آموزش, اندروید

فعال کردن برنامه شخص ثالث اندروید در چهار مرحله

برنامه شخص ثالث در اندروید

سیستم عامل اندروید تعدادی از برنامه هایی را که در Google Play موجود نیستند را به کاربران خود ارائه می دهد. اندروید این قابلیت را به کاربران خود می دهد که هر پرونده APK را در تلفن همراه خود کپی کرده و نصب برنامه را دقیقا مانند روشی که در رایانه انجام می دهید دنبال کنید.

این کار با مسئولیت شخصی شما انجام می شود ولی با این کار می توانید برنامه هایی را که در Google Play موجود نیستند را پیدا کنید و از آن ها استفاده نمایید.

معمولا بطور پیش فرض بروی تمام دستگاه های اندرویدی نرم افزار Android to Android نصب شده است، اما خود شرکت سازنده این ویژگی را غیر فعال می کند. فعال کردن این ویژگی امری ساده است. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که می خواهید این قابلیت را در تلفن همراه خود فعال کنید، تا انتها مقاله همراه ما باشید تا روش فعال سازی این قابلیت را به شما آموزش دهیم.

مزایا و معایب استفاده از برنامه شخص ثالث

استفاده از این برنامه مزایا و معایب گوناگونی را به همراه دارد. نصب و راه اندازی این برنامه ها در تلفن همراه خود معایب جبران نا پذیری را به همراه دارد زیرا نصب و راه اندازی این برنامه ها توسط کمپانی سازنده تلفن همراه تایید نشده و به کاربران اجازه نصب و راه اندازی نداده اند.

اما نصب این برنامه ها در کنار معایبی که برای کاربران به همراه دارد، مزایا ارزشمندی هم دارد که از جمله آن ها می توان به: پیدا کردن برنامه هایی که قابلیت متفاوت و بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند یا استفاده از برنامه های قفل شده اشاره کرد. همچنین توسعه دهندگان مجبور نیستند درآمد برنامه را با Google به اشتراک بگذارند.

برنامه های شخص ثالث ممکن است، امنیت حساب های کاربری افراد را به خطر بیاندازد. به همین دلیل گوگل به طور پیش فرض دسترسی برنامه های شخص ثالث، به حساب کاربر افراد را مسدود می کند.

همچنین به توسعه دهندگان غیر رسمی اجازه می دهد نسخه های بهینه شده Wear OS از برنامه ها یا حالت های از قبل موجود را برای بهبود رابط کاربر در صفحه ای با اندازه های مختلف ایجاد کنند. ولی اگه کاربر خودش بخواهد، می تواند این دسترسی را باز کند.

مراحل فعال سازی و نصب برنامه شخص ثالث در اندروید

  1. قدم اول

    به تنظیمات تلفن همراه خود رفته و به صفحه عمومی وارد شوید.

  2. قدم دوم

    گزینه “Security” را لمس کنید.

  3. قدم سوم

    در کادر باز شده گزینه منابع ناشناخته را علامت بزنید.

  4. مرحله چهارم

    پیغام هشدار را با لمس گزینه تایید، تایید نمایید.

مثال: برنامه های مفید شخص ثالث، برنامه هایی هستند که در زمان استفاده به مدیریت چندین حساب رسانه های اجتماعی کمک می کنند مانند: Hootsuite یا Buffer، که موجب صرفه جویی در وقت برای کسب و کارهای کوچک می شود که از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن در مورد رویدادهای محلی یا ویژه استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *