آموزش, معرفی محصول

ارزش خرید گوشی آیفون XR در سال 2021

آیفون XR

این گوشی موبایل یکی از محصولات قدیمی و با ارزش شرکت اپل است که در سال 2018 تولید و به بازار ارائه شد. در زمان تولید و ارائه گوشی آیفون XR اپل جایگزین های ارزان تری را برای این گوشی توسط اپل معرفی کرد. به همین دلیل در آن زمان استقبال چندانی از این گوشی موبایل نشد.

امروزه خرید آیفون XR طرفداران زیادی را پیدا کرده و همه افراد، با وجود قیمت های بالای مدل های دیگر آیفون به سمت این گوشی موبایل روی آورده اند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با اطلاعاتی در مورد این گوشی موبایل آشنا کنیم.

مشخصات قیمتی آیفون XR

این گوشی موبایل اولین بار در سپتامبر 2018 معرفی شد و در ایالات متحده با قیمت خرده فروشی 749 دلار به فروش می رسید. از امروز می توانید iPhone XR را با قیمت 499 دلار تهیه و خریداری نمایید.

برخی ویژگی ها

مشخصات آیفون XR

از نمونه ویژگی های آیفون XR می توان به: طراحی مدرن، وجود بریدگی در صفحه نمایش جلویی و وجود حسگر تشخیص چهره در صفحه نمایش اشاره کرد.

پردازنده این گوشی موبایل A12 Bionic است که اکنون دو نسل از SoC آیفون 12 که جدیدترین پردازنده اپل برای گوشی های هوشمند جدید خود است، عقب تر می باشد.

در مقایسه با سایر مدل های موجود در بازار امروز برای هر دو سیستم عامل Android و iOS، آیفون XR دارای چندین تفاوت عمده است. اولین مورد ماژول دوربین است، در حالی که ماژول دوم نمایشگر این گوشی است.

دوربین آیفون XR

آیفون XR با یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت گوشی همراه است که از یک لنز زاویه باز استفاده می کند. آیفون XR در زمان راه اندازی، به سرعت معیار عملکرد دوربین گوشی های هوشمند را تعیین کرد و امکانات دوربین خود را در معرض دید خریداران قرار داد.

رتبه بندی

در آخرین رتبه بندی DxOMark، آیفون XR نمره 101 را گرفت. شاید از نظر خلاقیت بصری آیفون XR همه کاره نباشد، اما هنوز هم برای شرایط روزمره افراد بسیار مناسب است.

صفحه نمایشگر

نمایشگر آیفون XR

این گوشی موبایل از صفحه نمایش Liquid Retina و وضوح HD ورزشی (1792 92 828 پیکسل) بهره می برد. این استاندارد نسبت به استاندارد های امروزی نسبتاً کم است، به خصوص برای چنین گوشی گران قیمتی که با هم سنجیده می شوند.

با این حال، چنین شماری از وضوح در بین گوشی های میان رده اندرویدی رایج تلقی می شود. علاوه بر این، آیفون XR با iOS 12 خارج از گود رقابت عرضه شد و آخرین به روزرسانی های سیستم عامل را تا به امروز دریافت کرده است. از جمله این بروز رسانی ها iOS 14 است که شما می توانید انتظار داشته باشید که دستگاه دو نسخه جدید دیگر از تلفن همراه اپل دریافت کند.

مشخصات کامل سخت افزاری آیفون XR

این گوشی موبایل مشخصات سخت افزاری بسیاری دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • ظرفیت باتری 2،942 میلی آمپر بر ساعت
  • فناوری های شارژ سیمی با برق 15 وات
  • استاندارد شارژ بی سیم
  • احراز هویت تشخیص چهره (Face ID)
  • بلندگوهای صوتی استریو
  • مواد Gorilla Glass (جلو و عقب)، شاسی آلومینیوم
  • سیستم عامل iOS 14
  • گواهینامه IP67
  • قیمت اولیه 930 دلار آمریکا
  • قیمت فعلی تقریباً 640 دلار آمریکا
  • تاریخ راه اندازی سپتامبر 2018

آیفون XR در سال 2021 ارزش خرید را ندارد!

شما به دنبال یک تلفن هوشمند دارای صفحه نمایشگر با وضوح بالاتر و یک راه حل دوربین متنوع تر هستید که امکاناتی مانند: عکس هایی با زاویه دید گسترده و زاویه دید فوق العاده، بزرگنمایی نوری و سنسور عمیق را ارائه دهد.

علاوه بر این، سایر مدل های اپل در حال حاضر تجربه بهتری را نسبت به این گوشی موبایل دارد که در مورد عمر باتری و پردازنده قدرتمند و موارد دیگر با قیمت پایین تر ارائه می دهند.

گزینه های iPhone XR

میان گزینه های موجود iPhone XR، در اینجا چندین مدل وجود دارد که در عین ارائه ویژگی های سخت افزاری معادل یا برتر، در یک محدوده قیمت قرار می گیرند.

Apple iPhone SE (2020)

Apple iPhone SE

اگر بخواهیم iPhone SE را با آیفون XR مقایسه کنیم، باید بگوییم که iphone SE (2020) دارای پردازنده جدیدتر و قدرتمندتر A13 Bionic است که اندازه صفحه نمایش دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی با وضوح HD می باشد و پشتیبانی از Face ID را انجام می دهد. با این حال، سنسور اثر انگشت در این گوشی موبایل وجود دارد.

Samsung Galaxy S20 FE

Galaxy S20 FE دارای مشخصات سخت افزاری بهتری نسبت به آیفون XR است. یک نمایشگر برتر و یک مجموعه دوربین بسیار متنوع دارد که نشانه برتری این گوشی موبایل نسبت به آیفون XR است.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *