آموزش, سخت افزار

آموزش نصب کیت های نورپردازی LED در کیس کامپیوتر

نصب LED در کیس

آیا می خواهید ظاهر سیستم گیمینگ خود را ارتقا دهید؟ در مورد نصب LED در کیس چه چیز هایی می دانید؟ نصب LED در کیس با استفاده از اتصال دهنده و منبع ولتاژ مناسب، بسیار ساده است. نحوه انجام این کار بستگی به ولتاژ مورد نیاز نوار های LED دارد. برخی از نوار های LED می توانند روی 5 ولت، 12 ولت کار کنند. همچنین، برخی از نوار ها در بازه 24V-48V کار می کنند. شما نمی توانید میزان مصرفی نوار LED را نادیده بگیرید زیرا هر کدام با روش خاصی نصب می شوند.

نحوه نصب نوار LED در کیس کامپیوتر

مادربرد دارای یک پین تبدیل کننده است که معمولاً همراه پین 2.54 میلی متری است. اکثر آن ها در تعداد محدودیت دارند. چیز هایی که به مادربرد ها وصل می کنید برای کار با آن ها طراحی شده اند. باز هم، مادربرد بدون هدر اتصال نوار LED ممکن است در صورت استفاده، مشکل ایجاد کند.

 پین 2.54 میلی متری
پین 2.54 میلی متری

مادربرد هایی مانند GIGABYTE Z390 AORUS PRO، ASUS ROG Strix B550-F، MSI MPG Z390 Gaming Plus و برخی دیگر از مادربرد های پیشرفته و رده بالا با هدر های رابط نور پردازی LED، بر روی برد عرضه می شوند. از طرف دیگر، نوار های LED دارای پایه های برق و زمین و کنترل هستند. اکنون ممکن است بپرسید آن ها چه هستند؟

نحوه نصب نوار LED در کیس کامپیوتر

پین‌ آت‌ ها آداپتور هایی هستند که برای اتصال و تماس با اجزای الکتریکی در محل استفاده می‌ شوند. به هر حال، اجازه دهید مراحل را بررسی کنیم.

مراحل نصب LED در کیس با 2 پین

اگر یک نوار LED دو پین دارید، آن را به کانکتور Molex وصل کنید. قبل از آن، باید سیم ها را بیرون بیاورید و آن ها را در کانکتور قرار دهید. جدا کردن دو سیم و وصل کردن آن ها به یک کانکتور سوپریم Molex یک راه دیگر است که می توانید امتحان کنید.

اما در نظر داشته باشید که قرار دادن دو سیم در محل مناسب به ولتاژ بستگی دارد. به طور کلی نوار های LED دارای ولتاژ های متعدد مانند 12 ولت، 5 ولت، 7 ولت و… هستند.

مراحل نصب LED در کیس با 2 پین

شما همچنین می توانید از کانکنور Molex منبع تغذیه کمک بگیرید. برخی از افراد نوار LED را برای وضوح و قدرت بهتر به کانکتور Molex متصل می کنند.

برای نصب LED در کیس این مراحل را دنبال کنید:

  • چند نوار LED را جدا کرده و آن را در کانکتور 12 ولت قرار دهید.
  • سپس سیم را برای تبدیل منبع تغذیه Ac به Dc وصل کنید.
  • سیم برش داده شده را را در 12 D.C قرار دهید.
  • می توانید سیم 12 D.C فعلی را به کنترلر I.C تغذیه کنید. این کار کمک می کند تا مابقی برق را به چراغ های LED برسانید.
  • در آخر سیم زرد را به مثبت (+) و سیاه را به منفی (-) وصل کنید.

نحوه نصب LED در کیس با کانکتور Molex

اگر دو شاخه D.C نر را متناسب با کنترلر I.C بخرید، باید از سیم زرد به دوشاخه Molex برای ولتاژ +12 ولت استفاده کنید و یکی از آن ها نیز منفی است. و سپس مطمئن شوید که به کانکتور دقت کرده اید تا سیم ها را در سمت راست قرار گرفته باشند.

به یاد داشته باشید سیم کشی Molex دارای 3 نوع Ground است. مانند زرد 12V+، قرمز 5V+، و دو ground سیاه. شما می توانید آن ها را به رنگ زرد و سیاه برای LED خود وصل کنید. اگر کانکتور های نر را خریداری کردید، سیم قرمز و مشکی را به طور کلی در آن قرار دهید. به عنوان یک اتصال D.C عمل خواهد کرد. با این کار می توانید به راحتی نوار های LED را روی سیستم خود نصب کنید و همه چیز جمع و جور می شود.

اکنون ممکن است که کنجکاور باشید که نوار های LED را باید در کجای کیس کامپیوتر قرار دهید. خوب، می توانید آن ها را در هر جایی از لبه ها که فکر می کنید عالی به نظر می رسد نصب کنید.

اگر هنوز در مورد اینکه آن ها را دقیقاً کجا نصب کنید سردرگم هستید، آن ها را در نسخه مغناطیسی نوار مود کابل قرار دهید. باز هم، بهتر است در Define C قرار دهید یا بپرسید که افراد دیگر آن ها را کجا نصب می کنند. به این ترتیب می توانید بفهمید که کدام موقعیت برای نوار ها مناسب است.

هدر نور RGB

هدر RGB امکان نصب آسان را می دهد و با هدر USB که برای حداکثر پورت های پنل جلو به آن نیاز دارید، متصل نمی شود. از این پس، نورپردازی RGB برای کامپیوتر با دو عنوان عرضه می شود. امید.واریم این پست برایتان به اندازه کافی مفید بوده باشد. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب قطعات کامپیوتر، می توانید به پست مربوطه مراجع کتید.

منبع: the techfixr

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *