مجله تکنولوژی

اندروید 11: هر آنچه که باید درباره آن بدانید!

اندروید 11

اندروید 11 نسخه دیگری از نرم افزار اندروید گوگل، در سپتامبر 2020 منتشر خواهید شد و باید گفت امسال اسم خوشمزه وشیرینی برای آن انتخاب نکرده اند. به دلیل وجود ویروس همه گیر کرونا، گوگل امسال از رونمایی آن در مراسم توسعه دهندگان خودداری کرد ( البته باید گفت که شرکت به طور کلی مراسم I/O گوگل را کنسل کرد) و به سادگی نسخه بتا آن را در ماه ژوئن به طور عمومی منتشر کرد، همراه با به روز رسانی هایی در جولای و آگوست تابستان.

هم اکنون می توانید نسخه بتا را دانلود کنید، البته اگر مایلید برای کمی به روزرسانی و ویژگی های جدید از پایدار بودن ورژن چشم پوشی کنید. به طور کلی Android 11 یک انقلاب نیست اما بیشتر می توان آن را یک ارتقا دانست.

آنچه که در این مطلب قرار است در مورد Android 11 بدانید شامل تاریخ انتشار پیش بینی شده، بزرگترین ویژگی ها و موارد دیگر است.

انتشار نسخه بتا اندروید 11

نسخه بتا 3 اندروید 11 در 6 آگوست منتشر شد، بسیاری از خطاها رفع شده اند و گوگل سعی می کند تا این نرم افزار را برای انتشار در هفته های آتی آماده کند. بر طبق علاقه مندان به توسعه در XDA، این نسخه از بتا تغییرات کمی داشته است، یکی از این تغییرات ویژگی کنترل خانه هوشمند بوده است.

بتا 2 اندروید 11 در نهم جولای منتشر شد، شامل رفع خطا های بسیاری بود و بر روی پایداری این پلتفرم بسیار کار کرده بودند. گوگل هیچ تغییر قابل توجهی برای بارگیری بتا 2 ذکر نکرده است، اما بهبود برخی از ویژگی های اصلی نشان می دهد که تمرکز بر روی سیستم عامل بعدی است.

در قسمت پخش مدیا تغییرات زیادی مشاهده می شود، رابط کاربری بهبود پیدا کرده است و سیستم اعلان هشدار حبابی بیشتر تعاملی شده است.

نسخه بتا 1 اندروید 11 در دهم ژوئن منتشر شد و دارای ویژگی های جدیدی بود. این نسخه شامل رابط های برنامه نویسی SDK و NDK نهایی (APIs) برای توسعه دهندگان بود و انتشار برنامه Google Play را برای برنامه هایی با هدف Android 11 باز می کند.

زمان انتشار

گوگل به طور معمول نسخه نهایی و عمومی اندروید را در ماه های پایانی سال منتشر می کند، اغلب همراه با رونمایی از گوشی های هوشمند پیکسل. در 2019 اندروید 10 در سوم سپتامبر منتشر شد. انتظار می رود که در چنین تاریخ مشابهی در سپتامبر امسال نیز Android 11 منتشر شود.

قبل از انتشار عمومی این سیستم عامل، گوگل نسخه بتا را برای توسعه دهندگان ارسال می کند تا آن را تست کنند. اولین نسخه بتا در ماه مارس طی چند سال گذشته منتشر می شد، اگرچه امسال نسخه اولیه بتا اندروید 11 در اواسط فوریه عرضه شد. به طور معمول، نسخه نهایی اندروید در رویداد I/O گوگل به طور رسمی رونمایی میشد. اما امسال شرایط کاملا متفاوت است.

نام آن چه خواهد بود؟

گوشی به روزرسانی شده به اندروید 11

متاسفانه ما اکنون نام آن را می دانیم: Android 11. اگر منتظر این هستید تا نام یک دسر خوشمزه را برای آن بشنوید، همانند کاری که گوگل در نسخه های قبلی انجام داده است، باید گفت این جنبه سرگرم کننده در آگوست 2019 بازنشسته شد.

نسخه های بعدی اندروید با شماره شناخته می شوند به جای اینکه دارای حرفی باشند که به یک دسر مربوط است. برای مثال، اندروید 9 به عنوان Android 9 Pie و Android 8 به عنوان Android 8 Oreo شناخته می شدند.

اندروید 10 به عنوان Android Q منتشر شد اما به دلیل تغییر نام تجاری، هیچ نوع نام دسری رسماً به این نرم افزار اختصاص داده نشد. پس اندروید 11 فقط Android 11 نامیده می شود.

چه زمانی گوشی شما به Android 11 آپدیت می شود؟

نسخه رسمی اندروید 11 احتمالا در سپتامبر برای گوشی های پیکسل منتشر خواهد شد. اگر گوشی شما از برند های Samsung, LG, Huawei, Nokia, Motorola یا هر کارخانه دیگری است، باید منتظر بمانید تا شرکت برنامه به روز رسانی را اعلام کند. این اتفاق بعد از سپتامبر خواهد بود، اما برای هر شرکت تاریخ انتشار متفاوت است.

ممکن است بعضی از گوشی ها در سال 2020 آپدیت شوند، اما تعداد زیادی از آن ها مجبور باشند تا سال 2021 صبر کنند. همچنین ممکن است تلفن های جدیدی که در سپتامبر 2020 به بازار می آیند دارای نسخه از پیش نصب شده Android 11 باشند. اما بقیه گوشی های همراه تا سال 2021 باید صبر کنند.

چه ویژگی های جدیدی خواهد داشت؟

گوگل ویژگی های جدید این نسخه اندروید را در سه بخش ارائه کرده است: مردم، کنترل و حریم شخصی. بهترین ویزگی های Android 11 شامل:

  • اکنون می توانید مکالمات خود را با مهمترین مخاطبین در بخش جدید “مکالمات” در بالای صفحه نوتیفیکیشن خود اولویت بندی کنید.
  • شخصی سازی ویژگی “مزاحم نشوید ( Do Not Disturb )”، با وجود فعال شدن این ویژگی به شما اجازه می دهد هنوز برخی افراد و نرم افزارها توانایی دسترسی به شما را داشته باشند.
  • ضبط کننده صفحه داخلی ( screen recorder )
  • گزینه مجوز یکبار مصرف برای میکروفون، دوربین، مکان و موارد دیگر
  • میانبر های دکمه پاور امکان دسترسی به کارت های اعتباری / نقدی ذخیره شده در Google Pay و همچنین کنترل دستگاه های Google Home را فراهم می کنند.
  • حباب های چت امکان تعامل روان تری را چه در صفحه اصلی و چه در برنامه ها برای شما ایجاد می کند.
  • ویژگی ” auto-reset ” اگر مدتی از برنامه استفاده نکرده اید، مجوز های برنامه را بطور خودکار حذف می کند.
  • کنترل جدید خانه هوشمند

اما به یاد داشته باشید که ویژگی های اصلی جدید ممکن است قبل از انتشار توسعه و یا تغییر یابند، البته اگر در پاییز امسال منتشر شوند.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *