ترفند, ترفند گوشی

نحوه نصب برنامه ها از منابع ناشناس در اندروید

نصب برنامه ها از منابع ناشناس

یکی از ویژگی های امنیتی معقول در دستگاه های اندروید این است که شما به طور پیش فرض مجاز به نصب برنامه هایی از خارج از Play Store می باشند نیستید. اما گاهی اوقات بسیاری از برنامه های عالی و مورد نیاز شما در خارج از Play Store وجود دارد که نیاز دارید آن ها را دانلود کنید. با ما همراه باشید تا آموزش نحوه نصب برنامه ها از منابع ناشناس را برای شما به اشتراک بگذاریم.

خوشبختانه نصب برنامه ها از منابع ناشناس در اندروید بسیار ساده است، اگرچه این روش بسته به نسخه اندرویدی که با آن کار می کنید متفاوت است.

یک راه حل برای افرادی که از Android 7 و بالاتر استفاده می کنند وجود دارد و راه حل دیگری نیز برای افرادی که از Android 8.0 Oreo و Android 9.0 Pie (و به بعد) استفاده می کنند وجود دارد.

در اینجا ما هر دو روش را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نصب برنامه ها از منابع ناشناس در Android 8.0 Oreo و 9.0 Pie

نصب برنامه ها از منابع ناشناس

در Android 8.0 روش نصب برنامه ها از منابع ناشناخته تغییر کرده است.

اکنون به جای آن که اجازه دسترسی به تمام برنامه ها داده شود، به کمک این روش شما می توانید تنها به همان برنامه خاصی که نیاز دارید، اجازه دانلود دهید.

نصب برنامه ها از منابع ناشناس

برای تنظیم این مجوزها به Settings -> Apps & notifications -> Advanced -> Special app access -> Install unknown apps” بروید.

در اینجا برنامه ای (معمولاً مرورگر اینترنت خود) را که می خواهید مجوز نصب از منابع ناشناخته را دریافت کند انتخاب کنید.

نصب برنامه ها از منابع ناشناس

سپس هنگامی که آن را انتخاب کردید، روی “Allow from this source” ضربه بزنید تا منابع ناشناس برای آن برنامه خاص فعال شود.

نصب برنامه ها از منابع ناشناس در Android 7 Nougat یا قدیمی تر

برای نصب برنامه ها از منابع ناشناس در Android N و بالاتر، می توانید این ویژگی را مستقیماً از پنل تنظیمات فعال و غیرفعال کنید.

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

نصب برنامه ها از منابع ناششناس در اندروید 7

  1. منوی برنامه را در دستگاه اندروید خود باز کنید و روی نماد “Settings” ضربه بزنید. پنل تنظیمات را باز کنید که می توانید از این طریق تمام تنظیمات مربوط به دستگاه خود را تغییر دهید.

    همچنین می توانید نوار اعلان را پایین بیاورید و سپس روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا از طریق فهرست تنظیمات باز شود.نصب برنامه ها از منابع ناشناس

  2. هنگامی که منوی تنظیمات باز می شود، به طور کامل جستجو کنید تا اینکه گزینه ای را با عنوان “Security & fingerprint” ببینید.

    در دستگاه های فاقد اثر انگشت فقط گزینه “Security” را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن گزینه ضربه بزنید و این گزینه فهرست تنظیمات امنیتی دستگاه شما را باز می کند. نصب برنامه ها از منابع ناشناس

  3. هنگامی که منوی Security Settings راه اندازی شد، به پایین بروید و گزینه ای را خواهید دید که می گوید “Unknown sources”.

    این گزینه کنترل می کند که آیا برنامه های خارج از Play Store مجاز به نصب روی دستگاه شما باشند یا خیر. به طور پیش فرض گزینه انتخابی غیرفعال است. ضامن کنار گزینه را در موقعیت ON قرار دهید و این ویژگی در دستگاه شما فعال خواهد شد.نصب برنامه ها از منابع ناشناس

  4. قبل از فعال شدن ویژگی در دستگاه خود اعلان زیر را دریافت خواهید کرد.

    “این گزینه خطرات ناشی از نصب برنامه ها از منابع ناشناخته را ذکر می کند. برای فعال کردن ویژگی، روی “OK” ضربه بزنید.”نصب برنامه ها از منابع ناشناس

  5. این ویژگی اکنون باید روی دستگاه شما فعال شود.

    و حال می توانید از فهرست تنظیمات خارج شوید.

  6. اکنون روی هر فایل APK که از هر نقطه دستگاهتان دانلود شده است ضربه بزنید.

    خواهی دید که بدون هیچ مشکلی برنامه ها قادر به نصب شدن هستند. تا زمانی که ویژگی منابع ناشناخته روی دستگاه شما فعال باشد می توانید APK ها را بدون هیچ مشکلی روی دستگاه خود نصب کنید.

نتیجه

دانلود یک برنامه با فرمت APK و مواجه شدن با عدم امکان نصب آن بر روی دستگاه اندروید شما به دلیل محدودیت های سیستمی می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

راهنمای بالا به شما کمک می کند تا به راحتی این مشکل را حل کنید و به شما می آموزد که چگونه می توانید برنامه هایی را از خارج از Play Store در دستگاه خود نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *