آموزش, اندروید, ترفند, ترفند گوشی, سخت افزار

راه هایی برای افزایش کیفیت دوربین در گوشی

کیفیت دوربین در تلفن همراه را چگونه بالا ببریم

اصلی ترین نکته ای که افراد در هنگام خرید تلفن همراه به آن توجه می کنند کیفیت دوربین در آن است. اما گاها پیش می آید کیفیت دوربین افراد پس از خرید به مراتب کم می شود و آنان سعی دارند به هر روشی که می توانند کیفیت دوربین خود را بالا ببرند. در ادامه راه هایی برای افزایش کیفیت دوربین گوشی برای شما آماده کرده ایم.

روش های افزایش کیفیت دوربین در گوشی

همیشه هنگام عکس برداری به دنبال نور باشید.

در مناطقی که دارای نور هستند عکس بگیرید
عکس برداری های خود را در محل هایی که روشنایی زیاد است انجام دهید

شما برای اینکه بتوانید یک عکس خوب بوسیله تلفن همراه خود بگیرید، ابتدا باید مکان مناسبی را برای عکس برداری انتخاب نمایید. برای افزایش کیفیت دوربین در تلفن همراه مکانی را که برای عکس برداری انتخاب می کنید باید از روشنایی مناسبی برخوردار باشد که دوربین شما بتواند با کیفیت عالی از هدف مورد نظر عکس برداری کند.

نور تلفن همراه خود را تنظیم کنید

روشنایی دوربین تلفن همراه خود را تنظیم کنید
نور دوربین موبایل خود را از قسمت تنظیمات دوربین تنظیم نمایید

تلفن های همراه هوشمند قابلیتی را ارائه می دهند که کاربر بتواند تنظیمات دوربین تلفن همراه خود را به صورت دستی تغییر دهد. شما می توانید با توجه به مکان مورد نظر تنظیمات نور، سایه و… دوربین موبایل خود را تنظیم کنید تا موبایل شما بتواند با کیفیتی عالی و در حد توان خود از شما عکس برداری کند.

شما می توانید با نماد خورشید در بالا صفحه دوربین خود، نور عکس برداری تلفن همراه تان را تنظیم کنید. البته در تلفن های همراه android سری جدید این نماد به +/- تبدیل شده است.

گرید یا شبکه بندی دوربین گوشی را روشن کنید

دوربین تلفن های همراه هوشمند، معمولا در پنجره منظره یاب خود دارای کادر بندی هستند و می توانند به شما کمک کنند تا عکس های خود را در کادر موبایل بهتر قرار دهید و بتوانید مطابق با دستور العمل های عکس برداری (قانون یک سوم) عکس خود را به بهترین شکل ممکن بگیرید.

می توانید شبکه بندی تلفن همراه خود را روشن کرده و به عکس برداری خود کمک کنید تا عکس های شما در یک افق راست گرفته شود. عکس برداری زمانی که شبکه تلفن همراه شما روشن است به شما کمک می کند که عکس های خود را بصورت کاملا عمودی و صاف بگیرید.

آموزش کنترل دوربین از راه دور، بوسیله Wi-Fi و بلوتوث و ابزار های دیگر کنترل از راه دور

در مورد دوربین موبایل خود اطلاعات دقیقی بدست آورید

دوربین تلفن های همراه هوشمند با پیشرفت فوق العاده ای همراه شده اند. ما پیشرفت هایی را در زمینه عکاسی محاسباتی دیده ایم که به شما امکان می دهد پس زمینه تصاویر را به کمک لنز دیافراگم عریض و سنسور تصویر بزرگ تار کنید. همچنین برخی از گوشی ها قابلیت آهسته کردن فیلم را دارند.

یک لنز جدید را به تلفن همراه خود اضافه کنید

یک لنز جدید به دوربین خود اضافه کنید

شاید برخی از تلفن های همراه یک لنز داشته باشند. گاهی اوقات در برخی از موبایل ها دو دوربین در پشت موبایل ارائه می شود که لنز کوچک زاویه دید کوچک تری را در اختیار شما قرار می دهد و لنز بزرگ تر محدوده وسیع تری را در نظر شما نمایان می کند.

هنگام فیلم برداری میکروفون را روشن کنید

در زمان فیلم برداری صدای خوب و با کیفیت در فیلم از خود فیلم مهم تر است. شاید کیفیت بلندگو داخلی تلفن همراه شما به اندازه کافی با کیفیت و مناسب نباشد چون بلندگو داخلی موبایل شما فقط برای برقراری تماس های تلفنی تدارک دیده شده است. پس اگر قصد دارید کیفیت صدا در فیلمبرداری مناسب باشد می توانید از وسایل جانبی از جمله میکروفون، بلوتوث یا درگاه usb تلفن همراه خود استفاده نمایید.

عکس های خود را ویرایش کنید

عکس های خود را ویرایش کنید

تلفن همراه شما یک کامپیوتر دستی قدرتمند است، درست به همان اندازه که یک لپ تاپ پیشرفته دارای فتوشاپ با قابلیت تنظیمات اساسی تصویراست. شما می توانید به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر یک نرم افزار ویرایش عکس مانند: VSCO دانلود و سپس نصب نمایید و بوسیله نرم افزار ویرایش عکس، عکس های خود را به کیفیت مد نظر برسانید.

منبع: uk.pcmag

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *