علاوه بر این، برنامه Steam PC Cafe نیز وجود دارد که یک مجوز سایت تجاری است که استیم، عملکرد های Steamworks و عناوین بازی های مجاز پلتفرم را در سراسر شرکت سازنده بازی ارائه می دهد. اعضای شرکت حتی ممکن است به محتوای بازی دسترسی داشته باشند و در حساب های شخصی Steam خود دانلود کنند و از کارگاه Steam به عنوان راهنمای ساخت بازی های خود استفاده کنند.

توزیع و فروش بازی های ویدیویی در استیم

استیم به عنوان یک پلتفرم پخش آنلاین بازی های ویدیویی، به غول بزرگی در زمینه تخصصی خود تبدیل شده است. ایجاد آن در سال 2005 عصر جدیدی را در صنعت بازی های ویدیویی آغاز کرد. در حالی که در ابتدا به عنوان راهی برای توسعه دهندگان Valve بود تا بازی های چند نفره آنلاین یا آفلاین خود را بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریان خود به روز کنند، سازندگان Steam به سرعت متوجه پتانسیل آن به عنوان یک پلتفرم توزیع بازی شدند.

Valve این پتانسیل را با انتشار بازی Half-Life 2 آزمایش کرد، اما مشکل ثبت نام آنلاین واکنش‌ هایی را ایجاد کرد که باعث شد گیمر ها با دیدی نه چندان مثبت به Steam نگاه کنند. سپس Valve به سرعت تلاش کرد تا با بهبود سیستم‌ های خود و افزودن بازی‌ های ایجاد شده توسط دیگر توسعه‌ دهندگان بازی، وفاداری مشتریان را دوباره به دست آورد. تا سال 2007، جایگاه Steam در جامعه بازی‌ ها بسیار بهبود یافته بود. گیمر ها نه تنها مجموعه عظیمی از بازی‌ ها را برای دانلود و خرید داشتند، بلکه Steam همچنین اطمینان حاصل کرد که کاربرانش به خوبی از آن ها استفاده کنند. این شامل اجرای Steam Library، Steam Community و Steam Support بود.

در فروشگاه Steam چه چیز هایی پیدا می کنید؟

از آنجایی که Steam به صورت تجاری در سراسر جهان در دسترس است، بازیکنان دیگر مجبور نیستند نسخه های فیزیکی بازی های ویدیویی مورد علاقه خود را خریداری کنند. آن ها می توانند بازی ها را مستقیماً از Steam خریداری و دانلود کنند و داده های بازی خود را در آن ذخیره کنند. برای توسعه دهندگان بازی، Steam می تواند به عنوان یک شبکه ایمنی در نظر گرفته شود که در آن می توانند بازی های خود را بدون ریسک زیاد منتشر کنند. با توجه به برنامه ریزی Valve برای بهبود پلتفرم بازی خود در آینده نزدیک برای مدیریت فناوری جدید بازی، استیم قطعاً به نفوذ زیادی در صنعت بازی های ویدیویی ادامه خواهد داد.

بازار جامعه استیم یک بازار دیجیتال است که به کاربران اجازه می‌ دهد تا برخی از آیتم‌ های درون بازی را بخرند و بفروشند، به علاوه کارت‌ های معاملاتی دیجیتال، شکلک‌ ها، تصاویر پس‌ زمینه پروفایل و چیز هایی که برای استفاده با استیم طراحی شده‌ اند. همچینین شما می توانید در استیم هر بازی ای که می خاهید، DLC ها، سخت افزار، برنامه های کمکی، موسیقی متن یا آیتم های درون بازی را بخرید و امتیاز بگیرید. Points Shop جایی است که می‌ توانید آیتم‌ های مختلفی را برای شخصی‌ سازی حضور خود در Steam پیدا کنید. امتیازات خود را برای موارد اکانت خود یا گپ بازخرید کنید.

منبع: cs-agents

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید