مجله تکنولوژی, نرم افزار

معرفی بهترین نرم افزار ها برای ریکاوری و بازگرداندن فایل ها در ویندوز

بهترین نرم افزار ریکاوری

از دست دادن اطلاعات چه به دلیل مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری، حملات سایبری یا حتی اشتباه سهوی خود کاربران ممکن است اتفاق بیافتد. این اتفاق یکی از استرس زا ترین مواردی است که اتفاقا راه حل هم دارد. ریکاوری هارد امکان پذیر است حتی ریکاوری هارد های سوخته هم به کمک نرم افزار های ریکاوری امکان پذیر است. اما انتخاب نرم افزاری که بهترین عملکرد را در بازیابی داده های شما داشته باشد در بین انبوهی از نرم افزار های موجود در بازار می تواند سخت باشد. ما در این پست قصد داریم تعدادی از بهترین نرم افزار های ریکاوری را برای ویندوز، در دو لیست رایگان و پولی به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.

بهترین نرم افزار های ریکاوری کامل اطلاعات

در این لیست تعدادی از بهترین نرم افزار های ریکاوری اطلاعات را که توانایی بازگردانی تقریبا تمام اطلاعات شما را دارند به شما معرفی کرده ایم.

1. Stellar Data Recovery

Stellar Data Recovery
مزایامعایب
بازیابی اطلاعات از طیف گسترده ای از دستگاه هاگران تر از برخی رقبا
اسکن سریع و دقیقاسکن عمیق داده ها را آهسته انجام می دهد

Stellar Data Recovery یکی از محبوب ترین و بهترین نرم افزار های ریکاوری و بازیابی اطلاعات است. این پلتفرم دارای چندین گزینه اسکن است، بنابراین می‌ توانید نوع اسکن را براساس نوع از دست دادن داده‌ ها تنظیم کنید. اگر فایل مهمی را حذف کرده باشید و فورا متوجه شده باشید، به کمک این نرم افزار و گزینه های اسکنی که دارد می توانید در زمان شما صرف جویی می شود گزینه ای دارد که اسکن کامل سیستم را انجام نمی دهد و تنها آخرین داده حذف شد را بازیابی می کند.

این نرم افزار دارای قابلیت های جستجوی پیشرفته است که جست و جو برای استخراج داده ها را از بین داده های بازیابی شده آسان می کند. یکی دیگر از ویژگی های مهم Stellar Data Recovery پشتیبانی آن از تمامی فرمت ها و درایو های فایل است. به علاوه این برنامه داده ها را از هارد دیسک (اینترنال و اکسترنال)، کارت های حافظه، فلش، سی دی و دی وی دی بازیابی می کند. اما، ویژگی های پیشرفته Stellar هزینه دارد. این پلت فرم گران ترین نیست، اما از رقبای خود گران تر است. با این حال این برنامه شامل نسخه های رایگان نیز می باشد که در این نسخه کاربران مک و ویندوز می توانند تا 1 گیگابایت از داده های خود را بازیابی کنند.

2. EaseUS Data Recovery Wizard

EaseUS Data Recovery Wizard بهترین نرم افزار ریکاوری
مزایامعایب
اسکن عمیق، دقیق و سریع داده هانسخه های مک و ویندوز این برنامه با هم تفاوت دارد
ابزار بسیار پیشرفته ای برای بازیابی اطلاعات است

EaseUS در درکاوری داده های شما درست مثل یک جادوگر است. استفاده از EaseUS Data Recovery Wizard ساده است و شما را گام به گام در فرآیند بازیابی راهنمایی می کند. بعد ازحذف داده های خود قبل از این که هر کاری انجام دهید تنها کافی است این نرم افزار را اجرا کنید تا تقریباً همه چیز، از پارتیشن های حذف شده گرفته تا فایل های خراب شده توسط ویروس، توسط این نرم افزار احیا و بازیابی می شوند.

3. Disk Drill

Disk Drill بهترین نرم افزار ریکاوری
مزایامعایب
استفاده آساننسخه پرو این برنامه گران است
پشتیبانی از طیف گسترده ای از انواع داده ها، رسانه ها و فایل هانام فایل های بازیابی شده کاملا بی معنی هستند

یکی از محبوب ترین و بهترین نرم افزار های ریکاوری و بازیابی اطلاعات برای مک بود که اکنون برای ویندوز در دسترس است. Disk Drill با طیف وسیعی از ویژگی‌ ها، برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک ها، SSD ها، فلش ها، کارت‌های SD/CF، دوربین‌ های دیجیتال و حتی گوشی‌ های هوشمند طراحی شده است. Disk Drill هر نوع فایل داده ای که فکرش را بکنید بازیابی می کند. اما متأسفانه قیمت نسخه PRO آن برای کاربران خانگی ایده آل نیست، اما باز هم، Disk Drill یک گزینه بازیابی اطلاعات برای ویندوز است.

4. CrashPlan

CrashPlan بهترین نرم افزار ریکاوری
مزایامعایب
پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعاتبر اساس نوع فایل بک آپ نمی گیرد
قیمت خوب و رقابتی

CrashPlan که زمانی یکی از محبوب ترین و بهرتین نرم افزار های ریکاوری رایگان برای کاربران خانگی بود، اکنون تمرکز خود را به عرصه سازمانی معطوف کرده است. این برنامه مشابه برنامه های سنتی بازیابی فایل نیست که در این مقاله به آن پرداختیم، این برنامه یک سرویس پشتیبان است. Crashplan در پس‌ زمینه اجرا می شود و از کل دستگاه شما نسخه پشتیبان کامل و دقیق تهیه می‌ کند که ابتدا کار پشتیبان گیری را با جدیدترین فایل‌ ها شروع می‌کند. سپس همه چیز الک می کند تا بتوانید به فایل هایی که بیشترین اهمیت را دارند دسترسی سریع داشته باشید.

Crashplan حتی فایل هایی را که حذف کرده اید را نیز ذخیره می کند. اما شما می‌ توانید این ویژگی را خاموش کنید. اما لازم به ذکر است که نسخه‌ های پشتیبان شما کاملاً رمزگذاری شده‌ اند، بنابراین حتی آن فایل‌ های حذف‌ شده نیز از چشمان کنجکاو در امان خواهند بود. شما هرگز نمی‌ دانید چه زمانی ممکن است نیاز به بازیابی آن فایل‌ هایی داشته باشید که مدت‌ هاست دور ریخته شده اند.

5. OnTrack EasyRecovery

OnTrack EasyRe
مزایامعایب
رابط قدرتمندبرخی از ویژگی های مفید در این پلتفرم وجود ندارد
مرتب سازی آسان فایل ها
طیف گسترده ای از ویژگی ها

Ontrack EasyRecovery گزینه مختلفی دارد که همگی برای کمک به بازیابی کامل داده ها در طیفی از شرایط مختلف از دست دادن داده ها طراحی شده اند. این برنامه داری یک نسخه رایگان است که به شما امکان می دهد تا 1 گیگابایت داده را بازیابی کنید، بنابراین این نسخه به جز یک تستر برای اکثر افراد، مفید نخواهد بود. نسخه Home این برنامه امکان بازیابی فایل‌ ها و پوشه‌ هایی را که به‌ طور تصادفی حذف شده‌ اند را امکان‌ پذیر می‌ کند، البته می‌ تواند داده ها را پس از ویروسی شدن نیز بازیابی کند.

نسخه حرفه ای به شما امکان می دهد داده ها را از سی دی و دی وی دی نیز بازیابی کنید، در حالی که نسخه Premium فقط توانایی کلون کردن هارد دیسک ها و SSD ها را ندارد، بلکه می تواند عکس ها یا فیلم های خراب را نیز تعمیر کند. در این بین نسخه‌ های Technician و Toolkit قوی‌ تر هستند. قیمت‌ ها در این پلتفرم متناسب با سطح بازیابی اطلاعات مورد نیاز افزایش می‌ یابد.

بهترین نرم افزار های ریکاوری رایگان

تا اینجای این مقاله ما لیستی از بهترین نرم‌ افزار های ریکاوری و بهترین را معرفی کردیم. اما ممکن است برخی از کاربران خانگی به این نتیجه رسیده باشند که اینن برنامه ها بیشتر از آنچه نیاز دارند ارائه می‌ دهند. بنابرای ترجیح می‌ دهند هزینه ای برای امکاناتی که نیاز ندارند پرداخت نکنند. بنابراین در ادامه تعدادی از بهترین نرم‌ افزار های رایگان ریکاوری را معرفی خواهیم کرد.

1. DMDE Free Edition

DMDE Free Edition
مزایامعایب
درصد موفقیت بالا در ریکاوری داده هارابط خوبی ندارد
برنامه ای قابل حملمحدودیت های جزئی در بازیابی فایل

DMDE Free Edition به شما کمک می کند فایل هایی را که به دلیل حذف تصادفی، مشکلات هارد، ویروس یا موارد دیگر حذف شده اند را از هارد دیسک خود بازیابی کنید. این نسخه رایگان برنامه‌، نسخه‌ های پولی هم دارد بنابراین جای تعجب نیست که محدودیت‌ هایی برای آن وجود دارد. DMDE مستقیماً از طریق یک حافظه USB اجرا می شود، بنابراین شما نیازی به نصب آن ندارید. این برنامه به شما امکان جست و جو و بازیابی درایو ها و پارتیشن هایی را می دهد که به دلایلی برای ویندوز مخفی شده اند. در این برنامه حتی می توانید وارد حالت ویرایش هارد دیسک شوید یا پیکربندی های RAID را بازسازی کنید.

2. Recuva

Recuva
مزایامعایب
قیمت مناسبنسبت به رقبا از امکانات کمی برخوردار است
اسکن سریع داده ها

Recuva یک ابزار بازیابی کامل است که با اسکن عمیق، بازیابی اطلاعات از درایو های آسیب دیده، استخراج فایل ها از دستگاه های قابل حمل و موارد دیگر سروکار دارد. این نسخه رایگان نسخ پولی هم دارد. شاید جالب‌ ترین ویژگی Recuva این باشد که برخلاف هدف اصلی آن است، می‌ توانید فایل‌ ها را کاملاً پاک کنید. توجه داشته باشید که معمولاً فایل‌ ها تنها زمانی واقعاً حذف می‌ شوند که بازنویسی شوند، در غیر این صورت، صرفاً داده‌ ها در سیستم عامل حذف می‌ شوند. با این ابزار حتی پیشرفته ترین ابزار ها نیز داده نیز نمی تواند آنها را بازگردانی کند. این ویژگی برای آن دسته از اسناد مشکوک که کاملاً باید حذف شوند نیز عالی می باشد.

اگر به فکر بازیابی داده های خود به کمک این نرم افزار هستید، می توانید به پست ریکاوری با نرم افزار Recuva مراجعه کنید.

3. TestDisk and PhotoRec

TestDisk and PhotoRec
مزایامعایب
امکان بازیابی پارتیشن ها و فایل هارابط گرافیکی ندارد

TestDisk و PhotoRec که به عنوان یک جفت ابزار ارائه شده اند، می توانند داده ها را از پارتیشن ها و فایل های گم شده بازیابی کنند. این ابزار بدون رابط گرافیکی است که کار با آن را سخت می کند. . TestDisk از فرمت های بسیاری پشتیبانی می‌ کند که باید. این برنامه قابل حمل از طریق یک USB اجرا می شود، بنابراین شما مجبور نیستید آن را روی سیستم خود نصب کنید.

4. UnDeleteMyFiles Pro

UnDeleteMyFiles Pro
مزایامعایب
امکانات زیادکیفیت فایل های بازیابی شده خیلی خوب نیست
امکان جستجو بر اساس نوع فایل

با وجود درج کلمه “pro” در نام این برنامه، همچنان یک پلتفرم رایگان است. ظاهر UnDeleteMyFiles Pro ممکن است چندان جذاب نباشد، اما این برنامه ابزارهای متعددی برای بازیابی داده های شما دار. وقتی صحبت از بازیابی اطلاعات به میان می‌ آید، واقعاً گزینه‌ های زیادی به جز امکان جستجوی انواع خاصی از فایل‌ ها، وجود ندارد. از نظر امکانات اضافی، شما یک ابزار عکس فوری از دیسک نیز در این پلتفرم داید که اساساً از درایو شما نسخه پشتیبان تهیه می کند تا بتوانید در اوقات فراغت خود اطلاعات را بازیابی کنید، یک ابزار پاک کردن فایل و بازیابی ایمیل نیز در این برنامه وجود دارد. شید این برنامه بهترین این لیست نباشد اما باز هم به اندازه ای خوب هست که در لیست ما قرار بگیرد.

کدام نرم افزار ریکاوری برای شما بهترین است؟

هنگامی که تصمیم می گیرید داده های خود را بازیابی کنید، ابتدا تعیین کنید که بازیابی اطلاعات چقدر ممکن است دشوار باشد. به عنوان مثال، برخی از تنظیمات RAID دو دیسک بازیابی ساده ای نخواهند داشت. به‌ علاوه، نرم‌ افزار رایگان ممکن است محدودیت‌ های داخلی در مورد میزان داده یا تعداد فایل‌ هایی که واقعاً می‌ توانید بازیابی کنید، داشته باشند.

منبع: techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *