آموزش, نرم افزار

راهنمای بازیابی پسورد جیمیل + 8 روش کارآمد

بازیابی پسورد جیمیل

تقریبا همه کاربران با مشکل فراموشی پسورد جیمیل روبه رو شده اند، پیش تر از این مطلب با موضوع ” آموزش تصویری نحوه ساخت حساب کاربری جیمیل ” همراه شما بودیم؛ در این مقاله قصد داریم به شما نحوه ی بازیابی پسورد جیمیل را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

یکی از دلایلی که منجر به فراموشی پسورد جیمیل می شود انتخاب پسورد های طولانی و پیچیده است، که در اکثر مواقع کاربران با مشکل فراموشی پسورد روبه رو می شود و لازم است به شما بگوییم که اصلا نگران این موضوع نباشید؛ زیرا گوگل این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در صورت فراموشی پسورد نسبت به بازیابی اکانت جیمیل خود اقدام کنند. البته بهتر است فراموش نکنید که انتخاب رمز عبورهای پیچیده مزیت های بسیاری دارد و هکر ها نمی توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند اما از طرفی باید این رمز عبور را به خاطر بسپارید تا با مشکل فراموشی پسورد روبه رو نشوید.

راهکار های بازیابی پسورد جیمیل

قبل از شروع لازم است، مراحل اولیه زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد صفحه بازیابی پسورد شوید و یا می توانید بر روی لینک کلیک کنید.
  2. در این صفحه آی دی جیمیل خود را در فیلد Email or Phone وارد کنید.
  3. گزینه Next را انتخاب کنید.

سپس یکی از روش های زیر را انتخاب کنید و اقدام به بازیابی رمز عبورتان کنید.

بازیابی پسورد با استفاده از آخرین پسورد

با انتخاب گزینه Forget Password می توانید، با استفاده از آخرین پسوردتان امکان بازیابی اکانت را فراهم آورید. اگر شما آخرین پسوردتان را به خاطر دارید ابتدا آن را وارد کنید و سپس گزینه next را انتخاب نمایید.

بازیابی پسورد جیمیل

بازیابی پسورد جیمیل با استفاده از تایید دو مرحله ای

اگر شما تایید دو مرحله ای را در حساب کاربری خود فعال کرده اید می توانید اقدام به بازیابی پسورد خود کنید. برای این کار باید وارد Google Authenticator شوید و سپس پسورد 6 رقمی خود را فعال کنید و سپس گزینه next را انتخاب نمایید.

بازیابی پسورد جیمیل

بازیابی پسورد جیمیل با استفاده از شماره تلفن

یکی دیگر از راهکار های بازیابی جیمیل، با استفاده از شماره تلفن است. شما به راحتی می توانید با وارد کردن شماره تلفن خود اقدام به بازیابی رمز عبور خود کنید. در این روش پس از وارد کردن شماره تلفن، یک پیامک حاوی کد بازیابی به شما ارسال می شود و شما با استفاده از این کد می توانید اقدام به بازیابی رمز عبورتان کنید.

بازیابی پسورد جیمیل

بازیابی جیمیل با استفاده از کد بکاپ

این گزینه زمانی فعال می شود که شما گوگل ویس و یا تایید دو مرحله ای را فعال کرده باشید. معمولا این راهکار زمانی می تواند به شما کمک کند که سرویس های Google Authenticator و Google Prompt را فعال کرده باشید و در این صورت شما می توانید با کد بکاپ اقدام به بازیابی حساب کاربری جیمیل خود کنید. به همین منظور شما باید در این صفحه کد بکاپ را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

بازیابی پسورد جیمیل

بازیابی پسورد با استفاده پرسش امنیتی

یکی از روش های قدیمی که در گذشته بسیار از آن استفاده می شد، سوالات امنیتی بود. زمانی که شما اقدام به ساخت حساب جیمیل می کنید گوگل سوالاتی را از شما می پرسد و شما اگر پاسخ این سوالات را به خاطر دارید می توانید از این روش استفاده کنید. در غیر این صورت Try a different question را انتخاب کنید.

بازیابی پسورد جیمیل

بازیابی پسورد جیمیل با استفاده از شماره تلفن پشتیبان

یکی دیگر از روش های بازیابی حساب جیمیل می تواند از طریق شماره تلفنی دومی باشد که شما به عنوان شماره تلفن پشتیبان آن را معرفی کرده اید باشد. به منظور بازیابی رمز عبور این شماره تلفن را در این بخش وارد کنید.

بازیابی پسورد جیمیل

بازیابی پسورد جیمیل با استفاده از تاریخ

اگر شما تاریخ دقیق ایجاد حسابتان را به خاطر دارید می توانید از این طریق اقدام به بازیابی آن کنید. در این روش شما باید ماه سال را به درستی وارد کنید تا امکان بازیابی برای شما فراهم شود.

بازیابی پسورد جیمیل

بازیابی پسورد جیمیل با استفاده از تاییدیه ایمیل

زمانی که شما اقدام به ساخت حساب جیمیل کردید، فرمی را گوگل در اختیار شما قرار داد که در آن فرم بخشی با عنوان Your Current Email Address وجود داشت. شما در این قسمت یک آدرس ایمیل را وارد کردید، حال می توانید از این طریق اقدام به بازیابی رمز عبور خود کنید. در این بخش باید آیدی ایمیل را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید، سپس به طور خودکار یک کد به ایمیلی که وارد کرده اید ارسال می شود آن را در کادر مورد نظر وارد کنید.

بازیابی پسورد جیمیل

نتیجه گیری

همانطور که ملاحظه کردید ما دراین مقاله به شما راهکارهای بازیابی پسورد جیمیل را معرفی کردیم. در نتیجه شما می توانید با روش های معرفی شده به راحتی اقدام به بازیابی رمز عبورتان کنید. از مهم ترین و تاثیر گذار ترین روش های بازیابی پسورد می توان به روش ارسال کد تایید به شماره تماس و ارسال لینک بازیابی رمز اشاره کرد. امیدوارم که به اندازه کافی از این مقاله لذت برده باشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *