آموزش, آی او اس, سیستم عامل

جلبریک کردن آیفون چیست و چگونه انجام می شود؟

جلبریک کردن آیفون

پیش تر از این با مقاله “روت کردن اندروید چیست و چگونه انجام می شود؟” همراه شما بودیم، در این مقاله قصد داریم به شما نحوه ی جلبریک کردن آیفون را آموزش دهیم با ما همراه باشید.

ممکن است شما نیز با اصطلاح جلبریک برخورد کرده باشید. با جلبریک کردن گوشی آیفون شما به زیر ساخت های تلفن همراه یا فایل های سیستمی آی او اس دست می یابید.

جیلبریک چیست؟

به فرایندی که با انجام آن شما به طور کامل به فیل های سیستمی و یا زیر ساخت های آیفون دست می یابید جلبریک می گویند. طی این فرایند سیستم عامل ios به صورت پیش فرض مجددا نصب می شود و در دستگاه تغییرات جدیدی که کاربر اعمال کرده است به وجود می آید. بنابراین به صورت کلی می‌توانید جیلبریک کردن را پروسه‌ای نسبتا مشابه با روت کردن دستگاه‌های اندرویدی دانست.

جلبریک کردن آیفون در حقیقت به نوعی دور زدن سیستم عامل آی او اس می باشد. شما با این فرایند محدودیت های سیستم عامل iOS را تا حد قابل توجهی بر می دارید و می توانید نرم افزار ها را شخصی سازی کنید یا به عبارتی تغییراتی در نرم افزارها اعمال کنید.

جلبریک کردن آیفون

شما با جلبریک کردن دستگاه تان قابلیت های متنوعی را می توانید بر روی دستگاه تان اعمال کنید. به عنوان مثال شما می توانید برنامه های کرک شده را به صورت رایگان بر روی موبایل خود نصب کنید یا امکانات منحصر به فرد مانند قابلیت دسترسی به قسمت تنظیمات دستگاه و کنترل آن را به شما می دهد که در حالت پیش فرض اپل اجازه دسترسی اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور به آن بخش‌ ها را نمی‌ دهد.

بعد از جلببریک کردن گوشی آیفون یک برنامه اختصاصی با نام Cydia در دستگاه نصب می شود، که با مشاهده آن متوجه خواهید شد که لیستی از برنامه های غیر رسمی و خارج از اپ استور را می توانید داشته باشید و از آن استفاده کنید.

همان طور که می دانید هر ساله نسخه های جدید تر و ورژن های به روز تر از اپل ارائه می شود. هکر ها به محض ارائه نسخه های جدید از سیستم عامل ها سعی می کنند تا حفره های امنیتی ان را پیدا کنند و آن را دور بزنند، سپس شرکت سازنده دوباره سعی می کنند در ارائه نسخه بعدی حفره امنیتی را بر طرف کند.

ضمنا به این موضوع توجه داشته باشید که با جلبریک کردن آیفون، دستگاه شما فاقد گارانتی می شود و در حقیقت شما گارانتی آن را باطل می کنید. البته این موضوع تاثیری برای هموطنان ایرانی ندارد چون اپل هیچ نمایندگی رسمی برای ارائه خدمات گارانتی در ایران ندارد.

انواع جلبریک

به طور کلی دو نوع جلبریک داریم:

  • جلبریک ناپایدار: که با هر بار خاموش شدن، دستگاه مجدد باید جلبریک می شود.
  • جلبریک پایدار: خاموش و روشن شدن دستگاه تاثیری بر روی جلبریک ندارد.

مزایا و معایب جلبریک کردن آیفون

جلبریک کردن آیفون دارای مزیت ها و معایبی است که ما در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

مزایا:

  • امکان نصب اپلیکیشن های خارج از اپ استور
  • دسترسی به فروشگاه Cydia
  • تغییر ظاهر iOS
  • استفاده از اینترنت موبایل در لپ تاپ
  • کنترل بهتر آیکون ها
  • استفاده چند کاربره
  • بلوتوث

معایب :

  • پایداری و امینت کمتر
  • عقب ماندن از آپدیت ها
  • باطل شدن گارانتی

چگونه گوشی خود را Jailbreak کنیم؟

فرایند انجام جلبریک کردن آیفون را در این بخش به شما اموزش می دهیم. ما در این مقاله نحوه ی جیلبیرک آی او اس 13 و جدید تر را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

جیلبیرک کردن آیفون

Hexxa Plus اولین شرکتی است که راه حل دور زدن 13 iOS را منتشر کرده است. قبل از شروع، برای انجام این کار به هیچ وجه نیازی به رایانه ندارید و فقط کافیست دستگاهی که نیازمند جلبریک کردن است را به منظور ایمن سازی iOS قبل از شروع کار مجددا راه اندازی کنید.

0. تهیه بکاپ از دستگاه. قبل از شروع کار بهتر است از اطلاعات دستگاهتان بکاپ تهیه کنید.

برای مطالعه: نحوه بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات در آیفون و آیپد های اپل

1. اپلیکیشن Hexxa Plus را در دستگاه خود دانلود کنید. اطمینان حاصل کنید که در دستگاه خود به اپلیکیشن Hexxa Plus دسترسی دارید، زیرا در رایانه شخصی یا MacBook این اپلیکیشن در دسترس نیست.

2. برای دانلود در iOS 13، روی آن ضربه بزنید. سپس وارد تنظیمات شوید و به قسمت نمایه های بارگیری شده بروید و روی برنامه دانلود شده ضربه بزنید. ممکن است قبل از ادامه کار به وارد کردن پسورد ورودی و تأیید آن نیاز باشد.

3. پس از نصب اپلیکیشن Hexxa Plus، باید یک repo نیز نصب کنید. پانگو Cydia را توصیه می کند و برای بارگیری آن، برنامه Hexxa Plus خود را باز کرده و روی Get Repos ضربه بزنید.

4. سپس به قسمت App Managers بروید و بر روی آن کلیک کنید و آدرس “http://ios.cyrepo.tk/” را کپی کنید.

5. مجددا وارد برنامه Hexxa Plus شوید و روی Extract Repo کلیک کنید. سپس آدرس کپی شده را در این قسمت قرار دهید و برای خارج سازی repo Cydia از فشرده سازی روی Ok کلیک کنید.

6. وارد مسیر زیر Allow> settings> Profile Downloaded> Install شوید و سپس بر روی دکمه دانلود کلیک کنید. پس از وارد کردن کد عبور خود برای تأیید مجوز، فقط باید روی گزینه نصب انجام شد کلیک کنید.

حال که تمامی مراحل را به اتمام رساندید می توانید، سایر برنامه های مورد نیازتان را بارگیری کنید و بر روی گوشی نصب کنید.

اگر به بازیابی اطلاعات خود تمایل دارید، اطلاعات دستگاه را از طریق iTunes یا Finder بازیابی کنید. برای این کار لازم است که دستگاه خود را به رایانه متصل کنید و Finder یا iTunes را بر روی آن نصب کنید.

و در پایان امیدوارم از این مقاله به اندازه کافی لذت برده باشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *