آموزش, نرم افزار

آموزش نحوه دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام یکی از بهترین مکان ها برای افزایش فالوور در اینستاگرام است. در واقع وقتی پست در سرچ اینستاگرام یا همان اکسپلور قرار بگیرد، باید منتظر حجم عظیمی از فالوورها باشید. بخش اکسپلور اینستاگرام از بخش هایی است که کمک زیادی به دیده شدن کسب و کار می کند. تب Explore یا همان بخش اکسپلور، یکی از بهترین راه هایی است که می تواند فالوورها و ترافیک زیادی را به سمت شما هدایت کند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چه کار کنید تا پستتان در تب اکسپلور اینستاگرام دیده شود و بتوانید از این طریق فالوورهای هدفمند و فعال جذب کنید. در ادامه با همراه باشید. 🙂

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور یا همان Explore اینستاگرام محلی است که پست های برتر از سراسر صفحات اینستاگرام به نمایش گذاشته می شود. این پست ها با توجه به فعالیت های قبلی شما و یا دوستانِ تان که در اینستاگرام داشته اید نمایش داده می شود.

اگر ساده تر بگوییم درواقع پست هایی که در بخش اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می شوند، ارتباط مستقیمی با اینکه شما چه پست هایی را فالوو کرده اید ندارند.

بر خلاف صفحه اصلی اینستاگرام که فقط پست های صفحاتی که فالوو کرده اید را نمایش می دهد، الگوریتمی برای بخش اکسپلور در نظر گرفته شده است که فعالیت هایی که در اینستاگرامتان داشته اید را بازتاب می دهد.

اکسپلور اینستاگرام کجا قرار دارد؟

بخش اکسپلور اینستاگرام با آیکون ذره بین مشخص شده است که مکان آن در پایین صفحه اینستاگرام بین آیکن خانه و آیکن جمع ( + ) قرار دارد.

محل اکسپلور اینستاگرام

همان طور که گفتیم اینستاگرام به خواسته های کاربران توجه می کند مثلا شما یک کاربر هستید، اینستاگرام برای شما پست هایی را در اکسپلور نشان می دهد که بیشتر لایک کرده یا نگاه کرده اید. همچنین استوری یا لایو استوری هایی که در محدوده جغرافیایی شما ثبت شده اند یا اینستاگرام تصور می کند که به آن ها علاقه مندید نیز در بخش اکسپلور نمایش داده می شود.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

پست هایی با محتوا و با کیفیت عالی بسازید

سعی کنید پست هایی بدون قالب و با کیفیت بسازید. از اسلایدر استفاده کنید. هر چقدر کاربر در پیج شما بماند امتیاز محسوب می شود. آیدی اینستاگرام را برای مدت طولانی داخل محتوا نگه ندارید.

نکاتی که برای ایجاد یک پست عالی باید رعایت شود:

  • پیش نمایش کوچک عکس جذاب و گیرا باشد.
  • عنوانی که در نگاه اول چشم مخاطب را درگیر می کند، جذاب، دارای حس مثبت و انگیزه بخش باشد.
  • محتوا و عکس به گونه ای باشد که مخاطب درباره شما و برندتان کنجکاو شود و در نهایت پروفایل شما را باز کند.
  • محتوا به گونه ای باشد که مخاطب را وادار به نظر دادن و لایک کردن کند.

از کپشن مناسب و جذاب استفاده کنید

یک کپشن خوب می تواند در پیج شما نگه داشته و برای شما کامنت و لایک بیاورد که این در ارسال پست به اکسپلور نقش ویژه ای دارد.

  • در داخل کپشن از هشتگ استفاده کنید.
  • سعی کنید کپشن طولانی و جذاب داشته باشید نه خسته کننده.
  • کپشن را طوری بنویسید که مخاطبان را به چالش بکشید. به عنوان مثال از آن ها سوال بپرسید.
  • کپشن باید مربوط به محتوا باشد.

از هشتگ استفاده کنید

اولین کاری که برای دیده شدن محتوایتان می توانید انجام دهید این است که از هشتگ استفاده کنید و محتوایتان را از گم شدن در میان انبوه محتوا نجات دهید. هر کس هشتگ ها را جستجو کند نمایش داده می شوند. خیلی مهم است که روش صحیح استفاده از هشتگ ها را بدانید.

مثلا اگر محتوایی میگذارید که موضوع آن فان است از هشتگ هایی استفاده کنید که به فان نزدیک باشد. مثلا #جالب، #خنده دار، #خنده و… .

مناسب ترین تعداد هشتگ در هر پست اینستاگرامی، بین 4 تا 9 هشتگ می باشد. زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده، این تعداد هشتگ بهترین میزان بازخورد را خواهد داشت.

زمان بندی پست ها

سعی کنید پست های خود را در زمان هایی قرار دهید که کاربران بیشتری در اینستاگرام آنلاین باشند. طبق آماری که از اینستاگرام گرفته شده، زمان هایی که بیشترین افراد در اینستاگرام آنلاین هستند ساعات زیر می باشد.

  • 10-12
  • 16-18
  • 20-22

تگ کردن را فراموش نکنید

می توانید افراد و برند های معروف و محبوب را در پست های خود تگ کنید. در این صورت عکس شما در پروفایل آن ها نیز به نمایش در می آید و شانس بیشتری برای دریافت لایک و کامنت بیشتر و نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام به دست می آورید.

تکنیک انجام این کار:

  • در هر پست تعداد محدودی از افراد را تگ کنید!!
  • افراد را در پست های بی ربط تگ نکنید! سعی کنید نوع محتوای پست هایی که آماده می کنید، با نوع پروفایل هایی که تگ می کنید، مناسبت داشته باشد.
  • همیشه یک نفر را تگ نکنید. زیرا ممکن است باعث آزار آن شخص شوید و او به ناچار پیج شما را بلاک کند که این کار عواقب خوبی برای پیج شما نخواهد داشت.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام تنظیمات خاصی ندارد اما می توان کاری کرد که پست هایی که بیشتر می پسندیم را برای ما نمایش بدهد. به کمک تنظیمات اکسپلور اینستاگرام می توانید پست هایی که به آن ها علاقه ندارید را مشخص کنید و اینستاگرام به مرور زمان دیگر چنین پست هایی برای شما نشان نمی دهد.

برای این کار به تب اکسپلور اینستاگرام بروید و بر روی هر پستی که نمی خواهید مانند آن را ببینید، کلیک کنید. پس از آن بر روی سه نقطه در بالای آن پست کلیک کنید. منویی مشابه شکل زیر برای شما باز می شود.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

اکنون بر روی گزینه Not Interested in This Post… کلیک کنید. پس از این مرحله، چنین پیامی برای شما نمایش داده می شود.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

اکنون پس از مدت کوتاهی که چنین کاری را انجام دهید، اینستاگرام بیشتر متوجه علاقه شما می شود و بیشتر می تواند اکسپلور را برای شما شخصی سازی کند. در نتیجه تجربه بهتری در اختیار شما می گذارد.

آیا می توان اکسپلور اینستاگرام را حذف کرد؟

افراد زیادی درباره حذف اکسپلور اینستاگرام سوال می پرسند و درباره حذف آن صحبت زیاد است. اما باید گفت که اکسپلور اینستاگرام به هیچ عنوان حذف نمی شود. به این دلیل که بهترین ترفند اینستاگرام برای جذب و درگیر کردن مخاطبان است و سعی دارد کاربران را برای مدت بیشتری در اپلیکیشن خود نگه دارد تا شانس دیدن تبلیغ توسط آن ها بیشتر و بیشتر شود.

اگر چنین قابلیتی در اینستاگرام نبود، پس از چند دقیقه که پست های فالوورهایتان را می دیدید از اپلیکیشن خارج می شدید و این به ضرر اینستاگرام بود. بنابراین تلاش کنید تا پست های خود را تب اکسپلور اینستاگرام قرار دهید و نگران این نباشید که زحماتتان هدر رود چرا که حذف اکسپلور اینستاگرام به هیچ عنوان نه در حال حاضر و نه در آینده عملی نخواهد شد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *