استفانی برنهام، برنامه نویس اصلی تیم Ubisoft در مصاحبه با Wccftech تأیید کرد که ردیابی اشعه در بازی Far Cry 6 فقط یک ویژگی برای کاربران با سیستم های کامپیوتری خواهد بود. در کنار ردیابی اشعه، FidelityFX Super Resolution AMD نیز فقط در نسخه کامپیوتری Far Cry 6 نمایش داده می شود، که به گیمر های کامپیوتری اجازه می دهد؛ ردیابی اشعه را با وضوح بالاتر و بدون تغییر قابل توجه در نرخ فریم فعال کنند. Ubisoft نگفته که چرا ردگیری اشعه در نسخه های PS5 و Xbox Series X بازی وجود نخواهد داشت.
در حالی که Far Cry 6 فقط در کامپیوتر قابلیت ردیابی اشعه را خواهد داشت، برنهام توضیح داد که Ubisoft از قدرت کنسول های نسل آینده استفاده می کند، عملکرد 4K را بهینه می کند و پاسخگویی 60 فریم بر ثانیه را به دست می آورد. به علاوه نسخه های PS5 و Xbox Series X/S شامل LOD های بهتر، فاصله و بافت HD خواهند بود.
اگر پول هایتان را صرف خرید PS4 کرده اید و دیگر نمی خواهید بازی ها را بخرید، مطلب بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4 در سال 2020 را بخوانید.
ردیابی اشعه بر روی کنسول های بازی نسل بعدی زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است، زیرا تعداد کمی از بازی ها از این ویژگی استفاده می کنند.
دستیابی به هر دو این ویژگی ها، یعنی پاسخگویی 60 فریم بر ثانیه و ردیابی اشعه در یک بازی برای سخت افزار کنسول کار سختی نیست اما Far Cry 6 پاسخگویی 60 فریم بر ثانیه را انتخاب کرده است.
مدیر خلاق بازی Demon Souls در PS5 در اکتبر 2020 گفت: “هزینه های زیادی برای پیاده سازی بازی وجود دارد.”. با نگاهی جالب به بازی Demon Souls Remake، می بینیم که با وجود جلوه های بصری فوق العاده و پاسخگویی 60 فریم بر ثانیه توانسته قابلیت ردیابی اشعه را نیز بهبود بخشد.
تا کنون، به نظر می رسد شرکت Insomniac Games سونی یکی از معدود توسعه دهندگانی باشد که قابلیت ردیابی اشعه را در بازی های خود به خوبی پیاده سازی کرده است. هر دو بازی Spider-Man Miles Morales و Ratchet and Clank: Rift Apart دارای حالت های گرافیکی عملکردی با قابلیت ردیابی اشعه می باشند که به بازی های آن ها اجازه می دهد با وضوح تصویر 4K و ردیابی اشعه با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا شوند. شاید Insomniac باید اسرار ردیابی اشعه خود را با سایر توسعه دهندگان به اشتراک بگذارد.
منبع: techradar.com